0
021284284

آموزش کنترل کننده های منطقی پی ال سی : دوره های آموزش مجازی و مقاله های آموزشی کنترل کننده های منطقی پی ال سی

PLC مخفف عبارت Programable Logic Controller به معنی کنترل کننده های منطقی قابل برنامه ریزی است. دستگاه PLC را می توان به یک رایانه شبیه دانست اما با این فرق که برای منظور خاصی برنامه ریزی شده است. دستگاهای PLC جایگزینی مناسب برای مدارات فرمان الکتریکی درکلیه فرآیند های صنعتی می باشند. PLC به دلیل ویژگی‌های خاصش بیشتر برای کنترل فرایندهای مکانیکی یا صنعتی مانند خطوط تولید استفاده می‌شود. در صنعت PLC بیش از یکصد کارخانه با تنوع بسیار در طراحی و ساخت انواع مختلف PLC فعالیت می‌کنند. PLCها را می‌توان از نظر اندازه، حافظه، تعداد ورودی/خروجی، وسعت عملیات (محلی یا وسیع) و … دسته‌بندی نمود. باید توجه داشت که برای ارزیابی قابلیت یک PLC باید ویژگی‌های دیگری مانند پردازنده، زمان اجرای یک سیکل، سادگی زبان برنامه نویسی، قابلیت توسعه و … را در نظر گرفت.

آموزش مجازی کنترل کننده های منطقی پی ال سی : امکان ثبت نام در دوره مجازی​

ما در بنیاد آموزش مجازی ایرانیان امکان ثبت نام در دوره آموزش مجازی کنترل کننده های منطقی پی ال سی و اخذ مدرک معتبر کنترل کننده های منطقی پی ال سی را به صورت کاملا غیر حضوری فراهم آورده ایم.

5/5
کنترل کننده های منطقی پی ال سی

کنترل منطقی عبارت است از کنترلی که دآن صدور فرمانها ،مستلزم براورده شدن یکسری توابع وخواست های منطقی باشد و دستگاه PLC می تواند این نیاز را برطرف کند.

در يك سيستم اتوماسيون، PLC بعنوان قلب سيستم كنترلی عمل می كند. هنگام اجرای يك برنامه كنترلی كه در حافظه آن ذخيره شده است، PLC همواره وضعيت سيستم را بررسی مي‌كند.

دوره آموزش مجازی کنترل کننده های منطقی پی ال سی برای شما توسط بنیاد آموزش مجازی ایرانیان تهیه شده، تا به آسانی اینترنتی ثبت نام کنید.

بنیاد آموزش مجازی ایرانیان با اعتبار بسیار بالا برای شما شرایطی فراهم آورده که در مدت زمان کوتاه میتوانید مدرک کنترل کننده های منطقی پی ال سی را اخذ نمایید

مفهوم PLC چیست ؟

PLC مخفف عبارت Logic Controller Programable به معنی کنترل کننده های منطقی قابل برنامه ریزی است. دستگاه PLC را می توان به یک کامپیوتر شبیه دانست اما باین فرق که برای منظور خاصی برنامه ریزی شده است. دستگاهای PLC جایگذینی مناسب برای مدارات فرمان الکتریکی درکلیه فرآیند های صنعتی می باشند، که کنترل فرآیند رابه صورت منطقی انجام می دهند.

تاریخچه PLC:

اولین PLC ها در سال 1968 ساخته شدند، PLC های اولیه، اغلب در صنعت خودروسازی مورد استفاده قرار میگرفتند. معمولاً کارخانه های خودرو سازی در هنگام تغییر مدل بیش از یک ماه متوقف میشدند. برای کاهش زمان تغییر مدل از PLC های اولیه و تکنیکهای اتوماسیون استفاده شد. یکی از مراحل زمان بر در تغییر مدل، سیم کشی رله های جدید یا اصلاح شده و تابلوهای کنترل بود. قابلیت برنامه ریزی PLC از سیم کشی مجدد تابلوی پر از سیم، رله، تایمر و سایر اجزا جلوگیری میکرد و در نتیجه زمان تغییر مدل به چند روز کاهش پیدا می کرد.

[wp-rss-aggregator sources=”110591″]

دیدگاه کاربران
  • RABANI 25 مرداد 1396

    با سلام
    از مطالب خوبتون متشکرم
    در ضمینه PLCهای میتسوبیشی اگر سوالی داشتید میتونم کمکتون کنم.
    با تشکر
    ISANSANAT.IR
    PLCMELSEC.BLOGFA.COM

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *