0
021284284

این باطری عجیب، تلفن شما را در یک دقیقه شارژ می کن

محققان استنفورد موفق به طراحی باطری شگفت انگیزی برای اسمارت فون ها شده اند که تنها در مدت یک دقیقه شارژ شده و تحول عظیمی در این عرصه محسوب می شود.
اتمام سریع شارژ باطری اسمارت فون و تبلت ها تبدیل به یکی از دغدغه های کاربران شده تا جایی که آنها را وادار می کند، شارژر یا سیم رابطی برای شارژ تلفن همراه یا تبلت را با خود به همراه داشته باشند.
اما اکنون محققان دانشگاه استنفورد موفق به استفاده از یک فناوری جدید شده اند که نه تنها اسمارت فون ها را در مدت یک دقیقه شارژ می کند بلکه کمک بهینه ای در نگهداری عمر باطری نیز محسوب می شود.
باطری جدید به کار گرفته شده از جنس آلومینیوم بوده و همانند باطری های قدیمی از جنس lithium-ion نیست و می تواند تحول عظیمی در عرصه باطری های اسمارت فون ها محسوب شود. از ویژگی های این باطری جدید می توان به مواردی مانند عدم اشتعال پذیری یا انفجار را نام برد.
پرفسور « Hongjie Dai » یکی از افراد شرکت کننده در این تحقیق می گوید : «باطری های آلومینیومی نه تنها از قابلیت شارژ سریعتری نسبت به باطری های قدیمی برخوردارند بلکه خطری برای محیط زیست نیز محسوب نمی شوند و هیچ گونه احتمال انفجاری نیز در آنها وجود ندارد. این باطری حتی در صورت مخدوش شدن یا وارد کردن هر گونه ضربه ای به آن نیز منفجر نمی شود.
این باطری از قابلیت انعطاف پذیری بالایی برخوردار بوده و به راحتی می توان باطری آن را خم کرد. از دیگر ویژگی های این باطری می توان به قیمت نازل آن اشاره کرد و ارزانی باطری جدید به دلیل قیمت مناسب تر آلومینیوم نسبت به لیتیوم است.
 
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *