0
021284284

دوره آموزشی برنامه نویسی و طراحی وب سایت به زبان Website Design with PHP E-learning PHP

دوره آموزشی برنامه‌نویسی با PHPهرآنچه که شما نیاز دارید تا برای خلق اپلیکیشن‌های موثر وب با آخرین امکانات موجود در PHP بدانید را آموزش می‌دهد.شما با یک تصور بزرگ، کار را آغاز خواهید کرد و سپس به سمت سینتکس‌های زبان، تکنیک‌های برنامه‌نویسی و دیگر جزئیات می‌روید.این دوره از نمونه‌هایی استفاده می‌کند که هم کاربرد صحیح و هم اصطلاحات مشترک را به‌تصویر می‌کشند…

با استفاده از PHP میتوانیم سایت و اپلیکیشن های تحت وب قدرتمندی را برنامه نویسی کنیم. اگر بخواهیم ریزتر به سوال PHP چیست؟ پاسخ دهیم، باید بگوییم که PHP کارهای پشت صحنه را در صفحات وب انجام میدهد. به این معنا که شما با استفاده از PHP نمیتوانید ظاهر سایت را تغییر دهید. PHP یک زبان برنامه نویسی است که تاثیر مستقیمی روی ظاهر سایت ندارد. با استفاده از PHP شما میتوانید اطلاعات مختلف را از پایگاه داده بگیرید و به کاربر نشان دهید.

در ادامه‌ی پاسخ به سوال PHP چیست؟ میخواهیم درباره‌ی دو موضوع صفحات وب داینامیک (Dynamic) و استاتیک (Static) صحبت کنیم و خیلی ساده آن‌ها را توضیح دهیم.

فرض کنید که شما در سایت‌تان یک بخشی دارید که میخواهید آخرین اخبار شرکت خودتان را نمایش دهید. برای نمایش این اخبار، از ۲ روش میتوانید استفاده کنید:

روش اول: بصورت دستی وارد کدهای HTML سایت خودتان شوید و اخبار را در کدهای HTML بصورت دستی بنویسید.

روش دوم: اخبار را ابتدا وارد پایگاه داده یا دیتابیس بکنید و سپس با استفاده از یک زبان برنامه نویسی مثل PHP، آن اخبار را از دیتابیس بخوانید و به کاربران نشان دهید.

روش اول، یعنی زمانی که شما بصورت دستی اقدام به نوشتن اخبار در صفحات وب خود میکنید را روش Static میگویند و اصطلاحا میگویند که آن صفحه‌ی شما، یک صفحه‌ی وب استاتیک یا Static Web Page است.

اما وقتی که شما اطلاعات و کلا محتویات صفحه را از یک پایگاه داده میخوانید و به کاربران نشان میدهید، آن صفحه‌ی وب شما به یک صفحه‌ی وب داینامیک یا Dynamic Web Page تبدیل میشود.

Php با پلتفرم های مختلف سازگار است.

این یک زبان کراس پلتفرم (Cross Platform) است. یعنی در پلتفرم های مختلف از ویندوز، گنو، مکینتاش و لینوکس می توان از آن اجرا گرفت و بدون اعمال تغییر چندانی در پیکربندی می توان از یک پلتفرم به پلتفرمی دیگر مهاجرت کرد.

سازگاری با بیشتر وب سرور ها

زبان php با اکثر وب سرورهای مطرح جهان سازگاری دارد از این وب سرورها می توان به آپاچی، آی آی اس مایکروسافت و غیره اشاره کرد. همچنین از انواع دیتابیس ها مانند Oracle ،PostgreSQ ،MongoDB ،MySQL،SQLite و …پشتیبانی می کند.

دسترسی به آموزش ها و مستندات فراوان زبان php

آموزش ها و مستندات فراوانی از این زبان در اینترنت موجود است و این به دلیل کاربرد های زیاد این زبان است.

سایت های زیر در زمینه آموزش زبان php فعالیت می کنند؛

  1. W3Schools
  2. سایت رسمی php
  3. sevenlearn این سایت برای فارسی زبانان می باشد.
  • رمز گذاری بر روی داده ها
  • محدودیت دسترسی به بعضی از صفحات سایت
  • پردازش اطلاعات فرم های HTML
  • خواندن، بازکردن، نوشتن، بستن و ایجاد فایل ها در سمت سرور
  • اعمال تغییرات بر اطلاعات دیتابیس
  • اجرای اسکریپت ها از طریق کامند لاین با استفاده از php
unnamed file

آموزش مجازی اکسل برنامه نویسی و طراحی وب سایت به زبان PHP : امکان ثبت نام در دوره مجازی​

ما در بنیاد آموزش مجازی ایرانیان امکان ثبت نام در دوره آموزش مجازی برنامه نویسی و طراحی وب سایت به زبان PHP و اخذ مدرک معتبر برنامه نویسی و طراحی وب سایت به زبان PHP را به صورت کاملا غیر حضوری فراهم آورده ایم.

5/5

PHP یک زبان اسکریپتی سمت سرور است که در اصل برای طراحی سایت استفاده می شود اما می توان از آن به عنوان زبان برنامه نویسی برای اهداف عمومی نیز نام برد. این زبان در سال 1994 توسط Rasmus Lerdorf از دانشگاه واترلو کانادا ایجاد شد و هم اکنون رفرنس پیاده سازی آن توسط The PHP Development Team تولید می شود. PHP ابتدا Personal Home Page یا صفحه خانگی شخصی نام گرفت. و امروز به آن PHP: Hypertext Preprocessor گفته می شود.

کد های PHP می تواند در درون HTML، HTML5، الگو (Template) های مختلف صفحات وب، CMS ها، فریمورک های وب نوشته شود. PHP معمولا با مترجم PHP به عنوان ماجول یا CGI در سرور پردازش می شود. مترجم استاندارد PHP با Zend Engine تحت لیسانس PHP بطور رایگان می تواند بر روی انواع سیستم عامل ها نصب شود.

در طول سال های 2014 و 2015 یک ورژن اصلی و مهم از PHP توسعه داده شد که آن را PHP7 یا (PHP next generation (phpng نام گذاشتند. در این ورژن سعی شد با استفاده از ساختار داده فشرده تر و باز بینی مترجم سرعت آن را بهبود دهند. این در حالی صورت گرفت که سازگاری PHP در این تغییرات حفظ شد. در جولای 2014 وردپرس که به عنوان یکی از CMS های پر کاربرد که تقریبا یک چهارم وب سایت ها از آن استفاده می کنند شروع به استفاده از phpng نمود، و phpng تقریبا 100% بهبود در عملکرد را نشان داد. برنامه نویسی شی گرا ابتدا در PHP3 وارد و در PHP4 بهبود داده شد و به PHP قدرت انتزاعی بیشتر و خلاقیت بیشتر و آسان تری را به برنامه نویسان داد. اما بعلت استفاده بیش از حد از رفرنس ها سرعت آن کاهش یافت. بدین جهت عملکرد Object ها در PHP5 بازنویسی شد.

یکی از نکات هیجان انگیز درباره PHP نصب آن بر روی 244 میلیون وب سایت است. طبق آمار w3techs.com ، 91.4% وب ها از انواع ورژن PHP استفاده می کنند.

PHP به طور گسترده ای برای ایجاد وب سایت استفاده می شود. PHP با زمان turn-around سریع تر، امنیت و قیمت مقرون به صرفه، انتخاب اول توسعه دهندگان وب شده است. با توجه به فراوانی مزایای استفاده از این زبان برنامه نویسی، بسیاری از تجارت آنلاین معروف مانند فیسبوک، یاهو، ویکیپدیا، فلیکر و غیره از این زبان برنامه نویسی استفاده می کنند.

در این قسمت من 11 برتری را توضیح می دهم که PHP را در میان توسعه دهندگان وب محبوب کرده است.

1.      سادگی PHP

با استفاده از PHP، برنامه نویسی مانند نوشتن یک مقاله به زبان انگلیسی برای خواندن رایانه است، به جز اینکه این مقاله یک قطعه کد است که اجازه می دهد تا وب سایت ها به نحو شایسته ای که ممکن است ایجاد و اجرا شود. ایجاد یک کد در PHP ساده است، هر چند برخی از توسعه دهندگان شکایت می کنند که PHP عادت های برنامه نویسی لازم را که کدگذاری را ساده می کند ایجاد نمی کند (به طور استاندارد)، اما اجازه می دهد که کد بسیار شخصی شود و از این رو برای حفاظت راحت تر است.

2.      PHP رایگان است

PHP یک زبان متن باز است: رایگان، آسان برای استفاده و مقدار قابل توجهی از مستند در دسترس است – و آن را به بصرفه ترین روش برای ایجاد وب سایت های قوی، بدون هیچ گونه نگرانی در مورد تعهدات قانونی و هزینه اشتراک تبدیل کرده است. علاوه بر این، PHP موانع ورود توسعه دهندگان وب جدید را کاهش می دهد و به آنها اجازه می دهد تا به سادگی مهارت و استعدادهای خود را برای برنامه نویسی برای شروع استفاده کنند.

3.      PHP به طور انحصاری با CMS کار می کند

آخرین (و اخیرا) روند به سوی محتوای تطبیقی، سفارشی سازی CMS را به یک نیاز رقابتی حیاتی برای کسب و کار تبدیل کرده است. محتوای سازگار برای فرد بازدیدکننده به وب سایت (با استفاده از ورود به سیستم یا سابقه بازدید کننده) شخصی شده است تا یک تجربه شخصی برای بازدیدکنندگان ایجاد کند. این تنها زمانی امکان پذیر است که بتوان کد وب سایت سفارشی کرده و با CMS یکپارچه شده باشد. PHP وب سایت های amoebic ایجاد می کند، به توسعه دهندگان اجازه می دهد تا آنها را به اراده خود تغییر دهند. تمام وب سایت های PHP کاملا قابل تنظیم هستند و می توانند به راحتی با نیازهای مشتریان سازگار شوند زیرا سیستم های مدیریت محتوا مانند وردپرس، دروپال، جوملا و دیگران اساسا مبتنی بر PHP هستند. از این رو، توسعه و یا یکپارچه سازی یک راه حل جامع CMS سفارشی با وب سایت شما ساده است.

4.      PHP سازگار با پلتفرم های مختلف

کد ایجاد شده در PHP می تواند بر روی تمام سیستم عامل های اصلی اجرا شود، به توسعه دهنده اجازه می دهد بطور یکپارچه وب سایت را در چندین سیستم عامل ادغام کند. به کسب و کار اجازه می دهد که تمام زیر ساخت ها را بشکل بصرفه تری تنظیم کند. با PHP می توان پلتفرم ها را با تنوع ویندوز، لینوکس، یونیکس و هر زیر ساخت دیگر با قابلیت های بیشتر Apache و MySQL استفاده کرد.

5.      PHP قدرتمند، انعطاف پذیر و مقیاس پذیر است

فیسبوک، بزرگترین و قدرتمند ترین پلت فرم رسانه های اجتماعی در PHP اجرا می شود. فیسبوک حتی یک زبان مشتق شده از PHP، به نام “هک” را برای رفع نیازهای در حال ظهور مدیریت غول پیکرها ایجاد کرده است. این سطح انعطاف پذیری، قابلیت اطمینان و مقیاس پذیری که در PHP وجود دارد را نشان می دهد. در مقایسه با سایر زبان ها، بزرگترین مزیت PHP این است که کد وب سایت را می توان بدون نیاز به یک بار راه اندازی دوباره سرور، به روز شود!

6.      افزونه ها

PHP یکی از زبان های بسیار مقیاس پذیر برای توسعه وب سایت است. به عنوان یک زبان متن باز، خانواده توسعه دهندگان آنلاین به طور مداوم در حال تلاش برای توسعه به جهت پاسخ به الزامات در حال ظهور کسب و کار هستند. این اجازه می دهد تا توسعه دهندگان و کسب و کارها به راحتی توان اضافه کردن ویژگی های جدیدتر را در وب سایت خود داشته باشند.

7.      قابلیت Embed

در آخرین روند محتوای تطبیقی، وب سایت های Responsive و سیستم های طراحی روان یا Fluid برای کسب و کار بیشتر از پیش لازم است. در این زمینه، HTML5 استاندارد صنعتی ایی است که بدون شک برای توسعه وب سایت های بسیار پویا و Responsive الزامی است. این دقیقا جایی است که PHP اجازه می دهد که کد ها مستقیم در میان HTML نوشته شود. توسعه دهندگان به راحتی می توانند کد وب سایت ایستا موجود را به یک وب پویای کاملا جدید تبدیل کنند تنها با اضافه کردن کد PHP خود به HTML.

8.      PHP توسط یک جامعه مجازی پشتیبانی می شود

این یک نتیجه فرعی از متن باز بودن PHP است. زبان خود دارای یک جامعه گسترده و رو به رشد از توسعه دهندگان و کارشناسان حرفه ای است که مایل به پشتیبانی از مبتدیان هستند و به طور مداوم مشغول ارتباط با آخرین مشکلات موجود در جامعه توسعه وب. علاوه بر این، محبوبیت زبان و در نتیجه دسترسی به توسعه دهندگان به این معنی است که توسعه دهندگان مجبورند قیمت های بسیار رقابتی تری ارائه دهند.

9.      PHP یک کتابخانه استاندارد بزرگ دارد

چه چیزی یک زبان برنامه نویسی خوب را متفاوت می کند؟ میزان کتابخانه استاندارد آن زبان. کتابخانه ها نقش مهمی در ساده سازی و سرعت بخشیدن به توانایی پردازش داده های زبان بازی می کنند. با توجه به این که بازدیدکنندگان آنلاین در حالی که آنها در حال گشت و گذار هستند (در مرحله تحقیق اولیه «فرآیند خرید»)هیچ وقت بیش از 8 ثانیه در هر صفحه وب نیستند، زمان بارگذاری وب سایت نقش مهمی در حفظ آنها در وب سایت دارد. PHP پشتیبانی گسترده ای برای HTTP fetching، regular expressions, URL parsing و درایورهای پایگاه داده، و بسیار موارد دیگر را دارد. درست است که کتابخانه گسسته است، اما جامعه ایی از آن پشتیبانی می کند.

10. PHP عملکرد فوق العاده ای ارائه می دهد

PHP سرعت توسعه را به اندازه سرعت اجرا افزایش می دهد. با استفاده از یک پشته قراردادی وب، PHP سرور وب آپاچی را به کار می گیرد و به برنامه ها اجازه می دهد تا پایگاه داده های MySQL را به کار گیرند و به توسعه دهندگان اجازه می دهد تا یک راه حل سفارشی و چند جانبه برای حضور آنلاین ایجاد کنند.

زمان تحویل Turnaround یکی از مهمترین عوامل افزایش عملکرد هر وب سایت است. PHP برای زمان برگشت یا تحویل سریع آن شناخته شده است. کتابخانه استاندارد بزرگ، طیف گسترده ای از افزونه ها، قابلیت پلتفرم متنوع، یکپارچگی بدون درز با سفارشی سازی CMS های مختلف و قابلیت جاسازی embed، به توسعه دهندگان باتجربه اجازه می دهد تا زمان برگشت بسیار سریع با سرعت های بسیار رقابتی ارائه دهند. علاوه بر این، هر وب سایتی که با استفاده از PHP توسعه یافته است، ویژگی های پردازش داده سریع تر را دارد و این وب سایت با سیستم عامل هایی مانند ویندوز، یونیکس و غیره سازگار است.

11. PHP فریم های مختلفی را ارائه می دهد

PHP قادر به ارائه زمان برگشت فوق العاده سریع است، زیرا دارای خانواده نسبتا بزرگی از فریمورک ها است. آنها از سطح سازمانی Zend و Yii frameworks، تا لاراول و Sympfony ، بهینه سازهای عملکردی مانند Phalcon و PHPixie برای طرح های برنامه شتابی و یا Code igniter برای طرح های منسجم تر موجود هستند.

tarahi veb
مقاله های کامپیوتر و اینترنت

طراحی وب

[wp-rss-aggregator sources=”86962″]

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *