0
021284284

آموزش MBA گرایش مدیریت اﺳﺘﺮاﺗﮋﯾﮏ: دوره های آموزش مجازی و مقاله های آموزشی MBA گرایش مدیریت اﺳﺘﺮاﺗﮋﯾﮏ

آﯾﺎ ﺗﺎ ﮐﻨﻮن ﺑﻪ اﯾﻦ ﻣﻮﺿﻮع ﻓﮑﺮ ﮐﺮده اﯾﺪ ﮐﻪ ﺣﺪاﮐﺜﺮ وزﻧﯽ ﮐﻪ ﯾﮏ زﻧﺠﯿﺮ ﻣﯽ ﺗﻮاﻧﺪ ﺑﻠﻨﺪ ﮐﻨﺪ، ﺑﻪ اﻧﺪازه ﺗﺤﻤﻞ “ﺿﻌﯿﻒ ﺗﺮﯾﻦ ﺣﻠﻘﻪ” آن اﺳﺖ؟ ﺑﻪ ﻋﻨﻮان ﻣﺜﺎل در ﻣﺪﯾﺮﯾﺖ ﯾﮏ ﺳﺎزﻣﺎن ﺑﺮای ﺑﻘﺎ، رﺷﺪ و ﺳﻮد آوری، ﺑﺎﯾﺪ ﻫﻤﻪ ﻓﺮاﯾﻨﺪﻫﺎی ﺳﺎزﻣﺎﻧﯽ را ﺑﻪ ﺧﻮﺑﯽ ﺑﺮﻧﺎﻣﻪ رﯾﺰی، اﺟﺮا و ﮐﻨﺘﺮل ﻧﻤﻮد. آﯾﺎ ﺷﻤﺎ ﻫﻢ اﯾﻦ ﻃﻮر ﻓﮑﺮ ﻣﯽ ﮐﻨﯿﺪ؟ اﮔﺮ ﭼﻨﯿﻦ اﺳﺖ ﺑﺎﯾﺪ از ﻣﺪﯾﺮﯾﺖ ﮐﻼن ﯾﮏ ﺳﺎزﻣﺎن ﺻﺮف ﻧﻈﺮ ﮐﻨﯿﺪ و ﯾﺎ ﻣﻔﺎﻫﯿﻢ ﻣﺪﯾﺮﯾﺖ اﺳﺘﺮاﺗﮋﯾﮏ را ﺑﻪ ﺧﻮی فرا ﺑﮕﯿﺮﯾﺪ.

ﮔﺮاﯾﺶ اﺳﺘﺮاﺗﮋﯾک دوره آﻣﻮزش  MBAﺑﻪ ﻣﺪﯾﺮان ارﺷﺪ ﺳﺎزﻣﺎنﻫﺎ، ﻣﺪﯾﺮان ﻋﺎﻣﻞ، اﻋﻀﺎ و روﺳﺎی ﻫﯿﺎت ﻣﺪﯾﺮه، ﮐﺎرآﻓﺮﯾﻨﺎن و … آﻣﻮزش ﻣﯽ دﻫﺪ ﭼﮕﻮﻧﻪ آﺳﺘﺎﻧﻪ ﺗﺤﻤﻞ ﻗﺪرت ﯾﮏ زﻧﺠﯿﺮ را ﺗﺎ اﻧﺪازه ﻗﺪرت “ﻗﻮی ﺗﺮﯾﻦ ﺣﻠﻘﻪ” ﺑﺎﻻ ﺑﺒﺮﻧﺪ. رﺻﺪ ﮐﺮدن ﻓﺮﺻﺖﻫﺎ و ﺗﻬﺪﯾﺪﻫﺎ، ﺷﻨﺎﺧﺖ ﻧﻘﺎط ﻗﻮت و ﺿﻌﻒ و … در ﻣﺪﯾﺮﯾﺖ اﺳﺘﺮاﺗﮋﯾﮏ ﻫﻤﻪ و ﻫﻤﻪ ﺑﻪ ﻣﻨﻈﻮر ﺗﺮﮐﯿﺐ ﻣﻨﺎﺳﺐ ﻣﯿﺎن وﯾﮋﮔﯽﻫﺎی دروﻧﯽ و ﺑﯿﺮوﻧﯽ ﺳﺎزﻣﺎن ﺑﻪ ﻣﻨﻈﻮر ﺑﻬﺘﺮﯾﻦ ﺑﻬﺮهﺑﺮداری ﺟﻬﺖ ﺑﻘﺎ، رﺷﺪ و ﺳﻮد آوری ﺳﺎزﻣﺎن اﺳﺖ. رﺷﺘﻪ ﻣﺪﯾﺮﯾﺖ اﺳﺘﺮاﺗﮋﯾﮏ در ﯾﮏ ﮐﻼم ﺗﻼش در راﺳﺘﺎی “اﯾﺠﺎد و ﺣﻔﻆ ﻣﺰﯾﺖ رﻗﺎﺑﺘﯽ در ﺳﻄﺢ ﮐﺴﺐ و ﮐﺎر و اﯾﺠﺎد ﻫﻢ اﻓﺰاﯾﯽ ﻫﺮ ﭼﻪ ﺑﯿﺸﺘﺮ در ﺳﻄﺢ ﮐﻞ ﺳﺎزﻣﺎن اﺳﺖ”.

اﯾﻦ دوره ﻣﻨﺎﺳﺐ ﻣﺪﯾﺮان ارﺷﺪ ﺳﺎزﻣﺎنﻫﺎ، دارﻧﺪﮔﺎن ﺗﺠﺮﺑﻪ در ﮐﺴﺐ و ﮐﺎر و ﮐﺴﺎﻧﯽ اﺳﺖ ﮐﻪ ﻗﺼﺪ ﮐﺎر و ﻓﻌﺎﻟﯿﺖ در عالی ترین سطح سازمان را دارند.

 

از ﯾﮏ ﻓﺎرغ اﻟﺘﺤﺼﯿﻞ دوره  MBA ﺑﺎ ﮔﺮاﯾﺶ اﺳﺘﺮاﺗﮋﯾﮏ اﻧﺘﻈﺎر ﻣﯽ رود ﺑﺘﻮاﻧﺪ:

– ﭼﺸﻢ اﻧﺪازﻫﺎی ﺳﺎزﻣﺎن را ﺑﻪ ﺑﺮﻧﺎﻣﻪ ﻫﺎی راﻫﺒﺮدی و ﻣﺎﻣﻮرﯾﺖ ﻫﺎی ﮐﺎرآﻣﺪ ﺗﺒﺪﯾﻞ ﻧﻤﺎﯾﺪ.

– ﻋﻮاﻣﻞ ﺧﺎرﺟﯽ ﮐﻪ ﺳﺎزﻣﺎن را ﺗﻬﺪﯾﺪ ﻣﯽ ﮐﻨﻨﺪ ﯾﺎ ﺑﺮای ﺳﺎزﻣﺎن ﻓﺮﺻﺖ ﻫﺴﺘﻨﺪ را ﺷﻨﺎﺳﺎﯾﯽ ﮐﻨﺪ. اﯾﻦ ﻋﻮاﻣﻞ ﻋﺒﺎرﺗﻨﺪ از:

ﺑﺎزار، وﺿﻌﯿﺖ ﺷﺮﮐﺘﻬﺎی رﻗﯿﺐ، ﻗﯿﻤﺘﻬﺎ، دوﻟﺘﻬﺎ، ﻋﺮﺿﻪ ﮐﻨﻨﺪﮔﺎن ﻣﻮاد اوﻟﯿﻪ و…

– ﻧﻘﺎط ﺿﻌﻒ و ﻗﻮت داﺧﻞ ﺳﺎزﻣﺎن را ﺑﺸﻨﺎﺳﺪ.

– در ﺟﻬﺖ اﺟﺮای ﻣﺎﻣﻮرﯾﺖ ﺳﺎزﻣﺎن اﻫﺪاف ﺑﻠﻨﺪ ﻣﺪﺗﯽ را ﺗﻌﯿﯿﻦ ﮐﻨﺪ.

– ﺑﺮای رﺳﯿﺪن اﻫﺪاف ﺑﻠﻨﺪ ﻣﺪت، اﺳﺘﺮاﺗﮋی ﻫﺎ را ﺗﺪوﯾﻦ ﯾﺎ اﻧﺘﺨﺎب ﮐﻨﺪ.

– ﺿﻤﻦ ﺗﺨﺼﯿﺺ ﻣﻨﺎﺑﻊ، اﺳﺘﺮاﺗﮋﯾﻬﺎی ﺑﺮﮔﺰﯾﺪه ﺷﺪه را در ﻗﺎﻟﺐ ﺑﺮﻧﺎﻣﻪ ﻫﺎی ﮐﻮﺗﺎه ﻣﺪت اﺟﺮا ﮐﻨﺪ.

– در ﻫﻤﻪ اﯾﻦ ﻣﺮاﺣﻞ ﺑﺎ ﮔﺮﻓﺘﻦ ﺑﺎزﺧﻮرد، ﺑﻪ ﺗﺼﺤﯿﺢ، ﺗﻐﯿﯿﺮ و ﯾﺎ ﺗﻘﻮﯾﺖ اﻫﺪاف، اﺳﺘﺮاﺗﮋی ﻫﺎ و ﻋﻤﻠﮑﺮدﻫﺎ اﻗﺪام ﻧﻤﺎﯾﺪ.

با تحصیل در دوره گرایش استراتژی و فعالیت در این حوزه، چه آینده شغلی در انتظار شماست؟
– مدیریت برنامه ریزی استراتژیک و توسعه کسب و کار
– مشاوره استراتژی به شرکتهای بزرگ و استارت آپها
– کارشناس تحلیل کسب و کار و برنامه ریزی استراتژیک
– کارشناس تدوین و پیاده سازی استراتژی

آموزش مجازی MBA گرایش مدیریت اﺳﺘﺮاﺗﮋﯾﮏ : امکان ثبت نام در دوره مجازی​

ما در بنیاد آموزش مجازی ایرانیان امکان ثبت نام در دوره آموزش مجازی MBA گرایش مدیریت اﺳﺘﺮاﺗﮋﯾﮏ و اخذ مدرک معتبر MBA گرایش مدیریت اﺳﺘﺮاﺗﮋﯾﮏ را به صورت کاملا غیر حضوری فراهم آورده ایم.

5/5
MBA گرایش مدیریت اﺳﺘﺮاﺗﮋﯾﮏ

 مدیریت استراتژیک یک روند فلسفی برای مدیریت کسب و کار محسوب می‌شود.

 به بهترین نحو اجرا صورت بگیرد و همه افراد سازمان یا کسب و کار بررسی شود.

دوره آموزش مجازی MBA گرایش مدیریت اﺳﺘﺮاﺗﮋﯾﮏ برای شما توسط بنیاد آموزش مجازی ایرانیان تهیه شده، تا به آسانی اینترنتی ثبت نام کنید.

بنیاد آموزش مجازی ایرانیان با اعتبار بسیار بالا برای شما شرایطی فراهم آورده که در مدت زمان کوتاه میتوانید مدرک MBA گرایش مدیریت اﺳﺘﺮاﺗﮋﯾﮏ را اخذ نمایید.

مفهوم گرایش استراتژی MBA:

گرایش استراتژی، یکی از گرایش های مدیریت کسب و کار میباشد. همین ابتدا میخوام یک مفهوم کلی از این گرایش رو بهتون بگم. به برنامه ای که سازمان ها رو به اهدافشون میرسونه استراتژی میگیم. این برنامه میتونه شامل تصمیم های گروهی و فردی یک سازمان باشد. درواقع نقطه شروع موفقیت یک سازمان، یک استراتژی خوب هست. استراتژی خوب در کنار عمل به اون استراتژی، میتونه هر سازمانی رو به سطح بالایی برسونه.

گرایش استراتژی Mba، اهمیت و ارزش زیادی در شرکت ها دارد. هرکسب و کاری برای رسیدن به سطح بالاتر و باقی ماندن در آن سطح، به استراتژی نیاز دارد. درواقع  استراتژی یک سازمان، نشون دهنده اهداف اون سازمان هست.

وقتی صحبت از مدیریت استراتژیک است تنها بررسی چندین قانون و پیروی از آنها ملاک قرار نمی‌گیرد. مدیریت استراتژیک یک روند فلسفی برای مدیریت کسب و کار محسوب می‌شود. مدیران سطح بالا در ابتدا باید شرایط را به صورت استراتژیک بسنجند و بر اساس اندیشه‌های موجود تصمیم به انتخاب یک روند داشته باشند. روند مدیریتی استراتژیک سبب می‌شود که به بهترین نحو اجرا صورت بگیرد و همه افراد سازمان یا کسب و کار بررسی شود. هدف از این مقاله این است که بتوانید جدیدترین و اصلی ترین المان‌های مدیریت استراتژیک را بررسی کنید.

عناصر مهم مدیریت استراتژیک:

تحلیل موقعیت، فرمول بندی استراتژی، اجرای استراتژی و ارزیابی آن ۴ عنصر مهم در بخش مدیریت استراتژیک محسوب می‌شوند. هر یک از این المان‌ها به طور کلی گام‌هایی هستند که می‌توانند در اجرای یک نقشه مورد ارزیابی قرار بگیرند. مدیریت استراتژیک در هر زمینه باید با اولویت‌بندی‌های مخصوصی دنبال شود. به هر صورت نیازها باید بازبینی شوند و تغییرات لازم بر حسب بهبودهای موجود در نظر گرفته شود.

گرایش استراتژی MBA:

همون طور که گفتم گرایش استراتژی Mba، یکی از گرایش های رشته مدیریت ارشد کسب و کار میباشد.گرایشی که هدف از تحصیل در آن، آشنا شدن با روش های به روز برای ارتقا سازمان ها میباشد. درواقع کسی که این گرایش رو انتخاب میکنه، راه و روش چگونگی ارتقا شرکت ها رو یاد میگیره.دانشجویان و فارغ التحصیلان گرایش استراتژی میتوانند بهترین جهت دهی را برای سازمان ها داشته باشند.

هر سازمانی، با یک استراتژی به وجود می آید. با یک استراتژی قدم به جلو بر میداره.با یک استراتژی مشکلش رو حل میکنه. در نهایت برای باقی موندن سازمان در جامعه یک استراتژی رو در پیش میگیره. همه این کار ها، توسط متخصص گرایش استراتژی Mba انجام میشود. به طور کلی یک متخصص در حوزه استراتژی سه وظیفه اصلی دارد. 1. طراحی استراتژی در یک زمینه خاص 2. اجرای اون استراتژی 3. ارزیابی عملکرد در مورد اون استراتژی

مدرک mba معادل چیست؟

مدرک MBA معادل مدرک کارشناسی ارشد است. البته باید عنوان کنیم، که فردی بعد از گذراندن دوره MBA گواهی دریافت می‌کند و فارغ التحصیل در رشته MBA هستند که مدرکی معادل با کارشناسی ارشد دریافت خواهد کرد.

مدرک MBA مورد تایید وزارت علوم است؟

همیشه موضوع تایید مدرک MBA از سمت وزارت علوم، حرف و سخن بسیار داشته است و پیش آمده که افراد پس از گرفتن مدرک با مشکل عدم تایید مواجه شده‌اند. وزارت علوم برای اینکه این مشکل را حل کند سامانه‌ای برای تعیین اعتبار مدرک MBA معرفی کرده است.

اگر گواهی و مدرک MBA هولوگرام و مهر وزارت علوم داشته باشد، باید از اعتبار و تایید شدن آن توسط وزارت علوم مطمئن باشید. اما چنانچه این موارد در مدرک شما وجود ندارد، می‌تواند از جایی که مدرک را برای شما صادر کرده درباره آن سوال کنید.

[wp-rss-aggregator sources=”112310″]

دیدگاه کاربران
  • حمیدرضا 17 اردیبهشت 1396

    دیدگاه بنده نسبت به مدیریت استراتژیک :
    لازمه هر کسب و کار سازمان ویا شرکتی این است که ابتدا یک افق دید برای خود تعیین کند وبا برنامه ریزی و زمانبندی بسوی افق دید حرکت نموده وبا تامل و هوشمندی مشکلات و مسایل را پشت سر گذاشته وبا ارتقاع سطح دانش کارکنان هرروز قویتر از قبل مسیر سعودی خود را بپیماید. از این رو میبایست گلوگاهها ی سازمان و نقاط ضعف قبل از اسیب رساندن شناسایی شده وبا خردمندی اصلاح شوند. به نظر بنده برای بهترین شدن میبایست بهترینها را بکارگیری نمود ومیدان عمل را به بهترینها سپرد.تکرار در مهارت است که موجب نبوغ میگردد.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *