0
021284284

معرفی رشته مدیریت بازرگانی

مقدمه:
مدیریت بازرگانی از مهمترین بخش های مدیریت شرکت های تجاری است زمانی یک شرکت می تواند بین خود مشتریان و خریدارانش ارتباط تجاری خوبی برقرار کند که یک مدیر بازرگانی موفق داشته باشد . فردی که مدیریت بازرگانی یک بنگاه اقتصادی را به عهده می گیرد در جذب مشتریان و عرضه و معرفی صحیح و اصول محصول یا خدمات یک شرکت تلاش می کند و به طور طبیعی مدیر بازرگانی فردی است که نقش اساسی در سود و زیان شرکتها دارد . دوره کارشناسی مدیریت بازرگانی یکی از دوره های تحصیلی آموزش عالی است و هدف از تشکیل این دوره آموزش نیروی انسانی متخصص مورد نیاز سازمانها، اداره ها، موسسه ها و شرکتهای دولتی و خصوصی در زمینه بازرگانی با وظایف و هدفهای گوناگون در سطوح کارشناسی می باشد.
هدف رشته:
هدف از این رشته عبارت است از : آشنایی دقیق با وظایف اساسی سازمانهای بازرگانی ، افزایش مهارت و توانایی دانشجویان در شناخت مسائل مبتنی به مدیریت ، جمع آوری و تجزیه و تحلیل اطلاعات مربوط به هر یک از این مسائل ، ارزیابی راه حلهای مختلف در مورد هر مسأله و تصمیم گیری و اجرای تصممیمات متخذه .
صنعت و بازار کار:
فارغ التحصیلان این رشته با آگاهی و شناختی که از ساخت سازمان، تئوریهای مدیریت و سازماندهی و تکنیکهای مختلف تصمیم گیری دارند قدرت حل مشکلات را پیدا می کنند و همچنین علاوه بر دانش نظری با کاربردهای این رشته نیز آشنا می شوند. فارغ التحصیلان مدیریت بازرگانی می توانند در مؤسسات بازرگانی، امور دفتری مانند: تدارکات، اداره امور کارگزینی، امور مالی، بازاریابی مشغول به کار شوند.
دانشگاه ها:
این گرایش از قدیمی ترین گرایش های مدیریت است که کار خود را در سال ۱۳۳۳ به موجب عقد قرارداد بین دانشگاه تهران و دانشگاه کالیفرنیای جنوبی به منظور تربیت مدیران برای اداره سازمانهای دولتی و خصوصی ،در دانشکده حقوق دانشگاه تهران با همکاری گروهی از اساتید آمریکایی آغاز کرد، سپس این رشته در مقاطع و گرایش های مختلف و در دانشگاههای گوناگون کشور گسترش یافته و همینک در غالب دانشگاههای دولتی، آزاد و پیام نور ارائه می گردد.
درس های رشته:
۱/آمار و کاربرد آن در مدیریت ۲
۲/آمار و کاربرد آن در مدیریت ۱
۳/اصول حسابداری ۱
۴ /اصول حسابداری ۲
۵/ اقتصاد خرد
۶/ اقتصاد کلان
۷/ بازاریابی بین المللی
۸ /بازاریابی و مدیریت بازار
۹/ بازرگانی بین المللی
۱۰/ بهره وری و تجزیه و تحلیل آن در سازمان
۱۱ /پول و ارز و بانکداری
۱۲ /تجزیه و تحلیل و طراحی سیستم
۱۳/ تحقیق در عملیات ۱
۱۴ /تحقیق در عملیات ۲
۱۵ /تحقیقات بازاریابی
۱۶/ توسعه اقتصادی و برنامه ریزی
۱۷ /حسابداری صنعتی ۱
۱۸/ حسابرسی ۱
۱۹/ حقوق اساسی
۲۰/ حقوق بازرگانی
۲۱ /حقوق بازرگانی بین الملل
۲۲/ روابط صنعتی
۲۳ /روان شناسی کار
۲۴/ روش تحقیق در مدیریت
۲۵/ ریاضیات و کاربرد آن در مدیریت ۱
۲۶/ ریاضیات و کاربرد ان در مدیریت ۲
۲۷ /زبان تخصصی ۱ و ۲
۲۸/ زبان تخصصی ۳ و ۴
۲۹/ سازمان های پولی و مالی بین المللی
۳۰/ سمینار در مسائل بازاریابی
۳۱/ سمینار در مسائل مالی
۳۲/ سیاست پولی و مالی
۳۳ /سیستم های خرید، انبارداری و توزیع
۳۴/ سیستمهای اطلاعاتی مدیریت
۳۵/ مبانی سازمان و مدیریت
۳۶/ مبانی مدیریت اسلامی و الگوهای آن
۳۷/ مدیریت استراتژیک
۳۸/ مدیریت تولید
۳۹/ مدیریت رفتار سازمانی
۴۰ /مدیریت مالی ۱
۴۱/ مدیریت مالی ۲
۴۲/ مدیریت منابع انسانی
۴۳/ کامپیوتر و کاربرد آن در مدیریت



جهت ثبت نام در دوره آموزشی مدیریت بازرگانی بر روی تصویر فوق کلیک نمایید.
دوره غیر حضوری است و محتوای الکترونیکی در قالب CD یا DVD به آدرستان ارسال می گردد.
پس از پایان گواهی و مدرک معتبر مدیریت بازرگانی  با قابلیت ترجمه رسمی دریافت می نمایید.
مشاوره رایگان : ۰۲۱۲۸۴۲۸۴ و ۰۹۳۳۰۰۲۲۲۸۴ و ۰۹۳۳۰۰۳۳۲۸۴ و ۰۹۳۳۰۰۸۸۲۸۴ و ۰۹۳۳۰۰۹۹۲۸۴


گرایشهای مختلف:
این رشته دارای گرایش‌های مختلفی می باشد که عبارتند از : بازاریابی ، سیاستگذاری (استراتژیک) ، بازاریابی بین الملل ، تحول سازمان ی ، مالی ،بیمه، بازرگانی بین الملل و …
واحدهای درسی در دانشگاه:
جمع تعداد واحدهای درسی این رشته ۳۲ واحد بوده و ۴ واحد از آن مربوط به پایان نامه می باشد. تمامی درسهای این گرایش دو واحدی بوده و دانشجو باید ۱۴ درس دانشگاهی را بگذراند. از مجموع درسهای این رشته ۴ واحد درس مدیریت پیشرفته، ۴ واحد تحلیل آماری و تحقیق در عملیات و مابقی آن دروس اختصاصی این رشته در زمینه آشنایی با تجارت و کسب و کار، مباحث استراتژیک سازمانی و مدیریت بازار می باشند.
آینده شغلی:
فارغ التحصیلان این رشته با تسلط به مباحث مربوط به بازار، مباحث تدوین استراتژیهای سازمانی، شناخت مشتریان و نحوه ارتباط با آنها، شناخت فرایندهای فروش، بازاریابی و خدمات به مشتریان زمینه لازم جهت استخدام در واحدهای بازرگانی سازمانها را داشته و نسبت به سایر گرایش های مدیریت با توجه به نبود رشته ای جایگزین از بازار کار مناسبی برخوردارند. ضمن اینکه دانشجویان این رشته با توجه به شناخت کافی از کسب و کار و نحوه ایجاد تجارت موفق شانس زیادی برای موفقیت در حیطه کار آفرینی و تشکیل کسب و کارجدید دارند.
بازار کار:
فارغ التحصیلان این رشته به خوبی می توانند در سطح مدیران اجرایی در سازمانهای بازرگانی ، صنعتی و دولتی به کار اشتغال ورزند و یا در سمت مشاور مدیریت انجام وظیفه نمایند . انتظار می رود این فارغ التحصیلان پس از کسب تجربیات کافی بتوانند مسئولیتهای بیشتری را در سطوح بالای سازمان عهده دار شوند . علاوه بر این ، فارغ التحصیلان این دوره می توانند در کارهای پژوهشی و تحقیقاتی که امروز در موسسات بزرگ اهمیت زیادی برخوردار است ، مشغول بکار شوند .

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *