0
021284284

آموزش دریافت نشان کشاورزی GAP: دوره های آموزش مجازی و مقاله های آموزشی دریافت نشان کشاورزی GAP

گواهی محصولات کشاورزی GAP نشان می دهد که در فرایند تولید محصول، شاخص های زیست محیطی، کیفیت،‌ فرایند صحیح تولید، ساختار و  شرایط خوب کاری برای تولید کنندگان در مراحل تولید تا مصرف رعایت شده است. اعتماد بخشی و تضمین سلامت محصولات و فرآورده‌های غذایی مورد مصرف جامعه در هر کشور مهمترین شاخص ارتقای بهداشت اجتماعی است. با توجه به جمعیت رو به افزون دنیا در هزاره سوم، پایداری در شاخص های امنیت و سلامت غذا و تعیین استراتژی برای دستیابی به این هدف، مهمترین چالش دولت هابه شمار می رود. دراکثر کشورها تولید، عرضه و واردات مواد غذایی تحت کنترل نظام گواهی که مجموعه ای از دستور العمل ها، استانداردها، مقررات، سازمان  و فرایند حقوقی، اجرایی و کنترلی است، صورت می گیرد. برای ایجاد اعتماد در مصرف کنندگان درخصوص کیفیت و سلامت محصولات و فراورده های کشاورزی، سیستم  و مقررات متنوعی با عنوان کلی نظام گواهی محصولات  کشاورزی حاکم است. استقرار نظام گواهی، معمولا در قالب استانداردهای بین المللی، منطقه ای یا قوانین ملی جهت کنترل کیفیت با هدف تضمین سلامت محصولات برای مصرف کنندگان اعمال  می شود.

آموزش مجازی دریافت نشان کشاورزی GAP : امکان ثبت نام در دوره مجازی​

ما در بنیاد آموزش مجازی ایرانیان امکان ثبت نام در دوره آموزش مجازی دریافت نشان کشاورزی GAP و اخذ مدرک معتبر دریافت نشان کشاورزی GAP را به صورت کاملا غیر حضوری فراهم آورده ایم.

5/5
دریافت نشان کشاورزی GAP

گپ GAP  اصولی است که به فرآیند های قبل و بعد از برداشت محصول اعمال شده و به تولید محصول ایمن و سالم کشاورزی با رعایت جنبه های مختلف اقتصادی، اجتماعی و زیست محیطی پایدار منجر می گردد.

دارا بودن گواهینامه GAP این امکان را برای متقاضی فراهم میکند که در بازار های بین المللی راحت تر ورود کند، و اطمینان خاطر می دهد به مصرف کننده.

دوره آموزش مجازی دریافت نشان کشاورزی GAP برای شما توسط بنیاد آموزش مجازی ایرانیان تهیه شده، تا به آسانی اینترنتی ثبت نام کنید.

بنیاد آموزش مجازی ایرانیان با اعتبار بسیار بالا برای شما شرایطی فراهم آورده که در مدت زمان کوتاه میتوانید مدرک دریافت نشان کشاورزی GAP را اخذ نمایید.

استاندارد GAP چیست:

در ابتدا تفاوت بسیار مهمی بین محصولات ارگانیک و محصولات سالم غذایی وجود دارد، بر اساس کلیه استاندارد های ملی همینطور بین المللی در تولید محصول سالم کشاورزی (عملیات خوب کشاورزی) استفاده از کود های شیمیایی مجاز عنوان شده. منتها میزان کود شیمیایی، زمان کود شیمیایی همچنین رعایت دوره پاکسازی سموم شیمیایی مورد استفاده باید به دقت مورد بررسی و رعایت گردد.

محصولاتی که بر اساس استاندارد روش خوب کشاورزی استاندارد G.A.P فرآوری می شوند، به عنوان محصول سالم شناخته شده هستند.

نحوه اخذ گواهینامه GAP:

استاندارد Global Gap حوزه های متفاوتی همانند: بخش محصولات کشاورزی، آبزی پروری، دام پروری و خوراک دام را در بر می گیرد. بر اساس استاندارد گلوبال گپ کلیه مراحل تولید محصولات عملیات خوب کشاورزی بایستی در قالب چک لیست های تخصصی و توسط یک نهاد صدور گواهینامه ایزو ثبت گردد. نمونه برداری همینطور دریافت آنالیز های فنی مورد نیاز می بایست توسط آزمایشگاه دارای گواهینامه ایزو 17025 مورد تایید قرار گیرد. لذا چنانچه متقاضی اخذ گواهینامه GAP مراحل مکتوب شده طی نماید و توسط نهاد معتبر صادر کننده گواهینامه انجام گیرد، گواهینامه GAP بین المللی دریافت می کند.

اهداف نهایی استقرار GAP عبارتند از:
– به حداقل رساندن آلودگی های فیزیکی، شیمیائی، میکروبیولوژی در محصول به منظور تأمین امنیت وایمنی مواد غذایی
– ردیابی معکوس محصول
– ارتقاء کیفیت و به ویژه کیفیت بهداشتی محصول تولیدی
– بهبود راندمان مصرف و کاربرد عوامل و منابع تولید
– کاهش مصرف ترکیبات شیمیائی در تولید
– به حداقل رساندن اثر تخریبی فعالیت های کشاورزی بر محیط زیست
– اجرای IPM در تولید محصولات کشاورزی
– تضمین کارفرما برای توجه به سلامت و ایمنی کارگران
محصول سالم چیست?
با توجه به تعریف جامع محصول سالم در آئین نامه اجرایی ساخت ، فرمولاسیون و مصرف کودهای شیمیائی، زیستی ، آلی و سموم دفع آفات نباتی بند “ب” ماده (61 ) قانون برنامه چهارم توسعه، محصول سالم، محصولی است که عاری از عناصر و ترکیبات سمی و آلاینده بوده و یا با رعایت حداکثر باقیمانده مجاز (MRLs) آنها تولید شده باشد. به عبارت دیگر، چنانچه در تولید محصول، دستور العمل ها و روش های تولید ارگانیک اعمال شده و محصول عاری از عناصر و ترکیبات سمی و آلاینده باشد و یا اگر سایر دستور العمل ها و روش های تولید اعمال شده باشد و عناصر و ترکیبات سمی و آلاینده در محصول کمتر از حداکثر باقیمانده مجاز (MRLs) باشد ، محصول سالم تلقی می گردد.

مزایای دریافت گواهی نامه استاندارد GAP:

استاندارد GAP تضمین کننده مقررات و عملیات مورد نیاز برای عملیات مناسب کشاورزی هست.

دارا بودن گواهینامه GAP این امکان را برای متقاضی فراهم میکند که در بازار های بین المللی راحت تر ورود کند، و اطمینان خاطر می دهد به مصرف کننده.

اخذ گواهینامه GAP بابت اطمینان خاطر به مشتریان با درج لوگو بر روی محصولات جزو مزایای دریافت گواهینامه GAP می باشد.

بازار یابی و تبلیغات وسیع منطقه ای با اخذ گواهینامه GAP تسهیل تر می شود.

شرایط دریافت گواهینامه GAP:

متقاضیان دریافت گواهینامه GAP می بایست ابتدا هدف از گرفتن گواهینامه GAP را مشخص نمایند. گواهینامه GAP چنانچه جهت برندینگ داخل ایران یا فروش در حوزه خلیج فارس هست، متقاضی می تواند به راحتی توسط مجموعه مشاوره ایران گواه گواهینامه GAP اخذ نماید. چنانچه هدف از گرفتن گواهینامه GAP ورود به بازار های اروپایی هست، متقاضی ابتدا باید شرایط استاندارد ISO 9001 همینطور استاندارد GMP ایجاد نماید سپس الزامات استاندارد GAP و ریپورت آزمایشگاه بابت محصول اخذ نماید چنانچه ممیز مرجع صدور گواهینامه GAP مستندات را تایید نمود بعد گواهینامه GAP صادر می گردد.

[wp-rss-aggregator sources=”102060″]

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *