0
021284284

دوره آموزشی طراحی سازه ها با Designing Structures with SAP E-learningB SAP

نرم‌افزار SAP2000 در طراحی و آنالیز سازه مورد استفاده قرار می‌گیرد. دانشجویان و مهندسان عمران و رشته‌های وابسته، حداقل یک بار با این نرم‌افزار سر و کار داشته‌اند. هر سال امکانات این نرم‌افزار بیشتر می‌شود و با حفظ رابط کاربری ساده و مشخص، بر پیچیدگی انواع محاسبات و آنالیزها اضافه می‌شود. محیط مدل‌سازی گرافیکی سه‌بعدی باعث شده است به سادگی بتوانید به طرح‌های خود تجسم ببخشید و سپس انواع تحلیل‌های لازم را روی آن انجام دهید.این نرم‌افزار تمامی نیازهای لازم برای طراح را یکجا فراهم آورده است و در ساخت سازه‌ها از این نرم‌افزار به طور عملی استفاده می‌شود. یادگیری این نرم‌افزار بسیار سریع است و به زمان طولانی برای یادگیری نیازی نیست. قالب‌های آماده‌ای که در نرم‌افزار پیش‌بینی شده است باعث می‌شود قادر به شبیه‌سازی طرح‌های بسیار پیچیده باشید. در این برنامه برای طراحان پل نیز امکانات ویژه‌ای در نظر گرفته شده است. برنامه SAP2000 آخرین و قوی ترین نسل از سری برنامه تحلیل سازه ها می باشد.
 

قابلیت های نرم افزار  SAP2000   :

 

  • تحلیل استاتیکی و دینامیکی
  • تحلیل خطی و غیر خطی شامل تحلیل لرزه ای
  • تحلیل بار متحرک کامیون و برای پلها
  • تحلیل P
  • المانهای سازه ای SHELL و FRAME شامل تیر ستون ، خرپا و رفتار غشایی و پوسته ای
  • المانهای غیر خطی فنر و اتصال ( LINK and SPRING )
  • سیستمهای مختصات چند گانه
  • انواع مختلف CONSTRAINT
  • انواع مختلف بارگذاری ها

این نرم‌افزار تمامی نیازهای لازم برای طراحی را یکجا فراهم می آورد و در ساخت سازه‌ها به طور عملی مورد استفاده قرار می گیرد.

قاب بتنی ایستا، کوچک و ساده دو بعدی را تحلیل کند. همچنین قاب های بزرگ و پیچیده سه بعدی را به شکل تحلیل های پویا و غیرخطی ارائه می دهد.

دوره آموزش مجازی طراحی سازه ها با SAP برای شما توسط بنیاد آموزش مجازی ایرانیان تهیه شده، تا به آسانی اینترنتی ثبت نام کنید.

بنیاد آموزش مجازی ایرانیان با اعتبار بسیار بالا برای شما شرایطی فراهم آورده که در مدت زمان کوتاه میتوانید مدرک طراحی سازه ها با SAP را اخذ نمایید.

unnamed file

آموزش مجازی طراحی سازه ها با SAP : امکان ثبت نام در دوره مجازی​

ما در بنیاد آموزش مجازی ایرانیان امکان ثبت نام در دوره آموزش مجازی طراحی سازه ها با SAP و اخذ مدرک معتبر طراحی سازه ها با SAP را به صورت کاملا غیر حضوری فراهم آورده ایم.

5/5

SAP چیست؟

SAP یک شرکت آلمانی است که عمده شهرتش را مدیون تولید نرم‌افزارهای شرکتی در زمینه مدیریت عملیات تجاری و روابط با مشتریان است. دفتر مرکزی این شرکت در والدورف در ایالت بادن ورتم‌برگ آلمان واقع شده و دفا‌تر و شعب دیگری نیز در نقاط مختلف جهان دارد. این شرکت که نام آن در اصل SAP AG است (AG یک سرواژه آلمانی و به معنای شرکت است)، در ژوئن ۱۹۷۲ توسط پنج تن از مهندسان سابق IBM کار خود را در شهر مان‌هایم آلمان تحت عنوان «تحلیل سیستم‌ها و توسعه برنامه‌ها» شروع کرد. پس از مدتی این عنوان را به «سیستم‌ها، محصولات و برنامه‌های پردازش داده» تغییر داد و اولین محصول خود را در ۱۹۷۳ تولید کرد. از‌‌ همان زمان محصولات این شرکت به «راهکارهای SAP» مشهور شد. این شرکت از زمان تأسیس تاکنون فراز و فرودهای بسیاری را در بازار تجربه کرده است. ولی در سال‌های بعد از ۱۹۸۵ پیشرفت قابل ملاحظه‌ای کرد و زمانی هم که اینترنت پا به عرصه کسب‌وکارهای تجاری گذاشت، توانست با راه‌اندازی وب سایت SAP. com تعریف جدیدی از مفهوم فرایندهای تجاری به‌دست دهد. این شرکت در سال ۲۰۱۰ نیز شرکت Sybase را که در زمینه تولید نرم‌افزار‌ها و پایگاه‌های داده تخصص داشت، به مبلغ ۵. ۸ میلیارد دلار خرید و هم اکنون آن را به صورت مستقل اداره می‌کند. SAP در صنعت نرم‌افزارهای برنامه‌ریزی منابع سازمان (EPR)، مدیریت روابط با مشتری (CRM)، و نرم‌افزارهای فروش و بازاریابی با چند رقیب سرسخت مبارزه می‌کند. شرکت اوراکل بزرگ‌ترین رقیب SAP است. این دو تاکنون دعاوی و اختلافات حقوقی زیادی با یکدیگر داشته‌اند.

نرم‌افزار SAP در حدود سی سال است که در طراحی و آنالیز سازه مورد استفاده قرار می‌گیرد. دانشجویان و مهندسان عمران و رشته‌های وابسته، حداقل یک بار با این نرم‌افزار سر و کار داشته‌اند.

این نرم‌افزار تمامی نیازهای لازم برای طراح را یکجا فراهم می آورد و در ساخت سازه‌ها به طور عملی مورد استفاده قرار می گیرد. آموزشنرم‌افزار SAP بسیار سریع است و به زمان طولانی برای یادگیری نیازی نیست. قالب‌های آماده‌ای که در نرم‌افزار پیش‌بینی شده باعث می‌شود که طراح قادر به شبیه‌سازی طرح‌های بسیار پیچیده باشد.

به طور کلی برنامه SAP2000، نرم افزای برای همه مهندسان و هر پروژه ایی است. اما به این نکته توجه داشته باشید که نرم افزار SAP برخلاف Etabs نمی تواند دیوار برشی را طراحی کند، هر چند که قادر به تحلیل آن هست. اما به اندازه نرم افزار Etabs در این زمینه قوی نبوده و به دوستان پیشنهاد میشود برای تکمیل مهارت های خود این دوره را هم آموزش دیده و بر مهارت خود بیافزایند.

SAP2000 قابلیت آن را دارد که قاب بتنی ایستا، کوچک و ساده 2D را تحلیل کند. همچنین قاب های بزرگ و پیچیده 3D را به شکل تحلیل های پویا و غیرخطی ارائه می دهد.

تحلیل غیرخطی و ساده با نرم افزار SAP:

1. در این نسخه یک اِلمان غیرخطی، پوشش لایه لایه با استفاده از یک مدل جهت دار متریال برای تحلیل ساده ساختارهای دیوار برشی و برنامه های مشابه به برنامه افزوده شده است.

2. ایجاد مدل سازی ساده قسمت های محکم بتنی

3. نمایش سطوح PMM مدل فیبری

4. خواص مواد پیش فرض برای بتن سازی در جهت ارتقاء رفتار یکپارچه بهبود یافته است.

  • عناصر پیوند چندخطی به منظور ارتقاء میزان یکپارچکی آنها تغییر کرده است.

ویژگی های پویای نرم افزار SAP:

1. در نرم‌افزار SAP میرا شدگی (مستهلک شدن) مبتنی بر مواد به منظور تحلیل خطی و غیرخطی یکپارچگی مستقیم برای مهندسان قابل دسترس است.

2. میراشدگی مبتنی بر مواد به منظور آنالیز PSD و وضعیت ثابت در دسترس کاربران قرار دارد.

3. واکنش های پایه برای آنالیز مدل response-spectrum و مدل time-history برای حفاظت از اتصال عناصر پیوندی متصل به فنر و زمین به منظور دسترسی بهتر به اثرات از بین بردن توده بهبود یافته است.

bama step

[wp-rss-aggregator sources=”91375″]

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *