0
021284284

آموزش بازاریابی مستقیم: دوره های آموزش مجازی و مقاله های آموزشی بازاریابی مستقیم

نوعی از بازاریابی است که مستقیماً با مشتری مشکوک ارتباط برقرار می‌شود. در این روش، افرادی که بازاریابی می‌شوند مستقیماً از بازار هدف انتخاب می‌شوند.نقطه مقابل بازاریابی مستقیم، بازاریابی غیر مستقیم نام گرفته‌است، در این نوع از بازاریابی به صورت غیر مستقیم سعی در جذب مشتری می‌شود. مانند تبلیغات بیلبوردی که در فضاهای عمومی انجام می‌شود.
بازاریابی مستقیم قابل اندازه‌گیری بوده و قابلیت پیگیری دارد، به این مفهموم که می‌توان درصد موفقیت بازاریابی را مشخص نمود. به عنوان نمونه: با تقسیم افرادی که بازاریابی شده‌اند به افرادی که مراجعه کرده‌اند، درصد موفقیت بازاریابی را تعیین کرد.
توجه : گواهینامه های حضور در دوره های فنی حرفه ای برای این دوره به مدت ۸ ساعت قابل صدور است.

بازاریابی مستقیم

آموزش مجازی بازاریابی مستقیم : امکان ثبت نام در دوره مجازی​

ما در بنیاد آموزش مجازی ایرانیان امکان ثبت نام در دوره آموزش مجازی بازاریابی مستقیم و اخذ مدرک معتبر بازاریابی مستقیم را به صورت کاملا غیر حضوری فراهم آورده ایم.

5/5

بازاریابی مستقیم یا به انگلیسی Direct Marketing یکی از انواع بازاریابی هایی است که مستقیما با مشتریان بالقوه و بالفعل در ارتباط بوده و از هویت و مشخصات آنها با خبر است.

بازاریابی مستقیم به شما اجازه می‌دهد تا جوابی را از مشتریان هدف خود بگیرید. در نتیجه، کسب و کارهای کوچک می‌توانند روی منابع بازاریابی محدود و نتیجه‌بخش خود تمرکز کنند.

دوره آموزش مجازی بازاریابی مستقیم برای شما توسط بنیاد آموزش مجازی ایرانیان تهیه شده، تا به آسانی اینترنتی ثبت نام کنید.

بنیاد آموزش مجازی ایرانیان با اعتبار بسیار بالا برای شما شرایطی فراهم آورده که در مدت زمان کوتاه میتوانید مدرک بازاریابی مستقیم را اخذ نمایید.

بازاریابی مستقیم چگونه انجام می گیرد؟

در مسیر روش های بازاریابی مستقیم، بازاریاب می تواند از انواع وسایل ارتباط جمعی استفاده کرده و سپس منتظر واکنش مستقیم مصرف کننده باشد. در روش های بازاریابی مستقیم، به دلیل انجام فرآیند تبلیغات در وسعت زیاد، جمعیت کثیری از مخاطبان پوشش داده می شوند و ممکن است تعداد بسیار زیادی از این افراد هیچ تمایلی به خرید محصول مورد نظر یا استفاده از خدمات ما نداشته باشند و یا بعدا تمایل پیدا کنند و شاید هرگز آن محصول یا خدمات، مورد نیازشان نباشد.

رسانه های تبلیغاتی مستقیمی که در دسترس هستند، می توانند برای سفارش مستقیم از مصرف کنندگان استفاده شوند، اگر چه اصولا در روش بازاریابی مستقیم در زمان های گذشته از ارسال مستقیم کاتالوگ برای مصرف کننده استفاده می شد اما در سال های اخیر این روش انواع متفاوتی پیدا کرده است مانند بازاریابی از راه دور، بازاریابی به صورت الکترونیکی و بازاریابی از طریق رسانه های صوتی و تصویری و پلتفرم های مختلف شبکه های اجتماعی.

انواع بازاریابی مستقیم:

1. استفاده از پست الکترونیکی یا ایمیل مارکتینگ:

بازاریاب برای راه اندازی کمپین یا تبلیغ محصولات خود، به وسیله ایمیل، مشتریان را آگاه کرده و گاهی نیز از آنها دعوت می کند در رویدادها شرکت کنند. که این روش به دلیل عدم جا افتادن استفاده از ایمیل در مکاتبات بین مردم در کشورمان شاید جز در موارد تخصصی و برای افرادی که همواره در حال مبادلات ایمیلی هستند، مورد استفاده نباشد.

2. بازاریابی تلفنی:

روشی که بازاریابان از طریق آن با مشتریان بالقوه در تماس هستند و کالا یا خدمات خود را معرفی و به فروش می رسانند. تلفن از قدیمی ترین ترفندهای مورد استفاده از بازاریابی بوده است که هنوز هم در بین کسب و کارها رواج دارد و در بسیاری موارد در صورت استفاده درست و حضور بازاریابان آموزش دیده می تواند فروش خوبی نیز در پی داشته باشد.

فقط باید این مساله را در نظر داشت که هنگام بازاریابی تلفنی، باید اطلاعاتی دقیق و کاملا درست، در اختیار مشتری قرار بگیرد. زیرا در غیر این صورت وفاداری مشتری به ما و خدمات مان دچار لغزش خواهد شد.

3. ارسال پیامک:

ارسال پیام های متنی، از طریق سامانه های پیامکی به ویژه در صورت داشتن یک لیست مناسب از مخاطبین بالقوه باعث افزایش اشتراک گذاری پیام ما بوده و ما را با توده ای از مشتریان روبه رو خواهد کرد. یک پیغام خوب در بازاریابی پیامکی، باید خیلی واضح، کوتاه و صادقانه ارسال شود. و در صورت امکان مشتری را با اعلام جشنواره ها یا تخفیفات ویژه ترغیب به خرید یا مشارکت با ما کند.

4. ارسال کاتالوگ:

طراحی یک کاتالوگ جذاب از محصولات و خدمات و معرفی مجموعه ما، به افراد کمک می کند با ما در تماس باشند و بیشتر ارتباط بگیرند. در کاتالوگ باید توضیح مختصری در مورد محصولات داده شود و از تصاویر با کیفیت و جذابی استفاده گردد. این روش یکی از ارزان ترین و در عین حال موثرترین‌ روشهاست.

5. شبکه های اجتماعی:

اکنون شبکه های مجازی اینترنتی، یکی از رایج ترین و پرمخاطب ترین مکان ها برای تبلیغات و شناسایی محصولات مختلف هستند. که در آن روش های مختلف بازاریابی مثل: بازاریابی همهمه ای، بازاریابی پنهانی و ربایشی به سرعت در حال گسترش هستند. با استفاده از فضای مجازی در بازاریابی مستقیم و فعالیت اصولی در پلتفرم های مختلف آن، میتوان به سود و درآمد بسیاری رسید و خدمات خود را ترویج داد.

یکی از جدیدترین روش ها در بازاریابی در شبکه های اجتماعی، بازاریابی با افراد تاثیرگذار یا به اصطلاح امروزی اینفلوئنسرها است که با همکاری آنها و استفاده از مخاطبین بیشمارشان، می توان سریع تر و بهتر به هدف رسید.

6. فروش مستقیم:

یکی دیگر از تاکتیک های مناسب که بیزینس یا مجموعه ما را انعطاف پذیر بار می آورد و نیاز به انجام هزینه های هنگفت را کاهش می دهد، فروش مستقیم است. البته برای فروش مستقیم به یک یا چند فروشنده مستقل احتیاج خواهیم داشت که در طول روز با توجه به علم و آموزش های فروشندگی خود برای تبلیغات به مکان های مختلف بروند. این روش همان ویزیتوری و مراجعه حضوری به محل های مورد نظر است.

مزایا بازاریابی مستقیم:

بازاریابی مستقیم از آن دسته مدل‌ها بازاریابی است که همیشه قابل انجام نیست و همیشه هم نتیجه دلخواه را نمی‌دهد. به همین دلیل معمولا در تعریف‌های ارائه شده نکات مثبت و منفی این مدل از بازاریابی با هم برابر است. در ادامه به صورت مشخص مزایا و معایب بازاریابی مستقیم را بررسی خواهیم کرد.

1. قابل اندازه‌گیری و داشتن مقیاس مشخص

اولین حسن بازاریابی مستقیم این است که شما دیگر با یک جامعه آماری انبوه سر و کار ندارید و می‌توانید با انتخاب یک بازار هدف کوچک، آن‌ها بررسی و سپس در لیست خود با ابزارهای مشخص شده آنها را جذب کنید. به همین منظور بازاریابی مستقیم را می‌توان مدلی دانست که صاحب کسب و کار به صورت تقریبا کامل بر روی آن احاطه دارد.

2. اثربخشی بالا:

وقتی شما به صورت مستقیم با یک شخص ارتباط برقرار می‌کنید (مخصوصا اگر به صورت تماس صوتی تلفنی باشد) راحت‌تر می‌توانید آن را متقاعد به خرید محصول کنید. از همین رو بسیاری از کسب و کارهای سعی می‌کنند به همین طریق با افراد تماس گرفته و آنها را دعوت به خرید کنند و واقعا هم از لحاظ آماری، اثربخشی بازاریابی مستقیم ثابت شده است.

3. دریافت سریع واکنش از سوی افراد:

یکی از دیگر از مزیا بازاریابی مستقیم، فارغ از موفقیت‌آمیز بودن یا نبودن آن، امکان دریافت سریع واکنش افراد است. یعنی شما می‌توانید با توضیح ویژگی‌های یک محصول ری‌اکشن افراد را به‌سرعت دریافت کنید و مجموعه این واکنش‌ها می‌تواند یک آمار فوق‌العاده برای سری بعدی کمپین‌های شما باشد. میزان علاقه‌مندی به خدمات، ویژگی‌های خاصی که موجب رضایت شده‌اند و… همگی از این طریق بدست می‌آیند.

معایب بازاریابی مستقیم:

1. هزینه نسبتا بالا:

بازاریابی مستقیم به دلیل اینکه مستقیما باید افرادی برای برقراری ارتباط انتخاب شوند و گروهی دیگر روند و واکنش‌های افراد را بررسی کنند، نسبت به سایر روش‌های بازاریابی (در همین سطح) هزینه بیشتری نیاز دارد.

2. زمان‌بر بودن:

هزینه فقط مالی است و بازاریابی مستقیم زمان شما را هم می‌گیرد. در روش‌های دیگر بازاریابی شما می‌توانید به هزاران نفر پیام ارسال کنید اما آیا می‌توانید در یک بازه کوتاه با هزاران نفر ارتباط برقرار کنید. طبیعتا خیر و این باعث می‌شود، تعداد جامعه آماری شما کمتر باشد زیرا برای رسیدن به همه آنها باید زمان زیادی صرف شود.

3. ریسک بالا در صورت عدم موفقیت:

فرض کنید با کسی تماس می‌گیرید و می‌خواهید چیزی را به او معرفی و یا پیشنهاد کنید ولی آن شخص در حالت خوبی نباشد و یا حوصله شما را نداشته باشد و این تمای شما منجر به تبلیغ منفی شود. در این صورت جمع کردن این موضوع بسیار برای کسب و کارها سخت است زیرا معمولا فقط یک فرد ناراضی وجود ندارد، بلکه در این بین امکان دارد ده‌ها نفر اصلا تمایل به کار شما نداشته و این تماس شما تبدیل به تبلیغ منفی برای کسب و کار و برند شما باشد.

bama step

[wp-rss-aggregator sources=””]

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *