0
021284284

بازار کار رشته امور مالیاتی و مالی

وضعیت اقتصاد و چرخش مسائل پولی و مالی در کشورها به طور کلی به سمتی حرکت کرده کهمالیات جزء جدا ناپذیری است از اقتصاد سالم کشورها…
کشورهایی که مالیات در آنهاجریان دارد در واقع سازندگی و آبادانی و در آن کشورها نهادینه شده است. دوره کاردانی امورمالی ومالیاتی یکی از دوره های تحصیل آموزش عالی است و هدف از آن آموزشو تربیت افرادی است که پس از یک آموزش دو ساله نظری و عملی قسمتی از نیازهای وزارتامور اقتصادی و دارایی را در زمینه های مالیاتی تامین نمایند.
 
طول دوره و شکل نظام:
طول دوره کاردانی امور مالی و مالیاتی 5/2 سال است و کلیه دروس رسمی آندر مدت 5 نیمسال ارائه و برگزار می گردد. طول هر نیمسال 17 هفته می باشد. علاوه بر این دانشجویان در تمام مدت تحصیل صبحها موظفند زیر نظر مرکز آموزش عالی در مراکزمالی کارآموزی نمایند و کلاسهای آنان در بعد از ظهرها تشکیل می گردد.
بازار کار:
فارغ التحصیلان دوره کاردانی امور مالی و مالیاتی قادر به انجام فعالیتها و تصدیمشاغل زیر خواهند بود:
-1 کمک ممیز
-2ممیز
-3سرممیز
-4ممیز کل
-5رئیس یا معاون جزئی واحدهای مالیاتی – مالی و اداری و قسمت وصول
 
سایرمشاغل:
طبیعت رشته و دروس پیشنیاز به نحوی تنظیم گردیده که جدا از حوزه وزارتامور اقتصادی و دارایی فارغ التحصیلان این دوره بتوانند در حد مشاغل مورد نظر برایفوق دیپلم حسابداری مصوب شورایعالی برنامه ریزی نقش داشته باشند.
 
دوره های مجازی مربوطه :
مباحث مدیریت اثر بخش و تحقق مالی و اقتصادی ISO10014
استاندارد iso10014 رهنمودهای لازم جهت دستیابی به منافع مالی و اقتصادی را از طریق سیستم‌های مدیریت‌کیفیت ISO 9001:2008 ارایه می‌دهد می‌تواند منبع بسیار مفیدی برای مطالعه مدیران ارشد و حرفه‌ای‌های کیفیت و متقاعد شدن آنها باشد .پذیرش اصول مدیریت کیفیت یک تصمیم راهبردی مدیریت ارشد است. پذیرش این اصول ارتباط بین مدیریت اثربخش وتحقق منافع مالی واقتصادی راتصریح میکند.
enrollment-cap
 
مباحث راهبرد منافع مالی و اقتصادی ISO 10014
به نظر می آید که ضعف سیستم های مدیریت کیفیت در نشان دادن ارتباط و همبستگی نزدیک تکنیک های مدیریتی و ابزارهای کیفی با مباحث مالی سازمان های اقتصادی و مواردی چون درآمد، بودجه، سود و غیره به چشم خبرگان و عالمان گردآورنده و پدیدآورنده ی سیستم های مدیریت کیفیت آمده است.
متخصصان عضو کمیته های تخصصی ایزو و مشخصا کمیته ی فنی ISO / TC 176 – مدیریت کیفیت و تضمین کیفیت ، زیرکمیته SC3 فن آوری پشتیبان، استاندارد بین المللی ایزو ۱۰۰۱۴ را ارائه نموده اند.
مفهومی که برای یکپارچگی (Integration)درطول سالیان گذشته به عنوان تلفیق سیستم های ISO9000,ISO14000و ISO18000 درصنعت به آن اشاره میشد باانتشاراستاندارد ISO 10014وارد فازجدیدی شده است. دراستانداردISO 10014 یکپارچگی(Integration) تبدیل به مفهومی با دو بعد شده است یک بعدآن کیفیت و بعد دیگرآن سود(هزینه) سازمان میباشد.
به دلیل اینکه استاندارد جدید ISO 10014 رهنمودهای لازم جهت دستیابی به منافع مالی و اقتصادی را از طریق سیستم‌های مدیریت‌کیفیت ISO 9001:2008 ارایه می‌دهد می‌تواند منبع بسیار مفیدی برای مطالعه مدیران ارشد و حرفه‌ای‌های کیفیت و متقاعد شدن آنها باشد .
استانداردبین المللی ISO 10014 سعی میکند تا با ارائه چک لیست های استاندارد، میزان تحقق هریک ازاصول هشتگانه مدیریت کیفیت رابه مدیریت ارشدسازمان نشان دهد.
enrollment-cap
 
 
دوره آموزشی مدیریت مالی
با توجه به روندجهانی شدن اقتصاد کشورها، متخصصان مالی کشور، بایستی با نظام‌های مالی جهانی و شیوه‌های سرمایه‌گذاری و ابزارهای مالی پیشرفته آشنایی داشته باشند تا کشور بتواند موقعیت مالی خود را در دنیای متلاطم امروز تثبیت کند. رشته مدیریت مالی در همین راستا ایجاد شده است. در این رشته دانشجویان با تئوری‌های نوین مدیریت مالی و کاربرد آنها آشنا می‌شوند و در نهایت می‌توانند با ارائه راهکار‌هایی برای بسط و توسعه سرمایه‌گذاری، گام‌های مؤثری در حل مشکلات اقتصادی کشور بردارند. دانش‌آموختگان مدیریت مالی علاوه بر توانایی تجزیه و تحلیل و حضور فعال در بازارهای مالی می‌توانند وضعیت مالی شرکت‌ها و مؤسسات را مورد ارزیابی قرار دهند و در اخذ تصمیمات مالی مؤثر در سازمان‌ها، نقش اساسی ایفا کنند.
فارغ التحصیل این رشته با تسلط به مباحث تئوری مدیریت مالی در حوزه های مختلف همچون سرمایه گذاری و بانکداری و بیمه و مدیریت ریسک و مهندسی مالی ( ارائه روش های نوین مالی ) تامین مالی و اعتباری می تواند در پست های مرتبط سازمانی از جمله معاونت مالی ( در مفهوم جدید آن ) ومعاونت سرمایه گذاری و تامین مالی اعتبارات مالی در بانک ها و ارزیابی اقتصادی پروژه ها و شرکت های سرمایه گذاری و بورس اوراق بهادار و غیره مشغول بکار شوند. این رشته در حال حاضر دارای آینده شغلی بسیار مناسبی می باشد.
enrollment-cap
 
دوره آموزشی مهندسی مالی و مدیریت ریسک
مهندسی مالی عبارت است از طراحی، توسعه و نوآوری در ابزارهای مالی و ارائه راه حلهای خلاق برای حل مشکلات و مسایل مالی بمنظور کاهش ریسک در جهت افزایش ارزش شرکت ها.
اهداف مهندسی مالی:
راه اندازی رشته مهندسی مالی بصورت مجازی اهداف زیر را دنبال می کند:
استفاده از فن آوری محاسباتی و اطلاعاتی پیشرفته در بازارهای مالی و تحلیل سرمایه گذاری
به کارگیری فنون مهندسی مالی در بانک ها و سایر موسسات مالی جهت مدیریت ریسک مالی
این اهداف با فراگیری فنون مهندسی مالی در زمینه طراحی ابزارهای مالی جدید (مهندسی اوراق بهادار)، مدیریت و مهندسی نقدینگی و مدیریت ترازنامه توسط مهندسان مالی محقق می گردد.
هدف از اجرای این دوره شناخت با مفاهیم بازار سرمایه، ریسک و مباحث مربوط به سرمایه گذاری با ابزارهای جدید مالی (نظیر انواع اوراق مشتقه) و نحوه طراحی مدل‌های مربوط به ارزشگذاری آنها به صورت علمی و کاربردی در زمینه مهندسی مالی و ابزارهای مشتقه می‌باشد،
enrollment-cap
 
 
دوره آموزشی ریاضیات امور مالی
امروزه برای رفع بسیاری از مشکلات فرهنگی، اقتصادی، اجتماعی، نظامی و حتی سیاسی، از ریاضیات استفاده می شود. به عبارت دیگر، پاسخ دادن به خیلی از سوالات با استفاده از ریاضیات عملی تر است. مسئولین سطوح مختلف سازمان ها، برای تعیین اغلب اقلام مجهول و نامشخص، مثل پیش بینی نرخ تورم یا قیمت نفت در سطح جهان یا نرخ بیکاری، از معادلات با متغیرها و درجات مختلف استفاده می کنند. هم چنین، مدیران برای برنامه ریزی دقیق در موقعیت های بحرانی و حساسی که متغیرهای زیادی در امور دخالت دارند، ناچارند از تحقیق در عملیات استفاده کنند. بدیهی است کسانی می توانند تحقیق در عملیات را به خوبی به کار ببرند که با ریاضیات آشنا باشند. در این دوره سعی شده است، با استفاده از ریاضیات، به حل برخی از مسائل موجود در امور مالی پرداخته شود.
enrollment-cap
 
 

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *