0
021284284

آموزش تجارت الکترونیک و کاربرد های آن در کسب و کار: دوره های آموزش مجازی و مقاله های آموزشی تجارت الکترونیک و کاربرد های آن در کسب و کار

تجارت الکترونیک (به انگلیسیElectronic commerce) فرایند خرید، فروش یا تبادل محصولات، خدمات و اطلاعات از طریق شبکه‌های کامپیوتری و اینترنت است.امروزه بیشتر سازمان‌های بزرگ در سراسر دنیا از اینترنت برای پاسخگویی به نیازهای ارتباطی، علمی، تحقیقاتی و تجاری استفاده می‌کنند. تجارت الکترونیک با انجام کلیه امور تجارت و مبادلات مالی از طریق الکترونیکی، به عبارت دیگر بکارگیری فناوری‌های اینترنت در انجام امور فوق بطوری که مشتریان، فروشندگان، تولید کنندگان، شرکاء، کارکنان و تجار از اقصی نقاط جهان گرد هم آیند و داد و ستد خود را از این طریق انجام دهند روندی نوین را برای راحت کردن کسب و کار و سود آوری بیشتر ایجاد کرده است. برای نیل به این اهداف لازم است استراتژی‌های تجارت، بازاریابی، خرید، فروش، آموزش، تحقیقات، خدمات پس از فروش و سایر خدمات به صورت الکترونیکی صورت گیرد.از این رو دانشپذیران این رشته باید مفاهیم علمی و کاربردی درستی از این مورد داشته باشند تا بتوانند در این عرصه جدید علمی و کاربردی فعالیت نمایند.

***مدرک با تاییدیه فنی حرفه ای این دوره فقط برای ۸ ساعت صادر می گردد.

آموزش مجازی تجارت الکترونیک و کاربرد های آن در کسب و کار : امکان ثبت نام در دوره مجازی​

ما در بنیاد آموزش مجازی ایرانیان امکان ثبت نام در دوره آموزش مجازی تجارت الکترونیک و کاربرد های آن در کسب و کار و اخذ مدرک معتبر تجارت الکترونیک و کاربرد های آن در کسب و کار را به صورت کاملا غیر حضوری فراهم آورده ایم.

5/5
تجارت الکترونیک و کاربرد های آن در کسب و کار

انجام معاملات تجاری، از طریق ابزارهای الکترونیکی مانند اینترنت، تلفن، تلویزیون و کامپیوتر است.

سهولت و سرعت ارائه به آنچه کاربر از یک تجارت الکترونیک نیازمند است.

دوره آموزش مجازی تجارت الکترونیک و کاربرد های آن در کسب و کار برای شما توسط بنیاد آموزش مجازی ایرانیان تهیه شده، تا به آسانی اینترنتی ثبت نام کنید.

بنیاد آموزش مجازی ایرانیان با اعتبار بسیار بالا برای شما شرایطی فراهم آورده که در مدت زمان کوتاه میتوانید مدرک تجارت الکترونیک و کاربرد های آن در کسب و کار را اخذ نمایید.

بررسی مزایای تجارت الکترونیک بر کسب و کار ها:

نگهداشتن مشتری: معمولا کسب و کارها نگرانند مشتریان خود را از دست دهند برای همین همیشه در پی راهی برای نگهداشتن او هستند. در تجارت الکترونیک دیگر کسب و کارهای آنلاین نباید دغدغه‌ای در این مورد داشته باشند زیرا از سراسر دنیا می‌توانند مشتریان خود را داشته باشند.

افزایش فروش: کسب ‌و‌کارهای آنلاین، نیازی به اداره فروشگاه ندارند و می‌توانند فروش آنلاین با سود بالا داشته باشد. آنها می‌توانند به روشهای مختلفی پول را از مشتری دریافت کرده تا خرید را برای مشتری سریعتر و راحتتر کنند. این کسب و ‌کارها با در دسترس بودن به صورت بین‌المللی می‌توانند محصولات بیشتری را به فروش برسانند.

دسترسی در هر زمان و مکانی: دیگر شرایط جغرافیایی یا مکانی نمی‌تواند برای مشتریان محدودیت ایجاد کند زیرا در تجارت الکترونیک کاربران می‌توانند در 365 روز سال 24 ساعته برای مشتریان در دسترس باشند. درهای فروشگاه برای کسب سود بیشتر هرگز به روی مشتریانش بسته نخواهد شد.

گستردگی حوزه تجارت: اگر بازاریابی درست انجام شود مشتریان در سراسر دنیا می‌توانند به وبسایت مراجعه کرده و اطلاعات و محصولات مورد نیاز خود را پیدا کنند.

تراکنشهای فوری: در تجارت الکترونیک دیگر نیازی به انتظار برای نقد شدن چک یا انتظاری ۳۰ روزه برای انواع دیگر پرداختها نیست. تراکنشها بلافاصله انجام می‌شوند یا حداکثر به ۲ یا ۳ روز زمان نیاز دارید تا پول از طریق سیستم بانکی وارد حساب شود.

معایب تجارت الکترونیک برای کسب و ‌کارها

مسائل امنیتی: با وجود اینکه کسب‌ و ‌کارها اقدامات فراوانی انجام می‌دهند تا امنیت خود و مشتریانشان را حفظ کنند افرادی وجود دارند که می‌توانند از هر دیوار آتشین عبور کرده و اطلاعاتی را که می‌خواهند به دست آورند. هک شدن یکی از دغدغه‌های کسب و کارهای آنلاین در دنیای تجارت الکترونیک است.

مسائل پرداختی و مالی: بسیاری از موسسات مالی در زمان مناقشه در مورد پرداخت صورتحساب برای حفظ مشتری از او طرفداری می‌کنند. این مسئله زمانی که کالاها قبلا به مشتری تحویل داده شده‌اند ولی مبلغ پرداخت شده به حساب مشتری برگشته است موجب تحمیل شدن خسارت به کسب و ‌کار تجارت الکترونیک می‌شود.

هزینه‌ بیشتر برای زیرساختهای تجارت الکترونیک: برای اطمینان از این که کسب و‌ کار آنلاین شما به درستی اداره می‌شود باید هزینه کنید. مالک آن کسب و ‌کار باید مطمئن شود معاملات به شکل درستی انجام شده و محصولات به بهترین شیوه به نمایش گذاشته می‌شود. برای اطمینان از این مسئله باید فردی حرفه‌ای استخدام شود تا کاستیهای موجود را برطرف کند.

ارجاع کالا و خدمات پس از فروش: زیرساختهای کسب و ‌کار آنلاین باید کامل و بی‌عیب باشد. زیرا هزینه‌های دیگری برای کسب و ‌کار ایجاد می‌کند. مشتریانی هستند که پس از تحویل کالا از کیفیت آن راضی نبوده و کالا را ارجاع می‌دهند. به ویژه مصرف‌کنندگانی هم وجود دارند که چیزی بیش از بازپرداخت مبلغ خود را می‌خواهند.

وجود خدمات اینترنتی کافی: ظاهرا در دنیای امروز همه‌ همیشه می‌توانند از اینترنت استفاده کنند اما باید بدانید که هنوز هم مناطقی وجود دارد که پهنای باند شبکه در آنها می‌تواند مشکل‌ساز شود. پیش از راه‌اندازی کسب و‌ کار تجارت الکترونیک باید مطمئن شد آن منطقه از پهنای باند مخابراتی ضروری و موثر برای اداره کسب‌و‌کار برخوردار است یا خیر.

نگهداری مستمر: وقتی کسب و‌ کاری فعالیت خود را به صورت تجارت الکترونیک شروع کرده است باید برای سازگار ماندن آماده‌ تغییر باشد. با رشد تکنولوژی سیستمهای مورد استفاده در کسب و ‌کار نیز باید به روز نگه داشته شده یا در صورت نیاز جایگزین شوند.

مزایای تجارت الکترونیک برای مشتریان چیست؟

سهولت: کاربر با انتخاب نام محصول مورد نظرش در مورتورهای جست‌وجو به راحتی می‌توانند به آن دسترسی داشته باشند.

فروشگاههای واقعی تمام کالاها در ویترین و داخل مغازه قرار نمی‌گیرد و مشتری مجبور به انتخاب در گزینه‌های محدود است. اما در فروشگاههای آنلاین دیگر جنس داخل انبار وجود ندارد بلکه تمام محصولات برای کاربران قابل مشاهده است.

مقایسه آسان: ارائه تمام مشخصات و ویژگیهای کالا در تجارت الکترونیک کار کاربران در مقایسه دو یا چند کالا با یکدیگر را آسان می‌کند. همین امر مشتری را دوباره به آن بازار فروش بازمی‌گرداند.

مواجهه با نظرات دیگران: شرکتها به دلیل وجود رقابت شدید در بازار تجارت الکترونیک از کاربران خود می‌خواهند نسبت به نوع کالایی که خریداری می‌کنند پیشنهاد و انتقادات خود را بیان کنند. حال کاربران جدیدی که می‌خواهند آن کالا را خریداری کنند می‌توانند از نظرات دیگران پیش از خرید کالا استفاده کنند.

بنهای تخفیف: از آنجایی که تجارت الکترونیک نمی‌خواهد از بازارهای سنتی عقب مانده یا چیزی کم داشته باشد برای همین از بنهای تخفیف برای جذب و نگهداری مشتری و فروش کالاهای خود استفاده می‌کند. برندهای مختلف با ارائه بهترین قیمت موجود در بنهای تخفیف سعی بر برد در رقابت تجارت الکترونیک هستند.

معایب تجارت الکترونیک برای مشتریان:

امنیت و حریم خصوصی: کاربران پیش از انجام هر نوع فعالیتی در مرحله نخست باید گواهی امنیتی وبسایت را بررسی کنند و نگران به سرقت رفتن اطلاعات شخصی خود باشند.

کیفیت: کاربران باید پیش از خرید حتما گزینه‌های پس از خرید مثل پس گرفتن کالا، خدمات پس از فروش و… را بررسی کنند. ممکن است پس از لمس کالا، دقیقا همان چیزی نباشد که مورد نظر مشتری بود.

هزینه‌های پنهان: برخی موارد کالایی که خریداری می‌شود شامل هزینه‌هایی است که در مرحله نخست ذکر نشده است. هزینه‌های اضافی چون حمل و نقل، جا به جایی، بارگیری و… که معمولا روی فرم پرداخت کالا وجود دارد.

تاخیر دریافت کالا: یکی از نکات قوت تجارت الکترونیک سرعت دریافت کالا سریعتر از زمان مورد انتظار است. اما در برخی از موارد باید انتظار تاخیر را هم داشت. تغییر و تحولات جوی، جغرافیایی و مکانی هرگز از پیش خبر نمی‌‌دهند.

اینترنت: استفاده از اینترنتهای رایگان احتمال ربوده شدن اطلاعات کاربران را بالا می‌برد. اگر امکان استفاده از اینترنت شخصی وجود ندارند کاربران باید هوشیار عمل کرده یا قید خرید آنلاین را بزنند.

نبود تعامل شخصی: با وجود این که قوانین و مقررات هر کسب و‌ کاری در تجارت الکترونیک برای مطالعه‌ در دسترس قرار گرفته است اما مطالب بسیاری وجود دارد که باید مطالعه شده و ممکن است مسائل قانونی برای گیج‌کننده باشد. در مورد سفارشهای بزرگ یا مهم نیز کسی وجود ندارد که در مورد پرسش‌ها یا نگرانیهای بتوان رو در رو با او صحبت کرد.

bama step

[wp-rss-aggregator sources=””]

دیدگاه کاربران
  • احسان حاجي زاده 26 خرداد 1396

    اگر با مثال های متفاوت ودیدگاه های متفاوت انجام شود فوق العاده است

  • ستار علیزاده 12 آذر 1398

    این متن ۱۲۰۰ صفحه ای یک کتاب کاغذی هستش یا پی دی اف ؟؟؟

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *