0
021284284

قرارداد اجاره به شرط تملیک خودرو

نمونه قرارداد اجاره به شرط تملیک خودرو 

ماده 1 : طرفین قرارداد

1-1- موجـر / موجـرین  ………………………………………….. فرزند …………………..به شماره شناسنامه / اقتصادی /               ثبت ……………………..  ………. صادره از……….متولد سال ……………………. دارای کدملي ………………………….     ساکن…………………………………………………………………………………………………  کد پستی ……………………………………  تلفن ……………………………….. اصالتاً از طرف خود و ولایتاً / قیمومتاً / وصایتاً / وکالتاً / به نمایندگی و امضاء مجاز / از طرف …………………………………………………….. به                                                     موجب ………………………………………………………………………………………………. و با اختیارات تام نسبت به انجام مورد معامله .

1-2- مستأجر / مستأجرین ……………………………………………………………………. فرزند ………………………… به شماره شناسنامه / اقتصادی /               ثبت ……………………………….. صادره از……………………. متولد سال ……………………. دارای کدملي …………………………………………..                            ساکن …………………………………………………………………………………………………  کد پستی ……………………………………  تلفن ……………………………….. اصالتاً از طرف خود و ولایتاً / قیمومتاً / وصایتاً / وکالتاً / به نمایندگی و امضاء مجاز / از طرف …………………………………………………………….. به                                                                موجب …………………………………………………………………………………………………………………….. و با اختیارات تام نسبت به انجام مورد معامله .

ماده 2: موضوع و مشخصات مورد قرارداد اجاره به شرط تملیک

عبارتست از انتقال ……………………. دانگ يکدستگاه اتومبیل نوع ……………………. سيستم ……………………. تیپ ……………………. مدل …………………. رنگ ………………. ظرفیت ………………….. تعداد …………………. سيلندر نوع سوخت ………………….. تعداد محور ………………….. تعداد چرخ …………………. شماره موتور …………………………………. شماره شاسی …………………………………. شماره انتظامی ناجا …………………………………. / فاقد شماره انتظامی ناجا ، شناسنامه خودرو ( VIN ) …………………………………………………………………………………………. خریداری فروشنده به موجب ……………………………………. ………………………………………………………. با تمام لوازم منصوبه از قبیل : …………………………………………………………………………………………………

ماده 3 : مدت اجاره

   مدت اجاره …………………………… ماه / سال شمسی از تاریخ     /    /   13 لغایت     /    /   13 می باشد .

ماده 4 : مبلغ مورد اجاره و نحوه پرداخت آن ( مال الاجاره )

 مال الاجاره مبلغ …………………………… ریال به حروف …………………………… …………………………… …………………………… ریال معادل …………. ……………….. تومان و به حروف …………………………… …………………………… …………………………… تومان برای کل مدت اجاره است که به ترتیب زیر پرداخت می گردد . مبلغ …………………………… ریال معادل …………………………… تومان در زمان انعقاد قرارداد و مابقی اجاره بها را که عبارتست از مبلغ …………………………… ریال معادل ……….. …………………. تومان ، مستأجر متعهد و ملتزم گردیده که ظرف …………………………… ماه از قرار ماهیانه مبلغ …………………………… ریال معادل …………………………… تومان طی …………………………… فقره چک / سفته با مشخصات به شرح ذیل به موجر پرداخت نماید . شرح چک / سفته : ……………………………………………….. …………………………… …………………………… …………………………… …………………………… …………………………… …………………………… …………………………… …………………………… …………………………… …………………………… …………………………… …………………………… ……………………………

ماده 5 : شروط و تعهدات

     5-1- مستأجر مکلف به رعایت کلیه قواعد و الزامات قانونی مربوط به استفاده از اتومبیل به اشخاص ثالث بوده و در صورت تخلف یا تصادف پاسخگویی حقوقی و مادی و مسئولیتهای مدنی آن را بر عهده دارد .

     5-2- مستأجر مکلف به استفاده صحیح از مورد اجاره می باشد در صورت سرقت ، آتش سوزی ، انهدام و حادثه دیگر که منجر به عدم استفاده کامل و یا عیب و نقص فنی و ظاهری آن گردد بعنوان خسارت از محل بیمه نامه تأدیه می شود و چنانچه بیمه خسارت وارده و هزینه های مربوط به آن را به طور کامل تأمین ننماید نسبت به بقیه خسارت طبق نظر کارشناس بیمه موجر مجاز به برداشت از وجوه پرداختی مستأجر ( به شرح فوق ) به صورت بلاعوض می باشد .

     5-3- مستأجر تا پایان آخرین مبالغ اجاره بها و تسویه حساب کامل بر اساس مواد قرارداد حق انتقال مورد اجاره را تحت هیچ عنوان کلاً یا جزئاً به غیر ندارد در صورت عدم پرداخت اجاره بهای ماهیانه در سررسید تعیین شده در این قرارداد بدون نیاز به هر گونه اقدام دیگر قانونی رأساً قرارداد فسخ و خودرو نزد مستأجر به عنوان امانت محسوب و مستأجر موظف است سریعاً نسبت به عودت مورد امانت به موجر اقدام نماید در غیر اینصورت می بایست روزانه مبلغ  ……………………… ریال معادل ……………………… تومان به عنوان تأخیر در تحویل مورد امانت از تاریخ عدم وصول هر یک از مبالغ مال الاجاره ماهیانه به موجر پرداخت نماید درصورت تحقق مفاد این بند موجر حق دارد برای عدم تحویل اتومبیل مورد امانت به عنوان خیانت در امانت ازطریق مراجع ذیصلاح نسبت به استرداد خودرو و دریافت مبالغ مندرج در این بند اقدام نماید .

     5-4- مستأجر کلیه خیارات متصور قانونی به ویژه خیار غبن هر چند فاحش و همچنین حق اعتراض نسبت به مفاد و مندرجات این قرارداد را از خود سلب ، ساقط و قبول نموده موجر بدون مراجعه به مراجع قضائی می تواند رأساً کلیه مواد و بندهای قرارداد را انجام دهد در صورتی که موجر برای وصول مطالبات و الزام مستأجر به ایفای تعهدات از طریق مراجع قضائی متحمل هر گونه هزینه ای بشود ، مستأجر متعهد و موظف به جبران آن می باشد .

     5-5- موجر متعهد است پس از دریافت کلیه وجوه مال الاجاره به شرح فوق و دیگر بدهیهای مستأجر در رابطه با قرارداد نسبت به تنظیم سند و انتقال مورد اجاره در یکی از دفاتر اسناد رسمی به نام مستأجر اقدام کند . کلیه هزینه های عوارض ، مالیات ، حق الثبت و حق التحریر ، تمبر ، بیمه نامه و تخلفات ناشی از رانندگی و سایر هزینه ها که در طول مدت اجاره حاصل آید کلاً به عهده مستأجر خواهد بود . نشانی مندرج در قرارداد به عنوان اقامتگاه قانونی طرفین تلقی و در صورت تغییر نشانی می بایست مراتب به نحو مقتضی به مشاور ( متصدی ) و طرف دیگر نیز اعلام گردد .

ماده 6 : حق الزحمه مشاور ( متصدی ) خودرو

     عضو شماره ………………………. اتحادیه صنف دارندگان نمایشگاهها و فروشندگان اتومبیل……………………………. و دارای پروانه تخصصی اشتغال ……………………………….. صادره اداره کل ثبت اسناد و املاک استان ………………………………….. منطبق با تعرفه مصوب هیأت عالی نظارت بر سازمانهای صنفی کشور از هر طرف معامله مبلغ ……………………………… ریال می باشد که همزمان با امضاء این قرارداد به موجب قبوض شماره های ……………….. و ………………. پرداخت شد .

ماده 7

     اين قرارداد ، در تاريخ با حروف ………………………………………………………….. ساعت ………………….. در دفتر واحد صنفی شماره فوق الاشاره واقع در………………………………………. …………………………………………………………………………………………………. در چهار نسخه تنظیم ، امضاء و مبادله گردید و مشاور ( متصدی ) مربوطه مکلف است ضمن ممهور نمودن نُسَخ قرارداد به مهر مخصوص واحد صنفی ، نسخه اول و دوم را به طرفین قرارداد تسليم و نسخه سوم را در دفتر مخصوص بايگاني نموده و نسخه چهارم به اداره راهنمایی و رانندگی ناجا ارسال نمایند . هر چهار نسخه دارای اعتبار یکسان است که با تنظیم سند رسمی در دفتر اسناد رسمی از درجه اعتبار ساقط می شود .

ماده 8 : توضیحات قرارداد

ماده 9 :

مورد معامله و موضوع  اين قرارداد حسب مورد از لحاظ فني تاييد مي شود .       نام و نام خانوادگي کارشناس فني

با احراز هويت متعاملين و مدارک و اسناد مورد معامله تمام مراتب مندرج در اين قرارداد اجاره به شرط تملیک به تائيد و گواهي           اينجانب ……………………………… رسيده است  .

           مهر و امضاء مشاور ( متصدی ) خودرو

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *