0
021284284

آموزش پرورش استعداد در کودکان: دوره های آموزش مجازی و مقاله های آموزشی پرورش استعداد در کودکان

به منظور کمک به فرزندانتان در جهت رسیدن به بالاترین سطح زندگی خود، ما والدین باید مطالبی در مورد فرزندانمان یاد بگیریم و درک کنیم و در کنار آن، به فرزندانمان هم کمک کنیم مطالبی در مورد خود یاد بگیرند و درک کنند. این دانش می‌تواند به ما کمک کند تجربیاتی را طراحی کنیم و آنها را به شکوفایی بیشتر استعدادشان رهنمون شویم. در این مسیر، دانش شخصی و درکی که آنها به دست می‌آورند، می‌تواند ابزار قدرتمند‌تری برای کمک به آنها در جهت یافتن معنا، جهت و انتخاب‌های مهم زندگی‌شان باشد. والدین و بچه‌ها از طریق شناخت زمینه‌های استعداد، اطلاعات بیشتری در جهت تصمیم‌گیری برای انتخاب شغل، سرگرمی، مطالب درسی، برنامه‌ها و اهداف آینده کسب می‌کنند.
آگاهی از این نکته که فرزندان شما استعداد زیادی در یک زمینه به خصوص دارند، کافی نیست. والدین باید تکنیک‌هایی داشته باشند که به شکوفایی استعداد آنها کمک کند و در جهت تحقق آن‌ها پیش رود. والدین باید محیطی را ایجاد کنند تا بچه‌ها بتوانند به صورتی فعال، مؤثر، خلاق و با لذت از استعداد خود بهره برند و آگاه باشند که تلاش‌هایشان ارزشمند است و بیاموزند که تجربه روند کار به اندازه نتیجه تلاش‌هایشان ارزش دارد.

آموزش مجازی پرورش استعداد در کودکان : امکان ثبت نام در دوره مجازی​

ما در بنیاد آموزش مجازی ایرانیان امکان ثبت نام در دوره آموزش مجازی پرورش استعداد در کودکان و اخذ مدرک معتبر پرورش استعداد در کودکان را به صورت کاملا غیر حضوری فراهم آورده ایم.

5/5
پرورش استعداد در کودکان

استعدادیابی فرآیندی است برای شناسایی و کشف و توانایی های بالقوه ای که در هر فرد به شکل ذاتی وجود دارد.

کمک می کند به شکوفایی و بالفعل شدن هرچه بیشتر این استعدادها و تبدیل انها به مهارت فوق العاده که در نهایت احساس خشنودی و رضایت مندی را برای شخص به همراه می آورد.

دوره آموزش مجازی پرورش استعداد در کودکان برای شما توسط بنیاد آموزش مجازی ایرانیان تهیه شده، تا به آسانی اینترنتی ثبت نام کنید.

بنیاد آموزش مجازی ایرانیان با اعتبار بسیار بالا برای شما شرایطی فراهم آورده که در مدت زمان کوتاه میتوانید مدرک پرورش استعداد در کودکان را اخذ نمایید.

منظور از استعداد چیست؟

انقدر تعاریف مربوط به استعداد گسترده است که نمی‌توان روی یک تعریف کلی اِجماع کرد. استعداد یک نوع مهارت نیست. استعداد بر پایۀ زنتیک بنا شده و با مهارت تفاوت دارد. درک درست تفاوت مهارت و استعداد بسیار مهم است و در مسیریابی و زندگی موفق نقش بسیار مهمی دارد.

مهارت: تکرار یک کار و وقت گذاشتن برای درست انجام دادن آن. به حدی که ممکن است در انجام آن کار کاملا بدون نقص باشد.

استعداد: سیناپس‌های عصبی که در مغزمان هست را شناسایی کرده و روی آن‌ها کار می‌کنیم. یعنی به صورت بالقوه کشش‌هایی در ما وجود دارد برای حرکت به سمتِ یک مسیر خاص.

ژنتیک رفتاری یعنی آن چیزهایی که نهادینه می‌شود در حافظۀ سلول‌های ما. کشف استعداد یعنی پیدا کردن این موارد و شکوفا کردن این توانایی‌ها، می‌تواند موفقیت‌هایی برای انسان به همراه داشته باشد.

اهمیت شناسایی و پرورش استعداد در کودکان

اهمیت شناسایی و پرورش استعداد در کودکان در طول دوران رشد و بالندگی آنها در دوران کودکی کلید تعیین سطح توسعه یافتگی جوامع امروزی و همچنین جوامع آینده می باشد. این مهم در کنار تربیت روحی و روانی مناسب که بستر بکارگیری ارزشمند استعدادها را فراهم میکند، به ترتیب شرط لازم و کافی برای توسعه خوداتکاء بر محور ارزشهای انسانی بحساب می آید. 

رابطه بین مهارت و استعداد به چه شکل است؟

اگر کسی در یک زمینه خاص استعداد بالایی داشته باشد با انرژی کمتر و صرف زمان کمتر می‌تواند به مهارت‌های بالایی در آن حوزه دست پیدا کند. برای مثال کسی که در موسیقی بااستعداد است، ممکن است در 6 ماه به سطحی از نوارندگی برسد که فرد دیگر برای رسیدن به این سطح باید 1 سال زمان صرف کند.

چرا باید استعدادها را کشف کنیم؟

کشف استعدادها چه کمکی به ما می‌کند؟ جواب این سوال برای همه مشخص است. با کشف استعداد می‌توان در زندگی موفق شد و احساس خوبی داشت. معمولا خانواده‌ها دوست دارند فرزندانشان یک سال را جهشی بخواند، یا چند زبان خارجی یاد بگیرد، یا موسیقی یاد بگیرد، یا در فوتبال بدرخشد. به خاطر همین به دنبال کشف و پرورش استعداد کودک خود هستند.

یکی از نکات بسیار مهم در کشف استعداد فرزندمان، شناسایی علاقه‌مندی‌های آن‌هاست. حتما باید با توجه به علایق بچه‌ها استعدادهای نهفته آن‌ها را کشف کنیم. چون مطمئن باشید اگر کودک به یک زمینۀ خاص علاقه‌مند نباشد، استعدادش در آن زمینه رشد پیدا نمی‌کند.

برای کشف استعداد کودکان باید سفری به لحظات مختلف زندگی آن‌ها داشته باشیم. ببینیم چه چیزهایی آن را هیجان‌زده کرده و چه چیزهایی سرگرمشان می‌کند، توجه به این موارد می‌تواند اطلاعات مناسبی به خانواده‌ها و مشاوران بدهد. برای مثال اگر کودکی که اسباب‌بازی خودش را خراب می‌کند ولی به خانواده اجازه نمی‌دهد آن را درست کند و می‌گوید که خودم درستش می‌کنم، می‌تواند نشان‌دهندۀ این باشد که کودک هوش عملی بالایی دارد

bama step

[wp-rss-aggregator sources=”110099″]

دیدگاه کاربران
  • zari 26 خرداد 1397

    با سلام ارزیابی پایانی و اراِیه پروژه از عهده یه فرد عادی برمیاد ؟؟؟ منظور فردی هست که دانش و آگاهی را در طول دوره کسب میکنه و با مطالب دوره آشنایی پیدا کرده.منظورم بیشتر این هست که مثل ارایه لکچر در دانشگاه هست یا ارایه پایان نامه ارشد؟؟ هم از لحاظ زمان برا آماده سازی و هم تحقیقاتی که باید انجام بشه.یه توضیح بدید ممنون میشم

  • پری 2 تیر 1397

    روز بخیر
    سوالی داشتم از خدمتتون.
    روی این دوره پس از گذروندنش آیا مدرک بین المللی خاصی که معتبر باشه میشه درخواست کرد؟ به هر حال اعتبار باید قابل استناد به سازمان معتبری باشه(؟)
    خدماتی که این سایت از نظر آموزش ارائه میده حقیقتا عالی هست. اما کاش کمی بیشتر مخاطب رو در مورد روند مساله و نوع مدارکی که میشه ارائه کرد راهنمایی می کرد.

    • بله گواهی نامه های آموزشی داخلی و بین المللی ارائه می گردد.

  • پونه 5 مرداد 1397

    سلام وقت بخیر
    من متوجه نشدم کتاب الکترونیکی کل محتوا رو دربرمیگیره؟؟
    یعنی ویس یا سی دی دریافت نمیکنیم؟؟؟

    • مدیر کل سایت 5 شهریور 1397

      سلام محتوای آموزشی به صورت حامل دیجیتال (سی دی یا دی وی دی) ارسال می گردد.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *