0
021284284

دوره آموزشی مایا Maya E-learning

مایا نرم افزار حرفه ای ساخت تصاویر و انیمیشن های سه بعدی ، جلوه های ویژه، ساخت بازی های کامپیوتر و پروژه های پس از تولید فیلم میباشد . این مجموعه با ابزارهای جدید و قدرتمند خود در راستای شبیه سازی داینامیک، ساخت انیمیشن و رندر کردن، سطح جدیدی از خلاقیت را برای شما فراهم می کند تا شما بتوانید به راحتی روی پروژه های پیچیده کار کنید.

نکته: این دوره شمال cdکمک آموزشی می باشد که شامل ۳۰ساعت آموزش می باشد.

نرم افزار مایا محصول شرکت Autodesk یکی از قدرتمندترین و بزرگترین نرم افزارهای تولید انیمیشن سه بعدی در دنیا می باشد که مدتهاست در تولید فیلم های سینمایی، صنعت بازی سازی، انیمیشن، جلوه های ویژه، شبیه سازی گرافیکی، تیزر سه بعدی ، طراحی معماری و… کاربرد دارد.

– بهینه سازی در کارایی GPU
– قابلیت In-view Messages برای نمایش نکات ، مشخصات اشیا و..
– ابزار جدید Highlight What’s New
– ابزار ToolClips جهت کاردن بروی ویدیو کلیپ ها در محیط نرم افزار
– Maya nHair : با استفاده از ماژول جدید Maya nHair می توانید موهای بسیار واقع گرایانه و زیبا و دیگر داینامیک های بر پایه خمیدگی را طراحی کنید.
– توسعه های Viewport 2.0 : Viewport 2.0 در این نسخه از نرم افزار دارای کارآیی و کیفیت بسیار بالاتری است. طبقه بندی با کیفیت و عمق زیاد ، پشتیبانی از سطوح عکس و سایه دار کردن انیمیشن و قابلیت استفاده از تکنولوژی رندرینگ سخت افزار مشابه برای رندر دسته ای فریم ها از دیگر امکانات این بخش است.
– ویرایشگر جدید گره ها : ساخت، ویرایش و عیب یابی شبکه گره ها در نرم افزار با استفاده از ویرایشگر جدید این بخش بسیار ساده تر شده است. شما می توانید بین ۳ سطح از جزئیات انتخاب کنید. همچنین تمیز دادن انواع مختلف اطلاعات با استفاده از کد نویسی رنگی از امکانات جدید این بخش می باشد.
– فیزیک بالت : شبیه سازی سطوح صاف و خشن در یک سیسم منفرد با کارآیی بالا توسط موتور فیزیکی AMD Bullet امکان پذیر است.
– ساخت پوست Heat Map : دور پیچی بسیار دقیق تر هندسه اسکت بدن در Maya 2014 از قابلیت های مهم به شمار می رود. شما می توانید پوست را روی استخوان دلخواه خود تخصیص دهید.

– انتقال انیمیشن توسط ATOM : انتقال انیمیشن بین شخصیت ها از طریق فرمت فایل ATOM امکان پذیر است. بدین ترتیب شما می توانید از اطلاعات انیمیشن موجود روی شخصیت های جدیدی که خلق کرده اید استفاده کنید. ATOM شامل فریم های اصلی، محدودیت ها، لایه های انیمیشن و مجموعه ای از کلیدها می باشد.

نرم افزار لومیون (Lumion)

نرم افزار لومیون (Lumion) یکی از نرم افزارهایی با کارایی بالا در حوزه انیمیشن سازی است، بیشترین کاربرد این نرم افزار در صنعت معماری و برای طراحانی است که می خواهند حرفه و شغل خود را به صورت ساخت تصاویر متحرک کوتاه به مخاطبین خود معرفی کنند. یکی از مهم ترین مزیت های این نرم افزار سازگاری کامل آن با دیگر نرم افزارهای انیمیشن سازی هم چون تری دی مکس است. برای ساخت تصاویر متحرک ابتدا با کمک نرم افزاری مانند تری دی مکس، مدل موردنظر طراحی و سپس با استفاده از نرم افزار لومیون تبدیل به تصاویر متحرک کوتاه می شود. می توان گفت این نرم افزار یکی از بهترین نرم افزار انیمیشن سازی سه بعدی در دنیای امروزی است و در صنعت معماری از کاربرد زیادی برخوردار است.

ویژگی ها:

  • اضافه کردن هزاران درخت و بافت های ساختمانی برای رندر کردن عکس هایی با رزولوشن بالا
  • سرعت بالا در رندرینگ و تصویرسازی
  • ویژگی ها، ابزارها و افکت های مختلف برای ساخت تصاویری مطابق با واقعیت
  • امکان ساخت تصاویر و ویدیوها با کیفیت بسیار بالا و پانوراما های ۳۶۰، مناسب برای ارائه در جلسات و بازاریابی های مرتبط با معماری
  • امکان مشاهده ی مدل سه بعدی در حالت دنیای واقعی با استفاده از متریال ها و آبجکت هایی مطابق با واقعیت و کیفیت بالا

نرم افزار تری دی مکس (AutoDesk 3Ds MAX)

حتما تابحال اسم نرم افزار تری دی مکس (AutoDesk 3Ds MAX) و وصف کاربردهای گوناگونش را زیاد شنیده اید. استفاده از این نرم افزار مزیت های فراوانی برای یک طراح گرافیک دارد که مهم ترین آن سازگاری کامل با دیگر نرم افزارهای انیمیشن سازی می باشد؛ همچنین به کمک این نرم افزار می توان تصاویر سه بعدی ساخت و انیمیشن سازی کرد. این دو مزیت، تری دی مکس را در زمره بهترین نرم افزار انیمیشن سازی سه بعدی قرار داده است. اما یکی از بزرگ ترین معایب آن، سرعت پایین در طراحی و نور پردازی تصاویر است و در خصوص رفع این عیب، برای سه بعدی کردن تصاویر می توان از سیستم های قوی استفاده کرد که مشکل سرعت را تا حدودی در این نرم افزار بهبود ببخشد. اما نکته ی دیگری که بیان آن را در خصوص نرم افزار تری دی مکس لازم می دانیم، داشتن تصاویری آماده از جمله درخت، ماشین، انسان و اشیاء در خود نرم افزار است که کار را برای انیمیشن سازان بسیار راحت کرده است. با تمام مزایا و معایبی گفتیم، می توانیم از تری دی مکس به عنوان یکی از بهترین نرم افزارهای انیمیشن سازی سه بعدی در دنیا نام ببریم.

ویژگی های اضافه شده در ورژن ۲۰۱۹:

  • انیمیشن سازی جدید و پیشرفته با ابزارهای Spline
  • ساخت بهترین مدل ها با جزئیات دقیق
  • طراحی مو و خز به صورت مستقیم در قسمت viewport به وسیله ی انتخاب و استفاده از ابزار استایلینگ
  • طراحی مایعات مطابق با حالت واقعی به صورت مستقیم در نرم افزار
  • طراحی بهتر و طبیعی تر پوست
  • ایجاد تصاویر مرتبط با معماری به صورت دقیق و واضح
  • شبیه سازی تنظیمات دوربین (دیافراگم، سرعت شاتر، عمق میدان و نوردهی) به شکل واقعی
  • دسترسی به جدیدترین ویژگی های Arnold
  • رندرینگ قوی و پیشرفته

    نرم افزار بلندر (Blender)

    نرم افزارهای طراحی مدل های سه بعدی زیادی وجود دارند که یکی از آنها نرم افزار قدرتمند و open-source بلندر می باشد. در طی سالهای اخیر، این نرم افزار پیشرفت های زیادی داشته و کاربرد بیشتری پیدا کرده است. نرم افزار بلندر (Blender) برای ساخت فیلم های انیمیشنی، افکت های بصری، مدل های سه بعدی، اپلیکیشن های سه بعدی تعاملی و بازی های ویدیویی مورد استفاده قرار می گیرد.  بلندر در کیفیت مدلسازی و ساخت تصاویر متحرک دست کمی از سه نرم افزار بالا ندارد و به همین دلیل است که جزو بهترین نرم افزار انیمیشن سازی سه بعدی در دنیا قرار گرفته است.

     

    ویژگی ها:

    • مدلسازی سه بعدی
    • قابلیت یو وی مپینگ (UV mapping)
    • بافت سازی و گرافیک رستر (raster)
    • رندر کردن و ریگ بندی
    • شبیه سازی دود و مایعات
    • شبیه سازی اعضای بدن

آموزش اکسل:

  1. ثبت خریدها و فروش‌های مشتریان هر یک در برگه‌ای جداگانه از اکسل
  2. ثبت چک‌های دریافتی از مشتریان به همراه تاریخ و مبلغ
  3. ساخت ماشین حساب‌های اختصاصی – برای مثال محاسبه نرخ طلا و سکه بر اساس چندین عامل مختلف
  4. ثبت وقایع رخ داده در پروژه به همراه تاریخ رخداد و تهیه‌ی نمودار وقایع به صورت تصویری
  5. استفاده در کنترل کیفیت محصولات و تهیه‌ی گزارش تصویری روی نمودار از تغییرات کیفیت محصول در طول زمان
  6. ثبت دارایی‌ها و انجام محاسبات استهلاک دارایی‌ها در حسابداری
  7. استفاده برای تهیه‌ی گزارش‌های آماری از داده‌های خام
  8. تهیه‌ی لیست حقوق کارکنان بر اساس فعالیت‌های ثبت شده در برگه‌های مجزا به صورت خودکار
  9. تنظیم صورت مغایرت بانکی در حسابداری
unnamed file

آموزش مجازی مایا : امکان ثبت نام در دوره مجازی​

ما در بنیاد آموزش مجازی ایرانیان امکان ثبت نام در دوره آموزش مجازی مایا و اخذ مدرک معتبر مایا را به صورت کاملا غیر حضوری فراهم آورده ایم.

5/5

نرم افزار مایا چیست ؟

Maya را می توان یکی از قدرتمند ترین نرم افزارهای تولید طرح ها و اشیاء ( آبجکت های ) سه بعدی عنوان نمود که توسط شرکت Autodesk ارائه و پشتیبانی می شود. این نرم افزار که مدتهاست در تولید فیلم های سینمایی ، صنعت بازی سازی ، انیمیشن ، جلوه های ویژه ، شبیه سازی گرافیکی ، تیزر سه بعدی ، طراحی معماری و… کاربرد دارد ، در دو نسخه Maya complete و Maya unlimited عرضه گردیده است.

لازم به اشاره است که نرم افزار یاد شده را برخی قویترین نرم افزار موجود در این زمینه می دانند ، چرا که بارها شاهد بهره گیری از آن در پروژه های بزرگی در سطح جهانی ، مخصوصا در زمینه سینما و محتوای صوتی – تصویری بوده ایم. پروژه همچون سه گانه ارباب حلقه ها، دزدان دریایی کارائیب ، هابیت ، آواتار، تبدیل شوندگان ، وال ای ، در جستجوی نمو ، بالا ، یخ زده ، رنگو ، ویچر ، هالو ۴ و… همگی از این نرم افزار بهره برده اند و به نوعی مایا جزء اصلی و لا ینفک این پروژه ها در ساخت جلوه های کامپیوتری بوده است. البته باید بدانید که نقطه قوت مایا در واقع در ابزارهای مدل سازی آن است و بیشتر این خصیصه است که در شرکت های بزرگ مورد استفاده قرار می گیرد. تکنولوژی نربز (NURBS) بکار رفته در این استودیو انیمیشن سازی ، سبب کمک به طراحی بهینه اشیاء طبیعی از جمله چمن ، گیاهان ، مو و… می شود. همچنین مایا توانایی بالایی در Rendering دارد که از موتور قدرتمند mentalray و وجود Material های متنوع در این نرم افزار حادث می شود.

تاریخچه مختصری از نرم افزار مایا

نرم افزار یاد شده نخست توسط شرکت آلیاس ویو فرانت ساخته و عرضه گردید. ولی شرکت اتودست که یکی از شرکت های مطرح در زمینه ساخت و توسعه نرم افزارهای سه بعدی و انیمیشن سازی می باشد ، در سال 2005 میلادی اقدام به خرید آن نمود. و این گونه بود که نسخه های جدید مایا با نام اتودسک مایا به بازار عرضه گردیدند. لازم به اشاره است که کمپانی Autodesk نرم افزارهای موفق دیگری چون تری دی مکس و اتوکد را نیز در پرونده خود دارد که به گونه ای آن را به مطرح ترین کمپانی زمینه طراحی سه بعدی مبدل ساخته است.

تفاوت نسخه های مختلف مایا

همان طور که بالا تر عنوان نمودیم ، مایا در کل دارای دو نسخه مختلف تحت عناوین Maya complete و Maya unlimited می باشد. از میان این دو نسخه ، گزینه اول یعنی Maya complete در واقع ورژن تکمیل شده مایا می باشد. که اکثر ویژگی های این نرم افزار را ارائه نموده و برای اکثر کاربران کافی می باشد. لیکن مورد دوم یعنی Maya unlimited علاوه بر دارا بودن ویژگی ها و امکانات نسخه دیگر ، از برخی ویژگی ها و امکانات اضافی نیز بهره می برد.

این ویژگی های جانبی سبب می شوند کاربران این نسخه از هیچ محدودیتی برخوردار نبوده و قادر باشند همه چیز را در بستر زمان متحرک سازی نمایند. این ویژگی های اضافی ، شامل چهار ویژگی اصلی تحت عنوان های Cloth ، Fur ، Live و Fluids می باشند. که در ادامه به اختصار به آن ها و برخی دیگر ویژگی های مشترک این دو نسخه خواهیم پرداخت.

برخی ویژگی های کاربردی مایا

Modeling یا مدل سازی

این نرم افزار ابزار های بسیار کاربردی و مفیدی را در زمینه مدل سازی انواع اشیاء شامل ابزار ، وسایل ، کاراکتر ها ، شخصیت ها ، محیط ، بناهای معماری و … و نیز ایجاد و استفاده از متریال های مرتبط با این مدل ها ارائه می دهد. که در واقع به شما اجازه می دهد قادر باشید هر چیزی را در محیط آن مدل سازی نماید. همچنین در این مرحله نرم افزار مایا ابزار قدرتمندی تحت عنوان ریگینگ و یا اسکلت گذاری را به کاربر ارائه می دهد که جهت آماده سازی مدل ها و کاراکتر ها برای مرحله بعدی یعنی متحرک سازی بسیار مفید و کاربردی خواهد بود.

این نرم افزار همچنین در زمینه قابلیت اعمال بافت و تکسچرینگ با تکنیک های مختلف ، عملکرد فوق العاده قوی داشته و از کتابخانه ای کامل و قوی از متریال ها برای ایجاد هر گونه مواد و بافت ها برخوردار می باشد.

Animate یا متحرک سازی

کاراکتر ها ، دوربین ها ، خصوصیات ، انواع موضوع ها با تمامی جزئیات و جزء ای ترین حرکات و تغییرات آن ها در محیط مایا توسط ابزارها و منو های بسیار قوی این نرم افزار قابل کنترل هستند و شما می توانید تقریبا هر حرکت و فعلی را به صورت کامل و با دقیق ترین جزئیات مدل سازی و پیاده سازی کنید. شبیه سازی حرکات داینامیکی و خلق جلوه های ویژه تصویری همچون حرکات سیالات ، دود ، مایعات ، انفجار ، طوفان ، تصادف ، گردباد و… از دیگر توانایی های این نرم افزار به شمار می روند.

Lighting یا نور پردازی

در این بخش کاربر با ابزارهای فوق العاده ای در زمینه نور پردازی و اعمال افکت های مختلف روبرو می شود که به عبارتی آخرین گام در ارائه یک اثر خارق العاده و به یاد ماندنی به شمار می آید.

Rendering

این مرحله در واقع آخرین مرحله کار به شمار می رود که پس از آن در واقع شما خروجی نهایی را به دست خواهید آورد. در این قسمت نیز نرم افزار مورد بحث بنا به نیاز شما امکاناتی در راستای ارائه نهایی کار چون امکان انتخاب  موتورهای رندری و … را ارائه می نماید. از جمله موتورهای پر کاربرد در این بخش می توان به آرنولد و منتال ری اشاره نمود.

قابلیت های اضافی نسخه Maya unlimited

قابلیت Fluids :

با بهره گیری از این قابلیت شما قادر خواهید بود که به شبیه سازی سریع و واقع گرا از عناصر سیالی چون و آتش  ابر و مایعات بپردازید.

قابلیت Live :

این ویژگی قادر است که فیلم واقعی را تجزیه و تحلیل نموده و مکان دوربین واقعی را پیدا نموده و سپس یک دوربین مجازی را ایجاد نماید . و حرکاتی مانند حرکات دوربین واقعی داشته باشد . و همچنین می توان اشیای را در صحنه ایجاد نمود و مهم تر ازهمه این است که این ویژگی می تواند عناصر Cgi را با فیلم های واقعی در اختیار شما قرار دهد.

قابلیت Cloth :

این قابلیت به کاربر اجازه می دهد که اقدام به طراحی یک لباس برای کاراکتر خود نماید. که دارای خصوصیات جالبی چون نشان دادن واکنش به حرکت کاراکتر و عوامل طبیعی شبیه سازی شده همچون باد می باشد.

قابلیت Fur :

این قابلیت در واقع در راستای افزودن پشم و موهای کوتاه به قسمت های مختلف بدن یا بدنه کاراکتر ارائه گردیده است. منتها توجه کنید که این قابلیت تنها برای مو های کوتاه بوده و شما نمی توانید که از آن برای موهای بلند استفاده نمایید.

bama step

[wp-rss-aggregator sources=”86866″]

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *