0
021284284

مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA

  مدیریت عالی  کسب و کار (DBA)
DBA مخفف Doctorate of Business Administration است ولی با دکترای رشته های مهندسی و علوم پایه کاملاً متفاوت است. هدف این دوره توسعه مهارت های تحقیق و پژوهش در کنار اصول به کارگیری دانش مدیریتی برای حل عارضه های سازمانی می باشد. مخاطبان این دوره مدیران ارشد، مشاوران و مدرسان حوزه مدیریت بوده که پس از گذراندن آن به فهم عمیقی از دانش مدیریت در زمینه های بازاریابی، تفکر استراتژیک و منابع انسانی دست پیدا کرده، متدهای به کارگیری دانش مدیریتی برای حل عارضه های سازمانی را آموخته، مهارت های رهبری سازمانی خود را توسعه داده و توانمندی های خود برای تصمیم گیری و تفکر در شرایط بحران را ارتقا می دهند.
می توان گفت دوره DBA یک مدرک معادل با دکترا با رویکردی تحقیق و پژوهشی می باشد که تمرکز آن بر شیوه های کاربردی و مهارت در زمینه تجارت و کسب و کار است. سطح دوره DBA که پس از دوره MBA ارائه می شود بالاتر از سطح کارشناسی ارشد آکادمیک است و به نوعی می توان DBA را دکترای مدیریت تلقی کرد. البته ذکر این نکته نیز ضروری است که هدف از گذراندن دوره DBA پرورش استاد دانشگاه نیست، بلکه هدف از این دوره تقویت مهارت ها و دانش مدیریتی مدیران ارشد سازمان ها می باشد. پس فضای دوره DBA مبتنی بر کسب و کار و تجارت است. لذا مدرک PhD مناسب افرادی است که قصد دارند مدرس دانشگاه و یا محقق حرفه ای در زمینه مدیریت شوند حال آنکه دوره DBA با تمرکز بر مهارت های مدیران سعی در آموزش و ارتقای مدیران در کسب و کار دارد.
تفاوت DBA با PhD :
هدف دوره دکترای تخصصی رشته های مهندسی و علوم پایه، تولید دانش جدید بر پایه تحقیق و پژوهش های آزمایشگاهی و یا کتابخانه ای می باشد در حالیکه در دوره DBA، دانشپذیر اصول تحقیق و پژوهش در عارضه های سازمان را با رویکرد اجرایی آموخته تا علاوه بر توسعه دانش مدیریتی، مهارت های اجرای این دانش را در راستای حل مشکلات محیط کسب و کار بدست آورد. دانش آموخته گان دوره DBA، می توانند رهبری سازمان های بزرگ را بر عهده گیرند، برای توسعه علوم مدیریتی تحقیق و پژوهش انجام داده و جهت حل عارضه های سازمانی کسب و کارهای مهم به عنوان مشاور فعالیت نمایند.
جایگاه DBA در وضعیت کنونی اقتصاد و بازار دنیا
شرایط کنونی اقتصاد و بازار دنیا به گونه ای است که رقابت در عرصه کسب و کار و در بین سازمان ها بسیار سخت تر و پیچیده تر شده است. سازمان ها در صورتی می توانند در چنین شرایطی با موفقیت عمل کنند و نسبت به رقبا پیشی بگیرند که نیروی انسانی در سازمان ها بخصوص در سطح مدیریتی و مدیران ارشد سازمان ها از دانش و تخصص مدیریتی و مهارت کاربردی بویژه در زمینه کسب و کار برخوردار باشند. دوره DBA با توجه به اینکه هم بر دانش و تخصص مدیریت و هم بر مهارت های کاربردی مدیران تمرکز دارد می تواند در فضای رقابتی موجود مدیرانی با تخصص و مهارت بالا تربیت کند.
نکته قابل توجه این است که افرادی که دوره DBA را گذرانده اند دارای بیشترین میزان اشتغال و همچنین حقوق و مزایای دریافتی نسبت به رشته های دیگر هستند.
دوره عالی مدیریت حرفه ای کسب و کار DBA یک سطح بالاتر از دوره MBA قرار می گیرد. دوره DBA به منظور آموزش و توانمندسازی مدیران ارشد جهت توسعه و گسترش فعالیت سازمان های خدماتی و تولیدی تدوین شده است. در دوره DBA با رویکردی عمل گرایانه و مهارتی و کاربردی (Pragmatist) از یک طرف، و فعالیت های پژوهش محور (Research Oriented) از سوی دیگر تقویت مهارت ها و دانش مدیریتی و همچنین تخصص های مدیران از طریق منابع و محتوای بروز دانش مدیریت و همینطور مطالعه های موردی (Case Study) امکان پذیر می شود. همینطور با توجه به پرداختن به روش های نوین مدیریت و انجام کار گروهی، اجرای طرح های اجرایی و پژوهش های محوری به افراد و مدیران سازمان ها کمک می کند که چگونه در بازار رقابتی و حرفه ای از رقبا پیشی بگیرند.
دوره DBA ، سلاحی برای مدیران 
با توجه به تغییرات سریع در دنیای مدیریت و کسب و کار، مدیران ارشد به منظور سازگاری با این تغییرات و تصمیم گیری درست و به موقع با توجه به تغییراتی که در کسب و کار رخ می دهد و همچنین افزایش رقابت پذیری و ثمر بخشی می بایست علاوه بر تجارب مدیریتی، به دانش و مهارت مدیریتی نیز مجهز شوند.
دوره DBA ابزار بسیار مناسبی برای مدیران در جهت کسب دانش به روز مدیریتی همچنین کسب مهارت های مدیریتی است. مدیران ارشد سازمان ها با گذراندن دوره DBA می توانند مزیت رقابتی برای خود نسبت به سایر مدیران ایجاد کنند که این همان دانش و علم مدیریت است. علاوه بر دانش مدیریتی، دوره DBA با توجه به ایجاد مطالعه های موردی، در زمینه تقویت مهارت های مدیران نیز بسیار پر فایده است.
دوره DBA همانطور که گفته شود هم به ملاحث نظری و تئوری مدیریت می پردازد و هم بر جنبه های کاربردی مدیریت تمرکز دارد. بنابرین دوره DBA برای مدیران ارشد، مدیران اجرایی و مشاوران مناسب می باشد. دوره DBA به مدیران کمک می کند تا مهارت های لازم جهت حل مسائل سازمان خود را فرا گیرند و همینطور دوره DBA به مدیر مهارت تجزیه و تحلیل در شرایط پیچیده و تصمیم گیری در شرایط چند بعدی و پیچیده را میدهد.
 
مزایای شرکت در دوره DBA
دوره DBA به مدیران می آموزد که چگونه مدیریت سازمان خود را از چارچوب سنتی رییس و زیردست به سمت چارچوب رهبری هدایت کنند. مدیران با گذراندن دوره DBA می آموزند چگونه سازمان خود را رهبری کنند، ابزارهای مدیریتی و رهبری را می شناسند و یاد می گیرند بنا به شرایط و موقعیت سازمان از هر کدام از این ابزارها استفاده کنند. دوره DBA به مدیران می آموزد چگونه منابع انسانی (که بی شک مهمترین منبع هر سازمان است) سازمان خود را مدیریت کنند تا حداکثر بهره وری و رضایت سازمانی را به دست آورند.
شرکت کنندگان دوره DBA با مهارت آینده پژوهی می آموزند چگونه دید درستی نسبت به آینده فضای کسب وکار داشته باشند و بتوانند خود را برای سناریو های محتمل آینده آماده کنند. مهارت حسابداری و مدیریت مالی این توانایی را به فارغ التحصیلان دوره DBA می دهد که نسبت به شرایط مالی سازمان خود درک درستی به دست آورند و بتوانند بر فرآیندها و وضعیت مالی سازمان خود اشراف کامل داشته باشند. علاوه بر این دوره DBA به دانش پژوهان می آموزد چگونه برای توسعه کسب وکار خود در بلند مدت برنامه ریزی کنند و استراتژی های لازم برای توسعه کسب وکار خود را تدوین کنند.
دانش پذیران در دوره DBA می آموزند که چگونه از علم مدیریت برای اصلاح مشکلات سازمان خود استفاده کنند و علم مدیریت را به صورت کاربردی برای توسعه کسب وکار خود به کار برند. به بیان دیگر می توان گفت مهمترین ویژگی دوره های DBA کاربردی کردن علم مدیریت است به نحوی که مدیریت سازمان از چارچوب بی برنامه و مبتنی بر تجربه خارج شود و نگاه منسجم مدیریتی بر سازمان حاکم گردد.
ساختار دوره DBA
مخاطبان دوره DBA عموما مدیران ارشد سازمانها و صاحبان موفق کسب وکار هستند. این مدیران علاوه بر بهره مندی از تجربه غنی اجرایی خود می خواهند از علم روز مدیریت برای توسعه کسب و کار خود به بهترین نحو استفاده کنند. اساتید دوره DBA نیز عمدتا از برترین اساتید حوزه مدیریت انتخاب می شوند که علاوه بر تبحر در علم روز مدیریت می توانند راهکارهای اجرایی برای استفاده کاربردی از علم مدیریت در سازمان ارائه دهند. به علت مشغله کاری بالای مدیران حاضر در دوره های DBA و اساتید آن، عموما دوره های DBA به صورت پاره وقت برگزار می شوند تا مدیران حاضر در دوره بتوانند در کنار مدیریت سازمان خود به کسب مهارت مدیریتی نیز اقدام کنند. دوره های DBA می¬توانند دارای گرایش تخصصی باشند ولی عموما به صورت عمومی (بدون گرایش) ارائه می شوند.


جهت ثبت نام در دوره آموزشی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA بر روی تصویر فوق کلیک نمایید

دوره غیر حضوری است و محتوای الکترونیکی در قالب CD یا DVD به آدرستان ارسال می گردد

پس از پایان گواهی و مدرک معتبر دوره آموزشی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA با قابلیت ترجمه رسمی دریافت می نمایید

مشاوره رایگان: ۰۲۱۲۸۴۲۸۴ و ۰۹۱۳۰۰۰۱۶۸۸ و ۰۹۳۳۰۰۲۲۲۸۴ و ۰۹۳۳۰۰۳۳۲۸۴ و ۰۹۳۳۰۰۸۸۲۸۴ و ۰۹۳۳۰۰۹۹۲۸۴

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *