0
021284284

آموزش شناسایی اصول و مبانی مبارزه با پولشویی Identify the fundamentals of combating against money laundering E-learningA

شناسایی اصول و مبانی مبارزه با پولشویی شایستگی حوزه خدمات در گروه امور مالی و بارگانی است و شامل شناسایی روند تکامل پولشویی، بررسی اصول استاندارد مبارزه با پولشویی در سطح داخلی و بین المللی، شناسایی سازمانها و نهادهای بین المللی مرتبط با مبارزه با پولشویی، بررسی مبانی قانونی و حقوقی مبارزه با پولشویی در سطح بین الملل، بررسی چارچوب حقوقی مبارزه با پولشویی در جمهوری اسلامی ایران است و با مشاغل حوزه های تحلیل گر مالی، مدیریت، بیمه ، حقوقی، تجارت و بازرگانی ، بازار سرمایه ، حسابرسان ، بانکداری و اقتصاد در ارتباط می باشد.

ماده ۶ به ارایه اطلاعات به شورا، ماده ۷ به وظایف اشخاص حقیقی و حقوقی در حوزه پولشویی، ماده ۸ قانون به مرکز اطلاعات مالی، ماده ۹ به دسترسی به اطلاعات گردآوری شده، ماده ۱۰ قانون مبارزه با پولشویی به جرم منشاء و پولشویی، ماده ۱۱ به رسیدگی به جرم پولشویی، ماده ۱۲ قانون مبارزه با پولشویی به مجازات شروع به جرم و ماده ۱۳ به آیین نامه اجرایی می پردازد.

در مواردی که میان دولت جمهوری اسلامی و دیگر کشورها توافق نامه یا تفاهم نامه همکاری‌های قضایی و اطلاعاتی مربوط به مبارزه با پولشویی وجود داشته باشد همکاری طبق شرایط مندرج در توافق نامه یا تفاهم نامه مندرج صورت خواهد گرفت و در غیر آن همکاری ها برپایه عمل متقابل انجام می گیرد. همچنین در اصلاح قانون مبارزه با پولشویی متونی به ماده های ۱۳، ۱۴ و ۱۵ اضافه شده است. این ماده می گوید: مسوولیت کیفری ناشی از شرکت و معاونت در جرایم موضوع این قانون و تشدید و تخفیف مجازات مرتکبین حسب مورد تابع قانون مجازات اسلامی مصوب ۱۳۹۲ خورشیدی است.

همچنین شروع به جرم پولشویی از طریق انجام عملیات مالی در صورتی که به واسطه عامل خارج از اراده مرتکب قصدش معلق بماند، مشمول ماده ۱۲۲ قانون مجازات اسلامی مصوب ۱۳۹۲ خورشیدی خواهد بود. آیین نامه اجرایی این قانون توسط وزارت امور اقتصادی و دارایی با هماهنگی وزارتخانه های دادگستری، اطلاعات، ‌کشور، امورخارجه، صنعت، معدن و تجارت و بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران ظرف سه ماه از تاریخ لازم الاجرا شدن این قانون به تصویب هیات وزیران خواهد رسید. باید گفت، تمامی این موارد جایگزین تبصره های قدیمی و مصوب ۱۳۸۶ خورشیدی شده است.

پول شویی تکنیکی است که مختص به مجرمان است و آن‌ها با کمک این تکنیک، پولی که از راه‌های غیرقانونی (قاچاق مواد مخدر، فعالیت‌های تروریستی، قاچاق کالا، کلاهبرداری، قاچاق دارو و…) به دست می‌آورند را به شیوه‌ای قانونی به بدنه اقتصادی تزریق می‌کنند و به این ترتیب حجم عظیم پول‌های نقد را در جریان روند قانونی بانکی وارد می‌نمایند تا از پول نامشروع خود استفاده کنند.

  1. احصاء ریسک‌های ناشی از عدم رعایت قوانین و مقررات مبارزه با پولشویی در شرکت
  2. ارائه الگوی مناسب سازمانی جهت پیاده‌سازی سازوکار اجرای نظام مبارزه با پولشویی در شرکت با هدف اجتناب از:
  • انعکاس بند مستقل حسابرس در خصوص عدم انجام قوانین و مقررات
  • موانع در دریافت تسهیلات بانکی
  • موانع انتشار اوراق در بازار سرمایه
  • موانع در نقل و انتقال مالکیت و تغییر سهامداران شرکت
  • دوره آموزش مجازی شناسایی اصول و مبانی مبارزه با پولشویی برای شما توسط بنیاد آموزش مجازی ایرانیان تهیه شده، تا به آسانی اینترنتی ثبت نام کنید.

بنیاد آموزش مجازی ایرانیان با اعتبار بسیار بالا برای شما شرایطی فراهم آورده که در مدت زمان کوتاه میتوانید مدرک شناسایی اصول و مبانی مبارزه با پولشویی را اخذ نمایید.

unnamed file

آموزش مجازی شناسایی اصول و مبانی مبارزه با پولشویی : امکان ثبت نام در دوره مجازی​

ما در بنیاد آموزش مجازی ایرانیان امکان ثبت نام در دوره آموزش مجازی شناسایی اصول و مبانی مبارزه با پولشویی و اخذ مدرک معتبر شناسایی اصول و مبانی مبارزه با پولشویی را به صورت کاملا غیر حضوری فراهم آورده ایم.

5/5

به باور ناظران، پولشویی سبب می شود تا ‌افـزایش‌ نـقدینگی و درآمدهای ارزی کشور که به طور نـاصحیح در صورت‌های مـالی درج ‌شود، دولتمردان‌ را به اشتباه انداخته و به تـصور غـیر واقع افزایش سرمایه و درآمدهای دولت، سیاست‌گذاری‌های‌ مالی‌ و پولی‌ کشور را متأثر ‌سازد. به هـمین جـهت دولت‌ها قادر نخواهند بود، کنترلی بـر امور مالی‌ و اقتصادی‌ خـویش‌ داشـته و تعادل مناسبی را در بودجه تنظیمی و مـصوب بـرقرار کنند. در قانون اساسی ۲ اصل ۴۶و ۴۷ می گوید که هر گونه کسب و کار مشروع و مالکیت خصوصی از راه مشروع مورد قبول قانون است و همچنین براساس اصل ۴۹ قـانون اساسی دولت موظف است ثروت‌های ناشی از ربا، غصب، رشوه، اختلاس، سرقت، قمار، سوء‌ استفاده از موقوفات، سوء استفاده از مقاطعه‌کاری‌ها و معاملات دولتی را غیرمشروع و جرم قلمداد کند.

جمع‌آوری و کسب اخبار و اطلاعات مرتبط و تجزیه و تحلیل‌ و طبقه‌بندی‌ فنی‌ و تخصصی آنها در مواردی که قرینه‌ای بر تخلف طبق مقررات وجود دارد، تهیه و پیشنهاد آیین نامه‌های‌ لازم درخصوص اجرای قانون به هیات وزیران، هماهنگ کردن دستگاه‌های ذیـربط و پیـگیری اجرای‌ کامل‌ قانون‌ در کشور، ارزیابی گزارش‌های دریافتی و ارسال به قوه قضاییه، تبادل تجارب و اطلاعات با سازمان‌های‌ مشابه‌ در دیگر کـشورها از جمله وظایف‌ شورای‌ عالی مبارزه با پولشویی است. معرفی‌ جرم‌ پولشـویی‌ بـدون در نـظر گرفتن فرآیند آن کامل‌ نخواهد بود زیرا عمل‌ پولشویی‌ باید به طوری انجام شود که با آن، پول کثیف، پاک و پول خـاکستری قـابل احترام شود. به گفته صاحب‌نظران به ناچار این امر با توسل به معاملات حـقیقی‌ یا صوری برای گمراه کردن مقام های مسوول از جمله بازرس‌ها و ناظران قانونی صورت می‌گیرد. القای شُبهه، محور اصلی در این فرآیند است تا با انجام معاملات مختلف ریشه مجرمانه‌ یا غیرقانونی مال، مبهم شود.

[wp-rss-aggregator sources=”90604″]

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *