0
021284284

آموزش مجازی رایگان ICDL قسمت اول

مفاهیم عمومی ICDL:

سخت افزار (Hardware) شامل کلیه تجهیزات فیزیکی کامپیوتر که قابل لمس است می باشد. که شامل وسایلی مانند: موس، مانیتور، و تجهیزات داخلی کیس مثل مادربورد، cpu یا پردازنده، هاردیسک ، مودم، چاپگر،فلاپی دیسک ها و cdو …
نرم افزار (Software) شامل کلیه برنامه های قابل اجرا توسط سخت افزار که قابل مشاهده نیست می باشد. نرم افزار، مجموعه ای از برنامه های رایانه ای، رویه ها و مستندات است که انجام کارهای مختلف بر روی یک سیستم رایانه ای را بر عهده دارد نرم افزار بر روی کامپیوتر نصب و بعد اقدام به اجرا می شود. نرم افزار ها به برنامه های نصبی مانند برنامه مایکروسایت آفیس، برنامه هایی جهت رایت cd ، ریکاوری و RAMو ….
فناوری اطلاعات و ارتباطات
فناوری عبارت است از گردآوری، سازماندهی، ذخیره و نشر اطلاعات اعم از صوت، تصویر، متن یا عدد که با استفاده از ابزار رایانه‌ای و مخابرات صورت پذیرد. صرفنظر از تعاریف متنوع و دامنه وسیع کاربرد فناوری اطلاعات و ارتباطات در بخشهای مختلف زندگی بشری، دسترسی سریع به اطلاعات و انجام امور بدون در نظر گرفتن فواصل جغرافیایی و فارغ از محدودیتهای زمانی محوری ترین دستاورد این فناوری است.


انواع کامپیوتر ها در شناخت ICDL:

ابر رایانه (Super Computer) : رایانه هایی با سرعت، توانایی و قدرت پردازش بسیار بالا و اندازه های بسیار بزرگ (مثلا در حد یک ساختمان) هستند و کاربرد آنها در پرو‍‍ژه های پیش بینی اوضاع جوی و امور نظامی و فضایی است.
رایانه های بزرگ (Mainframe computer) : برای محاسبات بسیار پیچیده و سنگین در موسسات طراحی شده اند که حجم اطلاعاتی در آنها بسیار بالاست. دسترسی به این رایانه ها معمولا از طریق شبکه و بطور مشترک خواهد بود.
رایانه های کوچک (Mini Computer) : در حد متوسط هستند که حجم داده های مورد پردازش و تنوع کارهای آنها نسبتا زیاد است و می توان از آنها برای پردازش کارهای کاربران شبکه استفاده کرد.
ریز رایانه ها (Personal Digital Assistant Computer) : معروف به PC هستند (کامپیوتر های شخصی) بخاطر قیمت پایین و حجم کمتر، کابرد بالایی دارند. قدرت آنها با رایانه های بزرگ نسل های پیش برابری می کند.


انواع ریز رایانه ها:

رایانه های رومیزی (Desktop Computer)
رایانه های کیفی (Laptop – Notebook Computer)
رایانه های دستیار دیجیتالی شخصی (PDA)


انواع کامپیوتر از نظر نوع دریافت داده و پردازش :

در نهایت میرسیم به انواع کامپیوتر از نظر نوع دریافت داده و پردازش. بر این اساس کامپیوتر ها به سه دسته تقسیم می شوند:
کامپیوتر های آنالوگ (Analog Computer) : این نوع رایانه ورودی ها را از محیط فیزیکی دریافت می کنند. مثل رایانه هایی برای تشخیص میزان آلودگی هوا استفاده می شوند.
کامپیوتر های دیجیتال (Digital Computer) : نسبت به رایانه های آنالوگ از دقت بالاتری بر خور دارند. الفبای آنها صفر و یک است و با داده های صفر و یک کار می کنند.
کامپیوتر های پیوندی (Hybrid Computer) : این رایانه ها دارای ورودی های آنالوگ و خروجی دیجیتال هستند.


نرم‌افزار کاربردی (به انگلیسی: Application یا به طور خلاصه Application software) :

عبارت است از نرم‌افزاری که با استفادهٔ مستقیم از منابع و قابلیت‌های رایانه کاری را مستقیماً برای کاربر انجام می‌دهد. باید توجه داشت که این عبارت در مقابل عبارت نرم‌افزار سیستمی معنی پیدا می‌کند. کاربردی مانند برنامه کاربردب در سیستم بهداشتی و رایا نه ای در دولت و برنامه های مورد استفاده در تجارت و …
نرم‌افزار سیستمی در مقابل در پس‌زمینه عمل می‌کند و خدماتی را فراهم می‌کند که دیگر نرم‌افزارها و یا سیستم‌عامل می‌توانند برای انجام کارهای خود از آن استفاده کنند. اما در عوض معمولاً مستقیماً با کاربر عادی در تماس نیست و خدماتی را به او ارایه نمی‌دهد.


کلمات کلیدی ICDL که در این سایت جستجو شده اند:

چگونه مدرک  ICDL بگیریم | دوره ICDL | آموزش ICDL | کلاس ICDL | آموزش مجازی ICDL | مدرک ICDL | چگونه مدرک  ICDL بگیرم | مدرک ICDL چیست | دوره ICDL چیست | آموزش ICDL آنلاین | کلاس ICDL چیست | دوره مجازی ICDL | مدرک ICDL فنی حرفه ای | دوره ICDL فنی حرفه ای | آموزش ICDL چیست | کلاس ICDL اصفهان | کلاس مجازی ICDL | مدرک ICDL برای استخدامی | دوره ICDL مجازی | آموزش ICDL در اصفهان | دوره های مجازی ICDL | مدرک ICDL فوری | دوره ICDL پیشرفته | مدرک مجازی ICDL | مدرک ICDL معتبر | دوره ICDL آنلاین | آزمون مجازی ICDL | دوره ICDL شامل چیست | امتحان مجازی ICDL | دریافت مدرک ICDL مجازی


نرم‌افزار سیستمی :
به نرم‌افزاری در رایانه گفته می‌شود که به کارکرد سیستم رایانه یا کاربردهای سطح پایین (یا Low Level) رایانه مربوط باشد. این نرم‌افزارها به ساختار فیزیکی سخت‌افزار رایانه وابسته هستند و در نوشتن آن‌ها از زبان‌های سطح پائین مانند زبان اسمبلی استفاده می‌شود. سیستم‌عامل و درایورها از نرم‌افزارهای سیستم هستند. از جمله زبان‌هایی که برای نگارش نرم‌افزارهای سیستمی استفاده می‌شود، زبان برنامه نویسی C می‌باشد.
ویندوز ۷
ویندوز ۷ را می توان بهینه ترین ویندوز که تاکنون انتشار یافته است، دانست. در این نسخه از ویندوز با تحلیل هایی که از کاربران به عمل آمد، سعی در بهینه سازی محیط کاربری و سایر قسمت های این ویندوز شده است.
در این آموزش یاد گرفتیم:
– آشنایی با ویندوز
– کار با فایل ها و پوشه ها
– مدیریت فایل ها
– اجرای برنامه ها و چاپ
– و…


دلایل تمایل کاربران در استفاده از Windows 7 را می توان به شرح زیر دانست:

۱) ویندوز ۷ در مقایسه با Vista قابل اطمینان تر و بسیار امن تر است.
۲) اگر نرم افزاری قابلیت اجرا روی ویستا را داشته باشد، روی Windows 7 هم اجرا خواهد شد.
۳) مصرف باتری در ویندوز ۷ بهینه شده است، بنابراین طول عمر باتری لپ تاپ در ویندوز ۷ بیشتر از ویستا خواهد بود.
۴) اگر سیستمی قادر به اجرای ویستا باشد، حتما توانایی اجرای ویندوز ۷ را دارد، زیرا ویندوز ۷ بسیار سبک تر از ویستا است.
● برخی امکانات جدید در ویندوز ۷:
۱) Account Control
ویژگی امنیتی خوب ویستا، کنترل اکانت کاربری،از دیگر ویژگی هایی است که در ویندوز ۷ استفاده شده است و در مواردی پیشرفت هایی نیز داشته است.
۲) کم توقع:
ویندوز ۷ سیستم عاملی کم توقع است و توانایی پشتیبانی از پیکربندی سیستم های ضعیف را دارا می باشد که این امر یکی از مشکلات اصلی سیستم عامل ویستا بود. از دیگر مزایای ویندوز ،۷ حجم کمتر آن نسبت به ویستا است که در حدود نصف حجم ویستا نیاز به HDD دارد و نصب آن هم از عهده هر کاربر مبتدی بر خواهد امد.
۳) میز کار جذاب:
از زمان انتشار اولین ویندوز تاکنون میز کار دچار تغییرات اساسی نمی شد و تنها با جابه جا کردن چند آیکون و تغییر دادن رنگ آنها از سوی مایکروسافت، نسخه جدیدتر Windows ارائه می شد اما در ویندوز ۷ می توان شاهد تغییرات عمده ای در میز کار بود. به عنوان نمونه افزودن Side bar به میز کار، این امکان را در اختیار کاربر قرار می دهد تا با قرار دادن ابزارهای مورد نیازش در آن، سریع تر عملیات خود را انجام دهد.
۴) bar Task
نوار ابزار ویندوز ۷ با تلقی رایج ما از نوار ابزار کاملا متفاوت است و نحوه چینش آیکون ها نیز دچار تغییر شده است.
۵)سرعت و کیفیت بالاتر:
ویندوز ۷ بسیار کمتر از ویستا از منابع سیستم مانند CPU و RAM استفاده می کند و بخش زیادی از قدرت آنها را در اختیار سایر نرم افزارها قرار می دهد
۶)نامرئی کردن:
ویژگی Show Desktop از گزینه های پرکاربرد در سیستم عامل است که در ویندوز ۷ در انتهای سمت راست نوار وظیفه پیاده سازی شده است.
بطور کلی محیط ویندوز ۷ بسیار وسیع و گسترده و دارای محیط کاربری با قدرت بالایی است که در انجام بسیاری از کارهای روزمره و امروزی ما می تواند کمک موثر و قابل توجهی باشد.


جهت ثبت نام در دوره آموزشی جامع مهارتهای رایانه کار درجه ۱ و ۲ (ICDL) بر روی تصویر فوق کلیک نمایید

دوره غیر حضوری است و محتوای الکترونیکی در قالب CD یا DVD به آدرستان ارسال می گردد

پس از پایان گواهی و مدرک معتبر دوره آموزشی  جامع مهارتهای رایانه کار درجه ۱ و ۲ (ICDL) با قابلیت ترجمه رسمی دریافت می نمایید

مشاوره رایگان: ۰۲۱۲۸۴۲۸۴ و ۰۹۱۳۰۰۰۱۶۸۸ و ۰۹۳۳۰۰۲۲۲۸۴ و ۰۹۳۳۰۰۳۳۲۸۴ و ۰۹۳۳۰۰۸۸۲۸۴ و ۰۹۳۳۰۰۹۹۲۸۴


 
WORD 2007
مجموعه آفیس، یکی از پرکاربردترین مجموعه نرم‌افزارها است که اجزاء آن به سه دسته برنامه های اداری (Desktop application)، برنامه های سرویس دهنده (Server applications) و برنامه هایی با کاربرد اینترنتی (Internet applications) تقسیم می شود.پس از بازکردن برنامه Word 2007‌ محیط برنامه شامل بخش‌های زیر است:
۱) نوار عنوان: بالاترین نوار موجود در صفحه است که نام سند و نام نرم‌افزار را می‌توانیم در وسط آن مشاهده کنیم.
۲) دکمه‌ی آفیس: دکمه کروی‌شکل در برنامه، دکمه‌ی Office button می‌باشد که برای باز کردن، ذخیره، چاپ و … استفاده می‌شود.
۳) نوار دسترسی سریع: شامل تعدادی آیکون‌های پرکاربرد می‌باشد که به صورت پیش‌فرض در سمت چپ نوار عنوان قرار گرفته است.
۴) نوار ابزار: در این نوار، به جای منوهای Word2003 در برنامه Word2007 سربرگ‌ها وجود دارند که تعداد آنها در شرایط مختلف، متفاوت است. هرکدام از سربرگ‌ها، شامل چند قاب و هر قاب دارای گزینه‌های متعددی است .
۵) نوار وضعیت: نوار پایین صفحه، نوار وضعیت نام دارد که در سمت چپ آن، تعداد صفحات،‌ شماره صفحه جاری، تعداد کلمات تایپ شده، زبان نوشته ودر سمت راست آن، میزان بزرگنمایی صفحه و‌حالت نمایش آن‌را نشان می‌دهد.
۶) قسمت اصلی نرم‌افزار نیز، قسمت سفیدرنگ صفحه است. در این قسمت یک مکان‌نمای چشمک‌زن را می‌بینید که محل درج نوشته را نشان می‌دهد
نرم افزار Word یک نرم افزار «واژه پرداز» است که برای تایپ، ویرایش و طراحی متون استفاده می شود. این نرم افزار نخستین بار در سال ۱۹۸۴ برای کامپیوتر اپل و سیستم عامل «مکینتاش» منتشر شد، اما پس از آن و در سال ۱۹۸۹ این برنامه به عنوان جزئی از مجموعه نرم افزاری Office تبدیل شد.
ایجاد یک سند Word :
پس از آنکه مجموعه نرم افزاری ۲۰۰۷ Office را در سیستم عامل خود نصب کردیم، خواهیم دید که در لیست برنامه های ویندوز، نرم افزار Word، به همراه دیگر مجموعه نرم افزارهای آفیس در پوشه مربوطه نمایش داده می شود.
برای ایجاد یک سند Word:
از منوی Start در ویندوز، گزینه All Programs را انتخاب کرده و با کلیک بر روی پوشه Office Microsoft، روی آیکون Microsoft Office Word 2007 کلیک میکنیم.
در این صورت یک سند Word، ایجاد می شود.
ورد دارای ویژگی ها و امکانات بسیار زیادی مانند:تایپ متون مختلف فارسی و انگلیسی و اعمال تغییرات مختلف ماننده تغیر فونت و ساز و رنگ و امکان تنظیم متن در جای جای صفحه تنظیم کلی و جزیی متن و حتی رنگ صفحه ورد واضافه کردن عکس و اشکال هندسی مختلف،حتی کشیدن نمودار با کمک برنامه اکسل، کار با انواع کلیدهای ترکیبی روی صفحه کلیجهت تسریع کار ، کشیدن جدول و تنظیمات مختلف ،با استفاده از برنامه های موجود در منو کار با ورد چاپ آن ها و بسیاری از امکانات دیگر است که با تمرین و کار کردن بسیار می توان مهارت یادگیری از آن های آموخت.
 
آشنایی با پاورپوینت :
پاورپوینت PowerPoint نرم افزاری ساده و کارآمد برای ساخت برنامه های چندرسانه ای کوچک (مانند کاتالوگهای الکترونیکی و برنامه های اطلاع رسانی ساده) است. معمولاً بیشترین مورد استفاده از پاور پوینت در مورد ساخت سیستم تصویری قابل نمایش در سمینارها و جلسات مهم میباشد. وجود الگوهای از پیش آماده شده، موجب میگردد که در سریعترین زمان به بهترین نتیجه دست یابید.
برای ارائه مطالب صوتی ، تصویری و ویدئویی می باشد . طراحی نمایش ها با استفاده از این نرم افزار بسیار آسان بوده و شما به راحتی می توانید صفحات زیبا با جلوه های ویژه ایجاد نمایید . به کمک پاور پوینت اسلایدهایی برای نمایش یا بروشورها و اطلاعیه‌های تبلیغاتی برای چاپ ساخته می‌شود که با دیتا پروجکتر، قابل نمایش روی دیوار و پرده هستند. پاور پوینت اصلاً برنامه‌ی ارائه‌ی مطلب با دیتا پروجکتور برای جمع است و نه بر روی مانیتور و برای فرد خاص. محیط رنگی و قابلیت افزودن عکس، جدول، نمودار، کلیپ آرت، وُرد آرت، فایل‌هایی از سایر برنامه‌های آفیس، صدا و ویدئو باعث جذابیت کار و تفهیم بهتر مطالب برای مخاطبان می‌شود. در واقع پاورپوینت قسمت سمعی و بصری آفیس است. در محیط پاور پوینت، برخلاف وُرد باید خیلی خلاصه و فقط رئوس مطالب، جداول، نمودارها، عکس و از این دست را به صورتی شکیل و زیبا در اسلایدها و با رنگ‌ها و نوشته‌های زیبا بگنجانید. بی شک میتوان گفت پاورپوینت یکی از بهترین نرم افزارهای آفیس است. استفاده های بسیار این
نرم افزار در تمام کارها سند این حرف است. در تمامی کامپیوترها شما میتوانید نرم افزار پاورپوینت را پیدا کنید. ورژنهای بسیار این نرم افزار و امکانات بیشتر در ورژنهای جدید باعث استفاده زیاد این نرم افزار است.
با آن میتوانید مجموعه اسلایدهایی که متن را با متن های رسم شده Clipart ، عکس، صدا، تصویر ، و حتی جلوه های ویژه متحرک نمایش دهید. پس میتوانید کارتان را به اسلایدهای ۳۵mm تبدیل کنید . علاوه بر اینها چون Power Point یک Package است میتوانید سند های Word ، کاربرگهای Excel را به صورت گرافیک و متن و به Power Point اضافه نمایید. در حقیقت Power Point قسمت سمعی – بصری برنامه Office است. برنامه Power Point با نصب برنامه Office در سیستم شما دیده میشود. برای مطالعه ی این دوره ی آموزشی نیاز است کاربران محترم آشنایی مقدماتی با محیط Windows داشته باشند . جهت نصب و اجرای نرم افزارهای Office که Power – Point نیز شامل آن می شود
با کلیک کردن روی بدنه ی اسلاید حاوی نمودار ، می توان نمودار را در اسلاید ثابت نمود ، همچنین با دابل کلیک روی نمودار می توان مجددا وارد محیط شبیه سازی شده Excel شد .
اصطلاحات خاص : بدنه ی اسلاید به قسمتی اطلاق می شود که خارج از Place holder ها باشد . – Insert Clip Art: برای وارد کردن تصاویر Clip art داخل اسلاید که با Double Click کردن روی تصویر مورد نظر می توان آن را روی اسلاید درج کرد ، تصاویر Clip Art هنگام نصب Office در برنامه ها قرار می گیرند و امکان جابجایی ، تغییر اندازه آنها وجود دارد. بعد از درج این تصاویر نوار ابزار Picture نیز ظاهر می شود که توسط آن می توان تغییراتی را روی این نوع تصاویر بوجود آورد . آشنایی با Microsoft Power-Point 2003 PowerPoint-2003 نرم افزاری قوی و توانا برای ساخت نمایش های (Presentations) قابل مشاهده در کامپیوتر است که با استفاده از آن می توان آگهی (Handout) و
یا اسلایدهایی را برای نمایش تهیه کرد. همچنین امکان اضافه نمودن Animation و Sound به اسلایدها نیز وجود دارد ، از این برنامه در نمایش های تجاری (Business) و کنفرانس های کلاسی ، سمینارها و …
صفحه گسترده یا EXCEL 2007
نرم افزار اکسل از جمله کاربردی ترین نرم افزارهای Microsoft Office می باشد، اکسل یک نرم افزار صفحه گسترده (Spread Sheet) است، به این معنی که در واقع اکسل جدولی بسیار بزرگ است که کاربر می تواند بنا به نیاز خود برای هر سلول از این جدول داده تعریف کند، فرمول نویسی کند، ظاهر هر سلول را به دلخواه تغییر دهد و یا محدودیت های دسترسی برای هر سلول تعریف کند. قابلیت های بیشمار نرم افزار اکسل و سهولت یادگیری و استفاده از آنها، بکارگیری این نرم افزار را در حوزه ی کارهای مهندسی، اداری، مالی و … به امری اجتناب ناپذیر تبدیل نموده است.
کاربرد ها ی نرم افزار اکسل
کاربرد نرم افزار اکسل با توجه به گستردگی ابزارهای گنجانده شده در آن، در تمام حوزه های کاری که به نوعی با دسته بندی و تحلیل داده ها، بانک های اطلاعاتی یا گزارش گیری سر و کار دارند ملموس است به عنوان مثال در کارهای مهندسی می توان به کاربرد هایی از قبیل تهیه ی فرمول شیت ها، چک لیست ها و نوشتن نرم افزار های مختلف برای امور طراحی، تحلیل و گزارش گیری اشاره نمود. بیشتر توانایی های نرم افزار اکسل به صورت مشترک توسط تمامی تخصص ها می تواند مورد استفاده قرار گیرد، علاوه بر این به دلیل استفاده ی گسترده از این نرم افزار در حوزه هایی همچون امور مالی، حسابداری، آماری، ریاضی و بانک های اطلاعاتی تلاش شده برخی ابزار های تخصصی کاربردی در این حوزه ها استفاده از نرم افزار اکسل را برای کاربران آن ها راحت تر نماید.
نحوه اجرا وخروج از Excel
برای اجرای نرم افزار اکسل از منوی Start بر روی َAll Programs کلیک کرده و از منوی ظاهر شده بر روی آیکن میان بر Microsoft Excel کلیک نمایید.
برای خروج از اکسل از منوی File گزینه Exit را کلیک نمایید و یا اینکه و بر روی دکمه Close در پنجره اصلی اکسل کلیک کنید.
آشنایی با اصطلاحات اولیه صفحه گسترده:
پس از اجرای برنامه ، قسمت های زیر در پنجره آن مشاهده می‌شود.
نوار عنوان (Title Bar)
نوار منو (Menu bar)
نوار ابزار (Formatinge Standard)
نوار وضعیت (Status Bar)
نوار نمودار (Chart Bar)
نوار ترسیمات
نوار فرمول (Formula Bar)
نوار انتخاب صفحه کاری
نوار Task Pan
نمایش یا عدم نمایش نوار ابزارها :
برای ظاهر یا ناپدید کردن نوار ابزار مورد نظر به ترتیب زیر عمل نمایید.
از منوی View بر روی Toolbars اشاره کنید تا زیر گزینه های آن باز شود .
همانطور که در شکل ملاحظه می‌کنید لیست نوار های ابزار در این منو قرار دارد . شما می‌توانید با کلیک بر روی نام نوار ابزار مورد نظر آن را ظاهر یا ناپدید کنید. نوار ابزاری که در حال نمایش است در کنار نام آن تیک قرار دارد . با کلیک روی نام تیک دار، تیک بر داشته و نوار ابزار ناپدید می‌شود.
کار با محیط پایگاه داده (Microsoft Access 2001و Microsoft SQL Server 2008)
کنترل AceessDataSource یک کنترل سرور داده است که به طور اختصاصی برای کار با فایل های پایگاه داده Microsoft Aceess طراحی شده است . این کنترل توانایی اتصال ، دریافت و ارسال اطلاعات به فایل های پایگاه داده Access که پسوند آنها ( .mdb ) است ، را داراست . این کنترل ها همانند سایر کنترل های سرور داده دیگر ، خود قادر به نمایش اطلاعات دریافتی نیسنتد و برای این منظور بایستی یک کنترل وب نمایش دهنده اطلاعات همانند کنترل های GridView و یا DetailsView را به این کنترل متصل کرد ، تا بتوان اطلاعات دریافتی آنها را به صورت جدول وار برروی صفحات ASP.NET نمایش داد . همچنین به وسیله این کنترل می توان به ویرایش ، حذف و وارد کردن اطلاعات مورد نظر به پایگاه داده Access متصل به آن بپردازید.
کنترل AceessDataSource شباهت بسیار زیادی به کنترل SqlDataSource داشته و تقریبا تمام عملکرهای آن در انجام عملیات های مختلف داده ای همچون انتخاب ، ویرایش ، حذف و یا وارد کردن اطلاعات جدید با کنترل SqlDataSource یکسان است . به همین دلیل توصیه می کنم ابتدا مطالب بخش کنترل SqlDataSource را مطالعه این کنترل بپردازید
کنترل های AceessDataSource و SqlDataSource دارای تفاوت هایی نیز هستند . از مهمترین این تفاوت ها می توان به موارد زیر اشاره کرد :
کنترل SqlDataSource فقط برای اتصال به پایگاه داده Microdoft Access طراحی شده است ، اما کنترل AceessDataSource توانایی اتصال به پایگاه داده های Access ، SQL Server , Oracle , OLE DB و OBDC را داراست
کنترل SqlDataSource برای اتصال به پایگاه داده مورد نظر از یک رشته ارتباطی که در خاصیت ConnectionString آن تعیین شده و شامل اطلاعاتی از قبیل نام و مکان سرور پایگاه داده و شرایط امنیتی اتصال به آن است ، استفاده می کند و برای ایجاد ارتباط حتما به یک سرور SQL Server نیاز دارد . اما کنترل AceessDataSource برای اتصال به پایگاه داده به سرور خاصی نیاز ندارد و فقط بایستی نام فایل پایگاه داده و مسیر دسترسی به آن در خاصیت DataFile کنترل ، به طور کامل ذکر کرد . این کنترل دارای شرایط امنیتی خاص برای اتصال به پایگاه داده نیست . در ادامه به معرفی روش اتصال این کنترل به پایگاه داده Access را شرح خواهم داد
کنترل SqlDataSource دارای ضریب امنیتی بسیار بالایی در ارتباط با بانک اطلاعاتی است و به برنامه نویسی سطح بالایی نیاز دارد . اما کنترل AceessDataSource یک کنترل بسیار ساده بوده و دارای ضریب امنیت بسیار پایینی در اتصال به منابع اطلاعاتی است . بنابراین بناید از این نوع پایگاه داده و کنترل سرور داده در برنامه های وب حساس و بر روی وب زیاد استفاده کرد .
اینترنت چیست
اینترنت یک سیستم عظیم و جهانی متشکل از انسان، اطلاعات و رایانه است. شروع این شبکه عظیم به سابقه پروژه ای به نام ARPANET برمی گردد. هدف این پروژه اتصال چند رایانه با فاصله زیاد از یکدیگر بمنظور تبادل اطلاعات نظامی و دولتی در آمریکا بوده است. کلمه اینترنت از InterNet Working گرفته شده است. شبکه اینترنت شبیه شبکه پستی یا تلفن است. از شبکه های کوچکتر و محلی تشکیل شده و با اتصال آنها به هم، یک شبکه عظیم جهانی ایجاد می شود و این شبکه وسیله ای برای انتقال و تبادل اطلاعات است.
کاربردهای اینترنت:
اینترنت کاربردهای فراوانی دارد که مهمترین آنها عبارتند از:
● پست الکترونیک معروف به Email
● عضویت در گروههای بین المللی تخصصی و خبری معروف به Lists Mailing و Usenet
● جستجوی منابع علمی و آموزشی، کاتالوگ، کتاب و مجلات، خدمات و امثال آن از طریق برنامه های ویژه، جستجو معروف به Search engines
● شرکت در جلسات گفتگوی زنده، سمینارها و کلاسهای آموزشی از طریق اینترنت
● انواع تبلیغات برای اهداف تجاری، علمی، تولید و فروش و هرآنچه نیاز به تبلیغ داشته باشد.
● دسترسی به آخرین اخبار روز جهان و وضعیت آب و هوا
● انجام معاملات تجاری و انواع خرید و فروش از طریق اینترنت
● کار با دیگر رایانه ها و دسترسی به منابع موجود در آنها، بدون توجه به فاصله معروف به Telnet
انواع شبکه:
شبکه محلی LAN
شبکه شهری MAN
شبکه جهانی WAN
TCP / IP
برای اینکه رایانه های مختلف بتوانند با هم کار کنند. برنامه نویسها برنامه هایشان را با استفاده از یک پروتکل استاندارد می نویسند. پروتکل مجموعه ای از قواعد فنی است. TCP/TP یک نام عمومی برای ارتباط بیش از ۱۰۰ نوع پروتکل مورد استفاده در ارتباطات رایانه ها و شبکه هاست. نام TCP / TP از دو عبارت (TCP (transmission control protocol و (IP (Internet protocol تشکیل می شود. پروتکل IP داده های یک نقطه به نقطه دیگر منتقل می کند. TCP سخت
انتقال داده ها را کنترل می کند. شبکه اینترنت از هزاران شبکه و میلیونها رایانه متصل به هم تشکیل شده که TCP / TP شبیه یک چسب همه را به یکدیگر مرتبط نگه می دارد.
آشنایی با تایپ
کلیدهای اصلی کیبورد: کیبورد در نگاه اول یک وسیله ساده به نظر میاید. بیشتر افراد تنها برای تایپ از کیبورد استفاده میکنند. اما کیبورد ها دکمه های بسیار زیادی دارند که هر کدام کارایی خود را دارد.کیبورد ابزاری برای وارد کردن متن به کامپیوتر است . یادگرفتن طرز کار با آن برای کسی که با کامپیوتر کار می کند ضروری است .مثال:
کلید Shift: کلید Shift معمولا در ترکیب با یکی از کلید های الفبا برای تایپ حروف بزرگ مصرف می شود . اگر Shift را با یکی از کلیدهای عددی ردیف بالای کیبورد مصرف کنید ، علامتی که بالای هر عدد است ظاهر می کنید.
کلید Back Space:این کلید کاراکتر موجود در سمت چپ کرسر را پاک میکند. گاهی روی این کلید فقط یک پیکان به سمت چپ دیده میشود.
آشنایی با تایپ کامپیوتری
سرعت و دقّت در تایپ کامپیوتری یکی از ویژگی های بارز یک کاربر مؤفّق خواهد بودتوانایی استفاده از صفحه‌کلید در بسیاری زمینه‌های زندگی امروزی اهمیت دارد. بنابراین هر چه سریعتر و با دقت بیشتری تایپ کنید موفقتر خواهید بود.تایپ لمسی به این معناست که به صفحه‌کلید نگاه نکنیم، از انگشتان استفاده کنیم و از کلیدهای صحیح تایپی استفاده نماییم. بدین ترتیب می‌توان از طریق تمرین سریعتر تایپ کرده و احتمال بروز درهای مزمن از بین می‌رود.
تایپ ۱۰ انگلشتی:
اگر از صفحه کلید استاندارد QWERTY استفاده می‌کنید و نیاز به کیبورد تخصصی ندارید انگشتان خود را روی کلیدهای اصلی قرار دهید . انگشتان شست شما باید در بالای کلید اسپیس قرار گرفته انگشت اشاره چپتان روی کلید F و باقی انگشتان دست چپ روی D، S،وA قرارگیرند.
انگشت اشاره راستتان روی کلید J و باقی انگشتان دست راست روی K،L و ; (نقطه ویرگول) قرار می‌گیرند. در بسیاری صفحه‌کلیدها کلیدهای اصلی با قرار گرفتن یک برجستگی برروی آنها مشخص می‌شوند و دیگر نیازی به نگاه کردن به صفحه‌کلید نیست. به هر حال با تمرین مداوم تمرکز می توان به سرعت بیشتر و به تایپ صحیح تر رسید. و همچنین نحوه صحیح نشستن روی صندلی و پشت میز و به طور کلی استاندارد آن نیز در سلامت جسم و خستگی کمتر در هنگام تایپ کردن تاثیر زیادی دارد.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *