0
021284284

آموزش متون حقوقی: دوره های آموزش مجازی و مقاله های آموزشی متون حقوقی

ویژگی متن حقوقی چیست؟ بی تردید این گونه نوشتارها تنها صرفاً شامل متونی با موضوع حقوقی نیست. در واقع مترجم در رویکرد خود به این نوع متن باید از تعریفی معین و واحد درگذرد و گونه شناسی متون حقوقی را مبنای کار تخصصی خود قرار دهد. بر این اساس می توان سه نوع متن تعر یف کرد که بطور مستقیم یا غیر مستقیم به این موضوع می پردازند. نخستین گونه شناسی ناظر بر متونی از نوع انجامگر ( performatif ) است، یعنی متن هایی که نه توصیف گر، که پردازنده واقعیاتند. متون قانونی، ضوابط و قراردادها … شامل این دسته اند. دومین گونه شناسی متون بر شیوه قیاس شناسی ( syllogistique ) مبتنی است. موضوع این نوع متون مانند احکام، تصمیمات، دستورالعمل های اداری و حتی تصمیمات فردی، مقابله مقررات و واقعیت است.ترجمه هر گونه متن فنی با چالش های ترم شناختی خاصی رودررویند که چه بسیار با جستاری استنادی یا پرسش از کارشناسان رفع می گردند. اما ترجمه حقوقی با دشواری های بسیار جدی تری همراه است، چرا که ترجمه این گونه متون، تبعات حقوقی در پی دارد ، مانند رابطه ای قراردادی که تعهد اخلاقی یا مالی طرفین را موجب می گردد. بنابراین، شناخت واژگان، اصطلاح شناسی وعبارت پردازی حقوقی، داشتن اطلاعات کامل حقوقی بر مترجم این حوزه گستره است زیرا افزون بر آثار حقوقی برشمرده، نارسایی و کاستی در این زمینه نیز بر دشواری های درک او از متن مبدأ می افزاید و به ترجمه ای نا برابر می انجامد.  در دوره آموزشی متون حقوقی شما بصورت مجازی با این علم آشنا میشوید .

 نکته : این دوره شامل ۶۵ دقیقه فایل صوتی آموزشی نیز می باشد.

آموزش مجازی متون حقوقی : امکان ثبت نام در دوره مجازی​

ما در بنیاد آموزش مجازی ایرانیان امکان ثبت نام در دوره آموزش مجازی متون حقوقی و اخذ مدرک معتبر متون حقوقی را به صورت کاملا غیر حضوری فراهم آورده ایم.

5/5
متون حقوقی

اهمیت دیگر زبان آموزی، در بحث تحقیق و پژوهش های علمی و دانشگاهی جلوه می نماید که در جهت دسترسی به منابع بی شمار فضای وب، دانش یک زبان بین المللی نیز یک امر الزامی است.

آشنایی با مقدمات لازم جهت مطالعه متون حقوقی به زبان انگلیسی با درک تفاوت متون حقوقی از متون عمومی و نیز آشنایی با نظام حقوقی کشور انگلستان (کامن لا)، پس از پایان این درس است.

دوره آموزش مجازی متون حقوقی برای شما توسط بنیاد آموزش مجازی ایرانیان تهیه شده، تا به آسانی اینترنتی ثبت نام کنید.

بنیاد آموزش مجازی ایرانیان با اعتبار بسیار بالا برای شما شرایطی فراهم آورده که در مدت زمان کوتاه میتوانید مدرک متون حقوقی را اخذ نمایید.

در عصر کنونی، دانستن یک زبان بین المللی از اهمیت بی شماری برخوردار است. به ویژه به جهت بحث جهانی شدن و همچنین رشد روز افزون فن آوری و همچنین دسترسی به منابع بی شمار اینترنت، این اهمیت بیشتر خودنمایی می نماید. رشته حقوق به عنوان یکی از رشته های محبوب و مهم در کشور نیز از این موضوع مستثنا نیست.

موضوع مهم در رابطه با زبان آموزی در رشته حقوق، مطالعه تطبیقی متون قانونی و حقوقی سایر کشورها، مطالعه و بررسی تجارب آن ها و استفاده از آن متون وتجارب در حقوق داخلی است. اهمیت دیگر زبان آموزی، در بحث تحقیق و پژوهش های علمی و دانشگاهی جلوه می نماید که در جهت دسترسی به منابع بی شمار فضای وب، دانش یک زبان بین المللی نیز یک امر الزامی است.

از سوی دیگر با بالا گرفتن تجارت و تعاملات میان کشورها و از سوی دیگر، همگام سازی قوانین در جهت تسهیل روابط میان اتباع دولت ها در موضوعاتی نظیر روابط اجتماعی و تجارت بین المللی به ویژه از طریق سازمان های بین المللی نظیر آنسیترال (UNCITRAL)، تنها با دانستن یک زبان مشترک امکان پذیر است. هدف نهایی از این دوره از بنیاد آموزش مجازی ایرانیان، آشنایی با مقدمات لازم جهت مطالعه متون حقوقی به زبان انگلیسی با درک تفاوت متون حقوقی از متون عمومی و نیز آشنایی با نظام حقوقی کشور انگلستان (کامن لا)، پس از پایان این درس است.

bama step

[wp-rss-aggregator sources=”109466″]

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *