0
021284284

دوره آموزشی زبان برنامه نویسی پرل Perl Programming Language E-learning

زبان برنامه نویسی پرل (به انگلیسی: Perl) در سال ۱۹۸۷ توسط لری وال ساخته شد. پرل از قابلیت‌های زبان برنامه‌نویسی سی، دست‌نوشته شل، أک، لیسپ و دیگر زبان‌های دیگر وام گرفته‌است. امروزه می‌توان پرل را در بیش از ۴۰ سیستم‌عامل بکار گرفت، و کتابخانه CPAN تا کنون ۱۰۰٬۹۹۹ ماژول‌های پرل در ۲۳٬۶۵۹ توزیع، نوشته شده توسط ۹٬۳۰۸ نویسنده، بر روی ۲۷۰ سرور میرور با کد منبع در اختیارتان می‌گذارد که روز به روز بر تعداد آن افزوده می‌شود.

یکی از کاربردهای مهم زبان برنامه نویسی PERL در نوشتن اکسپلوییت‌ها و کدهای تخریب است.این زبان برنامه نویسی پیشینه‌ای قدیمی در UNIX دارد. اما عمر آن در ویندوز به ۷ سال هم نمی‌رسید. به طوری که زبان پرل را زبانی جدا نشدنی از Unix میدانند و به همین دلیل است که در LINUXهایی مثل red hat , … نیز که اساس آنها UNIX است نیز این زبان برنامه نویسی هنوز که هنوز است در آنها جایگاه خاصی دارد.پرل امروزه در زمینه‌های هوش مصنوعی، ژنتیک، نظامی، تحقیقاتی، صنعتی بطور گسترده‌ای کاربرد دارد. نوشتن یک بانک اطلاعاتی، صفحه گسترده و یا یک وب سرور شاید با پرل کار عاقلانه‌ای به نظر نرسد، ولی امکانپذیر است.

* دانش پذیرانی  که با زبان PHP کار کرده اند ، در دوره آموزشی زبان برنامه نویسی پرل  perl موفق تر هستند .برای آموزش زبان php اینجا کلیک کنید .

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *