0
021284284

عیب یابی بخش بی سیم شبکه

این مقاله آموزشی جهت آشنایی  دانشجویان  آموزش مجازی در رابطه با عیب یابی شبکه بیسیم گردیده است، امیدوار است کلاس های مجازی، آموزش های از راه دور، مقالات آموزشی، کتاب های معرفی شده و کلیه ی فعالیت های خدماتی ما برای شما عزیزان مفید واقع گردد.
Wi-Fiیک فن آوری عالی است که شما را آزاد می گذارد تا در هر نقطه ای از خانه که مایل هستید به انجام کارهای خود بپردازید. اما بخاطر طبیعت سیگنال های بی سیم، برقراری یک اتصال پایدار و اعتمادپذیر همیشه آسان نخواهد بود. دلایل عادی این مسئله، تداخل با شبکه های مجاور و یا تنظیمات نامناسب هستند.
ما در این قسمت مقاله به شما نشان خواهیم داد که چگونه یک مجموعه ی منطقی از بررسی ها را بر روی تجهیزات خود انجام داده و متداول ترین مشکلات را برطرف نمائید. با اینحال فراموش نکنید که پیش از هر کاری به بررسی مقدمات بپردازید: آیا تمام کابل های شبکه بطور صحیح به روتر متصل شده اند و آیا فراموش نکرده اید که آن را روشن نمائید؟
همچنین پیش از سر و کله زدن با تجهیزات Wi-Fi خود مطمئن شوید که اتصال اینترنت شما بطور صحیح کار می کند. اگر تمام موارد مذکور بدرستی انجام شده اند، وقت آن رسیده که مراحل زیر را دنبال نمائید.
Wi-Fi را روشن کنید
شاید این موضوع کاملاً بدیهی به نظر برسد، اما یکی از متداول ترین دلایل مشکلات در شبکه های Wi-Fi خاموش بودن مؤلفه ی بی سیم شبکه ی شما است. این موضوع می تواند به خود روتر بی سیم و یا PC مربوط باشد، اما معمولاً PC در این میان مقصر است. برای مثال، بسیاری از کامپیوترهای لپ تاپ، دارای روشی برای خاموش کردن Wi-Fi هستند تا مصرف باتری خود را کاهش دهند و یا اینکه استفاده از کامپیوتر در داخل یک هواپیما را امن نمایند. گاهی اوقات اینکار توسط یک تنظیم نرم افزاری انجام می شود اما غالباً یک سوئیچ کوچک در بخشی از بدنه ی لپ تاپ مسئولیت آن را بر عهده دارد. این سوئیچ معمولاً دارای یک چراغ شاخص در نزدیکی خود و یا بر روی قسمت بالائی صحفه کلید می باشد که روشن یا خاموش بودن Wi-Fi را به شما نشان می دهد. اگر در مورد نحوه ی کار سیستم خود تردید دارید، به مستندات آن مراجعه نمائید.
بررسی روتر
پس از آنکه مطمئن شدید مؤلفه ی Wi-Fi سیستم شما روشن است و کار می کند، اگر هنوز هیچ شانسی برای برقراری ارتباط با شبکه ندارید، انتهای دیگر ارتباط یعنی روتر خود را بررسی نمائید. آیکن شبکه ی بی سیم را در ناحیه ی تذکرات Taskbar (Notification Area) پیدا کرده، بر روی آن کلیک راست نموده و سپس گزینه ی View Available Wireless Networks را انتخاب کنید (در ویندوز 7 باید گزینه ی Connect to a Network را انتخاب نمائید). این گزینه، تمام شبکه های بی سیم قابل دسترسی در نزدیکی شما را نمایش خواهد داد، البته به همراه یک نمودار کوچک که قدرت سیگنال بی سیم و وضعیت محافظت از شبکه ی مورد نظر را نشان می دهد. شما باید بتوانید شبکه ی بی سیم خودتان را در این فهرست ببینید، در غیر اینصورت سیگنال آن بیش از حد ضعیف است و یا Wi-Fi روتر شما روشن نیست.
2428491
پیکربندی Wi-Fi روی روتر
اکثر روترها از طریق یک مرورگر پیکربندی می شوند، گرچه تعدادی از آنها دارای یک سوئیچ خارجی برای روشن یا خاموش نمودن بخش Wi-Fi خود هستند. اگر روتر شما فاقد چنین سوئیچی است، مرورگر وب خود را باز کرده و آدرس IP روتر را در نوار آدرس آن وارد نمائید. این آدرس در دفترچه ی راهنمای روتر شما ذکر شده است. در عین حال، شما باید برای دسترسی به یوتیلیتی پیکربندی روتر خود یک نام سرپرستی و کلمه ی عبور را وارد کنید که باز هم می توانید آنها را در مستندات روتر خود بیابید (البته اگر تنظیمات پیش فرض مربوطه را تغییر نداده باشید). بخشی از منو که به Wi-Fi مربوط می شود را یافته و بررسی کنید که بصورت Enable تنظیم شده باشد. شما در عین حال می توانید SSID (یا نام شبکه ی بی سیم) خود را بررسی کرده یا تغییر دهید. این همان نامی است که در قدم 2 آن را جستجو می کردید. در اینجا می توانید مکانیزم امنیتی روتر خود را نیز پیکربندی نمائید. ما توصیه می کنیم که در صورت وجود گزینه ی WPA2 حتما از آن استفاده کنید. در غیر اینصورت، بهتر است گزینه ی WPA-PSK را انتخاب نمائید. تمام تغییرات خود را ذخیره کرده، مرورگر را ببندید و روتر را مجدداً راه اندازی نمائید.
2428492
بررسی کیفیت ارتباط
حالا روتر و PCهای شما باید قادر به برقراری ارتباط با یکدیگر باشند، پس زمان آن رسیده است که کیفیت ارتباط خود را بررسی نمائید. سیگنال های بی سیم بخوبی از دیوارها عبور نمی کنند. برای بررسی قدرت سیگنال، آیکن شبکه ی بی سیم خود را در Notification Area پیدا کرده و بر روی آن دو بار کلیک نمائید. در ویندوز 7، فرمان NCPA.CPL را در فیلد جستجوی منوی Start وارد کنید. حالا باید صفحه ای را ببینید که جزئیات مربوط به اتصال بی سیم شما را فهرست می نماید. در این جعبه ی محاوره ای، یک نمودار میله ای کوچک دیده می شود که قدرت سیگنال را نمایش می دهد. سرعت نشان داده شده، باید سرعت روتر شما باشد: برای یک روتر 802.11g، این سرعت باید معادل 54 مگابایت بر ثانیه و برای یک روتر 802.11n این سرعت باید بطور ایده آل معادل 300 مگابایت بر ثانیه باشد. اگر مقدار نشان داده شده بطور چشمگیری پائین تر از این ارقام است و تنها یک یا دو میله ی سبز رنگ در نمودار سیگنال به چشم می خورد، سیگنال بیش از حد ضعیف است و شما باید تجهیزات خود را برای یافتن محلی با بهترین سیگنال، جابجا نمائید.
2428493
بلند آشیان
اگر هنوز نمی توانید یک سیگنال خوب را پیدا کنید، به محل قرارگیری روتر خود نگاهی بیندازید. سیگنال های بی سیم می توانند از سقف و کف اتاق ها منعکس شده و کیفیت دریافت را غیرقابل پیش بینی نمایند. بنابراین، قراردادن روتر خود در یک محل متفاوت را امتحان کنید. روتر را تا حد امکان در ارتفاع بالاتری قرار داده و از تجهیزات الکتریکی دور نگهدارید. در محل قرارگیری، مطمئن شوید که تمام آنتن های آن با زاویه ی مناسبی از دستگاه پایه بطور موازی با یکدیگر قرار گرفته اند. اگر تمام این اقدامات همچنان ناموفق هستند، احتمالاً با یک مشکل تداخلی جدی مواجه شده اید. غالباً در اینگونه موارد یک فرستنده ی AV بی سیم که برای ارسال سیگنال ها مابین تلویزیون ها مورد استفاده قرار می گیرد، مقصر است. دلیل دیگر مشکل می تواند تراکم و انسداد شبکه باشد. اگر تعداد زیادی از شبکه های قابل دسترسی را در قدم 2 مشاهده کردید، این وضعیت می تواند دلیل مشکل شما باشد. بنابراین حالا باید به سراغ آخرین تکنیک برای رفع مشکل برویم.
2428494
 
جستجوی اتوماتیک
با دنبال کردن قدم 3، یوتیلیتی پیکربندی روتر خود را باز کنید. به بخش تنظیمات بی سیم رفته و یک ورودی با نامی شبیه به Channel Number یا Wireless Channel را پیدا کنید. در صورت امکان، این گزینه را بصورت Automatic تنظیم نمائید تا روتر بتواند برای یافتن خلوت ترین کانال موجود تلاش کند. اگر گزینه ای با عنوان Protected Mode را در اختیار دارید، فعال کردن آن را امتحان نمائید زیرا اگر مشکل تداخل، از تجهیزات بی سیم قدیمی تر 802.11b سرچشمه گرفته باشد، این گزینه می تواند به شما کمک کند. اگر هیچیک از این اقدامات مؤثر نبودند، احتمالاً باید ارتقاء روتر خود به یک مدل جدید 802.11n را در نظر بگیرید. این مدل ها دارای برد بهتری در مقایسه با مدلهای 802.11g هستند و آخرین نمونه های Dual-band آنها می توانند با استفاده از باند رادیوئی 5 گیگاهرتز (بجای باند 4/2 گیگاهرتزی معمولی) نیز کار کنند. این باند، کمتر در معرض تداخل قرار دارد، گرچه با این مشکل مواجه است که نمی تواند بخوبی از موانع عبور کند.
اشکالات در بخش ارتباط با اینترنت
شما سریع ترین اتصال باند پهنی که قادر به پرداخت هزینه های آن هستید را انتخاب کرده اید، تجهیزات مربوطه را در محل خود نصب نموده و آنها را روشن می کنید. سپس منتظر می مانید و باز هم منتظر می مانید، اما هیچ اتفاقی نمی افتد. همچنین ممکن است اتصال باند پهن شما که زمانی کاملاً سریع بوده است، ناگهان دچار افت شدید سرعت شده و بجای آنکه بارگذاری بزرگ تنها در مدت چند دقیقه انجام شوند، به نظر می رسد که دریافت فایل ها یک عمر طول می کشد.
هنگامیکه به یک اتصال اینترنت پرسرعت عادت می کنید، بسیار ناامید کننده خواهد بود که بفهمید کارها آنقدر که باید سریع انجام نمی شوند و اگر برای کارتان به این اتصال متکی بوده یا دائماً از سرویس هایی نظیر تماس های تلفنی اینترنتی استفاده می کنید، چنین وضعیتی آزاردهنده تر خواهد بود. در اغلب موارد وقتی تلاش می کنید تا نسبت به این وضعیت انتقاد نمائید، با کیفیت ضعیف پشتیبانی فنی مواجه می شوید و یا این تذکر را دریافت می کنید که سرویس خریداری شده توسط شما قرار است “حداکثر” سرعت اسمی خود را تأمین نماید.
اما شما کاملاً به تأمین کننده ی سرویس اینترنت خود وابسته نیستید. موارد محدودی وجود دارند که می توانید آنها را برای افزایش سرعت اتصال باند پهن خود و یا حداقل رفع دلایل اصلی کندی سرعت آن آزمایش کنید. ما در این مقاله به شما نشان خواهیم داد که برای کمک به بهبود سرعت اتصال خود و یا رفع مشکل یک اتصال که ظاهراً “مرده” به نظر می رسد، چه کارهائی می توانید انجام دهید.
در روزهای مودم های Dial-up قدیمی، برطرف نمودن مشکلات کار نسبتاً ساده ای بود زیرا آنها به یک صدای قابل شنیدن از آن سوی خط تلفن نیاز داشتند و اگر شما می توانستید صداهای عجیب و اضافه ای را در هنگام برقراری یک تماس صوتی بشنوید، می توانستید نتیجه بگیرید که همین نویزها برای بارگذاری های شما نیز مشکل ایجاد می کنند. اما وقتی شما از یک اتصال باند پهن ADSL استفاده می نمائید، مودم یا روتر با استفاده از فرکانس های فراتر از دامنه ی شنوائی انسان با مرکز تلفن ارتباط برقرار می کنند. در حالیکه این ویژگی به شما اجازه می دهد تا بطور همزمان از یک خط تلفن برای برقراری تماس های تلفنی و همچنین اتصال باند پهن استفاده نمائید، اما از سوی دیگر باعث می شود که مشکلات کاهش دهنده ی سرعت اتصال شما چندان آشکار نخواهد بود.
گذشته از این مسئله، یک اتصال باند پهن بسیار پیچیده تر است و موارد بسیار متفاوتی می توانند اتصال شما را در نقاط مختلفی از حلقه ی اتصال مابین کامپیوترتان تا اینترنت کند نمایند. مشکل می تواند به تجهیزات شما، سیم کشی تلفن منزلتان، مرکز تلفن محلی و یا ISP شما مربوط باشد. در عین حال، درخواست کمک از یک متخصص تلفن نیز می تواند هزینه ی سنگینی را به شما تحمیل کند. بنابراین بهتر است ابتدا خودتان برای کشف محل مشکل تلاش نمائید. اما نگران نباشید، اینکار به هیچ وجه آنقدرها که تصور می کنید پیچیده نیست و غالباً راه حل های ساده ای برای رفع مشکل وجود دارد.
اقدامات اولیه
اگر با مشکل مواجه شدید، همیشه از هر چیز به بررسی موارد ساده بپردازید. با یک اتصال ADSL، شما به یک فیلتر یا Splitter (بر روی هر ابزاری که به خط تلفن متصل می شود)، نیاز خواهید داشت. این قاعده تنها به گوشی های تلفن محدود نمی شود، ماشین های فکس، مودم های کامپیوتری و سایر ابزارهای مشابه نیز هرکدام به یک فیلتر نیاز دارند. شما می توانید این فیلترها را با قیمت بسیار ارزانی خریداری نمائید، اما آنها نیز می توانند خراب شده و مشکلاتی را ایجاد کنند. بنابراین بهتر است همیشه چند فیلتر اضافی را در دسترس داشته باشید تا بتوانید هنگام برخورد با مشکلات عملکردی در اتصال باند پهن خود، آنها را تعویض نمائید.
کیفیت سیم کشی تلفن شما نیز اهمیت زیادی دارد و اتصالات ضعیف باعث ایجاد تداخل خواهند شد. بنابراین مطمئن شوید که سیم کشی های شما بطور صحیح و با استفاده از کابلی با کیفیت بالا انجام شده اند. سعی کنید مودم یا روتر ADSL خود را به نزدیک ترین سوکت (نسبت به خط اصلی تلفن) متصل نمائید. توجه داشته باشید که شما می توانید از یک کابل اترنت طولانی و یا یک اتصال بی سیم برای برقراری ارتباط روتر با کامپیوتر خود استفاده نمائید، بنابراین نیازی نیست که محل کامپیوترتان را تغییر دهید.
بخش “چک لیست تشخیصی” چند نکته در مورد نحوه ی حذف سیم کشی بعنوان منبع مشکل را در اختیار شما قرار می دهد. اگر این موارد را انجام داده اید، چه مشکلات دیگری می توانند در سر راه شما قرار داشته باشند؟
قطعه ی فراموش شده
یکی از مواردی که غالباً نادیده گرفته می شود، خود PC شما و مخصوصاً نحوه ی اتصال آن به مودم یا روتر باند پهن است. بعضی از سرویس های باند پهن از مودمی استفاده می کنند که از طریق درگاه USB به کامپیوتر شما متصل می شود که خصوصاً بر روی کامپیوترهای قدیمی تر بخوبی با یک اتصال باند پهن سریع کار نخواهند کرد. بهتر است روتر باند پهن خود را با استفاده از یک کابل اترنت به کامپیوترتان متصل نمائید. به این ترتیب، شما در عین حال می توانید اتصال اینترنت خود را مابین PC های متعددی به اشتراک بگذارید، بدون آنکه مجبور باشید یکی از آنها را روشن بگذارید تا امکان دسترسی به اینترنت را برای سایرین فراهم کنید.
اتصالات بی سیم نیز در برابر مشکلات ایمن نیستند. در حالیکه این نوع اتصالات برای بسیاری از مردم عالی و عملاً سریع تر از لینک باند پهن خواهند بود، اما این وضعیت همیشه صادق نیست. بنابراین اگر شما از یک اتصال باند پهن بسیار سریع استفاده می کنید و یک شبکه ی بی سیم ضعیف را در اختیار دارید، اگر PC خود را با استفاده از یک کابل به روتر متصل نمائید احتمالاً همه چیز سریعتر خواهد بود.
فراموش نکنید که خود روتر نیز می تواند با مشکل مواجه شود. در واقع روتر نیز یک کامپیوتر کوچک به حساب می آید و گاهی اوقات یک ارتقاء Firmware و یا حتی تغییر آن به یک مارک متفاوت می تواند وضعیت ارتباطی شما را بهبود بخشد. البته شما به ندرت با چنین مشکلی مواجه می شوید اما اگر به یک مودم یا روتر باند پهن دیگر دسترسی دارید، تعویض آنها و بررسی مجدد مشکل می تواند مفید باشد.
در عین حال شما می توانید بعضی از تنظیمات را بر روی کامپیوتر خود تغییر دهید تا عملکرد باند پهن خود را تقویت نمائید. یکی از موارد کلیدی در اینجا، MTU نام دارد و اندازه ی قطعات داده هایی که به/ از کامپیوتر شما فرستاده می شوند را کنترل می کند. با اینحال، تغییر این تنظیم با تأثیر واقعاً چشمگیری همراه نیست و در اغلب موارد ارزش دستکاری را نخواهد داشت. اگر می خواهید این روش را امتحان کنید، می توانید دستورالعمل های مربوطه را در آدرس www.Kitz.co.uk/adsl/tweak2.htm بیابید، اما بهتر است پیش از انجام اینکار یک نقطه ی بازیابی سیستم (System Restore Point) را ایجاد کنید.
در واقع، این نوع تنظیمات از مواردی هستند که توسط بعضی از نرم افزارهای ارائه شده تحت عنوان Broadband Acceleratore انجام می شوند. محصولاتی که برای بهبود عملکرد اتصال اینترنت شما در نظر گرفته شده اند، عملاً به دو گروه اصلی تقسیم می شوند: ابزارهائی که خود شما نیز می توانید تنظیمات دستکاری شده توسط آنها را بطور رایگان پیکربندی نمائید و ابزارهائی که داده ها را فشرده سازی می نمایند (نظیر نرم افزار مشهور Onspeed). اگر بخاطر وجود یک خط تلفن ضعیف نمی توانید یک اتصال باند پهن سریع را در اختیار داشته باشید، بد نیست نگاهی به Onspeed بیندازید. به یاد داشته باشید که این ابزار نمی تواند سرعت بارگذاری فایل هایی که از قبل فشرده سازی شده اند را افزایش دهد، اما بطور کلی سرعت مرور وب با آن حدودی بالاتر می رود (گرچه کیفیت بعضی از عکس ها را کاهش می دهد).
بررسی فیزیکی
اما اگر PC و روتر خود را بررسی کرده، هیچ مشکلی با سیم کشی خط تلفن منزل خود ندارید و هیچ گلوگاهی بر روی شبکه ی خانگی شما وجود ندارد اما عملکرد باند پهن شما هنوز بسیار کندتر از سرعت های ادعا شده توسط ISP مربوطه به نظر می رسد، چه کار می توانید انجام دهید؟ اگر با آنها تماس بگیرید، احتمالاً با این پاسخ مواجه می شود که سرعت اتصال شما در نقطه ی اوج خود، حداکثر به سرعت اعلام شده توسط آنها خواهد رسید. اما این پایان ماجرا نیست.
پس از حدف سیم کشی خانگی و PC خود بعنوان متهمین ایجاد مشکل، کابلی که بین منزل شما و مرکز تلفن قرار گرفته است می تواند حلقه ی بعدی در این زنجیره باشد. حداکثر سرعتی که بدست می آورید، به طول این کابل بستگی خواهد داشت. نباید تصور کنید که اگر به مرکز تلفن خود نزدیک هستید پس طول کابل ها نیز کوتاه خواهند بود. این کابل ها در مسیر های خاصی قرار گرفته اند و همیشه کوتاه ترین مسیر را دنبال نمی کنند.
کابل های هوائی گاهی اوقات دارای اتصالات نه چندان محکمی هستند که باد یا درختان نیز می توانند وضعیت آنها را بدتر نمایند. در عین حال، سیم ها در بعضی از موارد بجای مس از جنس آلومینیوم ساخته شده اند که آنها را در معرض فرسایش و اتصالات ضعیف قرار می دهد.
اگر مشکلات باند پهن شما وضعیت متناوبی دارند و به ساعات خاصی از شبانه روز مربوط نمی شوند، مشکل می تواند به خط تلفن اصلی شما مربوط باشد. متأسفانه اگر شما با مشکلات متناوب و غیردائمی مواجه باشید، این احتمال وجود دارد که اگر با بخش پشتیبانی مرکز مخابرات خود تماس بگیرید و آنها به آزمایش خط شما بپردازند، همه چیز کاملاً خوب به نظر برسد. اما خوشبختانه مواردی وجود دارند که می توانند در اینجا به شما کمک کنند. پیش از هر چیز، تأمین کننده ی اینترنت شما باید بتواند از Logهای خود مشاهده نماید که آیا کامپیوتر یا روتر باند پهن شما تلاش های زیادی را برای برقراری ارتباط انجام داده است یا خیر، این موضوع به نشان دادن وجود یک مشکل در خط ارتباطی کمک خواهد کرد.
آزمایشی که بعضی از ISPها گاهی اوقات از آن استفاده می کنند، Woosh نام دارد و یک بررسی ساده ی خط تلفن به حساب می آید که حداکثر سرعت باند پهن قابل تحویل به شما را تخمین می زند. با اینحال، آزمایش مذکور تنها ارقام مربوط به زمان انجام خود را در اختیار شما قرار می دهد و به همین دلیل کمکی به رفع مشکلات غیردائمی نخواهد کرد. خود شما نیز می توانید یک ایده ی کلی از قابلیت های خط تلفن تان را بدست آورید. بسیاری از روترها، سرعت اتصال مابین خانه ی شما و مرکز تلفن را به همراه دو رقم دیگر یعنی، Attenuation (میزان افت سیگنال بر روی خط) و نسبت سیگنال به نویز (نوع معیار برای میزان فضای آزاد سیگنال باند پهن بر روی خط) را در اختیار شما قرار می دهند. اگر نسبت سیگنال به نویز بیش از حد پائین باشد، سرعت کاهش خواهد یافت تا سرویس را قابل اعتماد نگهدارد.
این اطلاعات چه کمکی به شما می کنند؟ پیش از هر چیز، اگر خط دائماً ارقام پائینی را به نمایش می گذارد، احتمالاً یک گلوگاه در مسیر ارتباطی شما وجود دارد. اگر ارقام بالائی را بدست می آورید اما سرعت های مشابهی را در بارگذاری های خود مشاهده نمی کنید، مشکل احتمالاً به تأمین کننده ی اینترنت شما مربوط می شود.
اگر خط شما با سرعت های مختلفی به مرکز مخابرات متصل می شود، الزاماً با یک مشکل مواجه نیستید زیرا سرویس های ADSL با حداکثر سرعت قابل دستیابی خود معرفی می شوند.
باز هم پیروی از رویکرد منطقی
اگر از سرعت پائین اتصال باند پهن خود ناامید شده اید، وحشت نکنید. همانطور که اشاره کردیم، کارهای زیادی وجود دارند که شما می توانید برای ریشه یابی مشکل انجام دهید. شما صرفاً باید یک روش معین داشته باشید: ابتدا کار را با بررسی کامپیوتر خود و سیم کشی تلفن منزلتان آغاز کنید. سپس خط کابل مرکز تلفن خود را بررسی نمائید و نهایتاً به سراغ عملکرد ISP بروید. ما نمی توانیم تضمین کنیم که شما همیشه در انتهای این فرآیند به یک اتصال سریعتر دسترسی خواهید داشت، اما در بهترین حالت می توانید متوجه شوید که آیا حداکثر بهره برداری را از خط تلفن و تأمین کننده ی سرویس اینترنت خود دارید یا خیر.
هنوز برای تماس زود است
پیش از آنکه با ISP خود تماس بگیرید، موارد زیادی وجود دارند که می توانید آنها را در منزل بررسی کنید. برای کمک به خود برای حل مشکل در کوتاه ترین زمان ممکن، این فهرست سریع از مهم ترین مواردی که باید بررسی شوند را دنبال نمائید. حذف تمام این موارد از فهرست مشکلات احتمالی، برای اطمینان از این موضوع که هزینه های اضافی را به خودتان تحمیل نخواهید کرد، حیاتی هستند.
وقتی برای رفع هر یک از این مسائل تلاش می کنید، به یاد داشته باشید که همیشه با یک افزایش فوری در سرعت بارگذاری خود مواجه نخواهید شد، زیرا این موضوع گاهی اوقات به تنظیمات مرکز تلفن شما بستگی دارد. با اینحال شما می توانید تغییری را در سرعت اتصال خط باند پهن خود مشاهده کنید.
1) آیا اساساً اتصال شما برقرار است؟ اگر نمی توانید به هیچ صفحه ی وبی دسترسی داشته باشید (حتی صفحه ی خانگی ISP خودتان) به بررسی موارد مقدماتی بپردازید. مطمئن شوید که مودم یا روتر باند پهن شما به برق متصل شده و روشن است. همچنین مطمئن شوید که می توانید یک بوق آزاد را بر روی خط تلفن خود بشنوید. در ادامه بهتر است نام کاربری و رمز عبور اتصال با ISP خود را نیز بررسی کنید.
2) تمام تجهیزات دیگری که به خط تلفن متصل شده اند را جدا کرده و تنها روتر یا مودم باند پهن خود را به این خط متصل نمائید. اگر سرعت شما بهبود یافت، ابزارها را به نوبت به خط تلفن متصل نمائید تا زمانیکه مجدداً سرعت شما افت کند، به این ترتیب می توانید مقصر اصلی را پیدا کنید. ممکن است یکی از ابزارها و یا فیلترهای شما خراب باشد، برای بررسی این موضوع می توانید فیلترها را تعویض کنید.
3) مودم یا روتر خود را به کابل ورودی تلفن خود متصل نمائید، اگر مشکل شما برطرف شده است، احتمالاً سیم کشی تلفن داخلی منزلتان اشکال دارد.
4) در حالیکه هیچ وسیله ی دیگری به خط تلفن شما متصل نیست، مودم یا روتر باند پهن خود را بدون استفاده از فیلتر به خط تلفن متصل نمائید، اگر مشکل شما به این ترتیب برطرف شد، احتمالاً فیلتر مربوطه خراب شده است.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *