0
021284284

آموزش مهندسی تولید نفت : دوره های آموزش مجازی و مقاله های آموزشی مهندسی تولید نفت

دوره آموزشی کوتاه مدت بسیار تخصصی مهندسی نفت برای اولین بار در ایران به صورت مجازی همراه با ارائه گواهی آموزشی معتبر بین المللی : این دوره به  “ مهندسی تولید نفت ” راهنمایی‌های کاربردی برای طراحی، آنالیز و بهینه‌سازی سیستم‌های تولید نفت اشاره می گردد.
این دوره به چهار فصل شکسته شده است و حوزه کامل مهندسی تولید نفت را پوشش می‌دهد. همچنین شامل محاسبات پالایش گام به گام و برنامه‌های صفحه‌گسترده مبتنی بر کامپیوتر می‌باشد.
بخش اول شامل مباحثی دررابطه با اصول مهندسی تولید نفت، مدل‌های تجربی برای آنالیز کاهش تولید و عملکرد چاه‌های نفت و گاز طبیعی می‌باشد.بخش دوم اصول طراحی و انتخاب اجزای اصلی سیستم‌های تولید نفت را ارائه می‌دهند که شامل لوله‌سازی مناسب، تفکیک و dehydration سیستم‌ها، پمپ‌های مایع، کمپرسورهای گاز و خطوط لوله برای حمل نفت و گاز می‌باشد. بخش سوم روش‌های بالابر مصنوعی مانند سیستم‌های پمپاژ، پمپ‌های شناور الکتریکی و موارد بیشتر دیگر را معرفی می‌کند. بخش چهارم شامل تکنیک‌های افزایش تولید ازجمله شناسایی مشکلات چاه، طراحی شغل‌های Acidizing، راهنمایی‌هایی در زمینه شکست هیدرولیکی و تکنیک‌های ارزیابی کار و تکنیک‌های بهینه‌سازی تولید می‌باشد.

-رشته مهندسی نفت در واقع رشته‌ای مهندسی است که با تولید هیدروکربن­ها (که ممکن است نفت خام یا گاز طبیعی باشند)، مرتبط می‌باشد.

دانشپذیران مهندسی نفت در طول دوران تحصیل یاد می گیرند که چگونه روش های استخراج نفت و گاز را طراحی کرده و آن ها را برای بهینه سازی بیشتر توسعه دهند.

دوره آموزش مجازی مهندسی تولید نفت برای شما توسط بنیاد آموزش مجازی ایرانیان تهیه شده، تا به آسانی اینترنتی ثبت نام کنید.

بنیاد آموزش مجازی ایرانیان با اعتبار بسیار بالا برای شما شرایطی فراهم آورده که در مدت زمان کوتاه میتوانید مدرک مهندسی تولید نفت را اخذ نمایید.

unnamed file

آموزش مجازی مهندسی تولید نفت : امکان ثبت نام در دوره مجازی​

ما در بنیاد آموزش مجازی ایرانیان امکان ثبت نام در دوره آموزش مجازی مهندسی تولید نفت و اخذ مدرک معتبر مهندسی تولید نفت را به صورت کاملا غیر حضوری فراهم آورده ایم.

5/5

مهندس نفت چه وظایفی بر عهده دارد؟

اگر علاقه مند به تحصیل در رشته مهندسی نفت هستید لازم است بدانید که نمهندسان نفت با توجه به حوزه کاری شان وظایف گوناگونی دارند.اما توجه داشته باشید که استفاده از تجهیزات کامپیوتری برای شناسایی محل چاه ها و انجام درست عمل حفاری، طراحی تجهیزات برای استخراج نفت و گاز به سودآورترین روش،توسعه برنامه های حفر زمین های نفت خیز و بازیابی نفت و گاز،اطمینان یافتن از ارزیابی درست چاه ها،توسعه راه های تزریق آب، مواد شیمیایی، گازها یا بخار به ذخیره های نفتی،اطمینان یافتن از نصب، بکارگیری و نگهداری درست از تجهیزات و … از وظایف کلی مهندسان نفت می باشد.از جمله گرایش های رشته مهندسی نفت در مقطع کارشناسی ارشد نیز می توانیم به گرایش {مهندسی نفت – (اکتشاف) ، مهندسی نفت – حفاری و بهره برداری ، مهندسی نفت – تجهیزات نفتی ، مهندسی ابزار دقیق و اتوماسیون در صنایع نفت ، مهندسی نفت – (مخازن هیدروکربوری)} اشاره کنیم.

برای موفقیت در این رشته، علاقه‌مندی به کدام یک از دروس دبیرستان لازم است؟

علاقه‌مندی به دروس شیمی، ریاضی، زمین‌شناسی، فیزیک و زبان انگلیسی برای موفقیت در این رشته حائز اهمیت است. لازم است دانشجو در بدو ورود به این رشته با مباحث شیمی نظیر ترمودینامیک شیمیایی، خواص و رفتار گازها و محاسبات شیمیایی و قوانین اسیدها و بازها آشنایی کامل داشته باشد. تمامی مباحث ریاضی دوره دبیرستان به‌صورت پیشرفته‌تر در دروس ریاضی مرتبط با رشته مهندسی نفت (ریاضی 1 و 2، معادلات دیفرانسیل، ریاضیات مهندسی، کاربرد ریاضیات در مهندسی نفت) نیز گنجانده‌ شده‌‌اند. ضروری است دانشجو قبل از ورود به رشته مهندسی نفت با مباحثی نظیر مشتق و کاربرد آن، فنون انتگرال‌گیری، مساحت و مقاطع مخروطی، توابع مثلثاتی، آمار و احتمال، ماکزیمم و مینیمم توابع آشنایی داشته باشد. دانشجوی رشته مهندسی نفت باید با مباحثی نظیر منابع معدنی و ذخایر انرژی، فرایندهای آذرین درونی و رسوبی، زمین‌شناسی ایران، گسل و چین‌خوردگی، کانی‌شناسی و غیره از قبل آشنایی داشته باشد. مباحثی نظیر اندازه‌گیری، تبدیل واحدها، چگالی مواد، انرژی، دینامیک، توان، دما و گرما، تأثیر فشار و ناخالصی در نقطه جوش و انجماد نیز برای تحصیل در این رشته حائز اهمیت هستند. همچنین بیشتر دروس اصلی و تخصصی رشته مهندسی نفت به زبان انگلیسی هستند، بنابراین لازم است دانشجو با زبان انگلیسی تا حدی آشنایی داشته باشد.

3. آیا موفقیت در این رشته نیاز به روحیه و توانمندی‌های خاصی دارد؟

خیر، علاقه مندی به دروس ذکر شده برای موفقیت در این رشته کافی است.

واحدهای درسی این رشته در دانشگاه چیست؟

موازنه ماده و انرژی، ترمودینامیک، زمین شناسی نفت، اصول ژئوفیزیک اکتشافی، مکانیک سیالات، انتقال حرارت، خواص سنگ‌های مخزن، خواص سیالات مخزن، مهندسی حفاری، زمین‌شناسی نفت، مهندسی مخازن، مکانیک سیالات دوفازی، کنترل فرایند، عملیات بهره‌برداری، مبانی چاه آزمایی، نمودارگیری چاه، شبیه‌سازی مخازن، روش‌های افزایش برداشت و تخمین مخازن در چاه‌های اکتشافی از جمله دروس اصلی این رشته هستند.

آیا امکان ادامه تحصیل در این رشته در خارج از کشور وجود دارد؟ چگونه؟

مهندسی نفت ریشه‌ای آمریکایی دارد و اولین مدرک مهندسی نفت تحت نظارت انستیتو مهندسی معدن، متالورژی و نفت ایالات متحده آمریکا در سال 1915 صادر شد. لذا با توجه به قدمت مهندسی نفت در کشور آمریکا، بهترین دانشگاه‌های جهان در این رابطه نیز در همین کشور قرار دارند. بر همین مبنا، می‌توان گفت که اکثر افرادی که علاقه‌مند به ادامه تحصیل در رشته مهندسی نفت در خارج از کشور هستند، معمولاً به این کشور مهاجرت می‌کنند. از جمله معتبرترین دانشگاه‌ها در رشته مهندسی نفت در آمریکا، می‌توان به دانشگاه‌های Austin ،Stanford ،Texas ،A&M و … اشاره کرد.

زمینه‌های شغلی این رشته چیست؟

امکان فعالیت در شرکت‌های تابعه شرکت ملی نفت ایران ، پالایشگاه نفت و گاز، صنایع پتروشیمی، پخش فرآورده‌های نفتی، بورس انرژی، شرکت‌های خصوصی فعال در حوزه بالادستی و پایین‌دستی صنعت نفت و گاز، داد و ستد در حوزه انرژی و بازرگانی خارجی برای فارغ‌التحصیلان این رشته وجود دارد.

bama step

[wp-rss-aggregator sources=”81266″]

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *