0
021284284

معرفي كتاب کلیدهای تربیت نوجوانان: کلیدهای پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی در نوجوانان

دپارتمان آموزش مجازي  و توسعه مطالعات شركت با رويكرد فرهنگ سازي كتاب و كتاب خواني اقدام به معرفي اين كتاب جهت آگاهي علاقه مندان به مطالع ي آن از سر فصل ها و محتويات نموده است. از كاربران گرامي خواهش ممند است در صورت مطالعه ي اين كتاب نظرات خود را جهت آگاهي مابقي اعضا از كفيت و مطالب آن در همين صفحه منتشر نمائيد.
نویسنده : لیلا امیریان‌زاده
نویسنده : منصوره امیریان‌زاده
♦ موضوع :
نوجوانان – اوضاع اجتماعی
والدین و نوجوانان
بلوغ (روانشناسی)
♦ زبان کتاب : فارسی
♦ توضیح تکمیلی :
کتاب «کلیدهای تربیت نوجوانان» شامل شش فصل با عناوین «فرايند بلوغ»، «تندرستی و پیشگیری از بیماری‌ها در دوران بلوغ»، «بهترین راهکارها برای جلوگیری از آسیب‌هاي اجتماعی در نوجوانان»، «مهارت‌هاي ارتباط با نوجوانان»، «تربیت دینی نوجوانان» و «نتیجه‌گیری و پرسش و پاسخ» است.
در بخشی از این کتاب می‌خوانیم: «نوجوانی یکی از مهم‌ترین دوران زندگی انسان محسوب می‌شود. در این دوره، فرد به دلیل بلوغ با تغییرات فیزیولوژیکی، روحی و روانی سریع مواجه می‌شود و با مسايلی مثل تعارضات جنسی، تلاش برای رهایی از وابستگی و کسب استقلال، احساس قدرت، اعتیاد، خودکشی، حوادث رانندگی، آسیب‌دیدگی، فرار، روابط پرخطر با جنس مخالف و دگرگونی ارتباط با والدان روبرو می‌شود.»
در بخشی دیگر از کتاب «کلیدهای تربیت نوجوانان» می‌خوانیم: «آگاه شدن نوجوانان و والدین از تعارضات این دوران در کاهش رفتارهای پرخطر و مشکلات اخلاقی و پیشگیری از مشکلات آینده بسیار موثر است.»
لیلا امیریان زاده و منصوره امیریان زاده، نویسندگان این کتاب دارای تخصص و تجربه در کلینیک‌های مربوط به مسایل و مشکلات نوجوانان هستند. همچنین لیلا امیریان زاده کارشناس ارشد مشاوره و راهنمایی و منصوره امیریان زاده مدرس دانشگاه در حوزه تربیت نوجوانان است.

دیدگاه کاربران
  • حسین 18 اردیبهشت 1395

    بسیار عالی بود خیلی راضی هستم از شما

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *