0
021284284

دوره آموزشی طراحی جایگاه و تاسیسات دام و طیور Designing station and installations of Livestock and poultry E-learning

آموزش طراحی جایگاه و تاسیسات دام و طیور : دوره های آموزش مجازی و مقاله های آموزشی طراحی جایگاه و تاسیسات دام و طیور

در گذشته هر دامدار بسته به سلیقه و ابتکار خود و با کمک یک بنای ساده و چند کارگر ساختمانی لانه هایی برای نگهداری دام و طیور خود تهیه میدید ولی امروزه بر اثر پیشرفت بسیار سریع دامداری ها و مرغداری ها شیوه های خاصی در ساختمان سالن متداول گشته است که توجه به آن برای هر دامدار و مرغداری ضروری و اساسی است زیرا با داشتن سالن های مناسب می توان عوامل محیطی مختلف را تامین کرد و شرایط مناسب را برای امر صحیح پرورش فراهم آورد.بنیاد آموزش مجازی ایرانیان در دوره آموزشی طراحی جایگاه و تاسیسات دام و طیور به شما خواهد آموخت که چگونه جایگاه و تاسیسات دام و طیور را طبق استانداردهای جهانی و اصول بهداشتی طراحی کنید و بسازید .

آموزش مجازی طراحی جایگاه و تاسیسات دام و طیور: امکان ثبت نام در دوره مجازی​

ما در بنیاد آموزش مجازی ایرانیان امکان ثبت نام در دوره آموزش مجازی طراحی جایگاه و تاسیسات دام و طیور و اخذ مدرک معتبر طراحی جایگاه و تاسیسات دام و طیور را به صورت کاملا غیر حضوری فراهم آورده ایم.

5/5
طراحی جایگاه و تاسیسات دام و طیور

هدف اصلی از ایجاد ساختمان های دامداری تولید بیشتر با حفظ کیفیت مطلوب است .

شرایط اقلیمی(Climate) هر منطقه از قبیل جهت وزش باد، میزان بارندگی(Rainfall)، درجه حرارت(Temperature)، رطوبت نسبی هوا(Humidity)، فتوپریود(Photoperiod) در طول سال­های متمادی باعث سازگاری دام و طیور هر منطقه با شرایط محیطی آن منطقه شده و عامل اصلی بقاء و ادامه حیات آنها می­باشد.

دوره آموزش مجازی طراحی جایگاه و تاسیسات دام و طیور برای شما توسط بنیاد آموزش مجازی ایرانیان تهیه شده، تا به آسانی اینترنتی ثبت نام کنید.

بنیاد آموزش مجازی ایرانیان با اعتبار بسیار بالا برای شما شرایطی فراهم آورده که در مدت زمان کوتاه میتوانید مدرک طراحی جایگاه و تاسیسات دام و طیور را اخذ نمایید.

اهمیت تاسیسات و تجهیزات دامپروری


به طور کلی تاسیسات دامپروری شاملساختمان­های دامپروری و جایگاه­های نگهداری دامو قسمت­های مختلفدیگرمثل انبارها و سیلو می­باشد. به کلیه وسایل و ادواتی که در دامپروری مورد استفاده قرار می­گیرند، تجهیزات (Equipments) دامپروری می­گویند. هر موجود زنده باید در محل خاصی قرار بگیرد تا امنیت و آسایش آن موجود در آن محیط تضمین شود. در دامپروری سنتی، در هر منطقه با توجه به شرایط جغرافیایی، امکانات اولیه موجود در آن منطقه، مکان­هایی را برای استقرار دام و طیور در نظر می­گیرند، که به آن جایگاه گفته می­شود. به طوری که امروزه با گذشت زمان و صنعتی شدن دامپروری، شرایط و نحوه احداث جایگاه­ها تغییر یافته، به طوری که مناسب­ترین محل برای زندگی حیوان با توجه به شرایط جغرافیایی در نظر گرفته می­شود. چرا که در دامپروری صنعتی با توجه به تراکم زیاد دام یا طیور در واحد سطح، توجه به هزینه ساخت و احداث جایگاه، زمین مورد نیاز، رعایت نکات فنی و اقتصادی و مشکل آلودگی و رعایت بهداشت امری کاملا ضروری می­باشد. در هر واحد دامپروری بعد از هزینه تغذیه دام ها و یا طیور، بیشترین هزینه مربوط به سرمایه اولیه برای احداث تاسیسات، نگهداری و سرویس آنها می باشد. بنابراین با رعایت نکات فنی و اقتصادی مربوط به احداث جایگاه می­توان علاوه بر صرفه­جویی در هزینه­ها به تامین آسایش و بهداشت مناسب برای دام و طیور اقدام نمود. و استفاده از مصالح اولیه موجود در منطقه برای جلوگیری از هزینه اضافی و ساخت واحد دامپروری با حداقل هزینه و ساخت بهترین جایگاه متناسب با شرایط جغرافیایی، گام مهمی محسوب می­شود.

 

انتخاب محل مناسب تاسیس برای واحدهای پرورش دام

حیوانات برای نشان دادن توانایی­های ژنتیکی خود به یکسری عوامل نیاز دارند این عوامل جزء محیط محسوب می­شوند. از مهمترین عوامل، محل زیست مناسب و نیازهای آن­ها است، که در این خصوص ساختمان­ها و تاسیسات پرورش و نگه­داری بسیار مهم است. با یک شرایط مناسب می­توان حداکثر تولید را به دست آورد. از طرفی چون احداث ساختمان­ها مستلزم هزینه­ های سنگین است رعایت اصول مهندسی ساختمان ضامن موفقیت در امر پرورش خواهد بود .

 

[wp-rss-aggregator sources=”126431″]

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *