0
021284284

مصرف پیاز مانع چاقی و بیماری قلبی می شود

پیاز بدون اشک بخورید تا دچار چاقی و بیماری قلبی نشوید
پژوهشگران پیازی تولید کرده اند که ترکیبات شمیایی آن علاوه بر کاهش اثر تحریک کنندگی اشک چشم، مانع از بروز بیماریهای قلبی عروقی و افزایش وزن می‌شود.
پیازهای بدون اشک نه تنها از سوختن و اشک ریختن چشم جلوگیری می کند بلکه مانع بروز بیماریهای قلبی عروقی و افزایش وزن نیز می شوند.
کولین سی ادی و همکارانش به عنوان محققان این پروژه اشاره کردند که این پیاز دارای ترکیبات شیمیایی منحصر به فردی است که موجب می شود اثر تحریک کننده اشک آن کاهش یابد.این تیم تحقیقاتی یک نسخه از پیازهایی را تولید کرده است که موجب می شود ترکیب سولفور آن شبیه به ترکیبی شود که در سیر وجود داشته باشد، این امر موجب می شود که پیاز بی اشک دانشمندان علیه ابتلا به بیماریهای قلبی عروقی نیز به کار رود.
بسیاری از مردم سیر می خورند و از آن در ترکیبات دارویی خود استفاده می کنند تا از تجمع پلاکتهای خونی که موجب شکل گیری لخته های خونی در شریانها می شود جلوگیری کرده باشند. سیر همچنین دارای تأثیرات کاهش وزن هم محسوب می شود. دانشمندان می خواستند بدانند که آیا پیاز جدید هم تأثیرات مشابهی روی سلامتی دارد یا خیر.
دانشمندان در آزمایشهای آزمایشگاهی نشان دادند که عصاره پیاز بدون اشک تاحد زیادی از شکل گیری پلاکتهای خونی جلوگیری می کند که این میزان در مقایسه با پیاز معمولی و حتی سیر بیشتر است.
سایر نتایج نشان داد که پیاز جدید دارای همان خواص ضد تورمی چون پیاز معمولی است. این پیاز همچنین بسیار بیش از پیازها و سیرهای عادی در کاهش وزن موثر است.نتایج این تحقیقات در مجله انجمن شیمی آمریکا که تحت عنوان کشاورزی و شیمی غذا منتشر می شود، به چاپ رسیده است.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *