0
021284284

دوره آموزشی ساخت قالب های تزریق Creating injection molds E-learningA

دوره ساخت قالب‌های تزریق جامع‌ترین دوره موجود برای طراحی و ساخت قالب‌های تزریق می‌باشد .این دوره انتخاب مواد، ساخت حفره‌ها و هسته‌ها، طرح‌‌های کلی قالب، سیستم‌های راهگاه گرم، تهویه، طراحی مکانیکی، بعدی و حرارتی تکنیکها و دستگاه های Demolding نگهداری از مدل های تزریق عناصر استاندارد سخت افزار طراحی و ساخت پردازنده ها و موارد بیشتر دیگر را آموزش می‌دهد.تاکید دوره بر قابلیت اجرای جزئیات فنی در قالب‌گیری تزریق، طراحی قالب و در فروشگاه ساخت قالب، می‌باشد.

روشی است که در آن پلاستیک ذوب شده به درون قالب فلزی تزریق پلاستیک می شود.

باعث خارج شدن راحت تر قطعه هنگام تزریق پلاستیک – در اتصال با طرفهای پیش طرح- و راحت تر جاری شدن ماده می شود.

  • دوره آموزش مجازی ساخت قالب های تزریق برای شما توسط بنیاد آموزش مجازی ایرانیان تهیه شده، تا به آسانی اینترنتی ثبت نام کنید.

بنیاد آموزش مجازی ایرانیان با اعتبار بسیار بالا برای شما شرایطی فراهم آورده که در مدت زمان کوتاه میتوانید مدرک ساخت قالب های تزریق را اخذ نمایید.

unnamed file

آموزش مجازی ساخت قالب های تزریق : امکان ثبت نام در دوره مجازی​

ما در بنیاد آموزش مجازی ایرانیان امکان ثبت نام در دوره آموزش مجازی ساخت قالب های تزریق و اخذ مدرک معتبر ساخت قالب های تزریق را به صورت کاملا غیر حضوری فراهم آورده ایم.

5/5

قالب سازی چیست؟

اولین مرحله از تولید یک محصول قالبسازی است. تولید قالب در گذشته با چوب و سنگ بوده اما امروزه از مواد فلزی، پلاستیکی، الاستومرها، پلیمرهای گرمانرم و گرماسخت و شیشه و… می باشد. قالبسازی روش های مختلفی دارد.

تاریخچه قالب سازی:

به طور کلی قالب ابزار شکل هر نوع محصولی است به صورتی که محصول شکل دلخواه کارفرما را به خود می گیرد. به همین منظور قالبسازی اولین قدم از تولید محصول می باشد. حدود پنج هزار سال قبل انواع قالب سازی اولیه مشاهده شده است. در گذشته از چوب گچ سنگ و ماسه برای ساخت قالب استفاد می شد. ساخت قالب از قدیم تا کنون بنا بر یک تعریف معرفی شده است: ساخت قالب یک فرآیند تولیدی برای تولید قطعات با تزریق مواد به یک قالب است. ساخت قالب مدرن را می توان با یک سری از مواد، از جمله فلزات، شیشه ، الاستومرها، پلیمرهای گرمانرم و گرماسخت و … ، انجام داد. شرکت قالب سازی فن آور پلاستیک تولید کننده طراح و سازنده قالب های صنعتی و خانگی در بالاترین کیفیت با به کار گیری جدیدترین متد جهانی است و اماده است تا هر ایده را به حصول تبدیل نماید.

انواع روش های قالبسازی:

برای ساخت قالب از روش های مختلفی استفاده می شود که که با توجه به قطعه نهایی و ویژگی‌هایی که از آن قطعه مورد انتظار است نوع قالب نیز تفاوت می‌کند. به طور کلی قالب‌ها را می‌توان به چهار دسته تقسیم کرد:

1- قالب‌های ریخته‌گری
2- قالب‌های تزریق پلاستیک
3- قالب‌های آهنگری
4- قالب‌های پرس

مزیت استفاده از قالب تزریق پلاستیک:

بی شک ساخت قطعات پلاستیکی با انواع روش های مختلف امکان پذیر می باشد، اما ساخت این نوع قالب یکی از ایده آل ترین روش های ساخت و عرضه محصولات پلاستیکی است. با توجه به اینکه در سال های اخیر نیاز و استفاده از محصولات پلاستیکی بسیار افزایش یافته است به طبع ساخت قالب تزریق پلاستیک نیز رونق یافته است و در حال حاضر شرکت های سازنده محصولات پلاستیکی به قالب تزریق پلاستیک بسیار نیازمند می باشند و می توان گفت کاربرد استفاده از این قالب بسیار افزایش یافته است.

از جمله مزیت های ساخت قالب تزریق پلاستیک می توان به موارد زیر اشاره نمود:

1. قابلیت کاربر روی طیف گسترده ای از مواد

2. ساخت قالب پلاستیک به صورت خودکار

3. نیروی کار کم هزینه

4. تولید انبوه در حجم بسیار زیاد

5. داشتن تلفات و دور ریز بسیار کم

  • کار کردن ماشین های زیاد توسط یک اپراتور
  • تولید آسان طرح های و فرم ها با هندسه پیچیده
  • ریز کاری به دلیل فشار بالا

در حالت کلی می توان گفت پروژه های ساخت قالبهای پلاستیک بسیار گوناگون و متعدد است و از مهمترین پروسه های ساخت و تولید محصولات پلاستیکی به شمار می رود که با انتخاب این روش تولید قطعات می توان از ویژگی ها و مزیت های بسیار آن برخوردار شد.

bama step

[wp-rss-aggregator sources=”91751″]

دیدگاه کاربران
  • کامران 26 مرداد 1396

    عالی

  • سجاد نجفی زالی 20 دی 1399

    از آنجا که یادگیری منوط به کار عملی میباشد به نظر شما بعداز پایان دوره بدون اینکه عملا کاری کرده باشیم کافیه؟

    • مدیر کل سایت 18 اسفند 1399

      دوره ها شما را از نظر تئوری غنی مینمایند در ادامه می توانید با کمی تمرین به اعداف خود دست پیدا کنید.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *