0
021284284

دوره آموزشی تاسیسات حرارتی Thermal installations E-learningA

از آنجایی که در دنیای امروز، تأمین آسایش و ایمنی بشر یکی از هدف های اصلی بوده و سعی شده که با استفاده و به کارگیری تاسیسات مکانیکی، در طراحی و اجرای ساختمان سازی این امر مهم محقق گردد، دوره  تاسیسات حرارتی به عنوان یکی از زیرشاخه های مجموعه مهندسی مکانیک روند رو به رشدی را در کشور تجربه نموده است.
دوره تاسیسات حرارتی با به کارگیری علوم و تکنولوژی مربوطه جهت طرح و محاسبه و نصب و راه اندازی تاسیسات حرارتی  نظیر تاسیسات حرارت مرکزی و تهویه مطبوع ساختمانها، تاسیسات حرارتی و سردخانه ها، تاسیسات بهداشتی و گازرسانی، اطفا حریق و آسانسور و نیز تولید دستگاههای حرارتی که اساس آنها مبتنی برتبدیل انرژی و انتقال حرارت و جرم است، آسایش انسان را در کنار بهره وری مناسب از انرژی مدنظر قرار داده است.
این رشته بنابر نیاز مبرم کشور به نیروی انسانی کارآمد که دانش را همگام با مهارت های عملی فراگرفته باشند، در زمینه بازار کار دارای مزایای مناسبی می باشد.

بعضی از زمینه های شغلی که دانش آموختگان این رشته را در خود جذب می کند عبارتند از:
محاسبات طراحی سیستم های حرارتی در دفاتر مهندسی مشاور و دفاتر فنی
سرپرست و یا ناظر اجرای پروژه های تهویه مطبوع
سرپرست و یا ناظر اجرای پروژه های سردخانه
مشاور در زمینه بهره وری در مصرف انرژی در پروژه های مسکونی، صنعتی و آموزشی
طراحی و محاسبه تجهیزات حرارتی مانند مشعل، کوره، دیگ بخار و… در کارخانه های صنعتی.

پنل های گرمایشی و سرمایشی روی کف یا دیوارها یا سقف ها قرار می گیرد که می تواند منبع گرما و سرما باشند.

ساخت و تولید، مکانیک در حرارت و سیالات، مکانیک در طراحی جامدات، و مهندسی مکانیک (بدون گرایش) می باشد.

  • دوره آموزش مجازی تاسیسات حرارتی برای شما توسط بنیاد آموزش مجازی ایرانیان تهیه شده، تا به آسانی اینترنتی ثبت نام کنید.

بنیاد آموزش مجازی ایرانیان با اعتبار بسیار بالا برای شما شرایطی فراهم آورده که در مدت زمان کوتاه میتوانید مدرک تاسیسات حرارتی را اخذ نمایید.

unnamed file

آموزش مجازی تاسیسات حرارتی : امکان ثبت نام در دوره مجازی​

ما در بنیاد آموزش مجازی ایرانیان امکان ثبت نام در دوره آموزش مجازی تاسیسات حرارتی و اخذ مدرک معتبر تاسیسات حرارتی را به صورت کاملا غیر حضوری فراهم آورده ایم.

5/5

مقدمه:

تاسیسات حرارتی و برودتی چندین نوع هستند که بصورت طبیعی و غیرطبیعی می توان آن ها را دسته بندی کرد. در این بخش ضمن پاسخ به چند سوال به مواردی دیگر نیز خواهیم پرداخت. همچنین به فراخور بحث که در سه بخش قبلی لحاظ گردیده و آگاهی نسبی داده شده، در اینجا به موارد جزئی تر پرداخت می شود که بسیار حائز اهمیت است.

پنل های گرمایش و سرمایش:

در توصیف ساده اگر بخواهیم بگوییم تاسیسات حرارتی و برودتی چیست چنین باید گفت که ، پنل های گرمایشی و سرمایشی روی کف یا دیوارها یا سقف ها قرار می گیرد که می تواند منبع گرما و سرما باشند.

همچنین می توان آنها را پنل های تابشی نامید. این نوع سیستم ها می تواند به صورت کانال کشی هم ایجاد شود که داخل سطح خنک کننده یا گرمایش از درون لوله ها جریان داشته باشد تا سطح را خنک یا گرم کند. برای دستیابی به دمای سطح مطلوب برای فرایند خنک کننده و گرمایش ، لوله ها با سطح بزرگ مجاور تماس گرفته می شوند. فرآیند انتقال حرارت عمدتاً توسط حالت تابش بین ساکنان و پنل های تابشی و حالت همرفت طبیعی بین هوا و پنل ها انجام می شود.

دمای لازم در خانه:

برای دستیابی به گرمای مورد نیاز ساکنان منزل ، محدودیت دما برای خانه ، از ۱۸-۲۸ درجه سانتیگراد توصیه می شود. پنل های سقفی یا دیواری می توانند برای فرایند خنک کننده و گرمایش استفاده شوند. درجه حرارت سطح باید بالاتر از دمای نقطه شبنم هوا باشد تا در طی فرآیند خنک کننده از تراکم روی سطح جلوگیری شود.

سیستم های آب هوا:

اگر بخواهیم بگوییم سیستم های آب هوا در تاسیسات حرارتی و برودتی چیست باید اینگونه تشریح کنیم که سیستم های آب هوایی به عنوان یک سیستم ترکیبی معرفی می شوند تا هر دو مزیت سیستم های هوای تمام و آب هوا را با یکدیگر ترکیب کنند. حجم ترکیب کاهش می یابد و تهویه مطبوع در فضای باز تولید می شود تا دمای منطقه مورد نظر را به درستی تنظیم کند. محیط آب وظیفه حمل بار حرارتی در ساختمان را ۸۰-۹۰٪ از طریق آب گرم و خنک کننده است. در حالی که باقیمانده هوا دو نوع اصلی وجود دارد.

  • واحدهای فن کویل
  • واحدهای القایی

واحدهای فن کویل در تاسیسات حرارتی و برودتی چیست

واحدهای فن کوئل برای سیستم های آب هوایی شبیه به سیستم های تمام آب است به جز اینکه هوای تأمین کننده و آب مطبوع از یک واحد انتقال هوای مرکزی و سیستم های مرکزی آب (به عنوان مثال ، دیگهای بخار یا چیلرها) به منطقه مورد نظر تهیه می شوند. هوای تهویه را می توان به طور جداگانه به فضا تحویل داد یا به واحدهای فن کویل متصل کرد. عمده سیستم های فن کویل به شرح زیر است.

  • سیستم ۲ لوله
  • سیستم ۴ لوله

واحدهای القایی در تاسیسات حرارتی و برودتی چیست؟

واحدهای القایی از نظر ظاهری شبیه به واحدهای فن کویل هستند، اما از نظر داخلی متفاوت هستند. واحد القایی با استفاده از جریان هوای پرسرعت از یک واحد انتقال هوای مرکزی ، جریان هوا در یک اتاق را از طریق دریچه ها القا می کند که جایگزین انتقال اجباری فن در فن کویل با القایی یا اثر شناوری واحد القایی است. این می تواند به عنوان مخلوط کردن هوا اولیه از واحد مرکزی و هوای ثانویه از اتاق انجام شود تا هوای مناسب و مطبوع داخل اتاق منطقه ایجاد شود.

پمپ های منبع آب:

اگر بخواهیم وظیفه پمپ های منبع آب درتاسیسات حرارتی و برودتی چیست را بیان کنیم باید بگوییم، از پمپ های گرمای منبع آب برای تأمین صرفه جویی در مصرف انرژی بزرگ برای ساختمان های بزرگ در هوای سرد شدید استفاده می شود. ساختمان مناطق مختلفی می تواند توسط چندین پمپ حرارتی جداگانه ایجاد شود زیرا هر پمپ حرارتی مطابق با کنترل منطقه کنترل می شود. یک حلقه گردش آب متمرکز می تواند به عنوان منبع گرما و سینک گرما برای پمپ های حرارتی استفاده شود. بنابراین ، پمپ های حرارتی می توانند به عنوان منبع اصلی گرمایش و سرمایش عمل کنند.

bama step

[wp-rss-aggregator sources=”91133″]

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *