0
021284284

آموزش نرم افزار مکانیکال دسکتاپ: دوره های آموزش مجازی و مقاله های آموزشی نرم افزار مکانیکال دسکتاپ

اتودسک یکی از اولین شرکت‌هایی می‌باشد که با ساخت اتوکد استفاده از کامپیوتر را در طراحی مهندسی رواج داد. پس از آن بود که کامپیوتر یکی از ابزارهای اصلی طراحی مهندسی به حساب آمد.
این نرم‌افزار بر پایه اتوکد طراحی و عرضه شده است و برای ترسیمات پایهٔ دو بعدی خود از آن بهره می‌برد؛ بنابراین برای کار کردن با مکانیکال دسکتاپ نیاز به فراگیری اتوکد نیز می‌باشد.
مکانیکال دسکتاپ با ارائه تمامی امکانات مربوط به مدل سازی، مونتاژ، مجموعه سازی، کاتالوگ قطعات استاندارد آماده، ایجاد روابط مکانی قطعات، تعریف نماهای انفجاری، تولید نقشه‌های دوبعدی حرفه‌ای و بسیاری از موارد دیگر به یک مجموعه کامل و بدون نقص برای طراحی مهندسی می‌باشد.
در صنعت امروز، سرعت و دقت در کار، یکی از فاکتورهای مهم طراحی می‌باشد که مکانیکال دسکتاپ با استفاده از اتوکد برای ترسیمات پایهٔ دوبعدی، آنرا برای کاربر فراهم کرده است. این نرم‌افزار با ساده‌ترین دستورها برای طراحی، تمامی امکانات لازم را در اختیار طراح قرار داده است و پیچیدگی‌های بسیار زیادی که در نرم‌افزارهای دیگر موجود است را ندارد.
در گذشته مکانیکال دسکتاپ یکی از نرم‌افزارهای قدرتمند در طراحی صنعتی بود ولی نقطه ضعف‌های اساسی آن منجر به ارائه محصول قدرتمند و گسترده اینونتور توسط شرکت اتودسک شده است.
این نرم‌افزار یکی از نرم‌افزارهای قدرتمند طراحی سه بعدی قطعات می‌باشد که در رقابت تنگاتنگی با سالیدورکس، اینونتور و سالید اج بوده است.

 
 

از جمله مزایای استفاده از چنین شیوه‌ای می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • افزایش سرعت پروسه طراحی بخاطر حذف مرحله نقشه‌کشی و نقشه خوانی
  • جلوگیری از اشتباهات ناخواسته بخاطر استفاده از مدل سه بعدی بجای دو بعدی
  • امکان محدود کردن طرح با قید گذاری و تلرانس گذاری
  • امکان تهیه نقشه‌های انفجاری، لیست قطعات و شماره گذاری خودکار آنها
  • امکان تهیه نقشه‌های دو بعدی و برشها از طرحهای سه بعدی
  • امکان مونتاژ قطعات
  • امکان تحلیل مدل از نظر مقاومت مصالح
  • امکان استفاده از نرم‌افزارهای دیگر مانند انجام مراحل ماشین کاری NC

مکانیکال دسکتاپ از جمله نرم‌افزارهای قدرتمند در حیطه CAD می‌باشد که بر بستر نرم‌افزار معروف اتوکد بنا شده است. از این رو در زمینه ترسیمات دو بعدی که برای مدلسازی سه بعدی نیاز است از همان امکانات اتوکد می‌توان بهره گرفت. در این نرم‌افزار امکانات پرقدرتی جهت ساخت مدل، مونتاژ و موارد دیگر در نظر گرفته شده است. از طرفی برخی نرم‌افزارهای دیگر نیز با پشتیبانی مکانیکال دسکتاپ خدمات دیگری را روی مدلهای ترسیمی ارائه می‌دهند.
متأسفانه با اینکه این نرم‌افزار ویژگیهای زیادی داشت اما به دلیل اینکه نرم‌افزار سالیدورکس کاربری ساده‌تری داشت و با قیمت کمتری نیز به بازار ارائه می‌شد، نتوانست مانند محصول اتوکد این شرکت موفقیت آمیز باشد و شرکت اتودسک پس از ویرایش ۲۰۰۹ ویرایش دیگری از این نرم‌افزار را روانه بازار نکرد.

آموزش مجازی نرم افزار مکانیکال دسکتاپ : امکان ثبت نام در دوره مجازی​

ما در بنیاد آموزش مجازی ایرانیان امکان ثبت نام در دوره آموزش مجازی نرم افزار مکانیکال دسکتاپ و اخذ مدرک معتبر نرم افزار مکانیکال دسکتاپ را به صورت کاملا غیر حضوری فراهم آورده ایم.

5/5
نرم افزار مکانیکال دسکتاپ

انجام مدل سازی، مونتاژ، مجموعه سازی، کاتالوگ قطعات استاندارد آماده، ایجاد روابط مکانی قطعات، تعریف نماهای انفجاری، تولید نقشه های دوبعدی حرفه ای و بسیاری از موارد دیگر.

این نرم‌افزار بر پایه AutoCAD طراحی شده و در نتیجه در راستای یادگیری آن، آشنایی مقدماتی با دستورهای اصلی نرم‌افزار اتوکد نظیر: Line, Arc, Rectang, Circle, Erase, Fillet و… ضروری است.

دوره آموزش مجازی نرم افزار مکانیکال دسکتاپ برای شما توسط بنیاد آموزش مجازی ایرانیان تهیه شده، تا به آسانی اینترنتی ثبت نام کنید.

بنیاد آموزش مجازی ایرانیان با اعتبار بسیار بالا برای شما شرایطی فراهم آورده که در مدت زمان کوتاه میتوانید مدرک نرم افزار مکانیکال دسکتاپ را اخذ نمایید.

 

دوره آموزشی طراحی با نرم افزار Mechanical Desktop:

در صنعت امروز، سرعت و دقت در کار، یکی از فاکتورهای مهم طراحی می‌باشد که مکانیکال دسکتاپ با استفاده از اتوکد برای ترسیمات پایه دوبعدی، آن را برای کاربر فراهم کرده ‌است. این نرم‌افزار با ساده‌ترین دستورها برای طراحی، تمامی امکانات لازم را در اختیار طراح قرار داده است و پیچیدگی‌های بسیار زیادی که در نرم‌افزارهای دیگر موجود است را ندارد. در گذشته مکانیکال دسکتاپ یکی از نرم‌افزارهای قدرتمند در طراحی صنعتی بود ولی نقطه ضعف‌های اساسی آن منجر به ارائه محصول قدرتمند و گسترده اینونتور توسط شرکت اتودسک شده ‌است. این نرم‌افزار یکی از نرم‌افزارهای قدرتمند طراحی سه بعدی قطعات می‌باشد که در رقابت تنگاتنگی با سالیدورکس، اینونتور و سالید اج بوده ‌است.

محیط نرم‌افزار Mechanical Desktop:

مکانیکال دسکتاپ از جمله نرم‌افزارهای قدرتمند در حیطه CAD می‌باشد که بر بستر نرم‌افزار معروف اتوکد بنا شده ‌است. از این رو در زمینه ترسیمات دو بعدی که برای مدلسازی سه بعدی نیاز است از همان امکانات اتوکد می‌توان بهره گرفت. در این نرم‌افزار امکانات پرقدرتی جهت ساخت مدل، مونتاژ و موارد دیگر در نظر گرفته شده ‌است. از طرفی برخی نرم‌افزارهای دیگر نیز با پشتیبانی مکانیکال دسکتاپ خدمات دیگری را روی مدل‌های ترسیمی ارائه می‌دهند. از جمله مزایای استفاده از چنین شیوه‌ای می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

1. افزایش سرعت پروسه طراحی بخاطر حذف مرحله نقشه‌کشی و نقشه خوانی

2. جلوگیری از اشتباهات ناخواسته بخاطر استفاده از مدل سه بعدی به جای دو بعدی

3. امکان محدود کردن طرح با قیدگذاری و تلرانس گذاری

4. امکان تهیه نقشه‌های انفجاری، لیست قطعات و شماره‌گذاری خودکار آنها

5. امکان تهیه نقشه‌های دو بعدی و برش ها از طرح های سه بعدی

6. امکان مونتاژ قطعات

7. امکان تحلیل مدل از نظر مقاومت مصالح

8. امکان استفاده از نرم‌افزارهای دیگر مانند انجام مراحل ماشین کاری NC.

متأسفانه با اینکه این نرم‌افزار ویژگی‌های زیادی داشت اما به دلیل اینکه نرم‌افزار سالیدورکس کاربری ساده‌تری داشت و با قیمت کمتری نیز به بازار ارائه می‌شد، نتوانست مانند محصول اتوکد این شرکت موفقیت‌ آمیز باشد و شرکت اتودسک پس از ویرایش ۲۰۰۹ ویرایش دیگری از این نرم‌افزار را روانه بازار نکرد.

[wp-rss-aggregator sources=”81266″]

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *