0
021284284

آموزش حسابرس درجه 2: دوره های آموزش مجازی و مقاله های آموزشی حسابرس درجه 2

حسابرس درجه ۲کسی است که علاوه بر مهارت در حسابداری عمومی تکمیلی بتواند از عهده کنترل عوامل موثر محیط کار، کنترل مدارک حسابرسی، بررسی اسناد، کنترل محاسبات، کنترل امور تدارکات و کنترل انبارها برآید. 

حال بیایید به مفهوم کلی حسابرسی بپردازیم:

حسابرسی چیست؟ حسابرسی در یک جمله عبارت است از بازرسی جستجوگرانه کلیه مدارک و اسناد حسابداری به منظور کشف تقلب و اشتباه. هدف از آن اظهارنظر نسبت به این موضوع است که آیا صورت‌های مالی بر اساس استانداردهای حسابداری تهیه شده است یا خیر؛ اما هدف از آموزش این علم، تربیت افرادی است که ضمن آشنایی با دروس نظری، با سیستم‌های مالی و حسابداری صنعت، آشنا شوند و هم چنین توانایی‌های لازم در تصمیم‌گیری صحیح و دقیق بر مبنای اطلاعات علمی و قابل اعتماد در بهینه‌سازی سیستم‌های گردش کار دستگاه مربوط را داشته و در انجام وظایف تعریف شده و همکاری موثر با کارشناسان مرتبط با این فن در مسائل برنامه‌ریزی بازرگانی و پیش بینی‌های مالی و اقتصادی شرکت، ایفای نقش نماید.

آموزش مجازی حسابرس درجه 2 : امکان ثبت نام در دوره مجازی​

ما در بنیاد آموزش مجازی ایرانیان امکان ثبت نام در دوره آموزش مجازی حسابرس درجه 2 و اخذ مدرک معتبر حسابرس درجه 2 را به صورت کاملا غیر حضوری فراهم آورده ایم.

5/5
حسابرس درجه 2

بازرسی جستجوگرانه کلیه مدارک و اسناد حسابداری به منظور کشف تقلب و اشتباه.

در این دوره فرآیند حسابرسی اطلاعات مالی به شکل عملی از طریق رسیدگی به اطلاعات مالی یک شرکت فرضی با ارائه مستندات کامل حسابداری مورد بررسی قرار می گیرد.

دوره آموزش مجازی حسابرس درجه 2 برای شما توسط بنیاد آموزش مجازی ایرانیان تهیه شده، تا به آسانی اینترنتی ثبت نام کنید.

بنیاد آموزش مجازی ایرانیان با اعتبار بسیار بالا برای شما شرایطی فراهم آورده که در مدت زمان کوتاه میتوانید مدرک حسابرس درجه 2 را اخذ نمایید.

منظور از حسابرسی چیست؟

حسابرسی یا AUDIT در معنا یعنی بازرسی جستجوگرانه کلیه مدارک و اسناد حسابداری به منظور کشف تقلب و اشتباه. این موضوع با بررسی گزارشات مالی یک شرکت یعنی هر آن چه که شرکت در طی یک دوره زمانی ثبت نموده انجام می شود. باید بدانید که این گزارش را فردی بررسی می‌ نماید که به شرکت هیچ گونه وابستگی نداشته باشد.

گزارش مالی همان دفتر صورت های مالی است که شامل صورت درامد و هزینه ها و ترازنامه و صورت گزارش های مالی و افزایش یا کاهش حقوق صاحبان سهام و همین طور بقیه یادداشت های مالی شرکت است.

اهداف حسابرسی چیست ؟

هدف از حسابرسی این است که بدانند در شرکت ها و موسسات خصوصی و دولتی آیا صورت های مالی دقیقا طبق استاندارد های حسابداری تعیین شده اند یا خیر.

قطعا حسابرسی که مسئول رسیدگی به این کار است باید از قوانین و مصوبات تعیین شده اطلاعات جامع و کافی داشته باشد. به همین دلیل وابسته به نوع اطلاعات درخواستی ذس نفعان، ما چند نوع حسابرسی داریم.

انواع حسابرسی:

همان گونه که حسابداری انواع مختلفی دارد حسابرسی نیز کاربرد ها و انواع مختلفی دارد که پس از ذکر نام آن ها به توضیح مختصری درباره انواع حسابرسی می‌پردازیم.

1. حسابرسی قانونی

2. حسابرسی داخلی

3. حسابرسی صورت های مالی

4. حسابرسی رعایتی

5. حسابرسی عملیاتی

وظایف و مسئولیت های حسابرس:

1. بررسی حسابهای شرکت – به منظور تطبیق آنها با قوانین و مقررات مالی و اطمینان از صحت و درستی آنها

2 . جمع آوری و تحلیل آمار و ارقام – به منظور کنترل هرچه بیشتر عملیات حسابداران و اطمینان از صحت گزارش های ارائه شده توسط تیم حسابداری

3. شناسایی مشخصات و ویژگی های کسب و کار – به منظور شناخت بیشتر شرکت و صنعت مورد فعالیت و در نتیجه افزایش کیفیت کار رسیدگی

4 . ارزیابی سیستم های گزارش مالی شرکت – به منظور اطمینان از صحت عملکرد آنها

5. ایجاد ارتباط کاری مطلوب با مشتریان – به منظور تعامل بهتر با آنها و سهولت در دریافت اطلاعات و گزارشهای مورد نیاز

6. ارائه پیشنهادات به منظور پیشرفت و توسعه و ایجاد فرایندهای کنترلی داخلی برای جلوگیری از ایجاد خطا و مشکل و احیانا سوء استفاده مالی کارکنان

7 . حسابرس داخلی نیز سیاستها، رویه ها و توان مالی شرکت را به منظور بهبود کارآیی آن ارزیابی و بررسی می کند

مهارت و دانش مورد نیاز حسابرس:

1. توانایی تفسیر آمار و اطلاعات – به منظور فهم دقیق و کامل از گزارش ها و فرایندهای مالی و حسابداری

2 . مهارت بالا در ریاضیات و فناوری اطلاعات – به منظور تسلط بر نرم افزارهای تخصصی مالی و حسابداری و توان کار با آنها و اخذ گزارش های مورد نظرحسابرس

3. مهارت های خوب ارتباط کلامی و نوشتاری –  زیرا یک حسابرس نیاز است نتیجه بررسی های خود را به صورت مکتوب به مدیر یا کارفرمای خود گزارش کند و در صورت نیاز آن را در مجمع عمومی صاحبان سهام قرائت نماید.

4 . توانایی قوی در تحلیل و حل مشکلات – زیرا در طول فرایند حسابرسی، مشکلات و اختلاف نظرهای زیادی بین حسابرسان، حسابداران و مدیران شرکت بوجود می آید و نیاز است حسابرسان بتوانند با تحلیل مناسب مسئله تصمیم درستی اتخاذ نمایند.

5 . مهارت های سازماندهی خوب و مدیریت زمان –  زیرا حسابرسان برای انجام بررسی های خود دارای محدودیت زمانی می باشند و باید بتوانند در زمان درنظرگرفته شده  کار خود را به پایان برسانند.

6. داشتن دقت بالا و توجه زیاد به جزئیات – با توجه به کنترلی و نظارتی شغل حسابرسی و همچنین سر و کار داشتن با اعداد و ارقام ریز و درشت لذا داشتن دقت بالا و توجه به جزئیات از مهمترین مهارت های مورد نیاز حسابرسان می باشد.

7 . توانایی کار فردی و گروهی – گاهی اوقات حسابرسی به صورت فردی و گاهی اوقات در قالب یک تیم حسابرسی صورت می گیرد و فرد باید توان کار کردن در هر دو حالت را داشته باشد.

8. داشتن درک درستی از کسب و کار – هر چقدر که شناخت حسابرس از کسب و کاری که مشغول حسابرسی آن است دقیق تر و عمیق تر باشد، عملیات حسابرسی به صورت دقیق تر و صحیح تر صورت می گیرد و حسابداران تعامل بهتری با حسابرس خواهند داشت.

9. داشتن صداقت نسبت به اطلاعات محرمانه مشتریان –  با توجه به اینکه حسابرس در طول فرایند حسابرسی به جزئی ترین اطلاعات مشتری خود دسترسی پیدا می کند لذا حفظ اسرار مشتریان یکی از مهمترین خصوصیات اخلاقی و حرفه ای حسابرسان قلمداد می شود.

10. بازار کار و فرصت های  شغلی برای حسابرسان

به عنوان یک حسابرس خارجی می توانید در یک شرکت خصوصی، زیر نظر انجمن حسابداران خبره یا در بخش دولتی فعالیت کنید.

به عنوان یک حسابرس داخلی می توانید در شرکت های بزرگ صنایع مختلف، بخش های دولتی یا شرکت های ارائه دهنده خدمات حسابرسی داخلی فعالیت کنید.

به واسطه کسب تجربه شما می توانید در حوزه حسابرسی مالیاتی، ورشکستگی و یا حسابرسی قانونی متخصص شوید. همچنین می توانید تا سطوح مدیریتی پیشرفت کرده و یا به طور کاملا آزاد و مستقل فعالیت کنید.

اما به طور کلی حسابرسی در ایران با توسعه شرکت های خصوصی و نیز صنعتی شدن کشور و افزایش بنگاه های اقتصادی توسعه یافته و در سال های اخیر نیاز شرکت ها و سازمان های نظارتی به حسابرسان افزایش چشمگیری داشته است.

به عبارت دیگر با توجه به اینکه ماهیت اصلی هر کسب و کار را پول تشکیل می دهد و مدیران کسب و کارها برای کنترل، مدیریت و افزایش آن به متخصصین مالی یا همان حسابداران نیاز دارند، به طور طبیعی متناسب با افزایش بنگاه های کسب و کار در یک جامعه نیاز به حسابداران و به تبع آن، حسابرسان هم افزایش می یابد.

bama step
حسابداری
مقاله های مدیریتی و حسابداری

حسابداری

[wp-rss-aggregator sources=”104147″]

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *