0
021284284

آموزش مدیریت تولید و عملیات: دوره های آموزش مجازی و مقاله های آموزشی مدیریت تولید و عملیات

مدیریت تولید و عملیات حوزه ای از مدیریت در ارتباط با طراحی و مدیریت محصولات،فرایندها، خدمات و زنجیره تامین است. هدف آن دستیابی،توسعه و استفاده از منابع به منظور دستیابی به کالاها و خدمات مورد نیاز مشتریان است.مدیریت تولید و عملیات شامل سطوح استراتژیک، تاکتیکی و عملیاتی است. سطح استراتژیک شامل تعیین اندازه و موقعیت کارخانجات،  تصمیم گیری ساختار خدمات و یا شبکه های ارتباط از راه دور، و طراحی زنجیره تامین میشود.در دوره آموزشی مدیریت تولید و عملیات دانشپذیران  با نظام‌های تولید و عملیات و نقش راهبردی آن در سازمان‌های تولیدی و عملیاتی آشنا می‌شود .

 مدرک با تاییدیه فنی حرفه ای این دوره فقط برای ۳۰ ساعت صادر می گردد.

آموزش مجازی مدیریت تولید و عملیات : امکان ثبت نام در دوره مجازی​

ما در بنیاد آموزش مجازی ایرانیان امکان ثبت نام در دوره آموزش مجازی مدیریت تولید و عملیات و اخذ مدرک معتبر مدیریت تولید و عملیات را به صورت کاملا غیر حضوری فراهم آورده ایم.

5/5
مدیریت تولید و عملیات

شخصی که وظایفی از جمله فرآیندهای برنامه‌‌ریزی، هدایت، کنترل و ساماندهی فعالیت‌های جاری در یک شرکت برای تولید منابع ورودی به محصولات و فرآورده‌های مختلف را بر عهده دارد.

مدیریت تولید یک فعالیت درون سازمانی است که وظیفه آن پیش بینی، برنامه ریزی، بازاریابی در بخش فروش و خدمات می باشد. 

دوره آموزش مجازی مدیریت تولید و عملیات برای شما توسط بنیاد آموزش مجازی ایرانیان تهیه شده، تا به آسانی اینترنتی ثبت نام کنید.

بنیاد آموزش مجازی ایرانیان با اعتبار بسیار بالا برای شما شرایطی فراهم آورده که در مدت زمان کوتاه میتوانید مدرک مدیریت تولید و عملیات را اخذ نمایید.

مدیریت تولید به چه معناست؟

مدیریت تولید یک فعالیت درون سازمانی است که وظیفه آن پیش بینی، برنامه ریزی، بازاریابی در بخش فروش و خدمات می باشد. یک مدیر تولید باید در مورد تحلیل بازار و ویژگی های محصول مسئولیت پذیر باشد. کلیه فرآیندی که قرار است در سازمان انجام شود به نوعی با مدیر تولید در ارتباط است. اوست که مسئول نظم داخلی و خارجی سازمان و همچنین مسئول تمامی استراتژی های تولید به منظور پایین آوردن هزینه های اولیه سازمان می باشد.

تاریخچه مدیریت تولید و عملیات:

برای بیش از دو قرن است که مدیریت تولید و عملیات، به عنوان یک فاکتور مهم در رشد اقتصادی کشورها، شناخته شده است. دیدگاه سنتی در مورد مدیریت تولید در قرن ۱۹ ام آغاز شد. در این زمان، آدام اسمیت در کتاب ثروت ملل وجود مزیت های خاص بخش کارگری را تشخیص داد. او فلسفه تقسیم کار را مطرح کرد و پیشنهاد کرد تا مشاغل را به مشاغل تخصصی تقسیم بندی کنیم و کارگران را برای تخصص های خاص آموزش دهیم. در اوایل قرن بیستم فردریک تیلور، تئوری های اسمیت را اجرا کرد و مدیریت علمی را توسعه داد. از آن زمان تا سال ۱۹۳۰، بسیاری از روش ها برای فایق آمدن بر دیدگاه سنتی،توسعه یافت.

مدیریت محصول از دهه ی ۱۹۳۰ تا دهه ی ۱۹۵۰ مورد قبول واقع شد. وقتی دیدگاه تیلور به طور گسترده تری شناخته شد، مدیران روش هایی را توسعه دادند که بر روی بازده اقتصادی در تولید، تمرکز داشت. کارگران به طور جزئی و به خوبی مورد بررسی قرار گرفتند و بدین صورت اثرات زائد مربوطه حذف گردید و بدین صورت بازده بهبود یافت. در همان زمان، روانشناسان، جامعه شناسان و سایر متخصصین علوم اجتماعی، شروع به مطاعه بر روی رفتارهای انسانی در محیط های کاری کردند. علاوه بر این، اقتصاد دان ها، ریاضی دان ها و متخصصین کامپیوتر، از روش های تحلیلی پیچیده تر و جدیدتر استفاده کردند.

در دهه ی ۱۹۷۰، دو تغییر متمایز در دیدگاه ما ایجاد شد. واضح ترین آنها، که در نام جدید “مدیریت عملیات” انعکاس داشت، یک شیفت در بخش های سرویس دهی و تولید اقتصاد، ایجاد کرد. وقتی بخش سرویس دهی غالب تر شد، تغییر ایجاد شده در تولید به عملیات ، موجب شد تا تمرکز بر روی گسترش حوزه ی ما در سازمان های سرویس دهی ایجاد گردد. مورد دوم این است که تغییر مناسب تر ، با تمرکز بر روی سرویس ها، شروع شد نه تمرکز بر روی آنالیز در اقدامات مدیریتی.

مدیر تولید کیست؟

مدیریت تولید، در واقع شامل مجموعه فرآیندهای برنامه‌‌ریزی، هدایت، کنترل و ساماندهی فعالیت‌های جاری در یک شرکت، سازمان یا کارخانه یا واحد تولیدی، برای تولید منابع ورودی به محصولات و فرآورده‌های مختلف می‌باشد.
تمامی فرآیندهایی که قرار است در خط تولید سازمان یا کارخانه انجام شود، به نحوی (مستقیم یا غیرمستقیم) با مدیر تولید در ارتباط است.
این مدیر مسئول نظم‌دادن درونی و بیرونی شرکت و همچنین مسئول اجرای استراتژی‌ تولید به ‌منظور کاهش هزینه‌های اولیه، ثابت و جاری سازمان می­‌باشد.
باید با تحلیل بازار و ویژگی‌های محصول،به خوبی آشنا باشد و بتواند بین ویژگی‌های محصول و نیاز بازار تناسب برقرار کند. بنابراین مدیریت تولید جزو کارهای روتین و تکراری نیست و از پویاترین مشاغل است که باید کاملا به روز باشد.

وظایف مدیر تولید چیست؟

1. مدیر تولید بر عملیات روزانه تولید کارخانه نظارت داشته و عهده‌دار مسئولیت برنامه‌ریزی تاکتیکی و راهبردی فرآورده‌های موجود و جدید است که در این پروسه با تیم طراحی همکاری نزدیکی دارد.

2. مهارت های لازم یک مدیر شامل توانایی تصمیم گیری در شرایط بحرانی، دانش کافی از فرایند تولید لباس، نوشتن گزارشات تولید روزانه، مهارت حل مسئله، توانایی برقراری ارتباط، مهارت در ریاضیات و فن آوری اطلاعات، مدیریت زمان و آگاهی از استاندارهای کیفیت تولید پوشاک است.

3. رویکرد یکپارچه در مدیریت عملیات

نگاه یکپارچه integrated بطور روزانه در حال گسترش است حتی در مسائل معرفتی، چنین پدیده ای رویت می شود. اگر این نگاه integrated نباشد، برای جهان نسخه های غیرمفید پیچیده می شود. به نظر می رسد، تصمیم متمرکز centralized به گلوبال نزدیک است. شاید مفید باشد که این طور تصمیم گیری کنیم، ولی اگر میزان آن را زیاد کنیم، به مشکل بر می خوریم. اگر همه چیز بخواهد بطور متمرکز centralized باشد، حساسیت ها بیش از حد می شود و آدم ها در سازمان می گویند که پس ما در سازمان، عروسکی بیش نیستیم و شما تصمیم می گیرین که ما چه کاری انجام دهیم. این متمرکزبودن، نباید تا حدی باشد که نیروی انسانی، انگیزه اش را از دست بدهد.

mba
مقاله های مدیریتی و حسابداری

MBA

[wp-rss-aggregator sources=”112538″]

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *