0
021284284

آموزش ماساژ حرفه ای

این مقاله آموزشی جهت آشنایی  دانشجویان  آموزش مجازی در رابطه  با ماساژ حرفه ای  گردیده است، امیدوار است کلاس های مجازی، آموزش های از راه دور، مقالات آموزشی، کتاب های معرفی شده و کلیه ی فعالیت های خدماتی ما برای شما عزیزان مفید واقع گردد.
آموزش حرفه ای ماساژ
حرکت نرم ماساژ را هر روز یک ربع می توان انجام داد و باید حتما قبل از ماساژ پوست تمیز و با ژل یا کرم آغشته  شود چون ماساژ روی پوست خشک باعث ایجاد خستگی و چروک می شود. بهتر است که نحوه ماساژ دادن را یک بار توسط افراد مجرب ببینید و سپس آن را اعمال کنید. در اینجا ما به بیان ساده و با استفاده از اشکال مختلف , نحوه ماساژ دادن را آموزش می دهیم.
در آغاز ماساژ را با حرکات نر آغاز می کنیم و بعد از آن حرکات فشاری.
۱٫ حرکات نرم: که به صورت آرام و نرم انگشت ها را روی صورت قرار داده و به خلاف جاذبه زمین به طرف بالا ماساژ می دهیم.
۲٫ ابتدا از چانه شروع کرده سپس گونه ها و چشمها, دست را روی گونه گذاشته آرام به طرفین می کشیم و بعد دستها را روی  چشمها قرار داده و خیلی آرام به طرف گوشه صورت حرکت می دهیم.
۳٫ انگشتها را درست مثل هنگامی که پیانو می نوازیم آرام روی صورت و چشم ها حرکت می دهیم.
۴٫ فشارهای پرتابی درست در همان نقاط مشخص شده دو انگشت را قرار داده و پوست را آرام به طرف بالا پرتاب می کنیم مثل  وقتی که زیر لپ کودک را می زنید.
۵٫ در دور لب نیز فشارهای پرتابی را به طرف بالا انجام می دهیم. وهمین عمل را در نقاط زیگوماتیک کوچک و بزرگ تکرار می کنیم. این سومان ها که شامل:
ژاکه ریز
ژاکه درشت
ژاکه ضد چروک
ژاکه در واقع حالتی مثل نیشگون است که به طرف بالا انجام می شود. از دور چانه شروع شده و سپس دو طرف صورت انجام می شود. ژاکه باعث می گردد تا چربی های زیر پوست به سطح پوست آمده و در یک جا تجمع نکنند ژاکه را در گردن و پیشانی نیز آرام انجام دهید. که حرکات ریز و نیشگوهی که به طرف بالا انجام می دهیم موجب آرامش و رفع  خستگی می شود.
حرکت نیرومند سر درد انگشت ها را تا وسط پیشانی بلغزانید سپس انگشت ها را با فشار کمی به طرف شقیقه کشیده و حرکات  چرخشی بدهید.
حرکات ابرو چشم , انگشتان میانی را در پوشه داخلی چشم ها و انگشت های سبابه را روی ابروان بپذارید تا گوشه های خارجی  چشم ها زیر چشم ها و باز به گوشه داخلی آنها بلغزانید. .حرکت دهان و بینی, حرکت دایره واری از گوشه های دهان تا بالا
ماساژ دست:
نرمش عمودی
نرمش مایل
حرکت مخصوص با شست و سبابه
حرکات ماساژ بر روی دست تا آرنج:
نرمش عمودی
نرمش به حالت دست کردن دستکش بدین نحو که یکی یکی انگشتان را ماساژ می دهیم.
چرخاندن آرام مچ دست به طرفین به نحوی که موجب درد نشود.
ماساژ به روش دستکاه الکترونیکی:
دستگاه برقی جهنت ماساژ صورت به فرم ها و شکل های گوناگون وجود دارد ولی طرز کار با آنها تقریبا یکسان است که به شرح آن  می پردازیم . قبل از ماساژ صورت را با ژل یا کرم پودر ماساژ آغشته کنید.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *