0
021284284

آموزش تقاضا در حمل و نقل: دوره های آموزش مجازی و مقاله های آموزشی تقاضا در حمل و نقل

رشد شتابان اقتصادی و جمعیتی کلان شهرها و افزایش مالکیت خودرو شخصی در کنار محدودیتهای زیرساختهای حمل و نقل شهری و ناکارآمدی حمل و نقل همگانی در شهرهای بزرگ باعث افزایش استفاده از خودرو شخصی در این شهرها شده است. برنامه ریزان بخش حمل و نقل با درک عوارض نامطلوب این پدیده در زندگی شهری و آثار گسترده اقتصادی-اجتماعی-زیست محیطی آن ، استراتژیهای متنوعی را برای کنترل و تخفیف عوارض ناشی از این وضعیت بکار گرفته اند که تحت عنوان مدیریت تقاضای حمل و نقل دسته بندی می گردد. در این دوره آموزشی به بررسی جامع درباره تقاضا در حمل و نقل و مفاهیم آن می پردازیم.

آموزش مجازی تقاضا در حمل و نقل : امکان ثبت نام در دوره مجازی​

ما در بنیاد آموزش مجازی ایرانیان امکان ثبت نام در دوره آموزش مجازی تقاضا در حمل و نقل و اخذ مدرک معتبر تقاضا در حمل و نقل را به صورت کاملا غیر حضوری فراهم آورده ایم.

5/5
تقاضا در حمل و نقل

حمل و نقل ابزاری برای جابجایی کالا ، اجناس و انسان ها محسوب می شود .

استفاده بهينه از ظرفيت‌هاي موجود در چارچوب گزينه‌هايي است كه علاوه بر بهبود وتحرك در شبكه حمل و نقل، موجب بازدهي بيشترو اتلاف كمتر منابع را فراهم ‌سازند.

دوره آموزش مجازی تقاضا در حمل و نقل برای شما توسط بنیاد آموزش مجازی ایرانیان تهیه شده، تا به آسانی اینترنتی ثبت نام کنید.

بنیاد آموزش مجازی ایرانیان با اعتبار بسیار بالا برای شما شرایطی فراهم آورده که در مدت زمان کوتاه میتوانید مدرک تقاضا در حمل و نقل را اخذ نمایید.

حمل و نقل فعاليتي مشتق شده است و كمتر تقاضاي بي‌واسطه براي آن وجود دارد.نياز به حمل و نقل عمومي ،خدمات حمل و نقل جاده‌اي و هوايي در نوع خود مشتق از ساير فعاليت‌هاي اجتماعي و اقتصادي است.هر تولي كنندهاي حمل و نقل  را بر اساس و مبناي جابجايي مواد خام و كالاي توليد شده خود مي‌داند. حمل و نقل از ديد يك كارخانه دار وسيله‌اي براي انتقال محصولات از كارخانه به انبار و به فروشگاههاي خرده فروشي است.با افزايش تقاضا براي محصولات ،تقاضا براي تسهيلات حمل و نقل نيز افزايش مي‌يابددر اين ميان طول مسافت و تعداد سفر‌هاي انجام شده در روز توسط يك وسيله نقليه ،بستگي به الگوي تقاضا براي ساير كالاها و خدمات دارد. براي مثال ممكن است در ايام عيد تعداد دفعات بارگيري يا سفر به چندين برابر روز‌هاي عادي بالغ شود.سوپر ماركت‌هاي شهري ممكن است براي جلو‌گيري به افزايش ميزان تقاضا وسايل نقليه بيشتري را به خدمت بگيرند و يا شركت‌هاي مسافر بري بدليل افزايش تعداد سفرها اتوبوسهاي بيشتري را اجاره كند.در تمام اين موارد ميزان تقاضا براي حمل و نقل كه بوسيله تعداد وسايل نقليه و ميزان مسافت طي شده سنجيده مي‌شود ،بطور مستقيم با ميزان تقاضا براي كالا و خدمات ارتباط دارد.

يكي از عمده‌ترين اهداف عاملين حمل و نقل،تثبيت يك الگوي تقاضا متناسب براي خدماتش مي‌باشد.هر عرضه كننده‌اي ملزم به آن است كه نرخ‌ها را متناسب با امكانات و تقاضاي بعدي مشتريان خود تطبيق دهد و يك سياست نرخ گذاري و استراتژي توسعه عملياتي براي عرضه خدمات حمل و نقل كه استفاده از ناوگان را مقرون به صرفه مي‌سازد بر قرار نمايد.

با آنكه تقاضا براي حمل و نقل بيشتر بصورت يك تقاضاي مشتق شده تعريف شده است،لكن بازارهايي نيز وجود دارد كه حمل و نقل در آنبطور ذاتي مورد تقاضا مي‌باشد.سفر‌هاي تجملي با كشتي‌هاي اقيانوس پيما مجهز به انواع سرگرمي‌هاي تفريحي ،استفاد ه از راه آهن‌هاي خصوصي و هواپيماي كنكورد كه بيشتر به جهت تفريح و وقت گذراني انجام مي‌گيرد ،از اين نوعند.اينجاست كه حمل و نقل به عنوان يك محصول نهايي به حساب مي‌آيد.

تقاضاي حمل بار  

     حمل و نقل در هر حال فرايند محصول تقاضا شده است و در اين رابطه است كه الگوي تقاضا از حمل بار تا حمل مسافر تغيير مي‌كند.انتخاب روش در مورد حمل اشيا به ميزان زيادي ،به مشخصات فيزيكي كالا ارتباط دارد.كالاها را از نظر ارزش اقتصادي آنها به دو دسته ميتوان تقسيم كرد:”كالاهاي نظم بالا”  يا با ارزش اقتصادي بيشتر و “كالا‌هاي نظم پايين” يا ارزش اقتصادي كمتر.معمولأ كالاهاي با ارزش زياد و حجم كم از طريق هواپيما حمل مي‌شوند.قطعات الكتريكي سر هم شده ،ماشين آلات گران قيمت،پوشاك(بخصوص گالاهايسبك وزن)و مواد غذايي فساد پذير از طريق هوايي حمل مي‌شوند.طلا و سنگ‌هاي قيمتي نيز با هواپيما جابجا مي‌شوند.چرا كه بدين طريق امنيت بيشتري براي آنها تضمين مي‌شود.همچنين مواد دارويي كه داراي اهميت كاربري فوري هستند از اين نوعند.

كالاهاي با ارزش كم و حجم زياد مانند سنگ آهن ،مس ،گندم لزومأ با كشتي و يا حمل و نقل‌هاي زميني سنگين حمل مي‌شود.كالاهاي با ارزش زياد مثل نفت و يا سوخت‌هاي هسته‌اي كه داراي حجم زيادي هستند و حمل آنها از طريق هوا سخت و خطر ناك است،معمولأ بوسيله‌ حمل و نقل زويني و يا دريايي حمل مي‌شوند.

    اثر تشديد كننده “محموله‌ها”بر سطح تقاضاي حمل و نقل تا حد زيادي به ساختمان طبيعي،حجم ،وزن و ارزش مصرف آنها مربوط مي‌شود.زيرا عدم تجانس در ساختمان و كيفيت مواد و تأثير آنها در هزينه‌هاي حمل و نقل ،كشش تقاضا براي خدمات حمل و نقل را از يك ماده به ماده ديگر و از يك كالا به كالاي ديگر تغيير ميدهد.

بنابراين ،كشش تقاضاي حمل و نقل ،حداقل در مورد مواد خام اوليه ،به كيفيت مواد مصرف شده در توليد متكي است و شدت و ضعف جاذبه‌هاي نقل و انتقال آشكارا ،البته نه بطور قطعي ،به شاخص مواد ،به گونه‌اي كه وبر توضيح مي‌دهد بستگي دارد.

بنابراين ،تغييرات حاصل از تكامل فني نه تنها خصوصيت مواد را در جذب تقاضاي حمل و نقل تغيير داده ،بلكه باعث شده است كه قطب ‌هاي توسعه شبكه هاي حمل و نقل نيز در مقياس وسيعي تغيير شكل پيدا كنند.

تقاضاي حمل مسافر:

پيش بيني تقاضا حمل مسافر و شناخت عوامل مؤثر بر آن ،ماهيتأ ممكن‌تر از حمل و نقل بار است.اين خصوصيت دررابطه بااين واقعيت پديد آمده است كه در حمل مسافر “هزينه انتشار” 1  و”تقويم زماني”وجود دارد بعلاوه حساسيت مشتري براي انجام سفر داراي قابليت كمي پذيري است. به اين ترتيب عواملي كه بر تصميمات فردي تأثير دارند متعددند.در اين ميان سطح واقعي درآمد،رفاه ،خصوصيت سرويس دهندگي،زمان سفر و قيمت از عمده‌ترين آنها هستند و تأثير مهمي بر تقاضا حمل و نقل دارند و ممكن است منحني تقاضا را به سمت راست و يا چپ تغيير مكان دهند.  به هر حال همه اين موارد در حمل و نقل مسافر و بار داراي مباني ارزشي هستند و قيمت را تنظيم مي‌كنند.

اطلاعات بیشتر و جزئیات دقیق تر را می توانید پس از ثبت نام در طول دوره آموزشی کسب کنید  یا دیگر مقاله های سایت مان را مطالعه و بررسی نمایید.

bama step

[wp-rss-aggregator sources=”81266″]

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *