0
021284284

آموزش تجهیزات شبکه CCNA: دوره های آموزش مجازی و مقاله های آموزشی تجهیزات شبکه CCNA

 CISCO Certified Network Associate) CCNA ) در رابطه با مهارت فنی در نصب و تنظیمات و راه بری شبکه های LAN و WAN و نیز ارتباطات شبکه توسط سیستم شماره گیری تلفن برای شبکه های کوچک (۱۰۰ نود و کمتر)از جمله EIGRP, Serial, Frame Relay, IP RIP, VLANs, RIP V2.0, Ethernet, Access List می باشد.دوره CCNA  ﺍﻭﻟﻴﻦ ﻭ ﺩﺭ ﻭﺍﻗﻊ ﭘﻴﺶ ﻧﻴﺎﺯ ﺳﺎﻳﺮ مدارک ﺳﻴﺴﻜﻮ ﺍﺳﺖ .اطلاعات اولیه و بنیادی که شما به هنگام آماده شدن و مطالعه جهت امتحان CCNA بدست می آورید اولین قدم در راه ورود به بازار حرفه ای شبکه است.مدرک CCNA مهارت و توانائی اولیه و مقدماتی فرد را در کار شبکه تأیید می کند .شما با شرکت در این دوره مجازی با مفاهیم  شبکه CCNA آشنا خواهید شد.

آموزش مجازی تجهیزات شبکه CCNA : امکان ثبت نام در دوره مجازی​

ما در بنیاد آموزش مجازی ایرانیان امکان ثبت نام در دوره آموزش مجازی تجهیزات شبکه CCNA و اخذ مدرک معتبر تجهیزات شبکه CCNA را به صورت کاملا غیر حضوری فراهم آورده ایم.

5/5
تجهیزات شبکه CCNA

این کلمه کوتاه شده عبارت Cisco Certified Networking Associate به معنای مدرک دستیار یا همکار متخصصان شبکه سیسکو می باشد.

دوره آموزشی CCNA و کسب مدرک CCNA، اولین قدم شما برای ورود به دوره های آموزشی سیسکو و در حقیقت دنیای Cisco می باشد و متخصصان IT و همچنین مهندسان شبکه، همگی می بایست کار خود را از این دوره شروع کنند.

دوره آموزش مجازی تجهیزات شبکه CCNA برای شما توسط بنیاد آموزش مجازی ایرانیان تهیه شده، تا به آسانی اینترنتی ثبت نام کنید.

بنیاد آموزش مجازی ایرانیان با اعتبار بسیار بالا برای شما شرایطی فراهم آورده که در مدت زمان کوتاه میتوانید مدرک تجهیزات شبکه CCNA  را اخذ نماییم؟

دوره ی CCNA چیست ؟

دوره CCNA ﻛﻪ ﺍﻭﻟﻴﻦ ﻭ ﺩﺭ ﻭﺍﻗﻊ ﭘﻴﺶ ﻧﻴﺎﺯ ﺳﺎﻳﺮ مدارک ﺳﻴﺴﻜﻮ ﺍﺳﺖ ، ﺷﺎﻣﻞ ﺍﻃﻼﻋﺎﺕ ﭘﺎﻳﻪ ﺍﻯ ﺩﺭ ﻣﻮﺭﺩ ﺷﺒﻜﻪ LAN WAN ﻭ ﻧﺤﻮﻩ ﻧﺼﺐ ﻭ ﺭﺍﻩ ﺍﻧﺪﺍﺯﻯ ﺍﻳﻦ ﻧﻮﻉ ﺷﺒﻜﻪ ﻫﺎ ﺗﺎ ﺳﻄﺢ کوچک (ﺯﻳﺮ ﻳﻜﺼﺪ ﻛﺎﻣﭙﻴﻮﺗﺮ ﺩﺭ ﺷﺒﻜﻪ) ﻣﻰ ﺑﺎﺷﺪ. ﺩﺭ آموزش CCNA ﻣﻔﺎﻫﻴﻢ سوئیچینگ ﺭﻭﺗﻴﻨﮓ ﻭ ﻫﻤﭽﻨﻴﻦ ﻧﺤﻮﻩ ﻧﺼﺐ ﻭ ﺭﺍﻩ ﺍﻧﺪﺍﺯﻯ ﺳﻮﻳﻴﭻ ﻫﺎ ﻭ ﺭﻭﺗﺮﻫﺎﻯ ﺳﻴﺴﻜﻮ ﺩﺭ ﻻﻳﻪ ﻫﺎﻯ ﺩﻭﻡ ﻭ ﺳﻮﻡ ﺷﺒﻜﻪ ﻣﻮﺭﺩ ﺑﺮﺭﺳﻰ ﻗﺮﺍﺭ ﻣﻰ ﮔﻴﺮﺩ. ﺿﻤﻦ ﺍﻳﻦ ﻛﻪ ﭘﺮﻭﺗﻜﻞ ﻫﺎﻯ ﺍﺭﺗﺒﺎﻃﻰ ﺷﺒﻜﻪ ﻫﻢ ﺗﺎ ﺳﻄﺢ ﺑﺎﻻﺗﺮﻯ ﻧﺴﺒﺖ ﺑﻪ دوره +NETWORK ﺁﻣﻮﺯﺵ ﺩﺍﺩﻩ ﻣﻰ ﺷﻮﺩ. آموزشگاه کندو ﻛﺴﺐ ﺍﻳﻦ مدرک ﺭﺍ ﺑﻪ ﻛﺴﺎﻧﻰ ﻛﻪ ﻗﺼﺪ ﺩﺍﺭﻧﺪ ﺑﻪ ﻋﻨﻮﺍﻥ ﺩﺳﺘﻴﺎﺭ ﻳﺎ ﻫﻤﻜﺎﺭ ﺑﺎ ﻣﺘﺨﺼﺼﺎﻥ ﺷﺒﻜﻪ ﺩﺭ ﻧﺼﺐ ﻭ ﺭﺍﻩ ﺍﻧﺪﺍﺯﻯ ﻭ ﺭﻓﻊ ﻋﻴﺐ ﺷﺒﻜﻪ ﺍﺳﺘﺨﺪﺍﻡ ﺷﻮﻧﺪ، ﺗﻮﺻﻴﻪ ﻣﻰ ﻧﻤﺎﻳﺪ . ﻃﺒﻖ ﺁﺧﺮﻳﻦ ﺁﻣﺎﺭ ﺍﺯ ﻣﺠﻠﻪ Forbes ﻭ ﻣﻮﺳﺴﻪ ﺑﻴﻦ ﺍﻟﻤﻠﻠﻰ Global Knowledge ﺩﺭﺁﻣﺪ ﻣﺘﻮﺳﻂ ﺳﺎﻟﻴﺎﻧﻪ ﺍﻓﺮﺍﺩ ﺩﺍﺭﻧﺪﻩ ﻣﺪﺭک CCNA ﺣﺪﻭﺩﺍ 80ﻫﺰﺍﺭ ﺩﻻﺭ ﺍﺳﺖ.

دوره CCNA شامل دو بخش به نام های ICND1 و ICND2 بوده در 60 ساعت به صورت تئوری و عملی در لابراتوارهای مجهز آموزشی برگزار می گردد.

این دوره زمینه آشنایی هر چه بیشتر شما با مفاهیم اصلی مربوط به شبکه یعنی نصب، پیکربندی و عملیاتی سازی روترها و سوئیچ ها را فراهم می سازد. دوره CCNA شامل سرفصل های دیگری نیز هست که به طور خلاصه می توان به WAN، IP routing، LAN، مدیریت ترافیک شبکه، دیتا سنترها و زیر ساخت های امنیتی/مدیریتی/سرویس دهی اشاره کرد.

سخت افزار های شبکه سیسکو به عنوان پر سرعت ترین Router ها و Switch هایی شناخته می شوند که ظرفیت مدیریت ارتباطات و سرویس های شبکه متعلق به یک شرکت را دارند. قابلیت های موجود در تجهیزات سیسکو به نحوی است که نه تنها کسانی که با آن کار می کنند از آن بهره می برند بلکه باعث بهبود تجربه مشتریان نیز می شود و این همان وجه تمایز Cisco از دیگر شرکت های تولید کننده تجهیزات شبکه می باشد.

در صورتی که شما دوره آموزشی خود را در یک مرکز معتبر و تحت نظر اساتید حرفه ای گذرانده باشید، پس از گذراندن این دوره به راحتی می توانید در آزمون بین المللی Cisco شرکت کرده و مدرک بین المللی آن را بدست آورید. اغراق نیست اگر بگوییم که با اخذ مدرک بین المللی CCNA، شما از لحاظ شروع کار با مشکلی روبرو نخواهید بود.

امروزه شرکت های کوچک و متوسط و یا حتی شرکت های دولتی نیز از محصولات Cisco استفاده می کنند و بدیهی است که وجود چنین شرایطی موجب به وجود آمدن فرصت های شغلی بسیاری برای دارندگان مدرک CCNA چه در داخل و چه در خارج کشور شده است.

تجهیزات شبکه سیسکو شامل :

1ـ سوئیچ های سیسکو:

سوئیچ های شبکه سیسکو به عنوان یکی از پر مصرف ترین محصولات سیسکو به شمار می روند به طوری که در اکثر دیتاسنترهای دنیا حداقل یک عدد یافت می شود. سوئیچ ها انواع مختلفی دارند که با توجه به نیاز شبکه و یا سازمان خود می توانید مدل مورد نظر خود را انتخاب و خریداری نمایید. هر کدام از مدل های ارائه شده توسط شرکت سیسکو دارای ویژگی ها و قابلیت های خاصی هستند که می توانند نیازهای شما را برطرف نمایند.

البته لازم به ذکر است، سیسکو به طور مداوم در حال توسعه ی  قابلیت های تجهیزات شبکه ی  خود می باشد اما تقریباً تعدادی از قابلیت های آنان همواره در سری های مختلف ثابت مانده و سایر ویژگی ها در مدل های جدیدتر اضافه می گردند. سوئیچ های سیسکو به دو دسته سوئیچ های مدیریتی و غیر مدیریتی تقسیم می گردند. سوئیچ های مدیریتی خود به دو دسته سوئیچ های لایه 2 مانند سوئیچ های سری 2960 و سوئیچ های لایه 3 مانند سوئیچ های سری 3750، 3850، 3560  و 9300 تقسیم می شوند.

خرید سوئیچ های سیسکو به عنوان بهترین انتخاب جهت نصب و راه اندازی دیتا سنترها خواهد بود.

2ـ روترهای سیسکو:

یکی دیگر از تجهیزاتی که توسط سیسکو تولید می شود و طرفداران زیادی را در حوزه شبکه به خود اختصاص داده است روتر های شبکه می باشند. مدل های مختلف روتر سیسکو در این سال ها به دلیل کیفیت و عملکرد بالایی که دارند محبوبیت و شهرت بالایی را بدست آورده اند. روترها دستگاه های الکترونیکی هستند که داده ها را در شبکه ارسال می نمایند و معمولاً به شبکه های LAN یا WAN متصل شده که قادر هستند به بیش از دو شبکه متصل شوند. عملکرد روترها شبیه به سوئیچ ها می باشد با این تفاوت که روتر علاوه بر اتصال یک دستگاه به شبکه، می تواند شبکه ها را نیز به هم متصل کند.

انتخاب روتر مناسب برای خانه یا کسب و کار شما، بازدهی شبکه را افزایش می دهد. روتر سیسکو مدل 2811،1841،2911 نمونه های خوبی به شمار می روند.

3ـ آی پی فون های سیسکو:

تلفن IP سبب ایجاد یک ارتباط امن، قابل اعتماد و سازگار با کسب و کار شما خواهد شد. از طرفی سبب می شود در هر جایی از شرکت که قرار دارید حتی از راه دور بتوانید از این سیستم استفاده نمایید. در میان تولید کنندگان تلفن های IP، تلفن های سیسکو به عنوان یکی از محبوب ترین آی پی فون های سیسکو  در جهان به شمار می روند. این دستگاه ها به دلیل استفاده از تکنولوژی های پیشرفته معروف شده اند. به عنوان مثال مدل 8800 دارای صفحه نمایش رنگی و صدای زنگ  بسیار زیبا بوده که تجربه بی نظیری را به کاربران ارائه می نمایند. مدل 8700 دارای صدای HD و طیف گسترده ای از ویژگی های مختلف می باشند. مدل 3900 و 6900 سبب ایجاد ارتباط ویپ با هزینه مقرون به صرفه می شود.

4ـ ماژول ها و کارت شبکه سیسکو:

ممکن است هنگام خرید سوئیچ یا روترسیسکو تعدادی اسلات خالی در آن مشاهده کنید. این اسلات های خالی توسط ماژول ها پر خواهند شد. رابط های پیش فرض معمولا رابط های اترنت هستند. با این حال، روتر یا سوئیچ از انواع مختلفی از این رابط ها پیشتیبانی می نمایند. شما پس از خرید این تجهیزات بر اساس نیاز خود می توانید آنها را خریداری کرده و بر روی سوئیچ و یا روتر خود نصب نمایید.

لازم به ذکر است روترهاي Cisco نسبت به ساير روترها قابليت انعطاف پذيري بيشتري داشته و ماژول هاي مختلفي مي توان بر روي آنها نصب کرد و به منظورهاي مختلف از آنها استفاده نمود.

فرض کنید شما نیاز به ایجاد یک اتصال WAN بین دو مکان مختلف دارید. بنابراین شما باید اقدام به خرید یک ماژول WAN کنید. ماژول شبکه سیسکو WIC-1SHDSL-V3مثال خوبی از این دسته به شمار می روند. به طور کلی می توان گفت دو نوع ماژول و کارت شبکه وجود دارد. برای اسلات های کوچکتر WIC و بزرگتر NM استفاده می شود.

5ـ تجهیزات وایرلس سیسکو:

در ارتباط با تجهیزات وایرلس سیسکو ، شاید آوازه ی نامشان در مقایسه با دیگر تجهیزات این شرکت کمتر باشد.  این کمپانی تجهیزات وایرلس نظیر اکسس پوینت را تولید می کند که از جمله آن می توان به اکسس پوینت سیسکو مدل  WAP150اشاره کرد.

یک دستگاه مخصوص شبکه بی‌سیم است که امکان اتصال دستگاه‌های بی‌سیم به یک شبکه LAN را فراهم می‌کند. اکسس‌پوینت همانند یک پرتال یا گیت‌وی یا واسط در شبکه عمل می‌کند تا یک سری دستگاه بتوانند به یک شبکه موجود و از قبل ساخته شده، متصل شوند. اکسس‌پوینت‌ها می‌توانند تعداد دستگاه‌های متصل به شبکه بی‌سیم را افزایش دهند یا محدوده شبکه را توسعه دهند تا دستگاه‌های بیشتری بتوانند متصل شوند.

6ـ سرور های سیسکو:

سرورهای سیسکو در مقایسه با سرورهای HP از محبوبیت کمتری میان ادمین های شبکه برخوردار است به طوری که استفاده از این نوع سرور ها از اولویت بسیار کمتری برخوردار است اما نمی توان از این نکته صرف نظر کرد که  این نوع سرورها در نوع خود بی نظیر هستند. محصولات UCS سیسکو توانایی پشتیبانی از سیستم عامل های سنتی و محیط های فیزیکی را دارد اما این محصولات برای محیط های مجازی بهینه شده اند. همه چیز از طریق Cisco UCS Manager مدیریت می شود، نرم افزاری که اجازه آماده سازی و مهیا کردن سرورها ، استوریج ها و منابع شبکه را از طریق یک پنل برای ما فراهم می کند. البته لازم به ذکر است این کمپانی تنها در حدود 8 سال است که  در این حوزه ورود کرده است.

bama step

[wp-rss-aggregator sources=”111500″]

دیدگاه کاربران
  • سام 6 تیر 1398

    سلام میتونم پول بدم مدرک رو بگیرم توی کلاس ها شرکت نکنم؟

    • مدیر کل سایت 31 مرداد 1398

      سلام – خیر دوست عزیز
      شرکت در دوره های ما روال آسانی دارد – به دنبال مدرک پولی نباشید اعتباری ندارد – موفق باشید.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *