0
021284284

پیاده سازی کیف پول دیجیتال در ایران

چهار پروژه ملي “سپاس”، “آريا “، چكاوك” و “سامانه هاي نوين همراه بانكي”در حوزه خدمات بانكداري الكترونيك رونمايي شد.
به گزارش خبرنگار مهر، این چهار پروژه ملي با حضور دبير كل بانك مركزي جمهوري اسلامي ايران توسط شركت خدمات انفورماتيك رونمایی شد.
سامانه پرداخت الكترونيكي سيار “سپاس” به منظور مديريت تراكنش هاي تلفن همراه, كيف پول الكترونيكي و ساير فناوري هاي بانكداري الكترونيكي سيار در شركت خدمات انفورماتيك طراحي و پياده سازي شده است.
سامانه “آريا “كه در واقع سامانه بومي سازي شده و جايگزين ساتنا است نيز با تكيه بر دانش فني متخصصان شركت خدمات انفورماتيك و به منظور مديريت پرداخت ها و وجوه بين بانكي در شركت خدمات انفورماتيك طراحي و به اجرا درآمده است.
با راه اندازی سامانه “چكاوك ” از نقل و انتقال لاشه چك در شبكه بانكي جلوگيري کرده و اعمال نظارت و كنترل هاي بانك مركزي بر روي چك هاي بين بانكي تسهيل خواهد شد و همچنين امكان مديريت تسويه حساب بين بانكها را نيز بيش از پيش براي بانك مركزي فراهم مي آورد.
در سامانه فناوري هاي نوين بانكي نیز محصولات مبتني بر فناوري هاي موبايل و سرويس احراز هويت با امكان توليد رمز يكبار مصرف مربوط مي شود.
در مراسم رونمایی از این پروژه ها، محمود احمدي دبير كل بانك مركزي با بیان اینکه شكل گيري و تحقق این پروژه هاي بزرگ ملي در بحراني ترين شرايط تحريمي محقق شده گفت: شركت خدمات انفورماتيك در اين راستا به خود باوري رسيده و امروز نقش مهمي را در راهبري اهداف بلند بانك مركزي به منظور توسعه بانكداري الكترونيك برعهده دارد.
استقرار و ايجاد مديريت امنيت، ايجاد سرويس هاي حاكميتي جديد شاپرك، كاشف، نسيم, اعتبارات اسنادي، سپام، سوئيفت، شفق و ظرفيت سازي در شتاب تا مرز 50 ميليون تراكنش روزانه و نیز بكارگيري شبكه جديد DVB/RCS از جمله اقدامات صورت گرفته از سوی شرکت خدمات انفورماتیک است.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *