0
021284284

دوره آموزشی روانشناسی رشد Growth Psychology E-learning

آموزش روانشناسی رشد : دوره های آموزش مجازی و مقاله های آموزشی روانشناسی رشد

روانشناسی رشد (تحول) شاخه‌ای از علم روان‌شناسی است که به توصیف و تبیین تغییرات در طول زندگی فرد می‌پردازد و از رشته‌های مختلف زیست‌شناسی، جامعه‌شناسی، تعلیم و تربیت و پزشکی کمک می‌گیرد. اگر چه روان‌شناسی رشد به تمام مراحل زندگی انسان از تولد تا مرگ می‌پردازد، اما بر کودکی و نوجوانی تأکید دارد.

روان‌شناسان رشد در پی آن هستند تا چگونگی رشد انسان را در طول زمان تعیین کنند، برای تحقق این هدف روان‌شناسان رشد، رفتار افراد را در سنین مختلف به دقت مورد مشاهده قرار می‌دهند. از سوی دیگر روان‌شناسان رشد به تبیین رشد می‌پردازند که در آن دو الگوی عمومی و اختصاصی را مد نظر دارند. سومین هدف روان‌شناسی رشد این است که حاصل مطالعات توصیفی و تبیینی خود را در مورد رشد در جهت مثبت رشد انسان به کار بگیرد و رشد انسان‌ها را به حداکثر برساند. این جنبه کاربردی رشد خصوصاً به کودکان و نوجوانانی که به دلایلی دچار نارسایی در رشد شده‌اند، می‌پردازد.

باما همراه باشید تا دوره آموزشی کوتاه مدت روانشناسی رشد را پشت سر گذاشته و گواهینامه آموزشی معتبر آن را دریافت نمایید.

آموزش مجازی روانشناسی رشد : امکان ثبت نام در دوره مجازی​

ما در بنیاد آموزش مجازی ایرانیان امکان ثبت نام در دوره آموزش مجازی روانشناسی رشد و اخذ مدرک معتبر روانشناسی رشد را به صورت کاملا غیر حضوری فراهم آورده ایم.

5/5
روانشناسی رشد

روانشناسی رشد شاخه ای از روانشناسی است که بر چگونگی رشد و تغییر مردم در طول عمرشان تمرکز دارد.

اهمیت روانشناسی رشد  از این جهت است که والدین میتوانند با استفاده از آن اطلاعاتی در مورد کودکان نشان به دست آورده و از پیش آمد هر گونه مشکل احتمالی جلوگیری کنند.

دوره آموزش مجازی روانشاسی رشد برای شما توسط بنیاد آموزش مجازی ایرانیان تهیه شده، تا به آسانی اینترنتی ثبت نام کنید.

بنیاد آموزش مجازی ایرانیان با اعتبار بسیار بالا برای شما شرایطی فراهم آورده که در مدت زمان کوتاه میتوانید مدرک روانشناسی رشد را اخذ نمایید.

تعاریف روانشناسی رشد:

1- روان‌شناسی رشد، شاخه‌ای از علم روان‌شناسی است که به منشا و تغییر رفتار و پدیده‌های روانی و جسمی مربوطه می‌پردازد.

2- روان‌شناسی رشد، شاخه‌ای از روان‌شناسی است که رشد انسان را از بارداری تا مرگ با تاکید بر تغییراتی که در خلال دوره‌های مختلف زندگی رخ می‌دهد، مطالعه می‌کند.

3- روان‌شناسی رشد، علمی است که درباره چگونگی قوانین حاکم بر رشد در جنبه‌های جسمانی، ذهنی، عاطفی، اجتماعی و اخلاقی در سنین مختلف و نیز تاثیر وراثت و محیط در رشد بحث می‌کند.

4- روان‌شناسی رشد، علمی است که جریان تحولات و تغییرات جسمی، ذهنی، عاطفی و عملکرد اجتماعی فرد را در طول عمر “از لحظه انعقاد تا هنگام مرگ” مطالعه می‌کند.

تاریخچه روانشناسی رشد:

ظهور روانشناسی رشد به عنوان یک رشته خاص را می توان از سال 1882 جستجو کرد که ویلهلم پرایر (فیزیولوژیست آلمانی) کتابی با عنوان ذهن کودک را منتشر کرد. پرایر در این کتاب رشد دخترش را از بدو تولد تا دو سال و نیم توصیف کرده است. از همه مهم تر، پرایر در طول مطالعه توانایی های فراوان دخترش، از رویه های دقیق علمی استفاده می کرد.

در سال 1888 انتشارات پرایر به انگلیسی ترجمه شد، كه در آن زمان روانشناسی رشد به عنوان یك رشته تاسیس شد و 47 مطالعه تجربی دیگر از اروپا، آمریكای شمالی و انگلیس نیز برای تسهیل انتشار دانش در این زمینه منتشر شد.

در طول دهه 1900، سه شخصیت اصلی با نظریه های گسترده ای در مورد توسعه انسانی بر این حوزه مسلط شده اند. یعنی ژان پیاژه (1980-1896)، لو ویگوتسکی (1946-1996) و جان بولبی (1990-1990). در واقع، بسیاری از تحقیقات فعلی همچنان تحت تأثیر این سه نظریه پرداز قرار دارند.

bama step

[wp-rss-aggregator sources=”109950″]

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *