0
021284284

آموزش ترمیم بتن: دوره های آموزش مجازی و مقاله های آموزشی ترمیم بتن

بتن، یک ماده ذاتا پیچیده برای تولید و حتی یک ماده پیچیده‌تر برای تعمیر می‌باشد.با فشار روبه‌رشد برای حفظ محیط زیست ساخته‌شده و نه‌ صرفا تخریب و بازسازی آن؛ نیاز به تعمیر ساختمان‌های بتنی و دیگر سازه‌ها، درحال افزایش است و انتظار می‌رود که به یکی از بزرگترین تقاضاها در آینده تبدیل شود.دوره آموزشی ترمیم بتن به‌عنوان یک آموزش کاربردی برای دانش پذیران درزمینه فرآیندهای راه‌اندازی یک ترمیم بتنی، عمل می‌کند.
 
به جهت به روز نگهداری این دوره منبع آموزشی در قالب زبان اصلی ارائه میگردد لذا آشنایی به زبان انگلیسی جهت شرکت در این دوره توصیه میگردد.

آموزش مجازی ترمیم بتن  : امکان ثبت نام در دوره مجازی​

ما در بنیاد آموزش مجازی ایرانیان امکان ثبت نام در دوره آموزش مجازی ترمیم بتن و اخذ مدرک معتبر ترمیم بتن را به صورت کاملا غیر حضوری فراهم آورده ایم.

5/5
unnamed file

تعمیر، جایگزینی یا اصلاح مصالح، اجزاء یا اعضای خراب شده، آسیب دیده، یا معیوب یک سازه است.

پودر ترمیم کننده بتن از سیمان ، سنگدانه ، فیلر ، الیاف پلی پروپیلن ، رزین ها و … فرموله و تولید شده است و پس از ترکیب با آب ملاتی توانمند می سازد که به راحتی روی سطوح قابل اجرا می باشد.

دوره آموزش مجازی ترمیم بتن برای شما توسط بنیاد آموزش مجازی ایرانیان تهیه شده، تا به آسانی اینترنتی ثبت نام کنید.

بنیاد آموزش مجازی ایرانیان با اعتبار بسیار بالا برای شما شرایطی فراهم آورده که در مدت زمان کوتاه میتوانید مدرک ترمیم بتن را اخذ نمایید.

ملات ترمیمی بتن چیست ؟

پودر ترمیم کننده بتن از سیمان ، سنگدانه ، فیلر ، الیاف پلی پروپیلن ، رزین ها و … فرموله و تولید شده است و پس از ترکیب با آب ملاتی توانمند می سازد که به راحتی روی سطوح قابل اجرا می باشد . احیاء و بازسازی و مرمت قسمت های آسیب دیده بتن توسط ترمیم کننده بتن امری معمول و اجتناب ناپذیر است که بطور گسترده صورت می پذیرد . با توجه به پیشرفت های حاصله در صنعت بتن و اجرای بتن ، باز شاهد هستیم که همزمان با بتن ریزی ، قالب برداری و یا پس از گذشت زمان سطح بتن دچار خرابی یا کرموشدگی می شود که به راحتی با ملات تعمیراتی بتن قابل احیاء و بازسازی است. ملات تعمیراتی بتن ، ملاتی آماده با بافت نرم و قابل انعطاف می باشد و ترمیم کننده بتن قابلیت شکل پذیری آسان روی سطح ، قابلیت ماله خوری عالی و قابلیت پرداخت آسان روی سطح دارد . با توجه به اینکه ترمیم کننده بتن با بنیان سیمان تولید می شود و با بتن از یک جنس می باشد برای تعمیر و بازسازی سطوح بتنی که دچار مشکل شده اند ایده آل تر از سایر ملات های مشابه است . ملات ترمیمی بتن پایه سیمانی را می توان به راحتی در ضخامتهای مختلف اجرا نمود و با توجه به فرمولاسیون توانمند و استفاده از مواد اولیه با کیفیت دچار ترک خوردگی و پوستگی نخواهد شد . معمولا ترمیم کننده بتن پایه سیمانی نسبت به ملات های تعمیری اپوکسی برای تعمیر سطوح بتنی ارجحیت دارند . زیرا از نظر جنس ، با سطح زیر کار هم خوانی دارند . ترمیم کننده اپوکسی به دلیل اختلاف در ضریب انبساطی برای اجرای مقاطع ضخیم مناسب نمی باشد و دچار ضعف و ترک خواهد شد . ترمیم کننده بتن به لحاظ داشتن رزین های آکریلیک در فرمولاسیون خود ، خاصیت چسبندکی فوق العاده ای به سطوح زیر کار دارد . ملات تعمیراتی بتن پس از خشک شدن و سخت شدن دچار انقباض و تغییر حجم نخواهد شد . به همین دلیل امکان ترک خوردگی حاصل از انقباض ملات در شرایط اجرای ترمیم کننده بتن روی سطح وجود ندارد . ملات ترمیمی بتن پس از گیرش و سخت شدن در برابر تغییرات دما و سیکل های ذوب و یخبندان مقاومت بالایی دارد . از مزایای ویژه استفاده از ملات ترمیم کننده بتن ، همرنگ بودن ملات با بتن می باشد . به طور کلی ملات تعمیری ، بصورت گسترده ای جهت ترمیم سطوح داخلی و خارجی ساختمان اعم از دیوار و کف قابل استفاده می باشد . ملات ترمیم کننده بتن برای پر کردن درزها و ترک های غیر سازه ای گزینه مناسبی می باشد و ترکیب 5 درصد وزنی چسب بتن با پودر ترمیم کننده بتن می تواند درزها و ترک ها را تا مدت زمان زیادی ترمیم نماید . از جمله عوامل موثر در خرابی سطح می توان به خوردگی میلگردها ، سولفاته شدن ، کربناتاسیون ، فرایند ذوب و یخبندان ، تماس اسیدی ، زلزله ، آتش سوزی ، واکنش قلیایی سنگدانه ها ، سایش ، پدیده کاویتاسیون و مشکلات اجرایی عنوان کرد که نیاز به ترمیم و بازسازی خواهد داشت. مد نظر داشته باشید در ترمیم و احیا سطح بتن توسط ملات تعمیراتی بتن ، این ملات به هیچ وجه نقش سازه ای و باربری را ایفا نخواهد کرد و صرفا به منظور تعمیر و زیبا سازی روی سطح اجرا می شود . ترمیم کننده بتن قابلیت رفع کامل نم و نشتی و یا آب بندی سطح را ندارد و چنانچه هدف از ترمیم بتن ، آب بندی سطح می باشد باید از مواد مخصوص آب بندی استفاده شود.

خواص و اثرات ملات ترمیم کننده بتن :

  • ترمیم کننده بتن در هنگام اجرا و پس از گیرش و سخت شدن کاملا بدون انقباص و تغییر حجم می باشد .
  • ملات تعمیراتی بتن در هنگام اجرا فاقد شره می باشد و به راحتی روی کلیه سطوح افقی و عمودی و بالاسری قابل اجرا می باشد .
  • ملات ترمیم کننده بتن پس از اجرا و سخت شدن در برابر سیکلهای ذوب و یخبندان مقاومت بالایی دارد .
  • ترمیم کننده بتن از نظر رنگ و شکل ظاهری کاملا با بتن مشابه است .
  • اجرای ملات ترمیمی بسیار ساده است و نیازی به هیچ گونه مهارت و تخصص خاصی برای اجرای آن وجود ندارد.

روش اجرای ترمیم کننده بتن :

قبل از اجرای ملات ترمیمی بتن دقت نمایید که سطح مورد نظر برای اجرا ، عاری از هرگونه آلودگی اعم از گرد و غبار و چربی و روغن و ذرات سست و … باشد . چنانچه سطح به هر دلیل آلوده باشد باید ابتدا توسط سند بلاست یا فشار آب سطح را کاملا شستشو داده و تمیز نمایید . چنانچه نقاط سست روی سطح وجود دارد باید از سطح جدا شود . هرگونه آلئدگی و یا وجود نقاط سست روی سطح مانع پیوند درست سطح با ملات تعمیراتی می شود و طول عمر ترمیم کننده بتن را کوتاهتر خواهند نمود. همچنین هرگونه چربی روی سطح چسبندگی ملات ترمیمی بتن را به سطح بتن مختل نموده و پس از اجرا امکان پوسته شدن و تبله شدن وجود دارد . برای ترکیب پودر ترمیم کننده بتن و ساخت ملات ترمیمی بتن ظرفی مناسب که ظرفیت پودر و آب را پس از مخلوط شدن داشته باشد را انتخاب نمایید. به ازای هر کیسه 20 کیلویی پودر ترمیم کننده بتن 4 الی 4.5 لیتر آب مورد نیاز است . ابتدا آب را داخل ظرف ریخته و پودر ترمیم کننده را آرام آرام در حالی که همزن برقی ( دریل + پره ) روشن است اضافه نموده و تا حصول مخلوطی همگن ادامه دهید . دقت نمایید قبل از اجرای ملات ترمیم کننده بتن روی سطح ، ابتدا باید سطح را مرطوب نمایید . چنانچه عمق محل مورد نظر برای اجرا زیاد است ، ملات ترمیمی را در چند لایه اجرا نمایید . میزان مصرف ملات تعمیراتی بتن با توجه به حجم محل مورد نظر برای اجرا به دست می آید ولی به طور معمول برای هر متر مربع در ضخامت 1 میلی متر حدود 2 کیلوگرم محصول مورد نیاز است 

bama step

[wp-rss-aggregator sources=”100960″]

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *