0
021284284

آموزش زبان چینی: دوره های آموزش مجازی و مقاله های آموزشی زبان چینی

بعد از تاسیس چین جدید و روند بسیار پر شتاب رو به رشد همه جانبه ی آن، توجه به زبان چینی و آموزش آن در بسیاری از کشورهای جهان مورد توجه قرار گرفته است.در کشور ما نیز با توجه به حجم گسترده ی ارتباطات سیاسی، اقتصادی، نظامی، علمی و فرهنگی با کشور چین و با توجه به موقعیت و نفوذ جهانی این کشور و نیز فراگیر شدن زبان چینی آموختن آن امروزه به عنوان یک نیاز بسیار مهم و ضروری است.

آموزش مجازی زبان چینی : امکان ثبت نام در دوره مجازی​

ما در بنیاد آموزش مجازی ایرانیان امکان ثبت نام در دوره آموزش مجازی زبان چینی و اخذ مدرک معتبر زبان چینی را به صورت کاملا غیر حضوری فراهم آورده ایم.

5/5
زبان چینی

یک خانواده از زبان‌های نواخت‌بر و تحلیلی شرق آسیا است که شاخه زبان‌های چینی خانواده زبان‌های چینی-تبتی را می‌سازد.

مزایای زبان چینی فرصت های زیادی را برای رشد فردی و حرفه‌ای به ارمغان می‌آورد. حداقل مزایای زبان چینی این است که درک بهتری از یکی از غنی‌ترین فرهنگ‌های جهان به دست می‌آورید.

دوره آموزش مجازی زبان چینی برای شما توسط بنیاد آموزش مجازی ایرانیان تهیه شده، تا به آسانی اینترنتی ثبت نام کنید.

بنیاد آموزش مجازی ایرانیان با اعتبار بسیار بالا برای شما شرایطی فراهم آورده که در مدت زمان کوتاه میتوانید مدرک زبان چینی را اخذ نمایید.

زبان چینی یکی از بزرگترین زبان های زنده جهان است که در پر جمعیت ترین کشور جهان یعنی کشور چین تکلم می شود. آموزش زبان چینی برای افرادی که تمایل دارند با این مردم دوست داشتنی که از تاریخ و فرهنگ و پیشینه تاریخی درخشانی برخوردار هستند در ابتدا ممکن است سوالات گوناگون و متعددی را برای زبان آموزان در پی داشته باشد.

 

این کشور یکی از کشورهای توریستی جهان است که به دلیل قرار گرفتن در ردیف کشورهای تجاری معتبر و نیز نقش استراتژیکی که در سطح بین المللی ایفا می کند مورد توجه بسیاری از علاقمندان قرار گرفته است.

 

شاید شناخت ما ایرانی ها از کشور چین بیشتر به جنبه تاریخی آن و فراز و فرودهایی که سلاطین  این سرزمین پهناور  با آن مواجه بوده اند برگردد. اغلب ما این داستان ها را در فیلم های چینی و کتاب های مختلفی که در این زمینه به رشته تحریر درآمده اند مطالعه کرده ایم. اصلا یکی از خاطرات ما مربوط به فیلم های رزمی این کشور است.

 

در واقع با دیدن چهره بروسلی یا جکی چان بی درنگ کشور چین در ذهنمان تداعی می شود. کشور چین با مراسمات، اعیاد و جشن های مختلف و متعددی که دارند یکی از بی نظیرترین ملت ها در جهان به شمار می روند که از غنای فرهنگی بی نظیری برخوردار هستند.

 

ولی قضیه یه همین جا ختم نمی شود. برای بسیاری از کسانی که در پی موفقیت های تجاری هستند یا شوق و ذوق سیر و سیاحت دارند کشور چین یک مقصد بی نظیر و رویایی به شمار می رود. از همین رو لزوم آموزش زبان چینی و همچنین استفاده از شیوه های مختلف آموزشی برای این زبان مطرح می شود.

 

سوالات و چالش های اساسی آموزش زبان چینی

 

شاید تا به حال به افرادی برخورد کرده اید که می خواهند زبان چینی را یاد بگیرند ولی نمی دانند از کجا باید شروع کنند؟ شاید هم خودتان جزو افرادی باشید که در روند یادگیری این زبان با دشواری هایی مواجه شده اید طوری که فکر می کنید در وسط یک چهار دیواری بلند سنگی محصور شده اید و توانایی بیرون آمدن از آن را ندارید.

 

اگر این احساس را دارید پس باید به شما بگوییم که این مطلب را ما برای شما و زبان آموزان دیگری نوشته ایم که مشکلاتی مشابه مشکلات شما دارند. اصلا آیا  فکر می کنید همین اندازه شناخت از فرهنگ چینی برای شما کافی است؟ آیا تا به حال به این فکر کرده اید که خودتان به یادگیری این زبان زیبا و پرطرفدار بپردازید؟.

 

آیا فکر نمی کنید که آموزش زبان چینی از جنبه های مختلف و با متدهای روز دنیا می تواند به شما در این زمینه یاری برساند؟.آیا دوست دارید که با زبان چینی بیشتر آشنا شوید؟ آیا از نظر شما آموزش زبان چینی و در نتیجه یادگیری این زبان  دشوار و پر دردسر تلقی می شود؟ آیا در آموزش زبان چینی با حروف چینی و نوع نگارش آنها مشکل دارید؟آیا فکر می کنید روند آموزش زبان چینی برای زبان آموزان خسته کننده و کسالت آور خواهد بود؟ ویژگیهای اساسی و کلیدی آموزش زبان چینی چیست؟ آیا از منابع آموزش زبان چینی اطلاع دارید؟ میزان دسترسی شما به این منابع در چه حدی است؟ ما سعی می کنیم تا در این مطلب به این سوالات و چالش های دیگری که آموزش زبان چینی با آن روبرو است پاسخ دهیم. شما بعد از پایان یافتن این مطلب در می یابید که اتفاقا تصوراتی که از مراحل مختلف آموزش زبان چینی دارید با واقعیت تفاوت زیادی دارد.

ولی نگران نباشید

 

ما اینجا هستیم تا اشتباهات رایج دیگران در مورد روش های نادرست آموزش زبان چینی را تکرار نکنید. مطمئنا  این مشکلات در برخی دیگر از زبان آموزان نیز مشترک می باشد. در این مطلب تمرکز و گرایش ما بیشتر بر ارائه نکات و اسلوب هایی برای آموزش زبان چینی ماندارین است که گویش رسمی این کشور و همچنین کشورهای تایوان و سنگاپور است به شمار می رود.

 

هر چند اگر بخواهیم مطلب را طوری بسط و گسترش بدهیم که به تمام جزئیات بپردازیم با مطلبی بسیار طولانی و طومار مانند مواجه خواهید شد که شاید بیش از حد یکنواخت به نظر برسد. بنابراین سعی کرده ایم تا ابتدا درباره جنبه های اساسی آموزش زبان چینی و نیز شناخت فرهنگ این کشور توضیحاتی بدهیم.

 

سپس به بررسی و تشریح یکی از چالش برانگیزترین مساله های  پیش روی علاقه مندان یادگیری زبان چینی یعنی سیستم نوشتاری این زبان خواهیم پرداخت. در ادامه نیز سعی کرده ایم تا توصیه ها و راه حل هایی را برای آموزش زبان چینی و نیز یادگیری سریع این زبان ارائه دهیم. هرچند اگر بخواهید تمام نکاتی را که مبتدیان در نظر دارند در این مطلب پیدا کنند شاید به نوعی اغراق آمیز باشد با این همه سعی کرده این تا درخور توان خودمان به این مشکلات نیز بپردازیم.

 

فراموش نکنید یادگیری زبان چینی مستلزم سپری کردن دوره های فشرده و طولانی مدتی است که شاید در ظاهر برای عده ای از افراد دشوار باشد. ولی مطمئنا اگر بتوانید طوری زمان بندی کنید که در دوره های مختلف آموزش زبان چینی شرکت کنید یا به طور منظم تمرین کنید بر این مشکلات غلبه خواهید کرد.

 

در واقع آموزش زبان چینی اصلا غول ترسناکی نیست که در ذهن خودتان ساخته و پرداخته اید. آموزش زبان چینی از روش ها و متدهای مختلف می تواند به بخش بزرگی از زندگی شما تبدیل شود به شرطی که در این کار ثابت قدم باشید و اراده کنید.

 

از همین رو  توصیه می کنیم که اگر شما هم جزو افرادی هستید که فکر می کنید با مشکلات و چالش هایی که به آنها اشاره کردیم مواجه هستید با ما همراه باشید تا روش های دقیق و هوشمندانه ای را برای یادگیری زبان چینی به شما معرفی کنیم.

 

چرا باید سراغ آموزش زبان چینی برویم؟

 

اصلا چه دلیلی دارد با وجود زبان های جالب و پرکاربرد دیگری که وجود دارند باید سراغ یادگیری زبان چینی برویم؟ برخی از مهمترین دلایلی که موجب می شود فرد به سراغ آموزش زبان چینی برود عبارتند از:

۱-زبان چینی ماندارین یکی از پرکاربردترین زبان های مورد استفاده در جهان است

 

حدود ۱۵ درصد از جمعیت جهان به زبان چینی ماندارین تکلم می کنند. این زبان در سراسر جهان نفوذ پیدا کرده و توانسته است به تدریج جای خود را در بین علاقه مندان و پیگیری راه هایی به منظور آموزش زبان چینی باز کند. بگذارید در این زمینه تجربه خانمی را که مقیم کانادا است برای شما مطرح کنیم.

 

این خانم که لیندا نام دارد می گوید برای یک مسافرت شغلی سری به شرق آلمان زدم. در ایستگاه قطار می خواستم اطلاعاتی در مورد آدرسی که می خواستم کسب کنم. بنابراین به سراغ بعضی افراد حاضر در سالن رفتم. اغلب آنها به زبان روسی  و آلمانی صحبت می کردند و نمی توانستند با زبان انگلیسی مرا راهنمایی کنند.

 

حتی خانمی که در دفتر اطلاعات ایستگاه نشسته بود از من فاصله گرفت چرا که او هم به زبان انگلیسی آشنایی نداشت. اینجا بود که یک دانشجوی جوان چینی به دادم رسید و من دریافتم که می توانم چینی ها را در هر گوشه جهان پیدا کنم. بسیاری از چینی ها در گوشه و کنار جهان حتی در شهرهای کوچک و کم جمعیت آلمان شرقی نیز پیدا می شوند که این نکته می تواند اهمیت چینی بودن و گسترش زبان چینی را در نقاط مختلف جهان به شما یادآوری کنند. این می تواند دلیل قانع کننده ای برای کسانی باشد که به هر دلیلی در جستجوی یک زبان تازه و پرکاربرد هستند.

 

۲- استخدام افرادی که به زبان چینی تسلط دارند  مورد نیاز بسیاری از موسسات و بانک ها یا غول های صنعتی و حتی فروشگاه های زنجیره ای یا خرده فروشی و تورهای گردشگری می باشد.

 

در واقع دلیل عمده از این کار این است که بتوانند به نوعی جامعه مصرف خودشان را از بین چینی ها توسعه ببخشند. از طرفی هم می توان از این راه به کسب سرمایه و سودآوری قابل توجهی در گردشگری پرداخت.

 

فراموش نکنید چینی یکی از بزرگترین کشورهای صنعتی جهان است که به نوعی یک قطب اقتصادی معتبر در سراسر جهان به شمار می رود. تولید ناخالص ملی این کشور در سال ۲۰۱۶ حدود ۱۱٫۲ تریلیون دلار افزایش پیدا کرده است.

 

بنابراین اقتصاد رو به رشدی را تجربه می کند که امری انکار ناپذیر است و از نظر اغلب محققان و کارشناسان حوزه اقتصاد  و سرمایه گذاری این نکته کاملا به اثبات رسیده است. آمارها نشان می دهد که به تدریج بر تعداد گردشگرانی که غالبا از طبقه متوسط هستند از این کشور بازدید می کنند.

 

این کار موجب ارزآوری مناسب برای این کشور و درآمدزایی قابل توجهی می شود. نکته قابل توجه این است که به طور روزافزون بر تعداد این گردشگران افزوده می شود. از همین رو آموزش زبان چینی به عنوان یک ضرورت برای بسیاری که در جستجوی شغل مناسبی هستند مطرح می شود. چشم انداز مالی و اقتصادی برای کسانی که ضمن شرکت در دوره های آموزش زبان چینی وارد مشاغل مرتبط در حوزه سیاحتی و گردشگری می شوند بسیار امیدوار کننده و بی انتهاست.

۳-آموزش زبان چینی به شما امکان تعامل سازنده و نیز ارتباطات گسترده ای می دهد

 

اصولا به اشتراک گذاشتن ایده ها، مقاصد و اهداف تان با دیگران یکی از لذت بخش ترین جنبه های زبان آموزی محسوب می شود. در واقع اگر آموزش زبان چینی برای شما به صورت حرفه ای در نظر گرفته شود می تواند نتایج ثمربخشی را در کوتاه مدت در پی داشته باشد.

 

همیشه یه دنبال این نباشید تا در آموزش زبان چینی یا هر زبان دیگری لزوما به کسب درآمد از این طریق بپردازید. زیرا همواره ارتباطات اجتماعی و روابط انسانی مقدم بر منافع مادی قرار دارد. البته این نکته از نظر بسیاری از دوستداران و علاقه مندان زبان های مختلف نیز دور نمانده و در واقع آموزش زبان چینی نیز دروازه های نوینی را به روی جهانی بی حد و مرز برای شما می گشاید.

 

این نوع یادگیری در واقع می تواند مبنایی برای ایجاد تفاهم و دوستی با دیگران را نیز فراهم نماید و به شما در شناخت فرهنگ های جدید، دیدگاه ها و شیوه های مختلف زندگی نیز یاری برساند. آموزش زبان چینی نیز می تواند ضمن گشودن دریچه های دیگری به دنیای بیرون به شما این امکان را می دهد تا در سطح شخصی و بسیار منطقی با افرادی که با زبان چینی تکلم می کنند ارتباط برقرار کنید.

 

۴- آموزش زبان چینی ماندارین امکان دسترسی به فرهنگ غنی و پربار چینی را به شما می بخشد.

 

کشور چین قدمتی ۵۰۰۰ ساله دارد و این کشور از حیث فرهنگ غنی و هنرهایی چون موسیقی و شعر در جهان بی نظیر است. شما با آموزش زبان چینی می توانید به بسیاری از این منابع دسترسی پیدا کنید. منابع متعددی نیز وجود دارند که به زبان انگلیسی و سایر  زبان ها ترجمه نشده اند و شما از این طریق می توانید این کتاب ها و یا منابع را با زبان اصلی بخوانید و از خواندن آنها لذت ببرید. طبیعتا خواندن کتاب با زبان اصلی یا نوشتن کلمات چینی برای شما می تواند تجربه رضایت بخشی را در پی داشته باشد.

 

۵-لذت بردن از فیلم ها و مجموعه های متعدد تلویزیونی با زبان اصلی و بدون زیرنویس

 

اگر واقعا حوصله تان سر رفته و نمی توانید بیشتر از این منتظر فصل جدید سریال بازی تاج و تخت بمانید در عوض می توانید سریال ها و درام های تاریخی چینی را با زبان اصلی ببینید و از دیدن آنها لذت ببرید. چین دارای سریال های تلویزیونی سرگرم کننده و با کیفیت بالا می باشد که هم می تواند به شما در روند آموزش زبان چینی کمک کند و هم حظ بصری لازم را برای شما فراهم کند.

 

بازی پادشاهان چینی یا NIRVANA IN FIRE  یکی از جدیدترین سریال های تلویزیونی است که قصه مردی را بیان می کند که در پی انتقام از کسانی است که خانواده اش را را به خیانت متهم کرده اند. این مجموعه توانسته است برای بسیاری از بینندگان ستایش برانگیز باشد.

bama step

[wp-rss-aggregator sources=”103178″]

دیدگاه کاربران
  • ناهیدمحمدآبادی 27 مهر 1399

    من خواهان دریافت محتوای آموزشی زبان چینی هستم

  • ملیساانصاری 15 آذر 1399

    نظری ندارم😅

  • امیر 27 بهمن 1399

    سلام مدرک معتبره؟

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *