0
021284284

آموزش اتوکد الکتریکال: دوره های آموزش مجازی و مقاله های آموزشی اتوکد الکتریکال

نرم افزار AutoCAD ELECTRICAL 2015 یک ابزار نمونه سازی دیجیتال حرفه ای برای طراحی الکتریکی است . این ابزار دارای تمام قابلیت های نرم افزار اتوکد به علاوه یک مجموعه کامل از ویژگی های CAD الکتریکی از جمله کتابخانه های نماد جامع و ابزارهای موثر برای انجام وظایف خودکار طراحی الکتریکی می باشد . نرم افزار AutoCAD ELECTRICAL 2015 در انجام کارهای زیادی به مهندسان کمک میکند برای مثال از AutoCAD ELECTRICAL 2015 می توان در کارهایی مثل طراحی مدار های الکتریکی ، نقشه کشی فنی موتور های گرمایی ، ساختمان و غیره کمک کند . تمام مهندس ها معتقدند که اگر یک مهندس اتوکد یاد گرفته باشد می تواند در تمام کشورها فعالیت و کار کند و احتیاجی به مترجم نباشد چون اتوکد را مترجم مهندسین می دانند زیرا این نرم افزار در تمامی کشور ها مشترک و یکسان می باشد.
ویژگی های نرم افزار AutoCAD ELECTRICAL 2015 :
– انتشار نقشه ها به فایلهای PDF در چندین صفحه
– تولید و گزارش به روز رسانی سفارشی
– به اشتراک گذاشتن نقشه های DWG به راحتی
– استفاده از پوشه ها برای سازماندهی نقشه ها
– تغییر مجدد ترتیب فایل برای پروژه تهیه پیش نویس الکتریکی
– ایجاد مدل های ۳D با داده های ترمینال
– افزایش دقت با ترمینال نوار Edito
– استفاده از مارک منوها برای کوتاه شدن زمان ویرایش
– کاهش خطا با شماره گذاری به صورت خودکار و برچسب ها
– گرفتن مشکلات قبل از مرحله ساخت آغاز می شود.


نکته: دارای  cd کمک آموزشی شامل ۲۳ساعت آموزش می باشد.

آموزش مجازی اتوکد الکتریکال : امکان ثبت نام در دوره مجازی​

ما در بنیاد آموزش مجازی ایرانیان امکان ثبت نام در دوره آموزش مجازی اتوکد الکتریکال و اخذ مدرک معتبر اتوکد الکتریکال را به صورت کاملا غیر حضوری فراهم آورده ایم.

5/5
اتوکد الکتریکال

نرم‌افزار AutoCAD Electrical (اتوکد الکتریکال) یکی از ماژول‌های نرم‌افزار معروف و محبوب اتوکد است.

شما با این نرم افزار می توانید به تمامی نیاز های برقی خود برای رسم شکل و طراحی سیستم های برق پاسخ دهید.

دوره آموزش مجازی اتوکد الکتریکال برای شما توسط بنیاد آموزش مجازی ایرانیان تهیه شده، تا به آسانی اینترنتی ثبت نام کنید.

بنیاد آموزش مجازی ایرانیان با اعتبار بسیار بالا برای شما شرایطی فراهم آورده که در مدت زمان کوتاه میتوانید مدرک اتوکد الکتریکال را اخذ نمایید.

با AutoCAD Electrical چه می‌توان کرد؟

اتوکد الکتریکال از نرم‌افزارهای تخصصی مورداستفاده‌ی مهندسین برق، الکترونیک و کامپیوتر به حساب می‌آید.
با استفاده از این نرم‌افزار کاربر به‌راحتی قادر به ترسیم نقشه‌هایی دقیق و کامل در فضای دو یا سه‌بعدی خواهدبود.
طراحی نقشه‌های مدار فرمان و قدرت، سینی تابلو برق و نقشه‌های PLC را می‌توان با این نرم‌افزار انجام داد.
طراحی ترمینال‌های معمولی و چندطبقه، نقشه‌های تک‌خطی و طراحی Connector از دیگر توانایی‌های اتوکد الکتریکال است.
در فضای این نرم‌افزار می‌توان به‌راحتی اطلاعات موردنیاز یک پروژه را از Excel فراخوانی کرد.
پروژه‌های ساخته‌شده در اتوکد الکتریکال هم این قابلیت را دارند که در قالب Excel ارسال و ویرایش شوند.
در این نرم‌افزار می‌توان مدارها را به‌صورت سه‌بعدی ترسیم کرد، ایرادات آن‌ها را به‌شکل مجازی برطرف نمود و در کنارشان توضیحاتی نوشت.
اتوکد الکتریکال شامل کتابخانه‌ای با بیش از ۶۵۰۰۰ نماد الکتریکی هوشمند است که طراحی قطعات و مدارها را سهولت می‌بخشد. این نرم‌افزار با دیگر زیرمجموعه‌های اتوکد هماهنگ است و فرمت DWG را پشتیبانی می‌کند.
امکان مدیریت پوشه‌ها و زیرپوشه‌ها، انتقال فایل‌های DWG و امکان استفاده از گزینه‌ی Drag & Drop در این نرم‌افزار وجود دارد. گرفتن خروجی از طرح‌های شماتیک به‌صورت فایل PDF، از قابلیت‌های دیگر اتوکد الکتریکال است.

کاربرد اصلی اتوکد الکتریکال، طراحی الکتریکی است. طراحی الکتریکی در واقع نمایش اجزای الکتریکی و سیم‌کشی های مرتبط برای تحقق اهدافی خاص است. یک طرح الکتریکی می‌تواند مربوط به خانه، صنعت یا یک پنل یا تابلوی برق باشد. یک طرح الکتریکی را می‌توان به دسته‌های زیر تقسیم‌بندی کرد:
1- مدار الکتریکی
2- نمودار سیم‌کشی
3- برنامه سیم‌کشی
4- نمودار بلوکی
5- لیست قطعات

نرم افزار PLC

نرم افزار PLC ، نرم افزاری بسیار پر کاربرد در رشته ی برق محسوب می  شود و علاقه مندان بسیار زیادی هم دارد. این نرم افزار قادر موتورهای صنعتی را کنترل کند. این کنترل شامل گشتاور، سرعت و … است. شما با اتوکد الکتریکال می توانید شماتیک مداررا طراحی کنید. شما با این نرم افزار تنها قادر به ترسیم شکل مدار هستید و این نرم افزار کار محاسباتی یا برنامه نویسی برای شما انجام نمی دهد.

نرم افزارهای ترسیم نقشه های برق صنعتی

نرم افزارهای ترسیم نقشه های برق ساختمان

شما با این نرم افزار قادر خواهید بود نقشه های پیچیده برق ساختمان را به راحتی و بسیار جذاب رسم کنید. دیگر نیازی به نصب نرم افزار های متعدد نیست. همین نرم افزار بیش از نود درصد نیازهای شما را برآورده خواهد کرد.

استفاده ی این نرم افزار به ویژه برای کسانی توصیه می شود که کار برقکاری ساختمان را انتخاب کرده اند. این نرم افزار می تواند به شما این امکان را بدهد تا نقشه ه ای از برقکشی ساختمان در اختیار کارفرما قرار بدهید تا در موارد اضطراری از جمله برقگرفتگی یا آتش سوزی و یا نصب تجهیزات خانگی ابتدا نقشه هی برقکشی ساختمان دیده شود سپس اقدامات لازم صورت گیرد. بسیاری از مواقع صاحبان خانه از نصب لوازمی  بر روی دیواز از جمله کولر یا تابلو به علت برخورد با سیم برق دچار برق گرفتگی یا آسیب به بدنه سیم کشی ساختمان می شوند. در این موارد بهترین کار این است که یک نقشه برای ساختمان تعبیه شود و محل تمامی جاهایی که سیم از آن عبور کرده است نشان داده شود. فایده ی دیگر این کار این است که عیب یابی راحت تر میشود در هنگام بروز اشکال اگر بردانیم سیم کشی از کجای دیوار رد شده است از خرابکاری گچ ساختمان و دیوار جلوگیری کرده ایم.

چرا اتوکد الکتریکال ابزار مناسبی برای این کار است؟

اتوکد الکتریکی به علت سادگی در استفاده و یادگیری سریع آن و همچنین ابزارهایی که این نرم افزار دارد بسیار ابزار پرکاربدی به شمار می آید.  نکته ی دیگری که این نرم افزار را متمایز می کند جذابیت این نرم افزار است. این نرم افزار بسیار شکل و ظاهر شکیلی دارد و بسیار کاربر پسند است.

نکته ای که درهنگام استفاده از نرم افزار اتوکد الکتریکال باید مد نظر قرار بدهید چیست؟

این نرم افزار قادر نیست که ایرادات برقی  و باگ های سیستم را مشخص کند و یا بتواند از طریق برنامه نویسی کاری کند که محتوای دستگاه های صنعتی تغییر کند. این ابزار تنها برای این ساخته شده است که با آن بتوانید تمامی ظاهر و شکل مدار را مشخص کنید و نشان دهید که در مدار چه چیزهایی استفاده می شود. مثلا آیا موتور در این مدار به کار رفته است یا نه یا  اگر رفته است به چه میزان این اتفاق افتاده است.

کاربرد نرم افزار اتوکد الکتریکال چیست؟

نرم افزار اتوکد الکتریکال کاربرد وسیعی دارد. همانطور که گفته شد شما با این نرم افزار می توانید به تمامی نیاز های برقی خود برای رسم شکل و طراحی سیستم های برق پاسخ دهید. این نرم افزار بسیار می تواند برای بازار یابی به کار شما بیاید. فرض کنید شما برای گرفتن یک کار می خواهید به کارفرما یک رزومه بدهید که تا الان چه کارهایی انجام دادید.

bama step

[wp-rss-aggregator sources=””]

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *