0
021284284

پنجمین همایش ملی دانشجویی اقتصاد ایران

پنجمین همایش ملی دانشجویی اقتصاد ایران هشتم اردیبهشت ماه 1393 در دانشکده علوم اقتصادی و اداری دانشگاه مازندران برگزار می‌شود.
امیرمنصور طهرانچیان در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در بابلسر با اشاره به اینکه اقتصاد ایران در خلال نیم قرن اخیر، نوسانات عمده‌ای در نرخ رشد اقتصادی، نرخ تورم و بیکاری،کسری بودجه و … را تجربه کرده است،اظهار کرد: بدیهی است که بهبود عملکرد متغیرهای فوق از جمله مهم‌ترین اهداف سیاست‌گذاران و برنامه‌ریزان اقتصادی کشور محسوب می‌شوند و تدوین و اجرای چهار برنامه توسعه، گواهی بر این مدعی است.
وی تصریح کرد: اجرای برنامه پنجم توسعه اقتصادی اجتماعی در شرایطی آغاز شد که اقتصاد ایران علاوه بر پاره‌ای از مشکلات پیشین با محدودیت‌ها، چالش‌ها و فرصت‌های جدیدی از جمله وضع محدودیت‌های تجاری نامتعارف و مغایر اصول تجارت آزاد روبه‌رو است.
طهرانچیان افزود: اصلاح الگوی مصرف، جهاد اقتصادی، حمایت از کار و سرمایه ایرانی و اقتصاد مقاومتی که در خلال چند سال اخیر به طور صریح و جدی مورد توجه و تأکید مقام  معظم رهبری  قرار گرفته‌اند، ناظر بر شرایط ویژه اقتصادی کشور در زمان حاضر هستند.
وی خاطر نشان کرد: در همین راستا برگزاری موفق و متوالی چهار دوره همایش ملی ـ دانشجویی اقتصاد ایران، اعضای هیئت علمی گروه اقتصاد و مسئولان دانشکده اقتصاد و علوم اداری دانشگاه مازندران را در تداوم این راه و برگزاری منظم و سالانه همایش فوق مصمم کرده است.
دبیر پنجمین همایش ملی دانشجویی اقتصاد ایران در ادامه گفت: تبادل یافته‌های علمی و پژوهشی، تشویق دانشجویان به امر پژوهش و همچنین ارائه تحلیل‌های علمی ـ تخصصی از مسائل اقتصاد ایران از مهم‌ترین اهداف این همایش به شمار می‌رود.
طهرانچیان در پایان با اشاره به برگزاری پنجمین همایش ملی دانشجویی اقتصاد ایران در هشت اردیبهشت ماه سال 93 گفت: آخرین مهلت دریافت اصل مقالات 30 بهمن امسال است و 21 اسفند نیز فهرست نهایی مقالات پذیرفته شده اعلام می‌شود.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *