0
021284284

آموزش کنترل خشم: دوره های آموزش مجازی و مقاله های آموزشی کنترل خشم

خشم یکی از هیجان های پیچیده انسان و واکنشی متداول نسبت به ناکامی و بدرفتاریست. همه ما در طول زندگی با موقعیت های خشم برانگیز روبه رو شده ایم.مشکل خشم این است که اگرچه بخشی از زندگی است ؛ ولی ما را از رسیدن به اهدافمان بازمی دارد و علت این که افراد درباره خشم دچار تعارض و تضاد هستند،همین نکته است.از یک طرف خشم پاسخ طبیعی انسان است و از طرف دیگر می تواند روابط بین فردی را مختل کرده و ما را از رسیدن به اهداف باز دارد. در حقیقت خشم هیجان شایعی است که بیشتر نسبت به دوستان و نزدیکانی که نتوانسته اند انتظارات ما را برآورده سازند،تجربه می شود. هیجان هایی که بیشتر با خشم همراه است عبارتند از: عصبانیت ، خشونت ، خصومت ، کینه توزی ، غضب ، تنفر، تحریک ، حسادت ، رنجش ، غرض ورزی ،ناراحتی.

این دوره به درخواست متقاضیان تهیه شده و باما در دوره آموزش کنترل خشم شرکت نمایید و مدرک معتبر اخذ کنید.

نکته: این محتوا دارای ۵۰۳ دقیقه فایل صوتی می باشد

آموزش مجازی کنترل خشم : امکان ثبت نام در دوره مجازی​

ما در بنیاد آموزش مجازی ایرانیان امکان ثبت نام در دوره آموزش مجازی کنترل خشم و اخذ مدرک معتبر کنترل خشم را به صورت کاملا غیر حضوری فراهم آورده ایم.

5/5
کنترل خشم

خشم یکی از احساسات اصلی انسان بوده و گاهی اوقات پوششی برای احساسات دیگر است.

کنترل خشم و راه های کنترل کردن خشم به ما کمک میکند تا رفتارهای پرخاشگرانه از خود بروز ندهیم و بتوانید مشکلات را با صبر و شکیبایی حل کنیم.

دوره آموزش مجازی کنترل خشم برای شما توسط بنیاد آموزش مجازی ایرانیان تهیه شده، تا به آسانی اینترنتی ثبت نام کنید.

بنیاد آموزش مجازی ایرانیان با اعتبار بسیار بالا برای شما شرایطی فراهم آورده که در مدت زمان کوتاه میتوانید مدرک کنترل خشم را اخذ نمایید.

خشم چیست؟

نوع بروز خشم در همه انسان ها یکسان نیست و می تواند به صورت های مختلفی نمایان گردد. به طوری که در برخی افراد واکنشی جنون آمیز و در برخی دیگر بسیار جزئی است. همچنین خشمگین شدن در انسان آثار فیزیولوژیکی به همراه دارد که عبارت اند از افزایش ضربان قلب، فشار خون و میزان ترشح هورمون ها.

تفاوت خشم با پرخاشگری:

خشم با پرخاش هم معنی نیست؛ زیرا خشم واکنشی هیجانیه که هنگام رو به رو شدن با رویدادهای ناخوشایند نشون می­دیم، ولی پرخاشگری نوعی واکنش رفتاریه که گاهی بر اثر احساس خشم در افراد خشمگین دیده میشه. پرخاشگری دفاع کردن از حقوق فردی به شیوۀ خصمانه است و هدف از اون آسیب زدن به دیگریه. پس بنابراین بیشتر اوقات پیش می­اد که خشمگین می­شیم؛ بدون آنکه پرخاش کنیم.

ضرورت کنترل عصبانیت:

  یکی از دلایل نگرانی زیاد مردم از خشمگین شدن اینه که این حالت، نیروی جسمی بالایی تولید می­کنه. در بعضی اوقات این نیرو اونقدر زیاده که بر عقل و احساس چیره می­شه و اختیار رو از انسان سلب می­کنه. حالا اگه ما پیش دستی نکنیم و بر عصبانیت خودمون غلبه نکنیم، اون ما رو اسیر خودش میکنه.

ممکنه شما هم شنیده یا خوانده باشید که برخی متهمین در دادگاه در بیان علت وقوع جرم گفته­اند: «به قدری عصبانی بودم که نمی­دانستم چیکار می­کنم»؛ یا «اسیر عصبانیت جنون آمیز بودم و نتوانستم جلوی خودم رو بگیرم»؛ و یا «خشم و غضب من رو کور کرد».

به‌تدریج شعله‌هاى ناراحتی و عصبانیت ما خاموش میشه، قدرت تفکر و اندیشه به کار می­افته و کم کم به خودمون مسلط میشیم و آنچه که در دورۀ کوتاه مسلط شدن خشم بر خودمون گذشته ارزیابى می‌کنیم. سخنان زشت، نسبت‌هاى ناروا، پرده‌درى‌ها، خارج‌شدن از چارچوب فضایل انسانى، ارتکاب جرم، جنایت جبران‌ناپذیر و کارهایی مثل اینها تصویر زشتى براى همیشه در ذهن به جا مى‌گذاره، تصویرى که اگر محکمه، قاضى و مجازاتى هم در کار نباشه، یادآورى اون همواره باعث عذاب خواهد بود، که چرا چنین کردم؟! … اى کاش بر خودم مسلّط بودم . پشیمانی و افسوس وجودمون رو فرا میگیره، ولى دیگه پشیمانى سودى نداره.

bama step
دیدگاه کاربران
  • زینب 29 بهمن 1395

    سلام ببخشید شما بسته آموزشی مدیریت خشم براساس مطالعات کندال یا آبرامز دارید واگر ندارید میشه راهنمایی کنید که از کجا تهیه کنم. ممنون

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *