0
021284284

آموزش مدیریت بازاریابی: دوره های آموزش مجازی و مقاله های آموزشی مدیریت بازاریابی

می توان از دو دیدگاه اجتماعی و مدیریت
به تعریف بازاریابی نگاه کرد. از دیدگاه اجتماعی تعریف واژه بیانگر نقشی است که در
جامعه ایفا می‌کند؛ برای مثال یک صاحبنظر در بازاریابی گفته است ، نقش بازاریابی
عبارت است از ارائه استاندارد بالاتر از زندگی . از دیدگاه اجتماعی ، این تعریف
خواست ما را تأمین می‌کند.مدیریت بازاریابی (به انگلیسی: Management Marketing) تلاش آگاهانه‌ای است برای به‌دست‌آوردن نتایج
مثبت در مبادله با بازارهای هدف. مدیریت بازاریابی در هر بازاری کاربرد دارد و
قابل اجراست. به‌طور مثال یک مدیر منابع انسانی با بازار نیروی کار یا یک مدیر خرید
با بازار مواد اولیه سر و کار دارند. اما به‌طور کلاسیک، مدیریت بازاریابی به وظایف
آن دسته از کارکنان سازمان اطلاق می‌شود که با فروش محصولات و خدمات نهایی سر و
کار دارند؛ مانند مدیر فروش، مدیر تبلیغات و فروشندگان.

آموزش مجازی مدیریت بازاریابی : امکان ثبت نام در دوره مجازی​

ما در بنیاد آموزش مجازی ایرانیان امکان ثبت نام در دوره آموزش مجازی مدیریت بازاریابی و اخذ مدرک معتبر مدیریت بازاریابی را به صورت کاملا غیر حضوری فراهم آورده ایم.

5/5
مدیریت بازاریابی

علم و هنر انتخاب بازارهای هدف سودآور و نیز جذب و حفظ و افزایش مشتریان از طریق خلق و مبادله و ارائه ارزش به آنان است.

قادر خواهید بود نواقص موجود در اجرای برنامه های بازاریابی، سیاست ها و رویه ها را شناسایی و آن ها را حذف کنید.

دوره آموزش مجازی مدیریت بازاریابی برای شما توسط بنیاد آموزش مجازی ایرانیان تهیه شده، تا به آسانی اینترنتی ثبت نام کنید.

بنیاد آموزش مجازی ایرانیان با اعتبار بسیار بالا برای شما شرایطی فراهم آورده که در مدت زمان کوتاه میتوانید مدرک مدیریت بازاریابی را اخذ نمایید.

مفهوم مدیریت بازاریابی:

مدیریت بازاریابی فرآیندی است که بصورت کار تیمی باید اجرا شود و یکی از لازمه های موفقیت سازمان ها در دنیای کسب و کار است.

یکی دیگر از اقدامات مهم در مدیریت بازاریابی بخش بندی بازار و مشتریان است. برای موفقیت در بازار و همچنین ارائه محصول به بهترین شکل ممکن باید بازار و مشتری ها بر اساس الگو های صحیح تقسیم بندی شوند، تقسیم بندی که می تواند بر مبنای بازار فروش باشد و یا بر مبنای مشتری که شامل سن، جنسیت، تحصیلات، شغل و… است.

در مدیریت بازاریابی، بحث چرخه عمر محصول نیز مطرح است و اینکه این محصول تا چه زمانی می تواند در بازار بماند و به فروش ادامه بدهد.

به هر حال بحث مدیریت بازاریابی بحثی گسترده و بسیار پر شاخه و برگ است و برای دانستن آن می توان در دوره های مختص آن شرکت کرد و یا کتاب هایی که در این حوزه پیشنهاد می شوند مانند کتاب دوجلدی مدیریت بازاریابی نوشته کاتلر و کلر که توسط انتشارات نص به چاپ رسیده است را مطالعه نمایید. این کتاب منبع خوبی برای یادگیری مباحث مدیریت بازاریابی است.

مدیر بازاریابی به چه کسی می گویند؟

مدیری که وظیفه اصلی وی مدیریت منابع بازاریابی یک سازمان یا یک کسب و کار است. یک مدیر بازاریابی می تواند مسئولیت یک محصول یا یک برند را بر عهده گیرد یا این که می تواند مدیر کل واحد بازاریابی باشد که مسئولیت مجموعه گسترده ای از محصولات و خدمات را بر عهده دارد.

مدیر بازاریابی فردی است که فعالیت های بازاریابی مانند برندسازی ، ارتقای محصولات یا خدمات ، توسعه محصولات و خدمات جدید ، انجام مطالعات و تحقیقات بازار ، ارتباط با مشتری و بررسی رفتار مصرف کنندگان ، تحلیل و شناسایی رقبا و … را انجام می دهد.

 

وظایف اصلی مدیر بازاریابی از قرار زیر است:

1. جذب مشتری جدید 

 

2. بهبود محصول

 

3. برقراری ارتباط مناسب

 

4. افزایش آگاهی از نام تجاری

که در نتیجه اجرای صحیح همه این وظایف منجر به رشد و توسعه  کسب و کار می شود.

فروش چیست ؟

فروش یک اصطلاح استفاده شده برای بیان فعالیت هایی است که در نهایت به فروش کالا یا خدمات ختم شده است. فروشنده ها وظیفه مدیریت روابط بین مشتری های بالقوه و ارائه راه کار برای مشتری های احتمالی که نهایتا منجر به فروش می شوند را دارند. یعنی فروشنده ها باید بتوانند ارتباط میان این دو را مدیریت کنند.

بازاریابی چیست ؟

بازاریابی شامل کلیه فعالیت هایی است که به ایجاد علاقه در تجارت و کسب و کار شما کمک می کند. بازاریاب ها از تحقیق و تحلیل بازار برای فهمیدن علایق متشریان استفاده می کنند. شرکت های بازاریابی وظیفه ایجاد همایش هایی در راستای نحوه جذب مردم به یک محصول ، خدمات و یا برند تجاری را دارند.

موارد گفته شده تنها چند تفاوت کلی میان بازاریابی و فروش است. به طور مثال ، بازاریابی بر روی گروه های بزرگتر مردمی تمرکز دارد ، در حالی که فروش گروههای مردمی کوچکتر یا زیرمجموعه های عمومی را هدف قرار می دهد. اما تفاوت عملکرد این دو تجارت در چیست ؟

بازاریابی و فروش:

برای ایجاد یک مشارکت منسجم بین بازاریابی و فروش ، ما باید عناصر اصلی هربخش را بشناسیم.

فرایند

چه در حال نوشتن برنامه بازاریابی باشید ، چه فروش ، هردو آنها جزئیاتی در مورد تاریخچه شرکت و اهداف و ابتکارات کلی را شامل خواهند شد. سپس برنامه ها باتوجه به جنبه های هر یک از بخش ها خصوصی سازی می شوند و به چشم انداز های مدنظر خود اختصاص می یابند.

  برنامه بازاریابی ، نوع محصول ، قیمت آن ، شخصی که آن را میفروشد و مکانی که محصول به فروش خواهد رفت را مشخص می کند. اهداف مشخص اند ، شبکه های بازاریابی انتخاب شده اند و بودجه ای برای تیم بازاریابی در نظر گرفته شه است.

برنامه های فروش شامل جزئیاتی در مورد فرایند فروش ، ساختار تیم ، بازار موردنظر و اهداف می باشد. به علاوه ، برنامه فروش ، برنامه اجرایی ، ابزارها و منابعی را كه برای رسیدن به این اهداف استفاده خواهند شد را تشریح می كند.

اهداف:

اهداف کلیدی که بازاریابی و فروش تنظیم میکنند چیست ؟ اصلی ترین تمرکز هردو اینها تولید درآمد برای شرکت است.

هدف اصلی بازاریابی ، برجسته کردن و ارتقاء شرکت ، محصول یا خدمات و برند است. دپارتمان های بازاریابی وظیفه قیمت گذاری محصولات و برقراری ارتباط با نحوه تهیه نیاز و خواسته های مشتریان را بر عهده دارند. و اهداف آن معمولا بلند مدت است زیرا کمپین ها می تواند در طی ماه های زیادی ادامه یابند.

در فروش ، تمرکز بر روی آمار سهام و فروش اهداف تعیین شده است و اینها اهداف کوتاه مدت هستند. اهداف فروش اغلب ماهانه تعیین می شوند. اهداف فروش مشخص شده اند و مدیریت فروش محاسبه می کند که تیم ها و هر کدام از اعضای تیم فروشندگان برای رسیدن به هدف کلی نیاز به چه مقدار فروش دارند.

bama step

[wp-rss-aggregator sources=”105007″]

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *