0
021284284

آموزش طراحی وب سایت و برنامه نویسی با جی کوئری: دوره های آموزش مجازی و مقاله های آموزشی طراحی وب سایت و برنامه نویسی با جی کوئری

jQuery یک کتابخانه از جاوا اسکریپت است که پیمایش اسناد HTML ، رسیدگی به رویدادها، متحرک سازی و تعاملات AJAX را به منظور توسعه سریع وب تسهیل می نماید. jQuery به گونه ای طراحی شده تا روشی را که با آن جاوا اسکریپت را می نویسید تغییر دهد. می توانید jQuery را به صورت یک لایه انتزاعی توصیف کنید زیرا قابلیت های بسیاری را که باید در خطوط بیشماری از کد جاوا اسکریپت می نوشتید گرفته و آنها را در توابعی که می توانید تنها در یک خط کد فراخوانی کنید پنهان می کند.

آموزش مجازی طراحی وب سایت و برنامه نویسی با جی کوئری : امکان ثبت نام در دوره مجازی​

ما در بنیاد آموزش مجازی ایرانیان امکان ثبت نام در دوره آموزش مجازی طراحی وب سایت و برنامه نویسی با جی کوئری و اخذ مدرک معتبر طراحی وب سایت و برنامه نویسی با جی کوئری را به صورت کاملا غیر حضوری فراهم آورده ایم.

5/5
طراحی وب سایت و برنامه نویسی با جی کوئری

جی کوئری یکی از کتابخانه های جاوا اسکریپت است ین کتابخانه همانند جاوااسکریپت در کنترل رویدادها، انیمیشن‌‌سازی تصویرهای صفحه وب، Ajax و غیره استفاده می‌شود.

ساده‌سازی روش اعمال عملکردها نسبت به جاوا اسکریپت به وسیله تعریف تابع‌های کاربردی و در نتیجه کاهش چشمگیر کدهای مورد نیاز برای یک هدف.

دوره آموزش مجازی طراحی وب سایت و برنامه نویسی با جی کوئری برای شما توسط بنیاد آموزش مجازی ایرانیان تهیه شده، تا به آسانی اینترنتی ثبت نام کنید.

بنیاد آموزش مجازی ایرانیان با اعتبار بسیار بالا برای شما شرایطی فراهم آورده که در مدت زمان کوتاه میتوانید مدرک طراحی وب سایت و برنامه نویسی با جی کوئری را اخذ نمایید.

از جی کوئری چه میدانید؟

جی کوئری یکی از کتابخانه های جاوا اسکریپت است. محبوبیت جی کوئری در این کتابخانه بر متخصصان پوشیده نمی باشد. این کتابخانه همانند جاوااسکریپت در کنترل رویدادها، انیمیشن‌‌سازی تصویرهای صفحه وب، Ajax و غیره استفاده می‌شود؛ اما به‌گونه‌ای طراحی شده است که به‌کارگیری جاوا اسکریپت را بسیار ساده‌‌تر می‌کند. وظیفه اساسی jqury ساده کردن اسکریپت های جاوا اسکریپت Client Side در Html می باشد. تعداد کدهای مورد نیاز انجام یک فرآیند، به وسیله جی‌کوئری در مقایسه با جاوا اسکریپت بسیار کمتر خواهد بود و تنها با فراخوانی یک تابع، می‌توان عملکردی مشابه را پیاده‌سازی کرد. لازم به ذکر است که جی‌کوئری جایگزینی برای جاوا اسکریپت نیست و کد نوشته شده به وسیله آن در اصل هنوز هم جاوا اسکریپت است!

مزیت‌های jQuery

از مزیت های جی کوئری می توان به موارد زیر اشاره نمود:

1. ساده‌سازی روش اعمال عملکردها نسبت به جاوا اسکریپت به وسیله تعریف تابع‌های کاربردی و در نتیجه کاهش چشمگیر کدهای مورد نیاز برای یک هدف

2 . دسترسی سریع و آسان‌تر به عناصر صفحه در جهت کنترل عملکرد آن‌ها

3. افکت‌های ظاهری اضافه شده بیشتر نسبت به جاوا اسکریپت مانند Fade

4. امکان تغییر پویای محتوای صفحه بر اساس نظر برنامه‌نویس بدون نیاز به نوشتن تمام کدها در html

5. امکان ایجاد تغییر در کدهای Html بر اساس یک رویداد یا زمان

6. امکان تغییر css اعمال شده به عناصر صفحه بر اساس یک رویداد یا زمان

آیا جی کوئری موجب کند شدن وب‌سایت می‌شود؟

افزودن انواع مختلف کتابخانه‌ها، فریمورک‌ها و کدها به وب‌سایت، ساده‌ترین روش برای کُند ساختن زمان بارگذاری صفحه به خصوص برای کاربران موبایل یا اتصال‌های شبکه ضعیف محسوب می‌شود. با این حال جی کوئری یک استثنا در این زمینه است، چون حجم بسیار کمی دارد و همه جا استفاده می‌شود. بنابراین اگر از یک CDN محبوب مانند گوگل به آن ارجاع بدهید، این احتمال وجود دارد که بیش از نیمی از کاربران شما از قبل آن را روی سیستم خود به صورت کَش‌شده داشته باشند و نیازی به دانلود هیچ چیزی از روی سرور شما نداشته باشند. با این حال این موضوع به تنهایی توجیهی برای گنجاندن آن در وب‌سایت نیست، زیرا همچنان باید از حافظه سیستم کاربر بارگذاری و اجرا شود که همه این‌ها به زمان نیاز دارند.

اگر کاربر شما کتابخانه جی کوئری را روی سیستم خود به صورت کش‌شده نداشته باشد، می‌توانید از نسخه minify و gzipp-شده آن استفاده کنید که تنها 28.78 کیلوبایت حجم دارد و احتمالاً حتی از حجم HTML شما نیز کمتر است. این راه‌حل ایده‌آلی نیست و ممکن است حتی تا یک یا دو ثانیه به زمان بارگذاری صفحه روی اتصال‌های ضعیف 3G اضافه کند.

از آنجا که جی کوئری موجب مسدود شدن رندر صفحه می‌شود، باید آن را پیش از نمایش صفحه بارگذاری کنید که برای کاربران موبایل چیز خوبی محسوب نمی‌شود. اگر می‌خواهید وب‌سایت غالباً استاتیک خود را تا حد امکان روی همه دستگاه‌ها در سریع‌ترین زمان ممکن بارگذاری کنید، احتمالاً بهتر است به جای جی کوئری از جاوا اسکریپت خالص استفاده کنید. اما اگر وب‌سایت شما به مقدار زیادی دینامیک است، جی کوئری و دیگر کتابخانه‌ها ارزش استفاده را دارند، چون سرعت توسعه را بالا می‌برند. برای وب‌سایت‌های داخل سازمانی، پنل‌های ادمین یا هر چیزی که در مواجهه با کاربر نیست، گنجاندن جی کوئری موجب ایجاد هیچ دغدغه‌ای نخواهد بود.

[wp-rss-aggregator sources=”111488″]

دیدگاه کاربران
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *