0
021284284

دوره آموزشی نرم افزار دیگسایلنت DigSILENT Software E-learningA

نرم افزار دیگسایلنت(DIgSILENT PowerFactory)یکی از نرم افزار های قدرتمند تو زمینه برق قدرت می باشد که به منظور تجزیه و تحلیل سیستم های قدرت کارایی بالایی دارد.امروزه در بیشتر مراکز و ادارات برق از این نرم افزار به عنوان یک نرم افزار پایه در محاسبه و تجزیه و تحلیل شبکه های قدرت استفاده می گردد.با استفاده از این نرم افزار می توانیم یک شبکه گسترده را با تمام تجهیزات آن شبیه سازی نموده و محاسباتی همانند:پخش بار،شبیه سازی حالت گذرا ،اتصال کوتاه،شبیه سازی راه اندازی موتور،آنالیز پایداری، جایابی بهینه خازن،قابلیت اطمینان ،پخش بار اقتصادی ،کاهش شبکه ،بهینه سازی سایز کابل،بهینه سازی نقاط گره باز و بسیاری از موارد دیگر را مورد محاسبه قرار دهیم.

این برنامه یکی از مهمترین نرم افزار های رشته برق گرایش قدرت می باشد که در کنار نرم افزار متلب (دوره آموزش متلب) می توانند به صورت کامل یک شبکه قدرت را تحلیل نمایند، در صورتی که نیاز به آموزش دیگسایلنت دارید می توانید از این دوره آموزشی استفاده کنید.

آشنایی دانشجویان و فارغ التحصیلان رشته مهندسی برق با فرآیند آنالیز سیستم های قدرت به منظور انجام پروژه های تحقیقاتی، صنعتی و … است.

پخش بار.پخش بار اکتیو و راکتیو. اتصال کوتاه.پایداری
  • دوره اموزش مجازی نرم افزار دیگسایلنت برای شما توسط بنیاد آموزش مجازی ایرانیان تهیه شده، تا به آسانی اینترنتی ثبت نام کنید.

بنیاد آموزش مجازی ایرانیان با اعتبار بسیار بالا برای شما شرایطی فراهم آورده که در مدت زمان کوتاه میتوانید مدرک نرم افزار دیگسایلنت را اخذ نمایید.

unnamed file

آموزش مجازی نرم افزار دیگسایلنت : امکان ثبت نام در دوره مجازی​

ما در بنیاد آموزش مجازی ایرانیان امکان ثبت نام در دوره آموزش مجازی نرم افزار دیگسایلنت و اخذ مدرک معتبر نرم افزار دیگسایلنت را به صورت کاملا غیر حضوری فراهم آورده ایم.

5/5

دیگسایلنت چیست؟

نرم افزار Network Electrical for Simulator Digital) DigSILENT) یک ابزار شبیه سازی محاورهای برای محاسبه و تحلیل رفتار سیستمهای قدرت با هدف طراحی و به رهبرداری میباشد. طراحی و توسعه این نرمافزار از سال 1976 توسط مهندسین و برنامهنویسان با تجربه آغاز شده است. ویرایش یازدهم این نرمافزار که بنام power factory معروف است، در سال 1993 در محیط ++ C ایجاد گردیده است. DigSILENT علاوه بر اینکه میتواند بعنوان یک ابزار محاسباتی قوی برای سیستم های قدرت در مقیاس بزرگ با ابعاد هزار ماشین استفاده شود، می تواند بعنوان یک ابزار جیبی برای حل مسائل برق مورد استفاده قرار گیرد. الگوریتم و تکنیک های مدل سازی این نرم افزار قابل انعطاف بوده بگونه ای که قادر است طیف وسیعی از رفتارهای سیستم قدرت را در حالت های ماندگار و یا گذرا شبیه سازی و محاسبه نماید. در حال حاضر نرم افزارهای تجاری بسیاری برای محاسبه و تحلیل مسائل سیستم های قدرت وجود دارد. ولی این نرم افزارها در ویژگی ها و توانائی هایی از جمله طراحی عمومی نرم افزار و ساختار اطلاعاتی آن، قابلیت تعریف دقیق موضوعات و سناریوها، معادلات ریاضی و تکنیک های حل، برنامه نویسی و نگهداری نرم افزار و نحوه ارتباط و تعامل توابع محاسباتی نرم افزار با یکدیگر و تنوع امکانات و قابلیت های نرم افزار و ساختار ارتباطی کاربر- ماشین و تکنیک های آن، با یکدیگر متفاوت میباشند. ویژگی های نرمافزار به شرح زیر میباشد:
حالت های کاری Line-ON و Line-Off :برای اهداف محاسباتی طراحی، بهره برداری و بهینه سازی سیستمهای قدرت میتوان از نرمافزار در دو حالت کاری Line- ON و Line-Off اجرا نمود. در حالت کاری Line- Off کلیه اطالعات از طریق اطلاعات استاندارد تعریف شده و اطالعات مورد نیاز بایستی از طریق بخش مدیریت پایگاه داده تعریف گردد. در حالت کاری Line-ON ،در این حالت اطلاعات مربوط به ساختار فعلی شبکه، تولید، بار و تپ ترانسفورماتورها و … از طریق سیستم SCADA بطور دینامیکی اخذ شده و به نرمافزار دیگسایلنت وارد میشود و در واقع یک تصویر از رفتار واقعی سیستم در نرم افزار قابل مشاهده و بررسی خواهد بود.
ساختار اطلاعات: نرمافزار از نظر ذخیره سازی اطلاعات، تعریف سیستم مورد مطالعه، اطلاعات و تنظیم پارامترهای اجرای برنامه، دارای فلسفه ساختاری جدیدی می باشد. در واقع بجای اینکه نرمافزار از کاربر بخواهد که صدها فایل با اطلاعات تکراری را ایجاد و نگهداری نماید، با تعریف یک تیپ Type از هر نوع تجهیز در سیستم قدرت، یک سیستم قوی برای مدیریت اطلاعات ایجاد کرده تا بتواند تا حد ممکن از نگهداری اطلاعات تکراری در فایل های متعدد جلوگیری مینماید.

مدلسازی شبکه هایDC/AC ،دو/ سه فاز: قابلیت مدلسازی شبکه های DC/AC متعادل و نامتعادل

محاسبه پارامترهای خط انتقال هوائی و کابل: چنانچه مشخصات هندسی برج و هادیهای خط انتقال هوائی و یا کابل به برنامه داده شود، نرمافزار میتواند پارامترهای خط و مدلهای پیچیده شامل کوپالژهای متقابل مثبت ومنفی را برای سیستمهای 2،1 و3 فاز محاسبه نماید.

پارامترهای خط انتقال هوائی و کابل: چنانچه مشخصات هندسی برج و هادی های خط انتقال هوائی و یا کابل به برنامه داده شود، نرمافزار می تواند پارامترهای خط شامل کوپلاژهای متقابل مثبت و منفی را برای سیستمهای 2،1 و3 فاز محاسبه نماید.

محاسبه پارامترهای ماشین: نرم افزار می تواند پارامترهای ماشین آسنکرون شامل مشخصه اشباع و راکتانس های پراکندگی اولیه و ثانویه و مقاومت روتور را براساس کاتالوگ موتور محاسبه نماید.

تسهیلات گرافیکی نرم افزار: پنجره های مختلف برای نمایش نتایج خروجی های برنامه وجود داشته و امکانات رسم دیاگرام تک خطی شبکه و پست ها و همچنین ویرایش بانک اطلاعاتی را فراهم میآورد.

انعطاف پذیری توسعه: ساختار نرم افزار به صورتی طراحی گردیده است که امکانات برنامه نویسی (Digsilent Language Programing) برای بررسی سناریوهای مختلف شبکه از جمله مطالعات سایز کابل، مقاومت اتصال- کوتاه، حساسیت تلفات و …( و همچنین مدلسازی دقیق تجهیزات توسط زبان برنامه نویسی DSL) Digsilent Language Simulation) مانند مدلسازی توربین، گاورنر، سیستم تحریک و … را دارا باشد.

توانائی ها نرمافزار دیگسایلنت:
Economic Dispatch محاسبات  اقتصادی پخش بار و AC/DC Load Flow محاسبات پخش بار
VDE/IEC Fault Analysis محاسبات اتصال کوتاه
تحلیل و محاسبات خطا و حوادث  Analysis Event/Fault General
محاسبات شبیه سازی دینامیکی و راه اندازی موتورRMS Simulation Dynamic
شبیهسازی حالتهای گذرا الکترومغناطیسی Simulation EMT
محاسبات و تحلیل مقادیر ویژه(Analysis Value Eigen) و کاهش شبکه (Reduction Network)
DSL و (Digsilent Programing Language ( DPL برنامه نویسی
هماهنگی رله ها (Coordination Relay) و اینترفیس اسکادا (Interface GIS/SCADA)
بررسی عملکرد تجهیزات حفاظتی(Check Response Device Protection)
تحلیل هارمونیکی (Analysis Harmonic) و محاسبات قابلیت اطمینان (Calculation Reliability)

bama step

[wp-rss-aggregator sources=”90893″]

دیدگاه کاربران
  • علی 21 خرداد 1399

    فوق العادست

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *