0
021284284

برای آنهایی که زبان یاد نمی گیرند؟

برای آن‌هایی که زبان یاد نمی‌گیرند!
خیلی سخت است که وقتی در جمعی حضور دارید، یک‌باره حس کنید افراد، در مورد چیزی حرف می‌زنند که شما نه اسمش را شنیده‌اید، نه از آن سردرمی‌آورید. این اتفاق برای همه می‌افتد، اما کسانی که انگلیسی ضعیفی دارند چنین مواردی بیشتر برایشان پیش می‌آید.
فقط کافیست کلیپ یا فیلمی که دوست‌تان از آن حرف می‌زند، انگلیسی باشد و بدتر از آن، زیرنویس فارسی برایش پیدا نشود. آن وقت دیگر مهم نیست آن ویدیو چقدر خنده‌دار، آموزنده یا مهم است، به‌هرحال مجبورید یک نفر کنارتان بشیند تا برای‌تان جملات را معنی کند. اتفاقی که دشمن اعتماد به‌نفس آدمیزاد است!
آن‌ها هم تلاش کرده‌اند!
بعضی‌ها برای یادگرفتن انگلیسی، راه‌های بسیاری را امتحان کرده‌اند؛ هرچند که هیچ‌کدام برایشان راه‌گشا نبوده است. کلاس‌های آموزشگاه‌های زبان در دوران کودکی و کتاب‌های انگلیسی مدرسه و هیچ چیز باعث نشده تا آن‌ها اندکی در فراگیری زبان پیشرفت کنند. این مطلب برای آن‌هاست تا راه‌کاری نهایی برای آن‌ها و یادگیری زبان آسان‌تر زبان پیدا کنیم.
چگونه می‌آموزیم؟
برای اینکه بفهمید چرا یک چیزی مثل انگلیسی را یاد نمی‌گیرید باید اول از خود بپرسید که اصلا ما چطور یاد می‌گیریم؟ چه فرایند و پیش‌نیازهایی برای فراگیری یک مطلب وجود دارد؟
بقا برای ما انسان‌های عصر اطلاعات، اندکی متفاوت‌تر بقیه موجودات طبیعت است. ما برای زنده‌ماندن چیزی شکار نمی‌کنیم، قلمروهایمان فیزیکی نیست و برتری‌مان را با ابزارهای دیگری به اثبات می‌رسانیم.
مهم‌ترین ابزار انسان امروز برای حفظ بقا و نشان دادن برتری خود، استفاده از دانش است! انسان امروزی چیزهای جدید را یاد می‌گیرد تا بتواند با ابزارهای بیشتر کار کند، به زبان‌های بیشتری حرف بزند و یا حتی توجه دیگران را با مهارت‌هایی که دارد جلب کند.
هرگاه فراگیری چیزی برای ما حیاتی شود، ذهن‌مان برای یادگرفتن آمادگی بیشتری از خود نشان می‌دهد. سوال اینجاست که چگونه اهمیت یادگیری زبان را در ذهن‌مان بالا ببریم؟
فعالانه از زبان استفاده کنید
بهترین راه یادگرفتن زبان این است که نقش آن را در زندگی‌تان بیشتر کنید و هنگامی که به موضوعی ناشناخته می‌رسید، کنجکاوی لازم برای تحقیق یا فهمیدن آن را داشته باشید!
● زبان را با اولویت زندگی‌ خود گره بزنید

جهت ثبت نام در دوره آموزشی  مکالمه زبان انگلیسی،گرامر زبان انگلیسی،فنون تدریس زبان انگلیسی ،اصطلاحات زبان انگلیسی بر روی تصویر فوق کلیک نمایید.
این دوره به صورت غیر حضوری برگزار می گردد و محتوای آموزشی الکترونیکی در قالب CD یا DVD ارسال می شود به آدرستان
پس از پایان دوره گواهی آموزشی رایگان و معتبر با قابلیت ترجمه رسمی دریافت می نمایید
مشاوره رایگان : ۰۲۱۲۸۴۲۸۴ و ۰۹۳۳۰۰۲۲۲۸۴ و ۰۹۳۳۰۰۳۳۲۸۴ و ۰۹۳۳۰۰۸۸۲۸۴ و ۰۹۳۳۰۰۹۹۲۸۴


به چه فعالیتی بیشتر از هرچیزی علاقه‌ دارید؟ بیشترین زمان در روز را به چه کاری اختصاص می‌دهید؟ سعی کنید تا هر فعالیت یا علاقه‌مندی که دارید را با زبان پیوند بزنید. مثلا اگر نجاری می‌کنید، سعی کنید تا اصطلاحات تخصصی انگلیسی حرفه خود را یاد بگیرید. یا فرض کنید اگر به نوازندگی پیانو علاقه‌دارید، بفهمید تکنیک‌ها و تئوری‌های نواختن پیانو چه اصطلاحاتی دارند، معنی‌شان چیست و چرا از آن‌ها استفاده می‌شود. منظورمان از گره زدن زبان با علاقه‌مندی‌ها دقیقا همین کار است!
فرق چنین روندی با سایر روش‌های زبان‌آموزی، این است که مغز شما به بهانه علاقه‌ای که به حرفه یا دل‌مشغولی خود دارید، تمایل بیشتری برای یادگیری از خودش نشان می‌دهد. ذهن ما می‌داند که هرچه دانش بیشتری در یک موضوع خاص داشته باشد، در آن برتر خواهد شد، درنتیجه تمام قابلیت‌های خود را به کار می‌گیرد تا به این برتری دست‌یابد.
● مشاهدات چندرسانه‌ای خود را انگلیسی کنید
بسیاری از دوستانِ شما، پیشنهاد کرده‌اند که برای یادگیری زبان یا تقویت مکالمه، فیلم‌های سینمایی یا سریال‌های خارجی را با زیرنویس ببینید؛ اما انگار این راه‌کار هم کمکی به شما نکرده است.
استفاده از محتواهای چند رسانه‌ای مثل ویدیو، موسیقی و مواردی از این دست، برای یادگیری زبان، نیازمند دانستن یک نکته ظریف است:
وقتی که ما یک موسیقی یا فیلم را برای اولین بار می‌بینیم بخشی از تمرکز خود را صرف فهمیدن داستان و محتوا می‌کنیم. این تمرکز نوعی یادگیری است و درحالی اتفاق می‌افتد که می‌خواهیم انگلیسی را هم به‌طور همزمان بیاموزیم. این مساله باعث می‌شود تا افراد بسیاری زود از ادامه کار منصرف شوند. چرا که این فرآیند خسته‌کننده و دشوار است. چنین روشی بیشتر برای کسانی مناسب است که درک متوسطی از زبان دارند.
اگر شما هنوز به این مرحله نرسیده‌اید، از فیلم‌ها، کلیپ‌ها یا موسیقی‌هایی استفاده کنید که یک بار آن را دیده یا شنیده‌اید و از فرم و محتوای آن خبر دارید. برای مثال سراغ متن آهنگی خارجی بروید که خیلی آن را دوست داشته‌اید. متن را یادبگیرید تا بتوانید با آن همخوانی کنید، کمی بعد قطعا کنجکاو خواهید شد تا معنی برخی کلماتی از آن را که نمی‌دانید، فرا بگیرید.
همین روند را برای فیلم‌های سینمایی بکار بگیرید. قطعا فیلم‌هایی هستند که بعد از مدت‌ها دل‌تان می‌خواهد دوباره ببینیدشان. سراغ‌شان بروید اما این بار فیلم را با زیرنویس (ترجیحا انگلیسی) نگاه کنید. این‌بار چون از داستان فیلم خبر دارید به فرم دیالوگ‌ها و کلمات توجه بیشتری نشان خواهید.
برای دیدن سریال‌ها می‌توانید بخش‌های نخست یک سریال را با زیرنویس فارسی ببینید و بعد از چند اپیزود یا فصل، زیرنویس‌ها را انگلیسی کنید. یادتان نرود که یادگیری فرآیندی انرژی‌بر است، پس هرگاه خسته شدید به ذهن خود استراحت دهید.
● اگر پیگیر نباشید به جایی نمی‌رسید!
فرقی نمی‌کند که می‌خواهید زبان یادبگیرید یا مسائل ریاضیات محض را حل کنید: برای اینکه بتوانید به مفاهیم جدید تسلط پیدا کنید باید پشتکار از خود نشان دهید.
شرایطی را فراهم کنید که هرموقع کلمه‌ای جدید را می‌بینید، سریعا بتوانید به معنی آن دست پیدا کنید. به لطف تکنولوژی ایجاد این شرایط دشوار نیست. پس روی تلفن همراه‌تان یک برنامه ساده فرهنگ لغت یا ترجمه مثل Google Translate نصب کنید. نصب افزونه مشابه در ویندوز یا مرورگرتان را هم در دستور کار قرار دهید.
برای وقت‌هایی که به اینترنت دسترسی ندارید از کتاب‌های دو زبانه استفاده کنید. پس از اینکه تسلط شما به انگلیسی به حد متوسطی رسید، می‌توانید استفاده از آموزش‌های انگلیسی را کلید بزنید. پس برای یادگیری، از خودتان پیگیری نشان دهید تا پیشرفت‌تان را در لحظه‌ ببینید!

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *