0
021284284

آموزش طراح توسعه دهنده سامانه مدیریت محتوا(دروپال): دوره های آموزش مجازی و مقاله های آموزشی طراح توسعه دهنده سامانه مدیریت محتوا(دروپال)

طراحی وب سایت با استفاده از سامانه مدیریت محتوای دروپال از مشاغل مرتبط در حیطه فناوری اطلاعات محسوب می شود. شاغل توانایی طراحی و ارتقا وب سایت با کاربردهای مختلف (شخصی، خبری، سازمانی،تجاری و …) با استفاده از سامانه مدیریت محتوای دروپال را دارد. سیستم مدیریت محتوا یا (CMS) Content Management System چیست؟

سیستم مدیریت محتوا(CMS) ، نرم افزاری است که به شما کمک می کند تا مطالب خود را خلق کنید، آنها را سازمان دهی و یا ویرایش کنید، برخی از آنها را حذف یا غیر فعال کنید. همچنین این مطالب می توانند شامل تصاویر، متون، اسکریپت ها و یا هر چیز دیگری از این نوع باشند .

اگر شما قصد ایجاد وب سایتی را دارید که در آن حجم بسیار زیادی از اطلاعات بصورت روزانه ایجاد و ویرایش می شود (مانند یک خبرگزاری)، به طور حتم شما به یک سیستم مدیریت محتوا برای سایت خود نیازمندید .

با ذکر یک مثال مفهوم سیستم مدیریت محتوا را برایتان روشن تر می کنم. فرض کنید که شما اکنون 200 کتاب در تخصص های مختلف دارید. حال به دنبال موضوع خاصی در بین این کتاب ها هستید. در مرحله ی اول شما نیاز دارید تا این کتب را در طبقه های کتابخانه ای دسته بندی کرده و طبقات را عنوان بندی کنید. هر کتاب بسته به نوع و محتوایش در طبقه ی مخصوص به خود قرار می گیرد. همچنین هر طبقه می تواند به چند بخش تقسیم شود و بدین شکل جستجوی کتاب ها آسان تر گردد.

آموزش مجازی طراح توسعه دهنده سامانه مدیریت محتوا(دروپال) : امکان ثبت نام در دوره مجازی​

ما در بنیاد آموزش مجازی ایرانیان امکان ثبت نام در دوره آموزش مجازی طراح توسعه دهنده سامانه مدیریت محتوا (دروپال) و اخذ مدرک معتبر طراح توسعه دهنده سامانه مدیریت محتوا (دروپال) را به صورت کاملا غیر حضوری فراهم آورده ایم.

5/5
unnamed file

دروپال یکی از ده ها سیستم مدیریت محتوای (CMS) متن بازی هست که برای انتشار و مدیریت محتوا در وب مورد استفاده قرار می گیرد.

در Drupal CMS شما امکان تغییر ظاهر وب سایت را دارید و به کمک افزونه های مخصوص آن می توانید المان های وب سایت خود را اضافه یا کم نمایید.

دوره آموزش مجازی طراح توسعه دهنده سامانه مدیریت محتوا(دروپال) برای شما توسط بنیاد آموزش مجازی ایرانیان تهیه شده، تا به آسانی اینترنتی ثبت نام کنید.

بنیاد آموزش مجازی ایرانیان با اعتبار بسیار بالا برای شما شرایطی فراهم آورده که در مدت زمان کوتاه میتوانید مدرک طراح توسعه دهنده سامانه مدیریت محتوا(دروپال) رااخذ نمایید.

دروپال چیست؟ بررسی ویژگی‌های دروپال

بر اساس تعریفی که برای دروپال(drupal) در ویکی‌پدیا آمده است، این سیستم مدیریت محتوا با استفاده از زبان برنامه نویسی پی‌اچ‌پی ساخته شده که مشابه وردپرس تمرکز آن بر روی ساخت بلاگ است. دروپال تاکنون توانسته است تا سهم 2.3 درصدی از سیستم‌های مدیریت محتوای مشابه را به خود اختصاص دهد.

دروپال از پایگاه داده mySQL بهره می‌برد و امکان نصب آن بر روی وب سرورهایی مثل آپاچی فراهم است.

با استفاده از دروپال قادر هستید که انواع مختلفی از سایت را راه‌اندازی کنید و دروپال هم مشابه وردپرس دارای قالب‌ها و ماژول‌های پولی و رایگان مختلفی است که با قرارگیری در کنار هسته دروپال امکانات سایت را افزایش خواهد داد. یکی از مزایای این سیستم نسبت به وردپرس این است که هر بخش از قابلیت‌ها به صورت جداگانه در نظر گرفته شده که در صورت استفاده می‌توانید آن را نصب کنید.

ویژگی های drupal چیست ؟

  • امکانات متنوع
  • SEO بهبود یافته
  • ظاهر خوب
  • ادغام با API
  • جستجو

منظور از امکانات متنوع در دروپال چیست ؟

منظور از امکانات متنوع در دروپال این است که، دروپال امکاناتی را ارایه می کند که برای افزایش حداکثری بهره وری بتوانید بر روی رشد کسب و کارتان تمرکز کنید.

منظور از SEO بهبود یافته در drupal چیست؟

مجموعه ماژول های بهینه سازی SEO به شما کمک می کنند تا وب سایتی بهینه شده برای موتور های جستجو داشته باشید. اگر از اصطلاح سئو اطلاعی ندارید می توانید به مقاله seoچیست مراجعه نمایید.

منظور از ظاهر خوب در دروپال چیست ؟

ساختار قالب دروپال این قابلیت را فراهم می کند تا ظاهر و احساسی را بدست بیاورید که تمایل دارید از برند شما منعکس شود.

منظور از ادغام با API در دروپال چیست؟

دروپال این امکان را فراهم می کند تا به راحتی محتوا و API ها در وب سایت شما ادغام شوند.

منظور از جستجو در دروپال چیست؟

دروپال امکانات قدرتمندی برای جستجوی در میان محتوا دارد و سیستم طبقه بندی آن به گونه ای است که  کاربران وب سایت به راحتی می توانند به محتوای مورد نیازشان درسترسی داشته باشند.

دروپال، دریایی از ماژول ها

وقتی صحبت از ماژول ها و دروپال می شود، دیگر محدودیتی برای آن وجود ندارد. دروپال دارای جامعه بزرگ و قدرتمندی است که همه ساعته در حال ایجاد ماژول ها و امکانات جدید هستند.  اگر وسوسه شدید که تا حد ممکن امکانات زیادی را به سایت دروپال خود اضافه کنید، رویکرد مشخصی را ایجاد کرده و امکانات جدید را به آرامی و با اصول خاصی به وب سایتتان اضافه کنید و پیچیدگی وب سایتتان را هماهنگ با گسترش کسب و کارتان افزایش دهید. این کار مانع از ایجاد اختلال و پسرفت در روند کار می شود.

vebblog
مقاله های کامپیوتر و اینترنت

وبلاگ نویسی

[wp-rss-aggregator sources=”93694″]

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *