0
021284284

آموزش کارشناس سم شناسی : دوره های آموزش مجازی و مقاله های آموزشی کارشناس سم شناسی

توکسیکولوژی یا سم‌شناسی (به انگلیسی: Toxicology) شاخه‌ای از علوم شیمی، زیست‌شناسی، پزشکی و بهداشت است که به بررسی مواد شیمیایی مضر، سموم، داروها، مواد مخدر و اثرات زیان آور آن‌ها بر موجودات زنده می‌پردازد. در عین حال سم‌شناسی را علم شناخت سموم و نحوه مبارزه با آن‌ها نیز تعریف کرده‌اند. سمومی که از مسیرهای مختلف وارد بدن موجود زنده می‌شود می‌تواند باعث ایجاد تغییراتی در عملکرد زیستی ارگان یا بافت هدف در موجود زنده شود؛ که این تغییرات در علم سم شناسی مورد بررسی قرار می‌گیرد. سم شناسی علمی است چند جانبه که نیاز به تحقیق و مطالعه دقیق در همه ابعاد آن (پایه، بالینی، محیط زیستی و داروئی و پزشکی قانونی) احساس می شود. مأموریت اصلی دوره آموزشی سم شناسی تربیت دانش آموختگانی است که می توانند در نظام های بهداشتی، پژوهشی و خدماتی مربوط به سموم انجام وظیفه کنند. با تربیت این نیروها، تشخیص و اندازه گیری سموم و داروها در مایعات بیولوژیک و غیر بیولوژیک، و امور مربوط به سم شناسی قانونی و پیشگیری از مسمومیتها زیر نظر متخصصین سم شناسی مقدور خواهد بود. همچنین امید می رود با اجرای موفق این دوره آموزشی سطح علمی در این رشته ارتقا یافته و در حد استانداردهای بین المللی برسد و کشور و جامعه را با پیشرفت های علمی هماهنگ نماید.

آموزش مجازی کارشناس سم شناسی : امکان ثبت نام در دوره مجازی​

ما در بنیاد آموزش مجازی ایرانیان امکان ثبت نام در دوره آموزش مجازی کارشناس سم شناسی و اخذ مدرک معتبر کارشناس سم شناسی را به صورت کاملا غیر حضوری فراهم آورده ایم.

5/5
کارشناس سم شناسی

شاخه‌ای از علوم شیمی، زیست‌شناسی، پزشکی و بهداشت است که به بررسی مواد شیمیایی مضر، سموم، داروها، مواد مخدر و اثرات زیان آور آن‌ها بر موجودات زنده می‌پردازد.

دوره آموزش مجازی کارشناس سم شناسی برای شما توسط بنیاد آموزش مجازی ایرانیان تهیه شده، تا به آسانی اینترنتی ثبت نام کنید.

بنیاد آموزش مجازی ایرانیان با اعتبار بسیار بالا برای شما شرایطی فراهم آورده که در مدت زمان کوتاه میتوانید مدرک کارشناس سم شناسی را اخذ نمایید.

سم شناسی چیست؟

سم‌شناسی (توکسیکولوژی) شاخه‌ای متشکل از علوم شیمی، زیست‌شناسی، پزشکی و بهداشت است. این رشته درباره تاثیرات زیان آور عوامل شیمیایی و فیزیکی بر روی سیستمهای زنده بحث می‌کند. به عبارت دیگر علمی است که راجع به سموم تولید شده بوسیله گیاهان ، جانوران و باکتریهای پاتوژن و مواد شیمیایی بحث می‌کند. این کلمه از ریشه یونانی کلمه Lagos و taxicon گرفته شده که به معنای مطالعه تاثیرات منفی مواد شیمیایی روی ارگانیسمهای زنده است. یک تعریف مشخص تر از سم شناسی عبارت است از مطالعه ی اثرات سوء مواد شیمیایی یا فیزیکی بر روی ارگانیسم ها می باشد. اثرات سوء ممکن است دراشکال زیادی اتفاق بیفتد، از مرگ فوری گرفته تا تغییرات کوچکی که پس از ماه ها یا سال ها تشخیص داده می شوند. مشخص شده است که بسیاری از تغییرات قابل مشاهده مختلف در ساختمان یا فعالیت های بدن نتیجه تغییرات غیرقابل شناسایی شده قبلی در بدن می باشد.

هدف رشته سم شناسی چیست؟

مأموريت اصلي این رشته تربيت دانش آموختگاني است كه مي‌توانند در نظام هاي بهداشتي، پژوهشي و خدماتي مربوط به سموم انجام وظيفه كنند. با تربيت اين نيروها، تشخيص و اندازه گيري سموم و داروها در مايعات بيولوژيك و غير بيولوژيك، و امور مربوط به سم‌شناسي قانوني و پيشگيري از مسموميت ها زير نظر متخصصين سم شناسي مقدور خواهد بود.

bama step

[wp-rss-aggregator sources=”110333″]

دیدگاه کاربران
  • امیر نادری 20 شهریور 1399

    سلام ما که به آزمایشگاه دسترسی نداریم چطوری پروژه سم شناسی را انجام دهیم ؟با تشکر

  • محمد 15 دی 1399

    سلام روند ثبت نام إمکان پذیر نمیباشد

    • مدیر کل سایت 18 اسفند 1399

      با سلام
      خواهشمندیم هر وقت در ثبت نام آنلاین با مشکل برخوردید با مشاوران ما تماس حاصل فرمایید – برای شما به صورت تلفنی اطلاعات را ثبت می نمایند و کار شما را سریع انجام میدهند.

  • وحیدرضا 4 خرداد 1401

    سلام ، پروژه سم شناسی و ارسال آن چگونه و در کجا انجام میشود ؟

    • Webmaster 9 خرداد 1401

      درود بر شما از طریق ناجیه کاربری در همین سایت

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *