0
021284284

آموزش زبان XML : دوره های آموزش مجازی و مقاله های آموزشی زبان XML

XML یک سیستم ذخیره اطلاعات است که میتوان در زمینه های مختلف تعمیمش داد. XML زبانی است که امکان ذخیره داده‌های ساخت‌یافته را فراهم می‌کند. داده‌های ساخت‌یافته به داده‌هایی گفته می‌شود که قسمت‌های مختلف آن قابل تفکیک و ساختاربندی باشد این زبان به شما کمک میکند یک سلسله ساختار مشخص و استاندارد تولید کنید

آموزش مجازی زبان XML : امکان ثبت نام در دوره مجازی​

ما در بنیاد آموزش مجازی ایرانیان امکان ثبت نام در دوره آموزش مجازی زبان XML و اخذ مدرک معتبر زبان XML را به صورت کاملا غیر حضوری فراهم آورده ایم.

5/5
زبان XML

XML یک زبان نشانه گذاری کاربردی برای کار با داده‌ ها است که کاربردهای گسترده در برنامه‌ نویسی مانند: برنامه‌ نویسی تحت وب و برنامه نویسی اندروید دارد.

XML اطلاعات را بدون قالب‌بندی خاصی در خود ذخیره می‌کند. همین موضوع باعث می‌شود در هر سیستمی قابل حمل باشد و برای نمایش آن نیاز به سخت افزار یا نرم‌افزار خاصی نباشد.

دوره آموزش مجازی زبان XML برای شما توسط بنیاد آموزش مجازی ایرانیان تهیه شده، تا به آسانی اینترنتی ثبت نام کنید.

بنیاد آموزش مجازی ایرانیان با اعتبار بسیار بالا برای شما شرایطی فراهم آورده که در مدت زمان کوتاه میتوانید مدرک زبان XML را اخذ نمایید.

زبان XML چیست؟

ابتدا لازم است با کلمات تشکيل دهنده XML يعني Extensible ، Markup و Language آشنا شويم .Markup ، واژه ئي براي متاديتا است . متاديتا ، اطلاعاتي در رابطه با اطلاعات است . قدمت استفاده از Markup به قبل از کامپيوتر بر مي گردد . مثلا” در دنياي نشر از علائم خاصي در متن هاي ويرايش شده استفاده تا به پردازنده متن ( انسان و يا ماشين ) اعلام شود ، چه نوع عملياتي را در رابطه با اطلاعات مي بايست انجام دهد. HTML يکي از زبان هاي کلاسيک نشانه گذاري است . مثلا” با افزودن تگ <Bold> به مرورگر اعلام مي شود که به چه صورت مي بايست اطلاعات نمايش داده شوند .

XML  مخفف زبان نشانه‌گذاري قابل گسترش مي‌باشد. اين زبان يک زبان نشانه‌گذاري جديد است که توسط کنسرسيوم وب  در سال 1997 براي غلبه بر محدوديتهاي زبان HTML بوجود آمده است. کنسرسيوم وب سازماني است که مسئول نگهداري استاندارهاي موجود در زمينه وب مي‌باشد که از مهمترين اين استاندارها مي‌توان به HTML اشاره کرد.

 تفاوت اصلي XML با HTML در اين است که XML سعي دارد داده‌ها را طوري نشانه‌گذاري کند که معناي آنها حفظ شود و در حاليکه HTML  داده‌ها را طوري نشانه‌گذاري مي‌کند که قابل نمايش براي مرورگرها باشد. در واقع تاکيد XML بر روي معناي داده‌هاست در حاليکه تاکيد HTML  بر نمايش داده مي‌باشد. به منظور حفظ معناي داده‌ها XML ابر داده(Metadata ) توصيف کننده داده‌ها را نيز همراه آنها ذخيره مي‌کند.

فايلهاي XML داراي قابليت متني هستند طوري که مي‌توان آنها را در ويرايشگرهاي متني ويرايش کرد. يک فايل در XML از دو قسمت متن و علائم نشانه گذاري تشکيل شده است که قسمت متن آن داده‌هاي اصلي ذخيره شده و علائم نشانه‌گذاري و ابرداده‌ توصيف کننده متن را در بر دارد.  XML از يک سو با ذخيره فايلهايش در قالب متني و استفاده از علائم نشانه‌گذاري‏ فهم معناي داده‌هاي ذخيره شده را براي انسان ممکن مي‌سازد و از سوي ديگر با در اختيار قرار دادن اين فايلها در يک قالب ساختيافته براي برنامه‌ها، پردازش آن را براي کامپيوتر ساده مي‌کند.

لازم است که مجددا به اين نکته مهم اشاره گردد که XML ، يک زبان نشانه گذاري نبوده و در مقابل مکانيزمي براي ايجاد زبان هاي نشانه گذاري اختصاصي است . XML ، شامل مجموعه اي از استانداردها ي متنوع با کاربردهاي خاص است . XML ، يک زبان نشانه گذاري نبوده و در عين حال يک زبان برنامه نويسي هم نيست . از XML براي ارائه اطلاعات استفاده شده و بمنظور پردازش اطلاعات، مي بايست برنامه هائي نوشته گردد .
bama step

[wp-rss-aggregator sources=”111370″]

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *