0
021284284

تعمیرات آداپتور و شارژر لپ تاپ

تعمیرات آداپتور و شارژر لپ تاپ های Dell | Asus | Lenovo | Acer | Hp | Samsung | Fujitsu :
– حل مشکل داغ شدن شارژر لپ تاپ و نوت بوک
– بازکردن و عیب یابی شارژر لپ تاپ و نوت بوک
مراحل عیب یابی و رفع عیب شارژرهای لپ تاپ :
باز کردن قاب شارژر:
شارژر لپتاپ پِرِسی است. یعنی پیچی برای باز کردن ندارد و باید قاب آن شکسته شود تا بتوانید به مدارات داخلی‌ دسترسی پیدا کنید. در این مرحله با استفاده از پیچ‌گوشتی و انبر دست، قاب را به گونه‌ای که از شیار باریکی که دورش دیده می‌شود (و محل پِرِس شدن قاب است) شکسته و باز می‌کنیم. این کار به دقت انجام می شود و ظاهر شارژرتان حفظ خواهد شد.
جدا کردن لایه‌های محافظ فلزی و پلاستیکی دور مدارات:
دور مدارات شارژر یک لایه‌ی عایق پلاستیکی و یک قاب فلزی قرار دارد. قاب فلزی فقط از یک نقطه‌ی کوچک به مدار لحیم شده است که به راحتی می‌توان آنرا با هویه و قلع‌کش جدا کرد. لایه‌ی عایق هم با مقدار زیادی چسب به مدار چسبیده است که البته چسب محکمی نیست و می‌توان با کمی دقت این لایه را سالم جدا کرد.



جهت ثبت نام در دوره آموزشی تعمیرات لپ تاپ بر روی تصویر فوق کلیک نمایید
این دوره به صورت غیر حضوری برگزار می گردد و محتوای آموزشی الکترونیکی در قالب CD یا DVD ارسال می شود به آدرستان
پس از پایان دوره گواهی آموزشی رایگان و معتبر با قابلیت ترجمه رسمی دریافت می نمایید
مشاوره رایگان : ۰۲۱۲۸۴۲۸۴ و ۰۹۳۳۰۰۲۲۲۸۴ و ۰۹۳۳۰۰۳۳۲۸۴ و ۰۹۳۳۰۰۸۸۲۸۴ و ۰۹۳۳۰۰۹۹۲۸۴


رفع نقص مدار:
حالا باید قطعه‌ی مشکل‌ساز را پیدا کرده و لحیم پایه‌هایش را با هویه محکم کرد. البته بهتر است کمی لحیم اضافه هم به پایه‌ها اضافه شود . ممکن است از عود کردنش جلوگیری کند.
یکی دیگر از مشکلات شایع شارژر لپ تاپ کهنه و پوسیده شدن سیم شارژر است. شارژر لپ تاپ یکی از وسایلی است که استهلاک زیادی دارد. اگر زیاد اهل استفاده از لپ تاپ باشید، باید شارژر را مدام با خودتان جابجا کنید. این جابجایی‌های مکرر و البته پیچیدن و باز کردن مرتب سیم شارژر، استهلاک شارژر را به شدت افزایش می‌دهد. اولین چیزی که در شارژر کهنه و پوسیده می‌شود، سیم آن است. اگر جلوی یک پوسیدگی و یا شکاف کوچک در سیم شارژر را نگیرید، سیم شارژر کلاً قطع می‌شود و دیگر نمی‌توانید از آن استفاده کنید.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *