0
021284284

درباره ی رشته مهندسی کشاورزی – علوم باغبانی

دپارتمان آموزش مجازی شرکت جهت علاقه مندان به این دوره ی آموزشی توضیحاتی در این رابطه ارائه داده است. جهت ثبت نام در این دوره کوتاه مدت آموزشی و دریافت گواهینامه آموزشی معتبر در این زمینه به قسمت ( ثبت نام دوره ) مراجعه فرمائید. ( در نظر داشته باشید احتمال دارد بر طبق نظر استاد مربوطه سرفصل ها  و یا محتوای دوره ها با آنچه در این صفحه به صورت کلی شرح داده شده است متفاوت باشد.)
معرفی رشته مهندسی کشاورزی – علوم باغبانی – مقطع کارشناسی
برای بالا بردن سطح تولید و کیفیت محصولات باغبانی لازم است متخصصینی تربیت شوند که بتوانند با استفاده از دانش روز و تجربه کسب شده خود تولید اقتصادی و قابل صدور محصولات باغبانی را امکان پذیر ساخته و از طرفی در آموزش و تحقیق و برنامه ریزی توسعه و بهبود رشته باغبانی فعالیت نمایند.
طول دوره تحصیل
براساس آئین نامه آموزشی دوره کارشناسی مصوب شورای عالی برنامه ریزی طول دوره کارشناسی علوم باغبانی چهار سال است و دانشجویان بطور متوسط قادر خواهند بود که این دوره را در مدت مذکور بگذارنند. حداکثر مجاز طول تحصیلات این دوره شش سال می باشد. هر سال تحصیلی شامل دو نیمسال است و در هر نیمسال 16 هفته کامل آموزشی وجود دارد. نظام آموزشی این دوره واحدی است و برای هر واحد درس نظری در هر نیسمال 16 ساعت آموزش کلاسی در نظر گرفته شده است.
تعداد واحدها
تعداد واحدهای درسی دوره کارشناسی علوم باغبانی 140 واحد به شرح زیر است:
دروس عمومی 20 واحد ( درصورتی که 15 واحد تقلیل یابد 5 واحد به دروس اختصاصی اضافه گردد)
دروس علوم پایه 31 واحد
دروس اصلی کشاورزی 34 واحد
دروس تخصصی 55 واحد که شامل49 واحد دروس تخصصی و الزامی و 6 واحد دروس انتخابی است
نقش و توانایی یا کارایی
دانش آموختگان این رشته می توانند در موارد زیر نقش و توانائی خود را ایفاء نمایند.
بعنوان مدیر یا مجری واحدهای تولیدی دولتی، تعاونی و خصوصی کشاورزی
بصورت کارشناس متخصص و برنامه ریز در زمینه های مختلف باغبانی در واحدهای اجرایی نظیرجهاد کشاورزی، سازمانهای فضای سبز و پارکهای و غیره
– بعنوان مدرس در مراکز آموزش کشاورزی و همکاری در امور تحقیقات در واحدهای تحقیقات کشاورزی
– به عنوان کارشناس در مراکز آموزشی و تحقیقاتی
ضرورت و توانایی
آموزش در رشته علوم باغبانی برای تربیت کارشناسائی که به دانش روز مجهز بوده بتونند در جهت بالا بردن کیفیت این محصولات با تأیید بر حفظ محیط زیست و توسعه، احداث ونگهداری محصولات باغبان موثر باشند.
 

دیدگاه کاربران
  • علی ع 21 دی 1392

    سلام
    من میخواستم یکی از گرایش ها کشاورزی را شروع کنم. ممکن هست؟ چه شرایطی دارید؟ لطفا راهنمایی بفرمایید با سپاس

    • مدیر کل سایت 21 دی 1392

      با سلام خدمت شما دوست عزیز :
      علاقه شما به تحصیل علم و دانش جای بسی قدردانی داشته و امید است در تمام مراحل زندگی موفق و سربلند باشید.
      کسب علم در “باما” محدودیت سنی نداشته و شما می توانید دوره آموزشی مورد نظر خود را شروع بفرمایید. شرایط سختی در پیش رو ندارید و جهت راهنمایی بیشتر به منوی سوالات متداول و شیوه آموزش مراجعه فرمایید. دوره های آموزش مجازی کشاورزی این وب سایت منابع ارزشمندی از اطلاعات مربوط را در اختیار ما قرار خواهد داد که امیدواریم راهگشا باشند.
      با سپاس از ارتباط شما

  • طاهره ميزانى 16 مرداد 1393

    با سلام خيلى علاقه مندم در رشته كشاورزى يا زبان انگليسى تحصيل داسته باشم كى بايد ثبت نام كنم أيا زمان مشخص داردممنون مى شوم مرا راهنمايى كنيد در ضمن در رشته كارشناسى ارشد روانشناسى هم أيا اموزش مجازى داريد؟

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *