0
021284284

ترفندهای بازاریابی برای مشاورین املاک

بازار مسکن در کشور ما همیشه جزو بازارهایی است که جذابیت‌های خاص خودش را داشته، بسیاری از افراد به ساخت وساز روی آورده‌اند و بسیاری از افراد به خرید و فروش و سرمایه گذاری در مسکن علاقه پیدا کرده‌اند.
اما بازار مسکن هم مانند بسیاری از بازارهای دیگر دوران روکود و رونق را دائما تجربه کرده است و در این فراز و نشیب‌ها این هنر بازاریابی بوده است که باز هم اهمیت خود را نشان داده‌است. در این نوشته از مجموعه های راهکارهای بازاریابی به نکاتی اشاره خواهیم‌کرد که مشاورین املاک می توانند در فروش خانه‌ ها به کار ببرند.
شما کارت ویزیت ندهید بلکه اطلاعات مشتری را بگیرید
بسیاری از مشاورین املاک قدر مشتریانی را که به آنها مراجعه می‌کنند نمی‌دانند.
اتفاقی که معمولا رخ می‌دهد این است که وقتی خانه ای متناسب با خواسته‌های مشتری ندارند بیشترین لطفی که در حق مشتری می‌کنند این است که کارت ویزیت خود را به مشتری می‌دهند و از او می‌خواهند که بعدا تماس بگیرد، این بدترین کاری است که می توان انجام داد.
شما باید به هر فرد مراجعه کننده به چشم مشتری قطعی خود بنگرید و از او اطلاعات تماسی لازم را بگیرید و به او قول دهید که تمام تلاش خود را برای پیدا کردن خانه مورد علاقه او خواهید کرد و البته باید واقعا این تلاش را بکنید، این کار حس اهمیت داشتن را به مشتری القا می‌کند و موجب اطمینان می‌شود و احتمال معامله را افزایش می‌دهد.
دروغ نگویید
روند بازدید از یک ملک چیزی است که مهمترین بخش از فرایند فروش یک خانه است، اگر آنچه که شما قبل از بازدید تعریف می‌کنید با آنچه که مشتری هنگام بازدید می‌بیند تفاوت داشته باشد، مشتری اعتماد خود را از دست خواهد داد.
از تکنولوژی عقب نمانید
عکاسی حرفه‌ای، اینترنت، و گجت‌ها میتوانند کمک زیادی به شما بکنند، از خانه‌ها عکاسی کنید، زیبایی ها را به رخ بکشید و آنها را در یک تبلت ذخیره کنید و هنگام مراجعه مشتری به او نشان دهید، قدرت تاثیرگذاری تصاویر به قدری است که موجب ترغیب مشتری خواهد شد. این تصاویر را به همراه مشخصات ملک می‌توانید در یک وب سایت منتشر کنید و با مشاوره یک آژانس تبلیغات اینترنتی از تکنیک های تبلیغاتی و بازاریابی اینترنتی بهره ببرید.
از روش های اطلاع رسانی متفاوت تر استفاده کنید
یکی از روش هایی که در ایران چندان مرسوم نشده ولی می توان استفاده کرد نصب اعلامیه های فروش بر روی درب منازل است، این نوع اطلاعیه ها در کشورهای آمریکایی بسیار استفاده می‌شوند. می توانید با نصب اطلاعیه و درج شماره تماس خودتان روی درب منازل عابرین را از فروش آن خانه مطلع کنید. البته این روش برای آپارتمان ها به سختی قابل اجرا است.
اجازه دهید مردم به راحتی از خانه بازدید کنند
باز هم یکی از روش هایی که در کشور آمریکا مورد استفاده قرار می‌گیرد اختصاص یک روز باز برای فروش منازل است، روش کار این چنین است که فروشنده یا صاحب ملک در یک روز خاص در خانه حضور پیدا می‌کند و اعلام می‌شود که ورود عموم برای بازدید از خانه آزاد است. برای استفاده از این روش باید اطلاع رسانی خوبی به‌ویژه در اطراف محله مورد نظر انجام دهید. اگر این روش را می خواهید اجرا کنید، فرم های مخصوصی تهیه کنید تا اطلاعات مراجعه کنندگان را جمع کنید، شاید برای آنها خانه دیگری برای پیشنهاد داشته باشید.
خانه ها را قبل از ورود مشتری آماده کنید
چیزی که شما می فروشید خانه است پس باید تا می توانید خانه ها را تمیز کنید و به ظاهر خانه ها برسید، نباید هیچ کجای خانه دچار عیب و نقص باشد و یا پروژه تعمیراتی ناقصی را در خانه داشته باشید، ظاهر خانه مثل بسته بندی عمل می‌کند، هر چه بسته بندی شیک‌تر و جذاب‌تر، احتمال خرید هم بیشتر است. اگر خانه نیازی به تعمیرات دارد حتما این تعمیرات را انجام دهید. بسیاری از اوقات یک تعمیر نه چندان گران قیمت می‌تواند قیمت خانه را به شدت افزایش دهد.
لوازم به درد نخور را دور بریزید، هر چه خانه خالی تر باشد بزرگتر دیده می شود و خانه بزرگتر مشتری بیشتری دارد.
بعد از بازدید از مشتریان نظر خواهی کنید و بپرسید که چرا خانه را نپسندید، این نکات را یادداشت کنید و سعی کنید آنها را رفع کنید.
جذابیت خانه را افزایش دهید
بعضی قسمت های خانه ها وجود دارد که با اندکی تغییر در آنها می توانید جذابیت خانه را چند برابر کنید، آشپزخانه، حمام و دستشویی از جمله قسمت های مهم خانه هستند که می توانید زیبایی‌های زیادی در آنها بگنجانید، با یک آینه زیبا یا استیکرهای جذاب، تعویض شیرهای آب و یا حتی یک رنگ آمیزی ساده و یا چند گل و گیاه معطر میتواند جذابیت را افزایش دهد.
علاوه بر بخش های داخلی حیات و نمای ساختمان نیز بسیار مهم هستند، مشتریان معمولا به اولین چیزی که توجه می‌کنند ظاهر خانه است و اینکه خانه ای که می‌خرند در کنار خانه‌های دیگر محله چطور به نظر می‌رسد، پس نمای خارجی را تا جایی که می‌توانید بهبود دهید.
شبکه سازی کنید
سعی کنید با مشاورین مسکن دیگر محله‌ها ارتباطات نزدیک و توافقاتی ایجاد کنید و از موجودی های آنها مطلع باشید، این همکاری ها میتواند در پیدا کردن خانه های مناسب برای مشتریانتان به شما کمک کند.این کار یک سود سه طرفه است : هم شما، هم مشتری و هم همکار شما.



جهت ثبت نام دردوره آموزشی کارشناس معاملات املاک بر روی تصویر فوق کلیک نمایید.
دوره غیر حضوری است و محتوای الکترونیکی در قالب CD یا DVD به آدرستان ارسال می گردد.
پس از پایان گواهی و مدرک معتبر کارشناس معاملات  املاک  با قابلیت ترجمه رسمی دریافت می نمایید.
مشاوره رایگان : ۰۲۱۲۸۴۲۸۴ و ۰۹۳۳۰۰۲۲۲۸۴ و ۰۹۳۳۰۰۳۳۲۸۴ و ۰۹۳۳۰۰۸۸۲۸۴ و ۰۹۳۳۰۰۹۹۲۸۴


 

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *