0
021284284

آموزش مبانی سیستم عامل لینوکس : دوره های آموزش مجازی و مقاله های آموزشی مبانی سیستم عامل لینوکس

این دوره برای افرادی مفید است که قصد دارند با مبانی سیستم عامل لینوکس آشنا شده و قادر به انجام فعالیتهای اولیه راهبری سیستم های لینوکس در محیط واقعی باشند.

در معرفی سیستم عامل لینوکس می توان گفت سیستم عامل لینوکس از قدرتمندترین سیستم عامل‌های موجود در بازار است که بصورت‌ متن باز ارائه می گردد. همچنین در بین مهندسان نرم‌افزار از محبوبیت ویژه‌ای برخوردار است.

آموزش مجازی مبانی سیستم عامل لینوکس : امکان ثبت نام در دوره مجازی​

ما در بنیاد آموزش مجازی ایرانیان امکان ثبت نام در دوره آموزش مجازی مبانی سیستم عامل لینوکس و اخذ مدرک معتبر مبانی سیستم عامل لینوکس را به صورت کاملا غیر حضوری فراهم آورده ایم.

5/5
مبانی سیستم عامل لینوکس

سیستم عامل لینوکس از قدرتمندترین سیستم عامل‌های موجود در بازار است که بصورت‌ متن باز ارائه می گردد.

دوره آموزش مجازی مبانی سیستم عامل لینوکس برای شما توسط بنیاد آموزش مجازی ایرانیان تهیه شده، تا به آسانی اینترنتی ثبت نام کنید.

بنیاد آموزش مجازی ایرانیان با اعتبار بسیار بالا برای شما شرایطی فراهم آورده که در مدت زمان کوتاه میتوانید مدرک مبانی سیستم عامل لینوکس را اخذ نمایید.

سیستم عامل لینوکس چیست؟

بر اساس تعریف ویکی‌پدیا، لینوکس (Linux) به خانواده‌ای از سیستم‌های عامل متن-باز و رایگان مبتنی بر کرنل لینوکس گفته می‌شود.

تاریخچه سیستم عامل لینوکس:

یونیکس به دلیل پایگاه پشتیبانی و توزیع گسترده، یکی از محبوب‌ترین سیستم عامل‌ها در سراسر جهان است. در ابتدا یونیکس به عنوان یک سیستم چند وظیفه‌ای برای مینی کامپیوترها و فریم‌های اصلی در اواسط دهه ۱۹۷۰ توسعه یافت. یونیکس توزیع‌های مختلفی دارد و لینوکس یک نسخه رایگان از یونیکس است که در ابتدا توسط لینوس توروالدز (Linus Torvalds) ایجاد شد. وی از سال ۱۹۹۱ به عنوان دانشجوی دانشگاه هلسینکی فنلاند نسخه لینوکس را تولید نمود.

لینوس نسخه اولیه لینوکس را به صورت رایگان در اینترنت منتشر کرد و ناخواسته یکی از بزرگترین پدیده‌های توسعه نرم‌افزار در تمام دوران‌ها را ایجاد کرد. امروزه لینوکس توسط گروهی متشکل از چند هزار توسعه دهنده که در سراسر اینترنت با یکدیگر همکاری می‌کنند، تألیف و نگهداری می‌شود. در مارس ۱۹۹۹، اولین نمایشگاه تجاری Linux World Expo در سن خوزه، کالیفرنیا برگزار شد که گفته می‌شود بیش از ۱۲۰۰۰ نفر در آن حضور داشتند. اکثر تخمین‌ها تعداد کاربران لینوکس در سراسر جهان را تا این زمان حدود ۱۰ میلیون نشان می‌دهد.

کاربرد لینوکس چیست؟

تا به اینجا به این درک رسیده ایم که لینوکس چیست و در این بخش به کاربرد سیستم عامل لینوکس خواهیم پرداخت.

به دلیل متن باز بودن برنامه لینوکس ، امنیت سیستم عامل آن بسیار بالاست. در نتیجه برای سازمان هایی که نیاز به حد بالای امنیت هستند بسیار کاربردی است. این نرم افزار به عنوان سیستم عامل محبوب در شبکه‌ها و محیط‌ های شبکه‌ای استفاده می‌شود و می‌توان گفت که ۷۰ درصد فایروال‌های مورد استفاده در شبکه‌های دنیا، از سیستم عامل لینوکس استفاده می‌کنند.

از دیگر کاربرد های لینوکس میتوان به تطبیق آن با اندروید اشاره کرد که هم زمان از آن ها برای افزایش سرعت و کارایی نوت بوک ها استفاده می شود.

[wp-rss-aggregator sources=”111370″]

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *