0
021284284

آموزش آمادگی آزمون تولیمو: دوره های آموزش مجازی و مقاله های آموزشی آمادگی آزمون تولیمو

تولیمو (به انگلیسی: the Test of Language by the Iranian Measurement Organizations) یک آزمون زبان انگلیسی است که در ایران و از طرف سازمان سنجش آموزش کشور برگزار می‌شود. بیشتر متقاضیان این آزمون را داوطلبان دکتری تشکیل می‌دهند زیرا داشتن نمره زبان (تولیمو، تافل، GRE یا…) برای قبولی در آزمون دکترا لازم است. محدوده نمره تولیمو از ۲۱۷ تا ۶۵۷ می‌باشد. این آزمون شامل ۱۴۰ سؤال چهارگزینه‌ای و یک سؤال در بخش نوشتاری (مدت پاسخگویی ۳۰ دقیقه)، ساختار و نوشتار زبانی (۴۰ سؤال و مدت پاسخگویی ۳۰ دقیقه)، خواندن و درک مطلب (۵۰ سؤال و مدت پاسخگویی ۵۵ دقیقه) و درک مطلب شفاهی (۵۰ سؤال و مدت پاسخگویی ۳۵ دقیقه) است. نمره هر قسمت آزمون در مقیاس معمول محاسبه و ده برابر میانگین این نمرات به عنوان نمره کل منظور می‌شود. دامنه نمره کل از ۳۱۰ تا ۶۷۷ است. نمره بالاتر از ۶۰۰ عالی، بین ۵۲۰ تا ۵۹۹ خوب، بین ۴۸۰ تا ۵۱۹ متوسط و کمتر از ۴۷۹ ضعیف تلقی می‌شود. لازم است ذکر شود که بخش نوشتاری نمره جداگانه دارد و نمره آن بین ۱ الی ۶ می‌باشد که در کنار نمره کل در کارنامه درج می‌شودو محدودهٔ سنی ندارد.

ثبت‌نام آزمون TOLIMO در ایران :

برای ثبت‌نام آزمون TOLIMO می‌توانید به سایت سازمان سنجش آموزش کشور مراجعه فرمایید.

هدف دوره آموزشی آمادگی آزمون TOLIMO :

دوره آموزشی آمادگی آزمون TOLIMO  منابع مطالعاتی مورد نیاز این آزمون را برای شما فراهم کرده است و با برگزاری یک آزمون مجازی توانایی شما را برای آزمون TOLIMO محک میزند .

 نکته:دوره دارای ۶۶۰دقیقه فایل صوتی آموزش می باشد.

آموزش مجازی آمادگی آزمون تولیمو : امکان ثبت نام در دوره مجازی​

ما در بنیاد آموزش مجازی ایرانیان امکان ثبت نام در دوره آموزش مجازی آمادگی آزمون تولیمو و اخذ مدرک معتبر آمادگی آزمون تولیمو را به صورت کاملا غیر حضوری فراهم آورده ایم.

5/5
آمادگی آزمون تولیمو

یکی از آزمون های زبان انگلیسی برای افراد غیر بومی است که در آن میزان تسلط شرکت کنند گان در هر چهار مهارت آزموده شده و سازمان سنجش آموزش کشور آن را برگزار میکند.

دوره آموزشی آمادگی آزمون TOLIMO  منابع مطالعاتی مورد نیاز این آزمون را برای شما فراهم کرده است و با برگزاری یک آزمون مجازی توانایی شما را برای آزمون TOLIMO محک میزند.

دوره آموزش مجازی آمادگی آزمون تولیمو برای شما توسط بنیاد آموزش مجازی ایرانیان تهیه شده، تا به آسانی اینترنتی ثبت نام کنید.

بنیاد آموزش مجازی ایرانیان با اعتبار بسیار بالا برای شما شرایطی فراهم آورده که در مدت زمان کوتاه میتوانید مدرک آمادگی آزمون تولیمو را اخذ نمایید.

نگاهی به آزمون تولیمو:

آزمون تولیمو مخفف عبارت (The Test of Language by the Iranian Measurement Organization) است. این آزمون توسط سازمان سنجش کشور برگزار می شود و مانند آزمون های بین المللی تافل و آیلتس آزمون استانداردی به شمار می روند که برای تعیین سطح زبان به کار می روند.

بیشتر افرادی که در این آزمون شرکت می کنند، دانشجویان مقطع کارشناسی ارشد و دکترا هستند که برای ادامه تحصیل در مقاطع بالاتر نیاز به مدرک زبان دارند. هر چقدر نمره کسب شده در آزمون تولیمو بالاتر باشد، احتمال قبولی در مقطع دکترا بالاتر می رود.

برای شرکت در این آزمون، شما الزاما نیاز به مدرک دانشگاهی ندارید و با مدرک دیپلم نیز می توانید در این آزمون شرکت کنید. البته خبر خوب دیگر این که این آزمون محدودیت سنی ندارد.

آزمون تولیمو (Tolimo) شامل چه بخش‌هایی است؟

در جلسه آزمون تولیمو دو دفترچه در اختیار شرکت‌کنندگان قرار داده می‌شود که یکی از آنها شامل سوالات تشریحی و دیگری شامل سوالات تستی است.

در دفترچه تشریحی آزمون، یک سوال وجود دارد که برای پاسخ دادن به آن ۳۰ دقیقه زمان خواهید داشت. پاسخ این بخش از آزمون باید داخل دفترچه نوشته شود و پاسخ‌نامه جداگانه‌ای برای آن به شما داده نمی‌شود.

این بخش از آزمون تولیمو به بخش نوشتاری آزمون‌های آیلتس و جی‌آر‌ای (GRE) شباهت دارد و نشان‌دهنده مهارت شما در نوشتن متن و مقاله به زبان انگلیسی است.

برای اینکه بتوانید مهارت نوشتاری خود را تقویت کنید لازم است نوشتن مقالات را تمرین کنید و از اساتید زبان بخواهید نوشته‌هایتان را تصحیح کنند تا ایرادات آن برطرف شود.

کسب نمره قابل قبول در این بخش از آزمون تولیمو بدون تمرین زیاد و تلاش مستمر امکان‌پذیر نیست.

 سوالات آزمون تولیمو:

دفترچه سوالات تستی شامل ۱۴۰ سوال است و از سه بخش تشکیل می‌شود که در ادامه هر یک را شرح می‌دهیم. دقت داشته باشید که پاسخ سوالات این دفترچه باید در پاسخ‌نامه وارد شود.

1. بخش ساختار و نوشتار زبانی (Structure and Written Expression) که ۴۰ سوال دارد و برای پاسخ دادن به سوالات آن ۳۰ دقیقه فرصت دارید.

2. بخش درک مطلب (Reading Comprehension) که شامل ۵۰ سوال است و ۵۵ دقیقه برای پاسخ دادن به سوالات آن زمان خواهید داشت.

3. درک مطلب شفاهی یا شنیداری (Listening Comprehension) که ۵۰ سوال دارد و ۳۵ دقیقه برای پاسخگویی به آنها زمان خواهید داشت. توجه داشته باشید که سوالات این بخش در جلسه آزمون از بلندگو پخش می‌شود و شما تنها یک مرتبه فرصت شنیدن آن را خواهید داشت. پس از گوش دادن به متنی که از طریق بلندگو خوانده می‌شود، باید پاسخ صحیح را در پاسخ‌نامه خود علامت‌گذاری کنید.

4. ازمون تولیمو چقدر اعتبار دارد ؟ Tolimo |the test of language by the Iranian measurement organization   ، یکی از آزمون های زبان انگلیسی برای افراد غیر بومی است که در آن میزان تسلط شرکت کنند گان در هر چهار مهارت آزموده شده و سازمان سنجش آموزش کشور آن را برگزار میکند. غالبا، دانشجویان دوره دکترایی که قصد دارند در آزمون دکترای رشته ها مهندسی و علوم انسانی و یا دکترای تخصصی شرکت کنند، در این ازمون ثبت نام می نمایند. با این حال، برای این آزمون محدودیت سنی تعریف نشده و افراد یکه دیپلم دارند نیز میتوانند به دفعات در آن شرکت کنند تا نتیجه مطلوب را به دست آورند. قابل ذکر است که دواطلبان این آزمون نمیتوانند بعد از ثبت نام کردن ، انصراف دهند بلکه فقط میتوانند نوع آزمونی که قرار است در آن شرکت کنند را تغییر دهند. بنابراین، پیش از آموزش آمادگی تولیمو، باید در مورد شرکت در ازمون اطمینان پیدا کنید. در نهایت ،نتیجه آزمون 30 تا 40 روز بعد از امتحان در سایت سازمان سنجش به اطلاع رسانده میشود.  از جمله ویژگی های این آزمون میتوان به این موارد زیر اشاره کرد که :  این آزمون دارای انواع بخش های نوشتن، درک مطلب، ساختار زبان و درک مطلب شفاهی و یک بخش نوشتاری جداگانه است که شرکت کننده باید برای پاسخ دادن به هر بخش دانش کافی داشته باشد.  بخش نوشتاری این ازمون ، محدوده سنی نداشته و نمره آن بین 1 تا 6  است . طیف نمره این آزمون بین 310 تا 677 است که نمره بالای 600 عالی و نمره کمتر از 479 ضعیف محسوب میشود. به طور معمول ، دانشجویانی که دوره آمادگی تولیمو را گذرانده باشند، مفاهیم زبان انگلیسی را بهتر درک کرده و با آن بیشتر آشنا هستند.   آزمون تولیمو، آزمون زبان انگلیسی پیشرفته است و در مورد اعتبار آن میتوان اینطور گفت که،  نشان دهنده مهارت افراد در انواع مهارت های زبان انگلیسی است و میتوان آن را به دانشگاه های داخل کشور ارایه داد و در استخدام افراد نیز تاثیر چشمگیری دارد  هر چند که به اندازه ازمون ایلتس و تافل جامعیت نداشته و کاربردی نیست.   نمره هر بخش از این آزمون به صورت معمولی محسبه شده و میانگین به دست آمده در 10 ضرب میشود تا نمره اصلبی به دست اید. علاوه بر این، این آزمون نمره منفی نداشته و دواطلبان میتوانند با اسودگی خیال این آزمون را گذرانده و از نمره آن برای شرکت در ازمون های بعدی استفاده کنند. قابل ذکر است که در صورتی که دواطلب برای آزمون آمادگی یک تاریخ مشخص نداشته باشد، میتواند آن را تا آزمون بعدی همان سال شمسی به تاخیر بیندازد اما مجاز نیست که آن را به سال بعد انتقال دهد.

bama step

[wp-rss-aggregator sources=”109918″]

دیدگاه کاربران
  • فانوس 22 آذر 1397

    خواهان شرکت دردوره زبان مجازی تولیموهستم

  • نعیمه زنگنه 29 تیر 1398

    سلام وقتتون بخیر برای این دوره مدرکی داده میشه که دوره های آمادگی آزمون‌ُ گذروندیم؟؟

  • زکریا 30 بهمن 1398

    سلام خسته نباشید. ببخشید این مدرک شما قابل ارائه به دانشگاه هم هست؟ برای شرکت در ازمون جامع

    • مدیر کل سایت 5 اسفند 1398

      سلام – بی فایده نیست – برای اطمینان از خود دانشگاه استعلام نمایید.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *